KC, als je je onzeker voelt zou ik zeggen; gewoon bellen hoor!! :hug: :hug:
KC, ik ben het helemaal met Mascha eens, gewoon bellen meid. Je hebt een reden om je zorgen te maken hoor. Ik bedoel, het is niet zomaar onzekerheid die iedere zwangere heeft. En stress is ook niet goed voor je kindje :hug:
Ik geloof dat mijn cyclus deze keer wat langer gaat zijn, want volgens mij heb ik dit weekend m’n eisprong pas gehad. We slaan deze ronde natuurlijk over, maar doe wel ovutesten om mijn cyclus een beetje in de gaten te houden. Had vorige week steeds een lichte tweede streep, en vrijdag iets donkerder, zaterdag en zondag niet getest omdat we toen weg waren, en maandag had ik een behoorlijk dikke streep, maar net wat lichter dan de controlestreep… denk dus dat ik zaterdag en zondag een flink positieve test gehad zou hebben… Cyclus is dan dus wel wat aan het rommelen, maar dat kan ook door die poliep komen.
Even een knuffel voor de rest… :hug: :hug: :hug:
xHeske
Heej meiden,
Als eerste KC :hug: als jij je zorgen maakt vind ik het een goede reden om echo aan te vragen voor morgen, hopelijk hebben ze nog een plekkie voor je! :-
nou over naar mij
een heel verhaal dus bereid je voor
Al enkele dagen heb ik onwijs veel pijn in mijn onderbuik aan de linkerkant. het werd erger en lopen was haast niet meer mogelijk. Eigenwijs genoeg ga ik toch naar school. Na een belangrijke p.rocesb.espreking (voor cijfer) besloot ik toch maar de HA te bellen want dit hield ik niet lang vol.
Ik heb direct de huisarts gebeld toen ik in de tram richting huis (HA) zat.
Ze wilde me eigenlijk pas om 14.30 langs laten komen, maar omdat ik zo’n pijn had mocht ik toch meteen langskomen.
Gelukkig was dat nog voor de pauze dus dat kon.
De vervanger (man) heeft mij gevraagd wat er was.
Waarna hij aan mijn buik ging voelen en luisteren of het mijn darmen zijn.
Nadat hij geluisterd en gevoeld had zei hij: je darmen zijn rustig dus ik denk niet dat dat het is.
Wel is de pijn vooral bij je linker eileider.
Waarna hij inwendig even heeft gevoeld of hij er meer duidelijkheid bij kon krijgen, helaas nog steeds niet geheel duidelijk wat nou de oorzaak van die pijn is… hmz…
Hij zegt vervolgens: Ik kan nu wel een onderzoek (met eendenbek) doen om te kijken/voelen, maar als ik je moet doorverwijzen naar de gyneacoloog dan zullen ze dat daar ook nog willen doen, dus dat bespaar ik je. pfieuw gelukkig.
Ondertussen probeert hij een afspraak te maken voor vandaag, want wachten tot morgen was immers geen optie meer… maar hij wist niet zeker of dat ging lukken.
Na enkele minuutjes telefoneren, bleek er gelukkig nog een plekje vrij te zijn voor mij.
Echter moest ik wel meteen door naar het ziekenhuis want om 13.50 had ik een afspraak en een uur van te voren moest ik al bloedgeprikt hebben.
Hmm… ja oke, maar rijden in deze toestand/pijn lijkt me niet slim dus ik heb direct mijn vriend gebeld die er meteen aankwam.
Bij het ziekenhuis bloedgeprikt waarna we een uur moesten wachten op de afspraak.
Om 14.00 uur werd ik geholpen door de gyn. waar ik al een afspraak bij had staan voor volgende week (dat is toevallig! )
Zij vraagt enkele dingen en verteld dat bloed er op zich goed uit zag alleen een ontsteking in mijn lichaam…
Maargoed eerst even iets afnemen om te controleren of ik geen infectie of iets raars heb maar daarvan krijgen we pas over 1/1,5 week de uitslag daarna meteen de inwendige echo om te kijken of de eileider niet ontstoken is.
Ze begint te kijken bij de rechter eileider, die ziet er gelukkig goed uit.
Dan door naar de linkerkant, oei dat is best gevoelig tegen pijnlijk aan
toch even goed kijken. Grappig om te zien hoe je eierstokken zo vol liggen met kleine en grote eiblaasjes.
En ja hoor in de linkerkant is duidelijk te zien dat ik pas (klopt gisteren!! :inlove: ) een eisprong heb gehad. De linkerkant is daardoor ook erg actief
Maar uhm, ja dat verklaard niet mijn buikpijn… pff lastig!
