**oktoberstoppers 2006 DEEL 18**

Charissa, waar zouden we dan kunnen kletsen? :think: Weet jij iets goeds, want je hebt natuurlijk wel gelijk.

Angela, succes morgen.

Marije, beterschap met je kleine :-*

Je kan naar het hoekje ‘contact’ of hier blijven totdat iedereen bevallen is? :think:

tot dat iedereen bevallen is en dan naar de oktoberstoppersbabybrabbelaars :mrgreen: of naar de de oktoberstoppers mama’s 2007 en 2008.

wawa lekker he aftellen de einstreep nadert…

marije irri dat het lopen niet zo goed gaat, ik heb soms ook last en ik doe alles hier op zo’n vouwfietsje boodschapje doen de hond uitlaten het ziet er niet uit, maar hierdoor heb ik wel minder last.

femmie hoe is het nu, heb je inderdaad nu een afspraak kunnen maken.

charissa vind het wel leuk dat je hier nog regelmatig komt kletsen en kijken.

joos ik vind het niet slordig hoor. en jij bent dus een oktober meisje. :wink: Januari is ook een beetje zo’n maand ja zo net niet, maar dat is dus straks gewoon over dan is januari de mooiste maand van het jaar de maand waar je zo lang naar uit hebt gekeken. ik had nooit verwacht dat ik oktober zo mooi en leuk zou vinden.

liefs jane

haha Jane, kan ook eigenlijk niet te lang zonder jullie. Ik MOET gewoon weten hoe het met jullie gaat.

Tilly, hoe is het met jullie vechter?

Las net dat het niet goed gaat met die andere kleine novembervechter Devy :kaars: :cry: :cry: :cry:

Voor Tamara!

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1958622#1958622

Hoi meiden,

Lees wel mee hoor, reageer even een andere keer weer.

Wat een verdrietig nieuws van Devy hè! Tsjonge, het raakt me enorm. Niet dat ik me nu enorm veel meer zorgen ga maken over Luuk, maar ik kan me zo goed indenken wat hun nu moeten doorstaan. Tot op zekere hoogte natuurlijk…maar dit is waar je zo voor vreest wanneer je kindje zoveel te vroeg geboren is :cry:

Reageer een andere keer weer.

:-*

Tilly:

Nou dat moet vooral voor jou nu wel extra heftig aan komen ja…

Oneerlijk toch allemaal!

:cry:

Hoe was het vandaag met Luuk?

Dikke kus :-

Jane Ja heb er hier ook minder last van als ik fiets, ben benieuwd wat de vk er morgen over zegt. Hoe gaat het met jou?

Angela: Wat balen dat je vk nu die hernia heeft zeg! Voor haar maar ook zeker voor jou… moet je opeens aan iemand anders wennen…

Ik moet zo lachen om die verhalen over je man! :lol: :lol: Wat worden ze soft he zo op het einde!

Wawa: Bijna verlof meid :dance: Heb je al leuke plannetjes gemaakt om te doen, of ga je het er echt van nemen?

O ja, en dat verhaal over dat afsluiten voor anderen herken ik heel goed.

Moet zeggen dat ik dat ook doe… heb ook niet veel puf om mensen te spreken, zit liever met een kruik en een kop thee op de bank ALLEEN… :roll:

M’n vriendinnen zullen het ook wel merken… normaal hing ik regelmatig aan de telefoon, maar nu… :oops: :oops:

Hoop dan maar dat ze het begrijpen… :eh:

Femmie: Wat kunnen mensen toch lomp uit de hoek komen he! :x Vooral op zo’n afdeling zouden ze inderdaad beter moeten weten.

Dikke knuf voor jou :-
:hug:

Hoe voel je je verder trouwens?

Chrisje: Hoe is het met jou en de meisjes?

Wendy: Fijn dat de controle goed was, enne ontsluiting al… Spannend! Al hoeft het natuurlijk niets te zeggen… bij Jesse heb ik ook een tijd met 2 cm gelopen.

:lol:

Mamalena: Met jou alles goed?

Joos: Je buik is nu echt aan het groeien he! :inlove:

Mirretje: Hoe is het met Sofie ? Gaat het allemaal goed? En hoe voel jij je?

