**oktoberstoppers 2006 DEEL 18**

Jane, ooohhh jeee als ik zo’n mens in huis krijg dan wordt het nog wat. Ik kan daar echt niet tegen, mensen die mij de wet voorschrijven. 4 Dagen bedrust. Misschien ben ik dezelfde dag al weer op de been, en misschien wil ik ook wel 7 dagen in bed blijven. Dat hangt toch helemaal af van hoe je je voelt?! Je MOET, doet het altijd slecht bij mij :oops:

Ik hoop voor je dat de kraamaverzorgster makkelijker is.

Ik ga toch wel voor een poliklinische bevalling. Het is dan misschien wel drukker aan mijn bed, maar ik zie thuisbevallen gewoon niet zitten.

Wendy, je hebt dus lekker het rijk alleen met Devin! Handig trouwens zo’n aankleedhulp :mrgreen: :inlove: Geniet van je soep, en sterkte met je verkoudheid!

Enneuh, mijn vriend was helemaal blij met zijn vruchtje. Het krijgt nu officieel zijn achternaam.

Wawa, een kritische houding is nooit verkeerd denk ik. Als je helemal lyrisch bent kan je nog wel eens teleurgesteld worden. Ik wil wel BV proberen, maar als het niet lukt is het geen drama.

Nog 4 weken! Wat gaat dat snel he.

Tilly, lastig die kwaaltjes. :hug: Je kan er zo weinig aan doen he.

Een novemberbaby in september is wel erg vroeg inderdaad, maar die van jou blijft lekker zitten hoor!

Angela, oei, jou man mag erg blij zijn met jou! Zo makkelijk geef ik niet op wat namen betreft. We zijn het niet helemaal met elkaar eens op dat vlak. Nu hebben we 1 naam die we beide leuk vinden, en daar ging hij gisteren weer over twijfelen zucht. Ik ga mijn kind geen naam geven waar ik zelf helemaal niks mee heb. Overigens…hij is precies hetzelfde, dus maak je geen zorgen dat ik over hem heen loop ofzo. :mrgreen:

Hoe ging het gesprek op het werk van je man?

Femmie, joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeee geweldig nieuws meid. Even rust nu hè. Heerlijk voor jou en je vriend. Ga jij lekker leuke dingen doen, dan duimen wij hier verder voor jullie :-*

Mijn buik begint enorm te groeien. Hij plopt echt ineens naar voren. Mensen gaan het nu ook zien :slight_smile: Ik moet er wel even aan wennen dat mijn zwaarte punt nu anders ligt :mrgreen:

Oooh en vanochtend werd ik wakker met enorm veel pijn in mijn heup. Alsof er een zenuw klem zat au au au au au

joos ik geef het ook niet snel op wat betreft namen, maar wij hebben het toch wel lastiig met een jongens naam beetje situatie van angela.

succes met je heup is niet fijn. Joos gefeliciteerd met de erkenning van de vrucht. hebben wij hier ook gedaan weet je hoe ze dat noemden. …oh erkenning dat is een balie aangelegenheid trek hier maar uw nummertje. vond dat zo’n teleurstelling. stonden met een paar minuten weer buiten. nou ik vind het toch wel meer betekenen hoor. jouw vriend word gewoon vader.

angela moeilijk hoor die namen vriend vind mijn eerste keus niet leuk en wij gaan dus voor de tweede keus wat dus zijn eerste keus is, net zoals bij wendy geloof ik. en dat voelt toch een beetje als inleveren. hoe is het gesprek gegaan met je vriend en leidingegevende?

liefs

Echt waar?

Bij ons was het ook wel aan een balie, maar wel aan de lage.

Bij de hoge doe je staand je zaken (dus ff snel) en bij de lage ga je zitten.

We werden vriendelijk te woord gestaan, gefeliciteerd en kregen een uitgebreide uitleg. Opzich hadden we dat niet nodig want we hadden zelf al veel uitgezocht, maar toch leuk dat ze er tijd en aandacht aan besteedde. Het duurde niet erg lang ofzo, maar ik had niet het gevoel dat het om een onbenulligheidje ging.

Die jongensnamen zijn zo lastig hè. Voor ons geldt dat ook, tja, en daar moeten we het toch wel eens over worden.

Na een lange warme douche is die pijn in de heup weer weg gelukkig.

Wawa, hoe is het met je? Voel je je alweer wat beter?

Super van je dat je een vergadering overgeslagen hebt en eens aan jezelf hebt gedacht. En ze vonden het niet eens erg :clap:

Angela, fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat.

