Marije beterschap :hug: :-*
Hoe is het verder met iedereen vandaag?
Nesrin heeft de hele nacht doorgeslapen, heerlijk! Maar nu is ze constant aan het huilen en ik weet niet zo geod wat ik ermee aan moet :oops:
Hi,
Patricia: Misschien helpt het als je een stukje met dār gaat wandelen buiten, deed ik ook vaak met Jesse. ( Was soms het enige wat hielp)ā¦
sterkte :-* :-*
Ga weer terug naar de bank, voel me echt een vaatdoek :roll:
Patricia wat leuk je weer te zien en wat een mooi meisje zeg :inlove: nog even verhuizen :? en dan weer verder genieten succes hoor, drukke tijden.
marije een dikke :hug: voor de ziekenboeg.
Wendy ik wil het zeker alleen met vriend doen, maar toen ik hem dat vertelde was hij verbaasd in zijn optiek doet vrouw dat met moeder of zussen. Dus toen moest hij nadenken over wat dan zijn rol moet zijn. Hij wilde gewoon beneden tv kijken en wachten tot het gebeurd is haha nou mooi niet. Nu is hij er gelukkig helemaal klaar voor en vind het super spannend. jij hebt inderdaad net als joos ook een klein buikje, nou is wel lekker hoor, ik had dat ook en kon nog van alles nu merk ik dat ik dat best mis even bukken teennagels lakken iets oprapen of optillen, nu moet ik daar even over nadenken :think:
angela fijn dat je je beter voelt. oh als ik jou zo lees moet ik nog zoveel doen hier. morgen komt de kraamzorg en bed is er nog niet. baby kamer is nog ĆĀ©ĆĀ©n grote klusplek omdat het ĆĀ©ĆĀ©n en ander niet lukt dus alles weer ingepakt. nog geen kaartjes en geen adressenlijst. verder moet hier nodig eens schoongemaakt worden ik hoop dat ze niet te streng zijn en ach ik heb tot vorige week gewerkt wanneer had ik dat allemaal moeten doen.
Hoe zou het met mālena zijn?? en tilly meid nog zo druk?
liefs jane
Jane!! Jij mag gaan BIB-ben hoor! :mrgreen:
doe ik niet aan :mrgreen:
ben namelijk nogal in de stress om wat er allemaal nog moet gebeuren. beep mag echt niet komen.
patricia hoe gaat zoān intake met de KZ. ik heb haar niets om te laten zien. is dat erg? ons waterbed is kapot en ik sliep vanacht zelfs op een matras op de grond :oops: babykamer is helemaal weer in dozen het is een zooitje hier. lag vanacht helemaal in tranen om wat er nog moet gebeuren. ik ga voor de 40 weken. hoop ik
Ik heb alleen een telefonische intake met de KZ gehad. Komt ze bij je thuis kijken dan?
Uiteindelijk heb ik helemaal geen kraamzorg gehad omdat Nesrin 6 dagen in het ziekenhuis gebleven isā¦Maar anders had ik hier (ivm verhuizing) ook niet alles op orde hoor.
Geen idee waar ze dus eigenlijk precies naar kijken, maar geloof me, die mensen komen overal en zien zo veel huizen, dat het best mee zal vallen allemaal!! Voel je vooral niet schuldigā¦als je het mij vraagt is het enige wat een kind nodig heeft moederliefde en een warm bedje. :hug:
Dank je wel patricia. het bedje staat alleen ook niet, wel in het weekend hoor. ik hoop dat ze een beetje begrip heeft voor de situatie en dat ik een beetje rust kan vinden.
Hoe voel je je? heb je ergens geschreven hoe je bevalling is verlopen? en geef je bv? nieuwschierig ben ik he :oops:
liefs jane
Ben effe snel hier. Moet zo naar de kapper. Alles wel okĆĀ©. ik vind alleen de tijd en de fut niet om hier te zijn.
Wil even Jane een hart onder de riem steken:
Meid maak je niet te druk. Zoān intake is ook voor jou om vragen te kunnen stellen. Ze zouden graag zien hoe de kamer e.d. is, maar als het niet kanā¦ook niet erg. Je moet niet denken dat je gecontroleerd wordt hoor. Hoe jij het wilt doen, dat is jouw zaak. Al ligt je kindje in een wasmand i.p.v. een wieg. Je kraamhulp kan je terzijnertijd ook advies geven. En ik snap best dat ze het willen zien om zo de woonomstandigheden eruit te pikken waarin het niet zo goed zit. Als ze jou sprekenā¦? Ik kan me niet voorstellen dat ze dan denken: Wat moet er van dat kind worden!!