Charissa: We komen vast op een leuke naam voor het topic t.z.t! :-* :-

Meiden die ik vergeten ben ook een dikke kus :-

liefs Marije.

Tilly, trek jij het nog een beetje? :hug:

Marije, ik ga de eerste echte verlofdag peuter naar het kdv brengen en dan helemaal niets doen! :mrgreen:

lees wel vluchtig maar heb nog ff geen tijd. morgen/vandaag voor jullie 8) heb ik ff wa meer tijd…

tilly en wawa wat een naar bericht voor deze november mama.

tilly hoe is het met Luuk is hij nog een beetje gegroeid?

wawa groot gelijk lekker een dagje voor jezelf plannen.

marije alles gaat goed hier hoor, ik voel me best fit en heb geen last van waggel ziekte, dikke buik of vocht ik mag echt niet klagen. beep is wel rustiger geworden dus moet hem of haar echt soms even zoeken en wakker maken voor mijn geruststelling. ook ligt beep weer hoger. … gek kind… en ik zit ook het liefst thuis in bad of op bank. zit er jammer genoeg wel vaak alleen omdat vriend zo druk is.

femmie hoe is het op de roze wolk.

wendy tot morgen of vandaag :-

angela met jou ook alles ok, word nu spannend he.

ik ga nu naar de oktober mama’s daar is het ook erg spannend ben benieuwd wie de volgende is. :-

Hoi meiden,

Even snel een update van Luuk.

Jammer genoeg heeft Luuk toch weer een stapje terug moeten doen. Het ging toch niet meer goed aan de low flow. Hij moest er ineens heel hard voor werken, begon helemaal grauw te zien, z’n bloeddruk was enorm gestegen en z’n ademhalingssnelheid verdubbeld. Het was dus niet meer vol te houden voor hem en lag met gebalde vuistjes en helemaal verkrampt in de couveuse. Dit heeft hem zoveel energie gekost dat hij ook weer 10 gram was afgevallen. Voor Luuk is 10 gram erg veel.

Ze hebben ook weer bloed afgenomen om te controleren of hij geen infectie heeft.

In principe gaat het dus best wel goed met hem hoor, maar toch weer een stapje terug voor hem.

Fijn te horen dat het met de meeste van jullie best wel goed gaat. Een heel aantal loopt op het laatst, meiden hou vol!!

Charissa, fijn toch gewoon weer wat van jou te horen!!

Voor degene met wie het af en toe wat minder gaat, KOP OP!! :hug:

Femmie, hoe is het met jou? Meid, je bent gewoon ZWANGER :dance: :mrgreen: Moest het nog even een keer zeggen, vind het dan ook zo leuk :mrgreen: :dance: :mrgreen: :dance:

Nou meiden, ga Nick maar eens ophalen want die hadden we maar even niet meegenomen naar het ziekenhuis. Hij is behoorlijk verkouden en dan is het niet zo slim hem in de buurt van Luuk te hebben.

Hoop snel meer tijd voor jullie te hebben.

Hi meiden,

Krijg net een berichtje van Patricia:

Hoi, alles goed?Hoe is het met iedereen op KOk? Jane al bevallen? Ik heb ivm verhuizing nog geen internet. Mis jullie wel en hoop dat alles goed gaat. Groetjes en tot gauw Patricia!

Zal haar even een bericht met de updates terug sturen zo… ze zal wel verbaasd zijn :shifty:

liefs Marije.

Hi Tilly,

He wat jammer nou van Luuk… Hoop dat hij snel weer een beetje beter op krachten komt.

Hoe hou jij je eronder, lijkt me nogal een gevlieg van hot naar her. Dikke kus voor jullie :-* :-* :-* :hug: :hug:

Net bij de verloskundige geweest, heb een verwijzing gekregen naar de fysio… ze denkt toch dat er wat met m’n bekken aan de hand is. :?

Verder moet ik m’n harde buiken gaan klokken, ze vertrouwde het niet zo :shifty: Dus heb genoeg huiswerk hihi…

Verder alles in orde!

liefs.

Hé dames, BIB!

Tilly, balen dat Luuk nu een stapje terug gaat. Wel blij dat alles goed met hem is, maar toch. Maar het is een vechtertje, komt allemaal wel goed. :hug:

Marije, het is toch niet zo dat jij nog voor Jane en mij gaat bevallen hè? :naughty:

Wendy, nu al 2 cm ontsluiting? :shock: Het gaat hier dus nog erg spannend worden.