Joos, hoe was het bij het gemeentehuis?

Joepieeeeeee eindelijk gaat je buik groeien. :dance:

Hoe is het met je heup? Weer wat beter?

Jane,
meis ik heb even gereageerd op je stukje over de kraamzorg. Komt allemaal goed hoor :hug:

En ovutesten, daar denk ik nog even overna, want mijn (.)(.) zijn weer zo megagevoelig (vorige ronde ook NA de eisprong), ik kan er echt niet omheen. Wat dat betreft is dat eikpunt genoeg…

Patricia, lief dat je aan me denkt.

Jee, wat heb jij een mooi meisje zeg! :inlove: Daar mag je met recht trots op zijn :-*

Marije, hoe is het bij jullie, iedereen weer wat beter?

Mamalena, jammer dat je weinig puf hebt om hier te komen. Verder wel alles goed met je?

Tilly, meis toch. Ik kan me voorstellen dat je ongelovelijk geschrokken bent. Jeetje, dat meisje heeft het flink te pakken gehad, dat ze met dit termijn deze keuze hebben moeten maken. Gaat nu alles weer goed met haar? Hebben ze het aan zien komen zodat ze extra spuiten voor de longrijping hebben kunnen geven? Of was het zo ineens daar? Jeetje joh, he maar meis, gelukkig komt het in een dermate heftige vorm gelukkig niet al te veel voor, dus ik hoop dat je je eroverheen kan zetten, al begrijp ik maar al te goed dat de schrik er goed inzit :hug:

Wendy, hoe is het met je neus?

Meiden, thx voor het vele duimen enzo. Ik hou jullie op de hoogte hoor. Hopelijk helpt het eens :mrgreen:

Maar vooralsnog probeer ik nergens vanuit te gaan hoor…

Joos, jaa fijn dat je buik een groeispurt heeft.

Jane, hier blijf je bij vaginale bevalling 2 dagen in het zkh daarna ga je naar huis en ben je afhankelijk van je familie of buren.

Onze verzekering had wel dat we bezoek kregen van een zuster die ons nakeek en er was voor vragen etc maar dat was maar ff.

Ik doe het deze keer wel rustig aan, bij devin liep ik weer te winkelen toen devin 4 dagen was … :wall:

wawa, ja leuk he die peuters met de opmerkingen. Heerlijk vind ik da ik schrijf ok alles op als hij iets grappigs zegt of zo.

nou noemt hij john steeds sweetie ipv daddy :roll: komt ik noem john altijd sweetie dus hij neemt dat over hehe

oh ja mijn neus is een stuk beter, ben gister aan het stomen geweest. vanmorgen werden devin en ik allebei hoestend wakker. Hopelijk is het snel over.

verder zal ik ff een update kopieren van msn over ons mam wat ik van ons pap heb. ( oh ja het is niet ABN hehe )

geen chemo gehad , ons mam is te verkouden dus was het beter zei derleijn om eerst wat aan te sterken en heeft ze 'n kuur voorgeschrevuh , maar de uitslagen waren prima he , het gaat de goeie kant op zei ze , maar ons mam hoeft niet meer elke week oop de chemo maar 1x per 3 weken tegelijk met de taxatere , dan krijgt ze un zwaardere dosis herseptin , maar dat is beter dan zit er meer tijd tussen de kuren en kan ze beter op kracht komen , en het is beter ivm spuiten dat wordt dan ook 1x per 3 wekuh he.

maar de chemo pakt perfect aan

dus dat is al fijn dat het werkt.

Ik ga nog maar is wa doen hier, tot straks :-*

Vanavond uit eten geweest, Nu last van maagzuur, terwijl ik niet erg veel gegeten heb :roll:

Heb alles gelezen, maar ben ene beetje een zeef.

Femmie, hoe voel je je?

wawa, vervelend hoor dat maagzuur. Ik heb er ook meer last van. Ze zeggen dat de kleine dan met haar geboren wordt. Bij devin was het zeker zo dus we wachten maar af :stuck_out_tongue:

Wendy, klinkt positief wat je vader schreef toch? Ze zijn dus eigenlijk de chemo een beetje aan het afbouwen? Zo kan je moeder ook beter genieten van haar goede periodes. Fijn hoor.

Wawa, ik voel me prima hoor. Voel me even heerlijk bevrijd op dit moment.

Wat dat maagzuur betreft, daar hebben ze een drankje voor hè, als je er teveel last van houdt, moet je gewoon ff de vk bellen, dat ze dat voor kan schrijven.

Femmie, jij was ook lekker vroeg uit de veren vandaag! Ga je nog wat leuks doen?

Wendy,begrijp ik dat het met je moeder de goede kant op gaat? Wat fijn! Zoals Femmie al zei, dan kan ze van haar goede periodes genieten.

Wawa, lastig brandend maagzuur. :hug: Ik ben benieuwd of jouw kleine inderdaad een mooi koppie met haar heeft.

Ik ga zo mijn oude goed weer aantrekken en een muur van de babykamer aanvallen. Ben gisteren al begonnen, en doe steeds een muur per keer.

Fijne zondag iedereen!

Jeetje joos, ik denk je laatste tijd altijd “joepieeeeeeee weekend, lekker uitslapen!!!” en dan ben ik gewoon om 7 uur wakker :wall:

Heb net in de tuin gewerkt en de groenbak is vol, dus dat is ook weer klaar. En verder zit ik onder de bulten omdat ik in de brandnetels greep :wall:

Heb jij de muur al klaar? Wat ga je ervan maken?

Ik heb net nog weer eens mijn kennis opgehaald en zitten lezen hoe het hele proces tot en met een innesteling precies in zijn werk gaat. Jeetje als je dat zo leest, dan snap je toch haast niet dat jullie allemaal zwanger zijn. Lijkt zo onmogelijk.

Maar goed, jullie zijn het levende voorbeeld dat het allemaal niet zo onmogelijk is, dus daar hou ik me maar aan vast :slight_smile:

Nou, bij peuter had ik ook brandend maagzuur, maar in onze familie hebben we kale biljartballen :lol: :lol: :lol: . Houd ik eerlijk gezegd ook erg van hoor, maar dat komt, omdat ik het gewend ben.

Ik heb het gedaan meiden!!!

Hihi, wat dan zul je denken, maar ik heb een hoop jeugdsentiment weggegooid. :dance: Had op zolder nog wat dozen liggen met spul van vroeger waar ik nooit meer naar kijk, alleen als ik de doos wil opruimen. Heb het nu weggegooid… (zaten ook wat lelijke spulletjes van oma bij :frowning: )

Krijg het nooit voor elkaar om zoiets weg te gooien, bewaar altijd alles :oops: , maar het is me nu dus toch gelukt. :dance: Vriend helemaal blij :mrgreen:

@Wawa wrote:

Nou, bij peuter had ik ook brandend maagzuur, maar in onze familie hebben we kale biljartballen :lol: :lol: :lol: . Houd ik eerlijk gezegd ook erg van hoor, maar dat komt, omdat ik het gewend ben.

Haha, ik dacht, waar slaat dat op, maar lees nu het stukje van joos en nu snap ik het :lol: wij hebben hier ook kale koppen in de familie. Ik vind hou daar ook meer van, maar ook wrs omdat dat “eigen” is. Moet zeggen dat ik bij nesrin de haartjes absoluut niet vond misstaan!!! Vond het schattig. :inlove:

hmm ik ben meer baby’s gewend met haar, devin had ook redelijk wat.

Dus we moeten allemaal afwachten wie de kale biljartballen krijgt en wie niet hehe. :mrgreen:

Hoi meiden,

Heb niks gelezen van de afgelopen dagen, kom alleen even snel een ego berichtje plaatsen.

Ben afgelopen vrijdag opgenomen in het ziekenhuis met erge pijn in m’n rug en buik. Het leek even op zwangerschapsvergiftiging vanwege de het pijnlijke bandgevoel boven m’n buik en de hoge bloeddruk, maar de urine was goed. Nu zijn het hoogtswaarschijnlijk mijn nieren geweest en heb hiervoor medicijnen gekregen via een infuus. Ik heb veel pijn gehad en erg veel moeten spugen. Gelukkig sloegen de medicijnen snel aan en met de baby is ook alles goed. Ik heb per dag 3 keer aan het CTG gelegen en alles zag er goed uit. Heb ook 2 x een echo gehad en ook dat leek prima.

Sinds gistermiddag mocht ik zonder medicijnen proberen en dat ging goed dus vanmiddag mocht ik weer naar huis. Aankomende week moet ik weer heen voor een echo van de nieren en dan over 2 weken weer controle met de uitslag.

Ben nu erg moe, zowel geestelijk als lichamelijk maar ben blij weer thuis te zijn.

Ik hoop vanavond, als ik puf heb, toch bij te lezen en misschien zelfs te reageren.

Zo, zijn jullie weer op de hoogte :wink:

:-*

oh Tilly, gelukkig is alles goed :hug: zal wel ff schrikken zijn geweest. Rust maar goed uit :-*

Tilly, ik had je al gemist. Wat enorm schrikken meid. Je blijft deze week toch wel gewoon thuis he!!! Knuf voor jou :hug: :hug: :hug: Hopelijk krijg je niet meer van die pijnen

Tilly meis toch!!! Je zal je wel kapot geschrokken zijn, zeker na het gebeuren in je andere topic van dat meisje met hellp syndroom :hug:

Gelukkig hebben ze je goed in de gaten gehouden en snel in de gaten gehad wat er aan de hand was, zodat ze goed in hebben kunnen grijpen en gelukkig is alles met beebje ook goed. En met jou ook. Wat zal jij je beroerd gevoelt hebben :hug:

Doe het rustig aan hè, maar die tips zul je wel meegekregen hebben uit het zkh ga ik vanuit.

Hopelijk ga je je op deze medicatie beter voelen. Het zit je echt niet mee zeg deze zwangerschap. Moet je dit nu de rest van de zwangerschap slikken?

lieve tilly je liep al niet zo lekker he de laatste dagen. neem de tijd om uit te zieken en godzijdank is alles goed met jou en de baby en sloeg de medicatie aan en was het iets relatuefs onschuldigs, maar de schrik zal er wel goed in hebben gezeten. dikke knuffel voor jullie :hug:

Joos wij hebben hier geloof ik geen lage balie alleen aparte kamertjes had het wel netjes gevonden als we daar even in werden gevraagd of zo, maar wij stonden gewoon tussen de paspoort aanvragen vond het heel suf. fijn dat er bij jullie wat meer zorg aan werd besteed. fijn dat heupje ook weer in orde is. yep jullie moeten voor een jongens naam gaan succes

Femmie bedankt voor lieve reactie, voel me een stuk beter door al die betrokkenheid van jullie :-* wat knap dat je zo goed hebt opgeruimd :clap: is dankbaar werk dan he als vriend er ook blij mee is en het is weer netjes. weer een plekje leeg in hoofd en zolder. leuke plaatjes zie ik trouwens voorbij schieten.

wendy fijn te lezen in het brabants hihi. dat je moeder goed op de chemo reageert. leuke tip om die woordjes ergens op te schrijven, dat is zo schattig en leuk om terrug te lezen.

M’lena druk en moe ook een :hug: voor jou.

wawa jij gaat dus voor een kale knijter, ik voor een bos krul of kroes haar. daar droom ik zelfs over, maar moet zeggen dat ik kale mannen ook heel aantrekkelijk kan vinden :oops:

met mij gaat het beter geen stress meer. er rommelt alleen veel in mijn buik veel druk aan de onderkant denk dat beep aan het indalen is of zo, krampjes en pijntjes. ter hoogte van v-heuvel dus vind het wel spannend worden.

liefs jane

Jane, ja zou best indalen kunnen zijn. Van die lekkere pijnlijke steken van onderen en zo. ohh meid wat spannend voor jou nou he :hug: gewoon rustig aan doen je hoeft niets meer echt klaar te hebben dus aan jezelf denken.

oh ja, weet niet of iemand die tip al had gegeven in je fam of zo (Alleen als je in het zkh mocht bevallen hoor) maar je hebt een hondje toch? wij hadden toen het eerste mutsje wat devin op kreeg aan mijn moeder mee gegeven zodat ze het aan kyra kon geven. Dan raakt de hond nl al gewend aan de geur enzo. Dus gewoon met smeer en al. ja lijkt ranzig he :think: Moet ik trouwens ook weer onthouden dat we dat deze keer ook doen.

@jane wrote:

Femmie bedankt voor lieve reactie, voel me een stuk beter door al die betrokkenheid van jullie :-*
Jane, daar zijn we ook voor hè. Niet alleen de leuke dingen met elkaar delen, maar ook de minder leuke :-*

Ja ik had zin mijn avatar weer eens te veranderen. Dat zwarte was eigenlijk ook maar somber.

Is je beebje nog niet ingedaald? Tja, het wil allemaal niets zeggen, bij de een is het al met 32 weken en bij de ander pas bij de uitdrijving. Hoop je nog altijd op de 40 weken of ben je er nu dan toch wel klaar voor?

Nou ik duim voor je en we horen het vanzelf wel. Spannend hoor!

Wendy, dat van dat mutsje is wel heel goed van jullie gedaan hoor! Anders is de hond zo van het padje af. Het is zoiezo al raar dat er ineens een kleine in huis is, en op die manier kunnen ze idd alvast een beetje wennen.