Ik had ook een totale chaos met 37 weken op de kinderkamer. Ze heeft me toen alleen een paar tips gegeven waar ik het best de wieg neer kon zetten enzo. Was echt geen probleem hoor.
Tot gauw!!
Jane, nee ik heb nog nergens mijn bevallingsverhaal geschrevenā¦ Hoop het wel snel te kunnen doen maar heb tot nu toe gewoon nog niet de tijd kunnen vinden. Maar vraag maar wat je wilt weten hoor :mrgreen:
Ik wilde niet voor bv gaan, maar toen Nesrin werd opgenomen en ze dus die extra vitamines wel nodig had, heb ik het toch gedaan. Helaas had ik niet genoeg en werd ze dus bijgevoed met een flesā¦en toen is ze daaraan gewend geraakt. Na een week heb ik het dus al moeten opgeven, gewoon omdat Nesrin zelf het geduld niet had om aan de borst te drinken. Ik heb nog wel even gekolfd en dat dan in een fles gegeven, maar dat was geen doen omdat ik niet genoeg had vor een voeding. Nu dus gewoon volledige FV.
Oke, toch even snel mijn bevallingsverhaal geschreven
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=44823
Ga nu gauw weer verder met dozen inpakken! :-*
jane, :hug: . Rustig aan hoor! Eerst het een en dan het ander. Je loopt niet in alle sloten tegelijk. Het is dat manlief zo snel mogelijk de kinderkamer klaar wilde hebben, anders had dat misschien ook nog gemoeten. Aan de ene kant vind ik het juist jammer dat we hier alles al op orde hebben. Ik verveel me namelijk best vaak en dan had ik dus mooi tijdens mijn verlof alles in orde kunnen maken. Maar ja, dankzij mijn mannetje was de kamer in juli (nog voordat wij op vakantie gingen) al klaar. Toen we terugkwamen (7 augustus) konden we de gordijnen ophalen en was de kamer helemaal af. 13 augustus is de wagen en de maxi cosi bezorgt. Dus neem van mij aan, als je alles zo vroeg al klaar hebt, is ook geen pretje. Wel wil ik je het advies geven om in ieder geval alvast een lijstje te maken met wie je een kaartje wilt sturen, wat voor tekst er op het kaartje moet. De kaartjes zelf zijn zo besteld. Ik heb ze vandaag besteld en ze zijn morgen al binnen (dacht dat het veel langer duurde). Dus daar hoef je je dan weer geen zorgen over te maken. Ook een kraambed is binnen 24 uur in huis. Dus een telefoontje en de volgende dag heb je je bed al. Dat het kamertje nog niet klaar is, nou en. Wat Patricia ook al schreef, zolang het kindje maar ergens kan slapen, moederliefde en te eten krijgt. Rustig aan meid, denk aan je bloeddruk. Komt allemaal wel goed. Geniet nou nog maar even lekker van het zwanger zijn, alles op zijn tijd. :-*
marije, beterschap gewenst!!! :hug:
mamalena, fijn dat alles goed met je gaat! Kalm aan hĆĀØ?
patricia, ik hoop ook dat we binnenkort hier jouw ervaring mogen lezen.
Nou, hier ook alles ok! Net de was even buiten gehangen. Kan nu nog, want de zon schijnt! Vanmorgen was ik er weer vroeg uit. Ik kon manlief om half 9 ophalen en daarna hebben we nog even boodschappen gedaan en de geboortekaartjes besteld. Ik had echt niet verwacht dat ze morgen al binnen zouden zijn. Nou ja, morgen de enveloppen ophalen en dan kan ik ze gaan stickeren. Morgen de tekst even doormailen en dan sturen ze een paar proefdrukken toe. Ben dus benieuwd.
Verder is manlief al de hele week sjaggie. Het loopt op zijn werk niet helemaal zoals het moet. Er is nl. een vrouwelijke collega die het hem een beetje ongemakkelijk maakt. Jammer, want hij doet zo zijn best. Maar je begrijpt dat de sfeer hier echt fantastisch is (not!). Enfin, komt ook wel weer goed.
Mooi ik zal mijn tweede lading was ophangen. Tot later!!!
Patricia, je kan dus al bijna over?! Fijn hoor! Huilt Nesrin al wat minder? Het is nu prima weer voor een wandelingetje.
Marije, beterschap!
Wawa, hoe was de cursus?
Jane, aan mijn bed ook geen polonaise! Mijn vriend mag (moet) erbij zijn, en verder alleen mensen die daar om medische reden iets te zoeken hebben.