Mijn baarmoederslijmvlies zag er overigens ook goed uit!
Ze is nu klaar want er is verder niets te zien…
en ondertussen kleed ik mij maar weer aan.
De onderzoeken van de urine (die ik ook een uur voor de afspraak moest inleveren) zagen er goed uit. dus ik heb/had geen blaasontsteking.
Wel hadden ze in mijn bloed een infectie gevonden waarvoor ze eigenlijk een antibiotica wilde voorschrijven, maar aangezien ik zwanger kan zijn, wilde ze dat niet op haar geweten hebben en ik uiteraard ook niet! dus die antibiotica wordt het even niet. Maar zodra ik koorts krijg of de pijn erger wordt moet ik de gyn. weer bellen want dan meoten we toch iets gaan doen, het is uiteraard ook niet de bedoeling mijn baarmoeder/eileider slecht te laten worden door een infectie.
maar aangezien ik zo’n buikpijn had en twijfelde of het niet van een verstopte darm zou kunnen komen zei ze dat het niet kwaad kon om lactose te proberen zodat het begint te lopen. Dus die heb ik opgehaald en ik hoop dat het gaat werken en ik daardoor geen buikpijn meer heb
De afspraak met de gyn. van volgende week blijft staan. Maandag moet ik bloedprikken om verschillende dingen te controleren en zo ook de waardes om te kijken of mijn eisprong goed verlopen is.
nou dit was een beetje mijn middagje ziekenhuis, ik ben doodop vooral gezien het feit ik vanacht er al wakker van ben geweest .
Dus ik ga lekker rustig aandoen.
Ik dacht breng jullie even op de hoogte van mijn (ahum) geweldige dag :lol:
dikke :- Jane
Jeetje Jane, dat klinkt niet leuk. Fijn in ieder geval dat je zo snel bij de gynaecoloog terecht kon hoor.
Maar als ik het goed lees is het nog niet helemaal duidelijk waar die infectie precies zit?
Sterkte en wat goed verder dat de afspraak voor volgende week nog gewoon staat en ze dan verder gaan kijken.
(Ik heb trouwens de gyn niet meer gebeld :oops: Ben al weer wat rustiger en kan mezelf wel gek blijven maken, maar dan zit ik binnen de kortste keren elke dag in het ziekenhuis voor een echo. Nu maar hopen dat ik er dik naast zit en alles gewoon nog in orde is )
Jeetje, wat een verhaal Jane!
Wel goed dat ze je zo uitgebreid onderzocht hebben, en ook fijn dat ze konden zien dat je een ei hebt gehad enzo! Maar wel vaag van die pijn bij je eileider en die ontsteking… ben benieuwd wat je volgende week allemaal te horen krijgt… sterkte met de pijn en rustig aan!! :hug:
KC, heb je nog gebeld? Wel doen he als je je ongerust maakt, daar heb je alle recht op!! :-
Ik ben moe van het werk en heb een zere arm van een hepatitus b vaccinatie, maar verder geen nieuws van deze kant…
Iedereen een :-
Jane, dat is niet zo mooi… een infectie… :hug:
Hopelijk knapt je lichaam op zonder AB.
Heske, welcome back :mrgreen:
Moest jij nou a.s. vrijdag voor die speciale echo?
KC, ik heb zo met je te doen. steeds die onzekerhied. Logisch dat je daardoor soms enorm gaat twijfelen of het allemaal wel goed zit. En dan is het moeilijk om het tussen de echo’s door los te laten.
Maar wel goed dat je jezelf niet gek maakt! :-*
Ik las iets over foto’s van taarten in het sf. Dus ga daar ff spieken.
Ik heb voor volgende week een proeftaartje besteld. Ben benieuwd…
Oh ja… ik heb de kleine dit weekend voor het eerst gevoeld :inlove:
Toen ik om 02.00 uur in bed lag en eindelijk tot rust kwam :lol:
Goh sproet je bent de 20 weken alweer voorbij :shock: :dance: :dance:
Ja, gaat hard he…
Ik kan nu ook niet meer om mijn buikje heen.
Voel me wel wat beperkt in mijn kleding, maar vrijdag ga ik denk ik een beetje shoppen.
Vraagje voor de moeders onder ons.
Kunnen jullie een bepaalde kinderwagen aanbevelen?