Jane, voor jou nog 1 dag tot de uitgerekende datum. Ik ben zo benieuwd wanneer jij gaat.

Gister ben ik dus bij de vk geweest. Ze had een vervanger uit Amsterdam geregeld. Maar zij doet de bevallingen dus niet (lijkt me logisch dat je niet helemaal vanuit Amsterdam naar Friesland vliegt om een bevalling te doen). De dichtst bijzijnde verloskundigenpraktijk doet de bevallingen voorlopig.

Alles is verder ok, hartje klopte goed, het enige waar ikzelf mee zit is mijn bloeddruk (ook al was het nog niet verontrustend volgens vk). Was nu 140/83. Mijn normale bloeddruk, van voor de zwangerschap, ligt normaal gesproken op 120/78. Maar als je al die weken zo mooi laag gezeten hebt en je stijgt nu, dan krijg ik het er wel benauwd van. Maar goed, het schijnt normaal te zijn aan het einde van de zwangerschap dat je bloeddruk stijgt. Nou ja, daar houden we het dan maar op toch? Ook deze vk denkt niet dat ik de 40 weken vol ga maken. Dat zien we vanzelf wel, het is toch moeilijk om daar een uitspraak over te doen.

Verder gaat het prima. Ben lekker lui, ga in bad als ik daar zin in heb of neem een lekkere lange douche. Ben 's ochtends wel voor dag en dauw op. Dan beginnen de katten vervelend te doen, die willen dan om 5 uur naar buiten. Vanmorgen had een kat het in haar hoofd gehaald om al om half 4 vervelend te doen. Ze klauwde aan de deur van de kinderkamer en liep klagelijk te miauwen dat ze aandacht wilde. Gelukkig heb ik het kunnen rekken tot 7 uur. Toen ben ik eruit gegaan, heb de katten eruit gegooid en heb ontbeten. Daarna ben ik er weer lekker ingekropen en heb tot 10 uur nog kunnen slapen.

Mooi, wij gaan zo lekker eten (kip tandoori :drool: ), spreek jullie later weer!

Lieve tilly wat ontzettend balen dat je kleintje nu een stapje terug moet doen. het ging net goed. ik duim voor de kleine luuk dat het snel wat beter gaat. zo zielig om te lezen en waarschijnlijk ook om te zien als die kleine zoveel moeite moet doen om een beetje adem te kunnen halen.

Joos wat leuk om wat van patricia te lezen. we dachten al die zit vast zonder internet.

marije hoezo moet je gaan klokken, denkt ze dat het weeen zijn dan :shock: zal toch niet.

de eerste van de pufclub is bevallen ze was vandaag uitgerekend en een paar dagen geleden dus bevallen. word nu spannend.

ja ja angela je zou me best eens voor kunnen zijn hoor. hier nog geen teken of iets en ik voel me heel fit en actief en ook beep is gelukkig weer druk bezig daarbinnen.

die katten van jou zijn vast een beetje verwend dat ze zo vroeg al om aandacht vragen. ze moeten maar even wachten hoor.

meiden liefs en tot snel en tilly meid veel succes en beterschap voor nick. :hug:

He meiden,

Ik ben de gebeurtenissen van maandag weer teboven hoor, ja het zijn gewoon een stelletje nietsnutten daar aan de balie, maar goed, ik hoop maar gewoon heel erg dat ik na de 10 weken echo naar de vk over mag.

Ik heb trouwens wel een echoafspraak kunnen maken hoor. De 16e oktober. Over twee weekjes dus al. (dat is dan wel weer een voordeeltje van de mm)

Jane, beebje krijgt steeds minder ruimte in je buik hè. Daardoor kunnen ze rustiger worden, maar wel in de gaten houden hoor, als je het niet vertrouwd moet je echt de vk bellen.

Wow en je andere topic al 3 meiden bevallen!!! Is vast een leuke maand nu in dat topic :mrgreen:

Joos,
hoe gaat het met jou verder?

Charissa, meis :hug: je hebt je toch niet bewust op het lijstje gehouden om mij niet het gevoel te geven dat ik de laatste was wel? :oops:

Nou, ik weet hoe je er in staat maar ik wens jou ook alle geluk van de wereld dat jullie wens snel in vervulling mag gaan. :-*

Wawa, yeahhhhhhhhh nog 5 werkdagen :dance: Lekker joh, werk je tot 35 weken door ofzo? :think:

Marije, hoe is het met jesse?

Angela, balen dat je vk even uit de running is, maar je andere vk is ook vast heel aardig. Kan me wel voorstellen hoor dat het minder vertrouwd voelt, maar ja je hebt nooit garantie dat je eigen vk komt als je gaat bevallen. Of is dat bij jullie wel zo?

Tilly, je bent een schat. Hihi ja ik ben gewoon zwanger!!!

Het is zo raar, je voelt vanalles maar ook weer niets. Eigenlijk best een onzekere periode, maar goed, we slaan ons er wel doorheen. Tot nu toe gaat het genieten me aardig af.

Meis en Luuk is een sterk kereltje hoor. Hij heeft dan wel een stapje terug moeten doen, maar hij is ook nog zo klein.

Wendy, hoe is het met jou meis? Druk met leuke dingen?

Marije, leuk dat je ff wat van patricia laat horen. En ook leuk dat patricia iets via jou laat horen :mrgreen:

Heb je haar al terug gesmst? En hoe reageerde ze? :shifty:

Nou en dan mag ik nu lekker gaan vertellen waar ik allemaal wel niet last van heb :inlove:

• verkouden (nou kan wel zeggen dat mijn algehele weerstand wat lager is op dit moment)
  • zere (.)(.), gekke is dat dit in de ochtend minder is en in de loop van de dag weer erger wordt. Vanmorgen was ik er eigenlijk best onzeker door, was bang dat het niet goed was, maar het kwam gedurende de dag weer in alle hevigheid terug. Fijn is anders, maar voor mij wel een teken dat het goed zit, dus laat maar lekker gebeuren :smiley:
  • mijn bh is al gevulder :dance: :dance: :dance:
  • geen zin in eten :oops:
  • soms wat steekjes en zeurderig gevoel onderin.

Eet op dit moment vrij weinig. Dat wat ik eet, prop ik echt naar binnen voor beebje. Heb maar een rol volkoren koekjes in huis gehaald, maar krijg zo moeilijk iets weg. Bijna alles staat me tegen.

Gister vond ik ook dat ik moest avond eten, maar had nergens zin in. Toen bedacht ik dat ik dan toch wel zin had in sperzieboontjes, is mijn lieve vriend speciaal voor mij naar de winkel gegaan om sperzieboontjes te halen :inlove:

Verder wilde ik altijd al een zwangerschapsdagboek hebben. Ik wilde hem maandag gaan kopen, maar ik had zo’n kater van het zkh dat ik het niet gedaan heb. Kom ik gister thuis, ligt er een kadootje op ons bed :inlove:

Hihi, had die lieve schat dat dagboek voor me gekocht.

Heb gisteravond dus als een blij kind dat boekje in zitten vullen :inlove:

En hij had er een boekje van daphne deckers bij gedaan. We hebben het allebei al voor een deel gelezen en het is echt zo leuk :lol: en sommige dingen zo lekker herkenbaar :oops:

Verder heb ik me opgegeven voor MvM. Die komen dinsdag.

En dat was het geloof ik wel wat ik wilde vertellen.

Tot gauw allemaal!!! :-*

Femmie, de eerste maanden had ik de hele dag zin in tomatensoep en normaal vind ik dat dus vies :lol: :lol:

Hihi ja gek is dat hè? Ik heb geen dingen waar ik echt naar hunker, maar ik vind het toch bijzonder dat je hormonen je zo kunnen veranderen.

Lekker aan het aftellen wawa? :mrgreen:

@femmie wrote:

Hihi ja gek is dat hè? Ik heb geen dingen waar ik echt naar hunker, maar ik vind het toch bijzonder dat je hormonen je zo kunnen veranderen.

Lekker aan het aftellen wawa? :mrgreen:

Enorm aan het aftellen :mrgreen: . Nog 8 echte dagen, waarvan 5 werkdagen. :mrgreen:

owwwwwwwww lekker wawa, ben stiekum wel een beetje jaloers (al heb ik het nog al die tijd tegoed natuurlijk :silenced: )