Ik lees net dat je bang bent omdat alles nog niet op orde is. Komt vast goed meid. Anderen zeiden het ook al, als het kindje ergens veilig kan slapen en knuffels van papa en mama krijgt is het goed toch? :hug:
Mālena, kom je nog je nieuwe kapsel showen?
Angela, jij bent ook al lekker actief vandaag zeg. Heerlijk zonnetje he :thumbup:
Vanavond gaat mijn vriend āde ongeboren vrucht erkennenā. Wat klinkt dat gek zeg, alsof ik van een peer ga bevallen! :mrgreen:
Ik kom ff heel ego posten. :oops:
Heb mijn eisprong gehad :dance: Dus de wachtperiode is weer gestart. Heerlijk, even geen MOETEN. Is een zware week geweest. Vanaf afgelopen vrijdag tot en met vandaag iedere dag geklust en we zaten in de ochtend, vanwege de samenlevingstest. Nou dat dus niet meer hoor! Jeetje, moest gewoon de wekker zetten om 6 uur om te kunnen spoelen, klussen en op tijd op het werk te zijn. Morgen eindelijk uitslapen!!!
Ik heb mijn eisprong gevoeld en ik merk het aan mijn lichaam, dus we mogen komende 3 rondes zelf gaan proberen, zonder controles. Bij uitblijvende zwangerschap krijg ik dan HSG. Maar uiteraard hoopt iedereen dat ik eerder contact opneem voor een 7 weken echoā¦ (ze vertelde dat ze met 7 weken en met 10 weken echo maken en dan overdragen aan de vk indien er geen rare dingen zijn)
Uiteraard moet ik vlgde rondes wel alles in de gaten houden en als de eisprong er op dag 18 nog niet is geweest moet ik bellen, dan moet de dosering clomid opgehoogd worden.
Maar jeetje ow wat voelt dit als een bevrijding.
Maar ook wel weer dubbel, omdat ik nu iedere keer ZEKER wist dat ik een eisprong gehad had, omdat ik het zelf gezien had op de echo. Dat is dadelijk niet zo, maar ja, lichamelijk kan ik er niet omheen. Misschien ook maar eens aan ovutesten gaan denken.
Sorry dat ik er zo weinig ben, maar heb het druk met allemaal leuke dingen :mrgreen: , dus helaas geen tijd voor kok. Maar ik ga het binnenkort goedmaken hoor!!! Dat beloof ik :-*
Patricia, ohhhh wat een schatje is nesrin :inlove:
suc6 met jullie verhuizing. Verder vind ik het super van je dat je toch nog ff bv geprobeerd hebt, valt toch niet altijd mee heā¦ :hug:
Jane, oh lieverd het komt wel goed hoor. Als van het weekend het bedje klaar is dat is het belangrijkste en de rest komt vast wel goed hoor :-
Mamalena, hoe was het bij de kapper?
Angela, oh ja geboorte kaartjes. Hier doen ze er niet zo echt aan. Ik heb ook nog niks gevonden dat ik nou dacht ja dat is het. Heb wel al het gedichtje voor erop.
Balen dat je man zo sjagie is, hopelijk is hij snel weer de oude.
Marije, beterschap voor jullie :hug:
Joos, en hoe vond je vriend de ongeboren vrucht? hehe
Wawa, hoe was je BV cursus?
Femmie, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA lieverd wat fijn dat je toch zelf je eisprong voelde. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: beginnen te draaien voor je :-
Hier alles wel goed verder, heb alleen een zere neus. AU ! Devin lag te slapen op de bank en ik wilde bij hem zitten en ik pak hem dus op een beetje om te verleggen en zijn hoofdje slaat wat naar achteren recht tegen mān neusā¦ kraakte goed en bloedde ff. het is niet gezwollen of zo maar doet zeeeeer klein beetje verkleurd maar niet te ergā¦ komt ook wel weer goed. Alleen balen nu net dat ik verkoude ben en dus mijn neus moet snuiten wat pijnlijk is als ik het aanraak :?
Femmie, dat wordt dus een hele spannende tijd de komende weken!!! Hier draaien de duimen ook volop! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Joos, ik merk dat het met de vermoeidheid steeds minder wordt, zolang ik maar bezig ben. Dus ik geef mezelf de laatste paar dagen regelmatig een schop onder mijn kont om wat te gaan doen. Het gaat wel wat trager, maar dat maakt niet uit. Vandaag kan ik het lekker rustig aan doen.