We zijn ons aan het orienteren
@Kittycat wrote:
Tijgertje, ik vind het ook maar een vreemd verhaal hoor dat hij door te voelen kan voelen of je eileider niet verstopt zit :think: Zou toch denken dat daar minimaal een echo voor nodig is. Ik hoop in ieder geval dat je weer pijnvrij bent.
Hier gaat alles zijn gangetje. Maak me de laatste dagen wel zorgen of het allemaal nog wel goed zit. Mijn buik wordt zo plat en ik ben minder misselijk en gewoon een gevoel. Vanmorgen de angelsound erop gezet, maar die werkt (nog?) niet. Moet nog een kleine week wachten op een echo, maar heb overwogen te bellen of ze morgen niet nog een gaatje hebben, maar ik vind tegelijk dat ik mezelf niet gek moet maken :doh:
Kc,
Ik ben nog niet pijnvrij, heb morgen om 11.30 uur een afspraak bij mijn eigen huisarts en dan ga ik alles op tafel gooien, want ik vertrouw die arts van zaterdag niet helemaal.
Als je je zorgen maakt, gewoon bellen. Misschien kan ze je door de telefoon wel een beetje gerust stellen.
Jane:
Balen dat je zo’n buikpijn hebt. Wel mooi dat je gelijk terecht kon en dat hij al wat kleine onderzoekjes heeft gedaan. Nu hopen dat je op de volgende afspraak meer komt te weten.
Voor nu een hele dikke knuffel :hug: ( ik weet wat het is om buikpijn te hebben) Ik mag morgen voor meer informatie naar mijn eigen huisarts.
Sproetje:
Wat leuk dat je de kleine al gevoeld hebt !!
Succes met de proeftaart.
Ik heb ook nog even een vraagje :
Vandaag zou ik mijn ei hebben ( volgens de banner in mijn profiel) nu heb ik al vanaf zondag pijnlijke, gevoelige borsten ( tepels) kan dat met je eisprong te maken hebben ???
Sproet wat super gaaf dat je beebje hebt gevoeld!
meiden bedankt :-
Tijger gelukkig kan je morgen terecht bij de HA hopelijk kan die je meer vertellen :hug: ja helaas weet jij al te goed hoe pijnlijk het is :-
over je vraag, bij mij is het zo dat ik voor mijn ei pukkeltjes krijg en na mijn ei (zo’n 2/3 dagen) mijn borsten/tepels zeer beginnen te doen (het is me beide heel erg opgevallen). Ik weet niet of je er wat aan hebt maar meer weet ik er ook niet van :?
Miekje (en Miek trouwens ook ook) is mij te lang afwezig… Zou alles ok zijn?? :think:
Lieke zie ik ook regelmatig spieken; LIEKE!!! Laat je weer eens weten hoe het gaat??
@M&J wrote:
Miekje (en Miek trouwens ook ook) is mij te lang afwezig… Zou alles ok zijn?? :think:
Lieke zie ik ook regelmatig spieken; LIEKE!!! Laat je weer eens weten hoe het gaat??![]()
Hier gaat alles goed, ben alleen heel moe. (vaak te moe om te reageren, maar lees altijd wel mee :oops: )
Heb van de gyn nu ook ijzertabletten gekregen.
Nu heb ik een weekje vrij en Jesse is vanmorgen gewoon naar het kdv.
Ik ga straks de ramen wassen en dan weer Jesse halen.
Fijn om weer wat van je te horen Lieke!
Jammer dat het steeds zwaarder voor je word Het lijkt me heerlijk als je Jesse dan even naar het kdv kan brengen zodat je even op adem kunt komen! :hug: :hug:
@Jane_S wrote:
over je vraag, bij mij is het zo dat ik voor mijn ei pukkeltjes krijg en na mijn ei (zo’n 2/3 dagen) mijn borsten/tepels zeer beginnen te doen (het is me beide heel erg opgevallen). Ik weet niet of je er wat aan hebt maar meer weet ik er ook niet van :?
Dank je Jane voor jou “tip”
Nou meiden,
Eindelijk thuis …
Ik had om 11.30 uur een afspraak bij de huisarts in opleiding (is een vrouw, dus ben ik eigenlijk wel blij) Ze heeft eerst goed naar mijn verhaal geluisterd. Daarna heeft ze mijn bloeddruk gemeten ( 120/72 is goed). Toen mocht ik op de behandeltafel gaan liggen en ging ze naar mijn darmen luisteren, even op mijn buik kloppen en drukken op de zere plek. Ook wou ze nog even een inwendig onderzoek doen ( om te voelen naar mijn eileiders). Ze dacht namelijk aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ( ze wist dat we bezig zijn met zwanger worden) Ze vertrouwde het toch niet helemaal dus ze gingen met de gynecoloog. Toen ze terug kwam , schreef ze een briefje en kon ik gelijk door naar het ziekenhuis, naar de spoedeisende hulp. Ik toch een beetje geschrokken, mijn vriend gebeld en hem van zijn werk gehaald. Bij de ehbo aan gekomen eerst weer urine inleveren en bloed laten prikken.
