*** Oktoberstoppers #12 ***

Memmie is het een beetje vol te houden met dit ellendige weer?

Ik kan hier zelf absoluut niet tegen (nooit gedaan ook) met dit weer hang ik altijd bij de ventilator in de rondte. Zelfs als je niets doet loopt het in straaltjes langs mn rug :?

Gelukkig maar dat Jer het ook niks vind, wij gaan lekker rond oud en nieuw weer naar Lapland :dance:

@KC: ik :thumbup: :thumbdown: en :pray: voor een positief ziekenhuis bezoekje en dat je met goed nieuws terug komt!

Nou Mascha, dit is ook absoluut niet mijn weer!

Zeker nu niet (eigenlijk nooit)!

Ik zweet ook echt als een otter, bluh! Drijf 's nachts mijn bed uit en overdag gutst het ook van mijn hoofd, rug en van onder mijn borsten :?

Maar jah, we hebben het er mee te doen he?!

Hoe is 't met je? :-*

Hi meiden, ik ben weer terug.

En met goed nieuws. Van het hematoom is niets meer te zien op de echo en met uk gaat het hartstikke goed. Was weer leuk om hem te zien. Heb alleen geen fotootjes gekregen dit keer :?, maarja, mag ik eigenlijk niet eens over klagen, ben allang blij dat ie het nog doet en we dat weer gezien hebben.

Over 5 weken nu pas terugkomen, voor de 20-weken echo en een consult bij de gyn. Ik heb nog nooit zo lang hoeven wachten :shifty:, voel me een beetje een verwend nest, maar het duurt nog wel erg lang hoor.

Ik mag verder zo goed als alles weer doen. In ieder geval ook weer werken. Juist net nu het zulk lekker weer is :angel: Ben benieuwd hoe dat gaat, ik ga denk ik maar langzaam opbouwen want ik ben al moe na een rondje supermarkt, mijn hele conditie is weg :oops:.

Kan me voorstellen dat jullie last hebben van de warmte. Ik gelukkig niet hoor, ik hou van dit soort temperaturen :P. Mag van mij het hele jaar door zo zijn. Alleen kan ik niet zo goed tegen buiten zitten met dit weer zonder schaduw in de tuin, maar onze woonkamer is gelukkig lekker koel, heerlijk!

Hoe gaat het verder met jullie allemaal vandaag?

KC, goed nieuws zeg! Super meis! :thumbup: Kun je nu eindelijk (meer) gaan genieten van dat kleine wondertje in je buik! En zo lang wachten tot de volgende echo… ik herken het! Phoe…dat was wel ff wennen! Zeker na de 20w echo, dan krijg je helemaal geen echo’s meer :frowning: Jah, misschien een liggingsecho rond de 36w.

En het werken idd rustig weer opbouwen. Je hebt veel rust moeten nemen en dat kost ook energie/conditie. Denk aan jezelf! :-*

KC

Dat is super goed nieuws dat het hematoom weg is.

Geniet nu volop van je zwangerschap meis, het is zo voorbij…

Hier gaat het wel. Wel warm, maar ook wel uit te houden.

Heb vanmiddag water gevecht gehad met mijn oppaskinderen, dus een beetje afkoeling…

Ik heb deze keer echt een rare cyclus.

25 juni begonnen met ongi. vrijdag bloed verloren, zaterdag meer bruinig. zondag bruinig maar heel weinig en vandaag niks meer… :?

Daarom vertrouwde ik het toch niet helemaal, ook omdat mijn ongi vandaag had moeten beginnen. Ik heb dus vanmorgen maar een test gedaan voor de zekerheid maar die gaf alleen een dikke controlestreep aan.

nu even een ego berichtje:

Ik heb het vanmiddag aan mijn moeder verteld dat we bezig zijn voor een kleintje ( de meeste van jullie weten inmiddels dat het niet zo goed ging tussen mijn moeder en mij).

Ik dacht dat ze heel boos zou worden, maar ze reageerde eigenlijk vrij rustig. Of we er wel goed over nagedacht hadden en hoe lang ik al met de pil gestopt was en ik moest het vooral nog maar niet aan me vader vertellen, dat kwam wel als ik zwanger was…

Scheelt toch weer dat ze het weet, als ik dan weer een maand over moet slaan kan ik er tenminste over praten met haar… ben eigenlijk toch wel een beetje blij dat ik het verteld heb en dat ze niet boos werd :oops:

Tijgertje, lastig he die cycli…

Fijn dat je moeder zo rustig reageerde en dat jij er een goed gevoel bij hebt! Jammer dat de test niet positief aangaf… :hug:

Ik hoop dat je dmv de ovu-testen weer een ei kunt spotten en dat je de volgende keer wel een positieve test kunt showen!

Tijgertje, als je je eisprong steeds een beetje rond dezelfde periode hebt (wat gelet op het verloop van je cycli wel zo lijkt) vind ik dag 8 wel erg vroeg om al te gaan testen. Ik had mijn ei altijd rond dag 16.

Zou persoonlijk hooguit 1x zo vroeg beginnen als je zat testen hebt.

Anders zou ik op z’n vroegst op dag 12 beginnen.

KC, ik kan me voorstellen dat het vreemd is dat je nu niet meer die strikte controles (en echo’s :slight_smile: ) hebt.

Maar het is natuurlijk hartstikke goed nieuws!

En als je straks de kleine begint te voelen, heb je vast ook minder behoefte aan de bevestiging van een echo. Dat merk ik tenminste wel bij mezelf. En het past straks toch ook niet meer op het scherm :wink:

Memmie, ik moest me al koest houden gisteren dus dat zal voor jou helemaal het geval zijn geweest. Ik zou eigenlijk naar het strand gaan, maar ik ben lekker binnen gebleven. Pas toen het wat begon af te koelen, ben ik naar buiten gegaan. Vandaag was het gelukkig wat minder benauwd. Ben nu erg blij met mijn spijkerrokje :thumbup:

Sproetje:

ik heb op internet ook een vruchtbaarheidskalender gevonden.

Daar moet je het aantal cyclusdagen intypen en de laatste dag van je menstruatie en dan rolt er een lijstje uit met de vruchtbare dagen.

Daar komt dan het volgende lijstje uitrollen ( in mijn geval)

Dag van je laatste mensturatie : 25-06-2009

cyclusdagen : 25

een beetje vruchtbaar 03-07-2009

vruchtbaar 04-07-2009

zeer vruchtbaar 05-07-2009

zeer vruchtbaar (ovulatie) 06-07-2009

vruchtbaar 07-07-2009

innesteldag 08-07-2009

mogelijke bloedtest 13-07-2009

mogelijke thuistest 15-07-2009

Dus dit lijstje en dan samen met mijn ovulatietesten ( het lijstje wat in de verpakking zit, zodat je kan zien wanneer je het beste kan beginnen met testen) dat hou ik meestal aan. Maar omdat mijn cyclus nu korter is dan normaal, weet ik even niet meer wanneer ik nu moet beginnen met testen. Ik ben bang dat als ik later begin, dat ik mijn ei mis. Dan gebruik ik liever iets meer testen dan eigenlijk nodig.

Maar ik vind het wel lief dat je jouw mening geeft en meedenkt.

Dan zou ik voor de zekerheid een paar dagen eerder beginnen dan normaal :slight_smile:

Hier weer even een teken van leven!

Alles gaat goed, ik heb niet zoveel last van de warmte. Deze week nog 3 dagen werken en volgende week 2 en dan heb ik eindelijk verlof. Ik ben nu alweer 5 dagen langer zwanger dan bij de eerste zwangerschap . Gisteren bij de internist geweest en die is heel tevreden, m’n suikers zijn geod onder controle. Vanmorgen naar de gyn geweest en ook die is tevreden. Vorige week hebben we een groeiecho gehad en we krijgen een kindje met een klein hoofd, lange benen en een dikke buik. Vruchtwater is normaal.

Ik hoef nog maar een kleine 6 weken, want ik word met ongeveer 38 weken ingeleid in verband met het insuline gebruik. Dit was het weer!

Alle zwangeren to-be

Alle zwangeren, doe rustig aan met dit weer!

Sarah en Memmie, succes met de laatste loodjes, kan nu niet lang meer duren!

Hope, leuk om weer eens van je te horen! Fijn dat alles goed gaat! :thumbup: Nog effies en dan lekker verlof!

Voor jou ook nog maar 6 weken, jij ook suc6 met de laatste loodjes!

Ik wens je iig een lekker verlof en een mooie/voorspoedige bevalling toe (mocht ik je niet meer voor de tijd ‘spreken’)!

Zooo, bij de vk geweest en het ‘gerommel’ is niet voor niets geweest :dance: De beeb is ingedaald! :dance:

Mijn bloeddruk was iets hoger dan normaal, maar verder alles goed! Ben er nu dus echt klaar voor!

Volgende week was het heel druk in de praktijk dat het moeilijk was om een afspraak te plannen. Je moet gewoon bevallen, zei ze! Ik zei, ok! Geen afspraak maken dan, misschien geeft dat een beetje druk :lol: Maar hij staat toch: woensdag 8e 20.45 uur. Ik hoop zooooo dat 'ie niet meer nodig is! :pray:

Fijn dat alles ok was :thumbup: enne… ik hoop met je mee!! :pray:

Dat is mooi memmie! Heeft ie lekker snel gedaan dan opeens.

Ik hoop met je mee hoor, 1 juli is wel een mooie datum vind ik.

Hope, leuk wat van je te horen en fijn dat het allemaal goed gaat.

Heeee KC zwaaiii :mrgreen:

Miekje??!! Hoe is het met jou in deze hitte?

:dance: :dance: :dance: Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk blablabla :dance: :dance: :dance:

We hebben vandaag onze vakantie geboekt :smiley:

Goede morgen!

BIB!

Mascha, lekkerrrrrr! De vakantie naar Lapland of gaan jullie eerst eerder er nog ff lekker tussen uit?

Hoe is 't met de andere meiden? Kunnen jullie de hitte nog wat handelen? Het is hier nu al bloedje heet, pfff!

Gelukkig gaat Tycho ff naar de gastouder, dus moet/hoef ik niet naar buiten.

Moguh! Hier ben ik hoor!!

Mem, wat super dat kleine man is ingedaald :dance: :dance: :dance:

Nou kom maar op dan. Ik wil heeeeeel graag een foto bewonderen :inlove:

Hoe gaat het?

Whaaaa Mascha, heerlijk je vakantie geboekt!

Daar ga je vast en zeker van genieten.

Hoe is het nu met je?

KC, JAHOE WAT EEN SUPER NIEUWS!!! :dance: :dance: :dance: Nou kunnen jullie eindelijk gaan genieten meis. Ben heel blij voor jullie! :-*

Hope, wat heerlijk, nog 6 weekjes en dan heb je je kindje in je armen. Dat is snel zeg :inlove: Fijn dat het zo goed gaat!

Tijger, wat fijn dat je het hebt kunnen vertellen tegen je moeder en dat ze zo reageerde.

Ik ben het eens met de meiden. Je zou een x wat vroeger kunnen beginnen met testen. Volgens mij kan je cyclus ook wat in de war zijn door de warmte trouwens.

Heb je nog last van buikpijn?

Mieeeeeeek hoe is het?

en Knien, hoe zijn de laatste loodjes daar. Is het te doen met deze warmte??

Hoe zou het met A-S zijn?

Lieke
, hoe gaat het nu met jou? Heb je een beetje hulp en is het te doen?

Wanneer komt Heske terug trouwens?

Newbe hoe gaat het met jou?

Sproet, hoe gaat het met jou? Heb jij last van de hitte?

Jeeee wat gaan de dagen snel nu, nog even en je bent de bruid :inlove:

(waar blijft die trouwkaart nou :angel: )

Tierrr, hoe gaat het met jou meis?

Hoe zou het trouwens met Muuske gaan. Die is al een tijd niet geweest…

Hier heb ik de babywas af. Ik wilde het nu af hebben. Zometeen lukt het mij misschien niet meer, dus alles gewassen en gestreken :dance:

Kids bijna vakantie.

Ik voel me ok. Ben iets minder lekker door de kuur dat merk ik wel. (moe)

Morgen nog een meting van de baarmoederhals maar ga er vanuit dat die nog hetzelfde is gebleven. Maandag was alles goed bij de gyn. Buik groeit hard nu en ons meisje ook :inlove:

Ik zag trouwens dat het zaterdag een stuk minder warm gaat worden

Hoorde ik daar minder warm?? :dance:

Het is inderdaad de vakantie naar Lapland begin volgend jaar Memmie :mrgreen:

Of we eerder nog weg kunnen met die ongein van mij en of onze bankrekening het toelaat weet ik nog niet

:naughty: :snooty: :

Hoe is het nu met je?

@Miekje wrote:

:naughty: :snooty: :

Hoe is het nu met je?

Nee daar geef jij altijd lekker antwoord op :P :wink:

Het is namelijk niet zo grappig altijd maar te moeten zeggen dat het niet veel beter gaat :?