Wendy, ik vond het echt een heel gedoe hoor, die kaartjes. Dan nog de tekst en het gedichtje. Het heeft me echt tot waanzin gedreven. Net zoals namen verzinnen voor onze beeb. Manlief en ik zitten nu niet echt op een lijn als het om namen gaat. Nu hebben we dus uiteindelijk namen (heeft hij verzonnen!!!), maar nu begin ik er weer aan te twijfelen. Dan stel ik wat anders voor en dan zegt hij: maar we hadden toch al namen? Nee, met die namen heb ik helemaal niets. :x :mrgreen: Nou ja, ik heb ook geen zin meer om me daar nog verder in te verdiepen. Ik vind het wel best zo, we worden het toch niet eens of het draait op een woordenwisseling uit.
Manlief heeft nu een gesprek met zijn leidinggevende. Een soort van functioneringsgesprek. Dit is natuurlijk nav wat die muts heeft gezegt tegen deze leidinggevende. Normaal is manlief zo, dat hij alles maar over zich heen laat komen, er niets van zegt, maar de volle lading thuis uitspuugt. Ik heb nu tegen hem gezegt dat het eens tijd wordt dat hij wat assertiever gaat worden. Hij laat gewoon over hem heen lopen. Dat moet hij niet doen. Hij moet voor zichzelf opkomen. Als hij dat thuis bij mij kan, dan kan hij het buitenuit ook! Ik ben dus benieuwd met wat voor een humeur hij thuis komt.
Heb net de tekst voor het geboortekaartje doorgemaild naar de drukkerij. Ben benieuwd wanneer ik de proefdruk kan verwachten.
Oh meiden, kom hier even snel van me af praten. Heb momenteel even behoorlijk last van allerlei kwaaltjes die komen kijken bij een zwangerschap dus was hier daarom al even niet geweest.
Moet nu toch even snel iets kwijt. De eerste november baby is al geboren en dat is toch niet echt heel erg mooi nieuws. Ze bleek gisteren het HELLP-syndroom te hebben en hebben toen besloten het kindje met een keizersnee te halen. Het kleine mannetje liep ook nog eens 3 weken achter in de groei en weegt nog geen 700 gram. Wat een bericht hĆĀØ!!
Tja, wat jullie er mee moeten weet ik ook niet maar had er echt even behoefte aan dit met jullie te delen.
:-*
Tilly, ik vind het echt heel erg, maar ik loop er niet mee in mijn hoofd. Tuurlijk duim ik hard mee, maar ik projecteer het niet op mezelf.
Femmie, wat spannend allemaal. Hopelijk ben je snel misselijk en dan niet van het eten natuurlijk.
BV cursus was prima, maar ik merk dat ik erg kritisch ben en niet zoals alle andere zwangeren (allemaal zwanger van eerste kindje) lyrisch over BV.
Verder werkweek er weer opzitten. Nog 4 weken en dan verlof :mrgreen:
Angela, hoe is het gesprek afgelopen met je man en de leidinggevende?
hehe ja als je bezig blijft gaat het beter, tenminste hier wel. Alleen sommige dingen zijn vort zwaar hoor. (vloer doen op je knieen ugh)
En het komt wel goed met geboortekaartjes.
hoe zit het nou met je namen, je moet er toch wel allebei mee eens zijn hoor. Hier was het ook een dilemma want het meeste dat ik mooi vind, vond john weer niksā¦ ARGGG kerels ook. Dus nou hebben we mijn nr 2 voor jongen en meisje wat beide zijn nr 1 was. Ik vind de namen wel leuk en ben blij dat we samen er toch uit zijn gekomen.
Het grappige is dat als we een meid krijgen ons gezin heel veel dezelfde namen heeft als het gezin schuin tegenover ons. ( allebei de kerels heten john, onze meiden naam is haar voornaam, de meiden middelnaam is de naam van hun hondje haha. Hun krijgen een meid dus als ze die nou wendy of kyra noemen is het helemaal compleet :lol: uhm snappie em nog?)
Wawa, lekker hoor nog maar 4 weken.
Ik heb devin borstvoeding gegeven en wil het weer. hopelijk lukt het ook. Maar ik ga niemand raar aankijken als ze kv geven. Ieder de eigen keuze toch. Ik vond het zelf wel een heel speciaal gebeuren en ben blij dat ik het heb kunnen meemaken.
over ( . )( . ) gesproken, die Devin van mij kan me toch iets zeggen. Elke dag doet hij kleren voor john pakken en ook voor mij. Dan pakt ie een BH voor mij en zegt dan, come on mommy put your boobies on :mrgreen: (ik moet dan echt mān lach inhouwe elke keer)
Tilly, ik had het gelezen in ons nov topic. Het is toch wel erg als je het niet verwacht he. Gelukkig is hij een vechtertje, maar het komt wel heel dichtbij. Maar net als wawa al zei, we moeten ons niet te druk maken hoor. Al is het wel moeilijk soms omdat we toch wel veel mensen met droevige achtergrond in ons maand topic hebben :-*
Hoe is het met de rest?
Hier wel goed, en een heel stuk beter met mān neus. Ben alleen nog wel zo verkouden als wat.
Verder zit ik nou aan de honig champignon soep. ohhh heerlijk van die soep uit nl ( hier is veel pot en blikwerk wat in nl dan weer pakjes poeder is. Het is maar wat je gewent ben denk ik maar nl soep is VEEEEEEEEL lekkerder )
ik ga devin in bad doen, het is rustig weekend want john zijn broer heeft john net opgehaald die zijn het weekend de bossen in met de hondā¦
Kyr@, mijn peuter wijst soms naar zijn borstjes en zegt dan Ikke ook bh kopuh :oops:
hey lieve schatten bedankt voor de betrokkenheid en geruststellende woorden. vriend en ik hebben heel erg hard gewerkt afgelopen dagen hij met de hechtingen nog in zijn oogleden van een operatie en ik met een mega buik, maar het is gelukt.
Ik heb net femmie een stukje gestuurd over mijn kz ervaring zal het even kopieren. Het is een heel verhaal jullie hoeven het niet te lezen, maar moest het even kwijt.
de mevrouw van de kraamzorg kon maar drie dingen vinden. een extra kruik, vaseline en een extra termometer en het bed. Ze zijn best streng hier. Je mag bijvoorbeeld vier dagen niet naar beneden en moet totale rust houden, ook wilde ze weten hoe wij het bezoek regelden aangezien er een cultuur verschil is. nou zowel p zijn familie als een deel van mijn eigen familie stuur ik niet weg na een kopje koffie. Dat is zeker bij zijn familie not done. Nou daar was ze het niet zo mee eens. Toen heb ik haar heel duidelijk en best direct uitgelegd dat ik hopelijk geen ziekte bed heb/krijg en dat ik in het normale leven ook best goed mijn grenzen kan aangeven en daar dus niemand bij nodig heb. toen viel het kwartje geloof ikā¦āje wilt dus een flexibele kraamverz.ā en ik heb ook gezegd dat wij niet met een agenda leven alles zit in mijn hoofd, want ze wilden met p bezoek plannen. volgens mij denkt ze echt dat half suriname op bezoek komt. Het zou zo kunnen dat hier de schoonfamilie de halve dag staat te koken, zou kunnen nou ja we zien het wel. en dat we zien het wel is weer note done bij de kraamzorg.
Ze liep eerst een waslijst langs en daarna wilde ze alles zien. kleertjes hingen gewassen aan de lijn die moet je van het weekend wel nog even strijken. zei zeā¦ nou mijn vrees werd jammer genoeg bevestigd. ik heb maar een beetje geknikt en hoop met heel mijn hart dat de verzorgster zelf makkelijker is.
Mālena hoe is het nu eigenlijk met jou? jullie hadden dus ook nog niets klaar in week 37 kon je dat makkelijk van je afzetten.
wawa goed dat je kritisch tov bv cursus staat de helft van die vrouwen daar zullen misschien teleurgesteld uit een mogelijke bv strijd komen.
patricia ik ga zo met een kopje koffie jouw verhaal eens lekker lezen.
Tilly meid wat een akelig verhaal 700 gram dat is niets joh, hoe zou zoān kindje eruit zien. men. Nou blijf nog maar lekker even broeden.
Femmie jij bent echt in de holajidee fase zeg. :dance: nou ik dan ook. geniet van alle leuke dingen want het gaat eindelijk weer eens voorspoedig. en ik duim me hier al suf hoor. en die ovu testen is niets overbodigs, gewoon een bevestiging als je wat voelt is toch fijn.
Wendy devin :inlove: boopies on :inlove: minder lief toen ie je neus torpedeerde. leuk verhaal. bij jullie geen kz he. is het dan alleen maar mantelzorg of blijf je langer in het zh. hoe moet ik me dat voorstellen.
Joos wil jij ook voor een thuisbev. gaan want in het zh is het al snel een drukte om het bed?
nou heel verhaal stop maar ben blij dat ik wat meer rust heb.