Hier kwam dus uit dat ik niet gewoon zwanger was, geen blaasontsteking heb ( dus antibiotica voor niks geslikt), geen nierbekkenonsteking. Een arts kwam me halen, weer het hele verhaal vertellen. Ook hij wilde even van binnen voelen ( bij mijn vagina en anus) wat een klote onderzoeken zijn dat. Ook hij vertrouwde het niet helemaal. Ging overleg plegen met de gynecoloog. Moest gelijk naar boven komen om een echo te laten maken. Hebben we gewoon 2 uur zitten wachten tot er een gyn beschikbaar was. Komt er uiteindelijk een lief vrouwtje binnen stappen en die verontschuldigd zich dat ze het super druk hebben omdat ze maar twee gyn’s aanwezig zijn en dus eigenlijk onderbemand. Weer uitkleden en moest in zo’n rare stoel gaan zitten. Kreeg ik een inwendige echo. Baarmoeder en eileiders zagen er goed uit op de echo. Allen zat er in mijn rechter eileider een kiester die al aan het oplossen was en die liet vocht en bloed achter achter mijn baarmoeder. Ook kon ze zien dat de eiblaasjes gesprongen waren ( dat ik mijn eisprong dus gehad hebt) en daar kwam ook vocht en bloed uit. En dat veroorzaakt dus de pijn. Moet ongeveer met een dag of 4 weg trekken, zoniet moet ik weer terug komen. Ik mag nu 3 x op een dag paracetamol en diclofenac hebben om de pijn te verzachten. Dat kan geen kwaad om zwanger te raken. Ze wenste ons heel succes en sterkte en hoopte dat het snel raak zou zijn…
Heb dus vanaf 13.15 uur tot 17.15 uur in het ziekenhuis gezeten, ben nu echt op. Ga nu even snel wat eten en drinken ( heb ik de hele dag nog niet gedaan) en daarna bankhangen, maar eerst jullie even op de hoogte stellen.
Jeetje tijger wat lijkt je verhaal op de mijne :shock: dus ik weet wat je hebt meegemaakt :hug: :-* hopelijk gaat het snel weer beter!!
Hier gaat het weer wat beter, kon beter lopen en iets minder pijn.
Heb ook goed gegeten vanavond dus ben weer super blij daarmee
Jane,
mooi dat iets beter gaat met je en dat je alweer gegeten hebt. Hopen dat je nu nog verder opknapt.
Nou meiden ,
fijne avond nog en morgen een gezellige dag met mooi weer gewenst.
Geniet ervan !
Voor iedereen een dikke :hug:
:-*
tjee…wat een verhalen in een keer zeg…heb eve de tijd genomen om bj te lezen na 2 dagen hihihih.
@ tijgetje en jane: fijn dat ze jullie onderzocht hebben! en ok goed dat jullie nu zeker weten dat je een eisprong hebt. Weet dat ik daar zelf ook heel blij om ben!
@sproet: laat je ons weten hoe het taartje was? 8)
@kc: heb je de dokter gebeld inmiddels? Of is je onrustige gevoel iets gezakt? kan emeer wel wat bij voorstellen hoor!
ik heb even geen bijzonder nieuw, wel even een vraagje. Zoals jullie weten is mijn eerste maand dat ik mijn temp bijhoudt. Nu heb ik al geschreven eerder dat ik heel goed mijn ovulatue heb kunnen spotten. omdat mijn temp van 36,4 omhoog is gegaan naar 37 graden. Nu heb ik gister gemeten(wel vroeger dan normaal) en toen was mijn temp gezakt naar 36,8, vandaag was hij weer 37,1 en heb ik ook weer op" mijn eigen tijd" gemeten.
Moet ik hier nu iets uit afleiden of ligt moet ik het wijten aan het meettijdstip?? Ik meet normaal tussen 9 en 10 uur en gister gemeten om 7.15 uur.
Misschien hebben jullie er meer ervaring al mee?
Voor alle dames waar ik niets voor getypt heb: het was best veel om terug te lezen dsu sorry! :wall:
xxx :vlinder: