Ah Jane, verdorie zeg
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Hm, Tjip is toch nog erg aan het twijfelen over de auto Hij vindt het toch wel veel geld, dus wil straks eerst kijken of er nog speling zit in de prijs, en anders gaat hij toch eerst voor een Ford Focus kijken. Ik ben er helemaal zenuwachtig van, wil zoooo graag die Astra hebben
Haiii meissies!
Ik lees nog af en toe mee dus ik zag dat er naar me gevraagd werd (Miekje en KC; :-* )
Hier is alles wel goed.
Ik heb gisteren op een ander forum een up geschreven, die zal ik hier even neerzetten;
Er is eigenlijk niet zoveel te vertellen, alles gaat een beetje zijn gangetje.
26+2 vandaag, 't begint al aardig richting de 30+6 (waarop Leon geboren is) te lopen.
Het wordt nu wel spannend hoor, natuurlijk kan het bij iedereen altijd āelk moment gebeurenā, maar bij mij is de kans gewoon wat groter, en ik hoop alleen maar dat Biebie niet nóg vroeger komt dan dr grote broer.
De zwangerschap vind ik tot nu toe niet veel aan , maar dat wist ik vantevoren.
Ik heb al allerlei kwaaltjes gehad (moeheid, misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn, zuurbranden, bandenpijn, al dan niet in combinatie ), maar goed, ik zit mijn tijd wel uit.
Ik heb er ook best wat goede dagen tussen zitten en dan kan ik best genieten van zoān dagje.
De laatste tijd heb ik vooral vĆĀ©ĆĀ©l last van maagzuur (lang leve de Rennies!), net als bij Leon. En ik heb veel last van mijn liezen (soort spierpijngevoel) met als gevolg opstartproblemen bij het opstaan als ik een poosje gezeten heb.
Mijn overgewicht helpt ook niet echt mee trouwens, ik denk dat het daardoor wel zwaarder is, en ik vind mezelf in ieder geval gĆĀ©ĆĀ©n mooie zwangere (mān buik is bijvoorbeeld niet mooi rond) en het is lastig om kleding te vinden , maar goed, dit wist ik ook voor we eraan begonnen. Ik had gewoon haast en geen tijd meer om af te vallen , dat doen we na de bevalling dan wel.
Ik ben tot nu toe al zoān 10 kilo aangekomen. Maar ik moet zeggen dat ik ook niet echt oplet wat ik eet. Bij Leon deed ik dat wel, maar ik moest nu vanaf het begin gewoon veel eten omdat ik anders misselijk werd, en dat waren vaak alleen ongezonde dingen. En die trend heeft zich nu eigenlijk een beetje voortgezet
Mijn buikie groeit nu aardig, maar ik heb niet zoān hele grote buik volgens mij.
Met Leon had ik denk ik zelfs een iets grotere buik, terwijl ik nu met meer spekkies gestart ben
Vorige week bij de vk zat mijn baarmoeder ook tot mijn navel, net zo ver als de keer ervoor, maar ze zei dat mijn navel iets mee naar boven was gegroeid. Volgens mij schiet het gewoon niet op met die buik van mij. Mijn baarmoeder is wel breed trouwens.
De melkfabriek is sinds 2 dagen ook in werking gezet, ik heb nu 's ochtends kleine vlekjes in mijn slaapshirt (alleen rechts).
Ik voel Biebie elke dag wel een paar keer, maar de placenta ligt aan de voorkant dus ik voel dr niet heel hard schoppen en aan de buitenkant is er ook niet veel te zien. Leon kon ik op deze termijn helemaal zien bewegen, nu zie ik alleen mijn buik een beetje opwippen als Biebie heel hard schopt.
Op zich niet zo heel erg, ik voel haar in ieder geval vaak genoeg.
Ik ben hĆĀ©ĆĀ©l nieuwsgierig naar Biebie, en naar de tijd die nog komen gaat (bevalling en de tijd erna).
Ik kan de tijd ook wel naar voren kijken, gewoon omdat ik zo benieuwd ben naar wat komen gaat (wanneer zou ze komen, wordt het weer een ziekenhuisperiode of kunnen we lekker thuis van dr genieten, wat voor beebje zou het zijn, hoe anders zou ons leventje worden?)
Maar goed, ik moet de tijd toch maar rustig uitzitten
De babykamer begint (eindelijk) op te schieten.
We hebben flink verbouwd op de bovenverdieping en een paar maanden geleden zaten er niet eens muren om de babykamer (alleen de buitenmuur en de scheidingsmuur tussen de buren en ons), dus er moest nog flink wat gebeuren (muren plaatsen, leidingwerk, plafond erin enz.), dat is nu allemaal klaar en de kamer is nu zo goed als behangklaar.
We hebben al behang gekocht, dus als de voorstrijk op de muren zit en het kozijn voor de 2e keer geverfd is, kan het behang erin (ik hoop komend weekend)
Dan nog de vloer (laminaat) en de meubels kunnen erin. Raambekleding heb ik niet zoān haast mee, Biebie komt toch eerst bij ons op de slaapkamer.
Als alles klaar is krijgt Leon eindelijk zijn nieuwe (peuter-)bed en kast, ik ben zeer benieuwd hoe dat zal gaan qua slapen en eruit komen enzo. Hij blijft nu nog braaf in zijn ledikant liggen en klimt er niet uit als hij wakker is, maar het zal met zijn nieuwe bed wel (speel-)feest worden denk ik
We zien welā¦
Oke, het is weer een beetje een overdreven lang verhaal geworden maar ik ben nou ĆĀ©ĆĀ©nmaal lang van stof :oops: :mrgreen:
Meiden, ik blijf in gedachten bij jullie, ook al post ik niet.
Maar ik vind het heel vervelend om te zien dat het lijstje zwangeren niet echt snel langer wordt
Ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: en voor jullie.
Voor de zwangeren; geniet ervan, ik vind het leuk om jullie uppies te lezen en fotoās te bekijken en ik ben zeer benieuwd naar de eindproductjes :mrgreen:
Mochten jullie nog wat van me willen weten/horen, laat het weten, ik lees het wel!
Liefs!! :-*
@Miekje wrote:
Heej leuk dat het nu roze is trouwens ons lijstje
:dance: yay het valt op :mrgreen:
ja vond het leuk eens andere te doen :inlove:
hoe gaat het met je Miekje??
sarah leuk je weer te lezen.
ik zal straks je verhaal even lezen this zoveel :shock: :mrgreen:
ik lees in ieder geval dat het goed gaat met je en dat is wel erg belangrijk :inlove:
hoe gaat het nu met jou Heske?
@Jane_S wrote:
@Miekje wrote:
Jane hoe is het nu bij jou? Is het doorgebroken?
![]()
![]()
jaā¦![]()
Damn⦠balen zegā¦

Hoe voel je je? En tijger, hoe voel jij je?
Sarah, leuk weer war van je te horen!!

Heske, spannend zeg!! :mrgreen:
Ik ga morgen naar de gyn!! :shock:
@Jane_S wrote:
@Miekje wrote:
Heej leuk dat het nu roze is trouwens ons lijstje
:dance: yay het valt op :mrgreen:
Haha, ik had het ook gezien, maar vroeg me af of dat nou al zo was of niet... maar niet dus! ;)
Hihi oke gelukkig maar.
ik voel me giga klote.
slecht geslapen door de krampen (word daarvan snachts wakker)
en daardoor erg moe (ook door het bloedverlies en pijnā¦)
deze ronde ga ik proberen :roll: te tempenā¦
helemaal geen zin in maargoedā¦
Balen Jane⦠niet leuk⦠:hug:
En tempen is niet zo moeilijk hoor, wen je best snel aan!!
ja daar ben ik niet bang voor, maar ik kom na 5/6 uur niet meer/slecht in slaap als ik eenmaal wakker ben⦠:roll:
maarja we gaan 't proberenā¦
Sja, je moet maar even zien, misschien valt het best mee en het het er niet zo heel veel invloed op⦠en is er toch nog wat uit op te maken⦠en mocht het er wel veel invloed op hebben dan is het niet anders, maar dan heb je het iig iets gedaan en kan je eventueel de gyn wat overleggen als dat nodig mocht zijnā¦
Jane, wat jammer meisā¦
Het wordt inderdaad tijd dat iemand de positieve trend gaat (her)inzetten.
Ik ga straks even naar het lijstje kijken.
Tierrr⦠zag dat je morgen de afspraak bij de gyn hebt. Hopelijk zijn ze een beetje behulpzaam!!
Heske, ik vind hem wel cool hoor!
En dan is het weer niets voor mannen om zo op de prijs te gaan zitten⦠hoewel, dat doet die van mij ook :roll:
KC, als het een beetje af is zal ik de meubels wel een keer showen.
Die hou je tegoed
@Kittycat wrote:
@tijgertje1982 wrote:Dank je Tierrr,
JA het is aardig veel vergeleken bij de voorgaande keren.
Ok ik hou jullie theorie aan met de ovulatie testen en dan ga ik 15 april beginnen met testen. Ik zelf snap namelijk nog niet zoveel van die testen. Ik weet alleen dat je een donkere streep moet hebben en dan 24 tot 48 uur heb je je eisprongā¦
Vergeet ook niet wat meer dagen voor de vermoedelijke eisprong te klussen. Doordat je elke dag test kun je net je piek missen en een donkere test hebben als het net aan het afnemen is. Dus gewoon de hele periode rondom de vermoedelijke eisprong proberen de troepen klaar te hebben staan :lol: Net zolang tot je mannetje niet meer wil :mrgreen:
Ik begon toch al een paar dagen met klussen voor mijn eisprong en dat probeer ik dan iedere avond. Mijn mannetje niet willen ??? Als het hem ligt gebeurt het wel 3x op een dag, maar dat trek ik niet. Ik moet er ook wel plezier in beleven anders hoeft het van mij ook niet echt meerā¦
En bij die 2e en 3e lozing zijn ze toch nog niet van goede kwaliteit.
Vandaar dat velen toch de āom de dagā theorie aanhoudenā¦
Miekje :
Dank je voor de knuffel !!
Heske :
De nieuwe auto (Astra) is echt een super gave bak ! Ook een super mooie kleur. Ik hoop voor je dat Tjip zich nog bedenkt en deze auto gaat kopen en geen Ford Focus. Ik zou veel liever met de Astra willen rijdenā¦
Jane :
Wat kl*te dat ze doorgebroken zijn. In ieder een dikke :hug: en ik hoop dat de klachten snel afnemen.
Sarah :
Leuk dat alles goed gaat, maar wel jammer dat je al zoveel klachten heb mee moeten maken. Hopen dat de rest van de zwangerschap wel een beetje soepel verloopt.
Tierrr :
Ik wil je vast heel veel succes en sterkte wensen voor morgen bij de gyn. Hoe laat moet je er ongeveer naar toe ??
Ik hoop dat ze je wat meer kunnen vertellenā¦
Hoe gaat het verder met mij ??
Op zich wel redelijk. Wel nog veel buikpijn , maar vandaag haast geen bloed verloren , terwijl ik gister echt gigantisch leeg liep. Heb vannacht ook niet goed geslapen dus zat er een beetje door heen op het werk.
Nog wel een gesprek gehad op het werk mijn collega, maar ik kan merken dat hij er moeite mee heeft om er over te praten met mij. Met zijn vrouw gaat alles goed, ze heeft alleen de gebruikelijke kwaaltjes zoals misselijk en moe zijn. Woensdag was ze 15 weken zwanger en maandag was ze bij verloskundige geweest en de baby deed alles goed.
Ik ben nog steeds super blij voor ze en ik ben ook gewoon nieuwsgierig hoe het met haar en baby gaat, dus ik vraag ik er zelf maar iedere naar. Vorig jaar ( vlak voor hun trouwerij) heeft ze een miskraam gehad, ze was toen 7 weken in verwachting.
@Sproetje wrote:
En bij die 2e en 3e lozing zijn ze toch nog niet van goede kwaliteit.
Vandaar dat velen toch de āom de dagā theorie aanhoudenā¦![]()
Daarom probeer ik het iedere avond te doen. Ik kan dat echt niet hoor, zo vaak op een dag. Ik wil wel super graag maar een kleintje maar 1x per dag vind ik meer dan zat !! Ik hoop alleen dat ik nu wel mijn ei kan spotten met testen en dan maar hopen dat het legertje op het goede moment klaar stond. Meer kan ik er ook niet aan doen.
Nee joh, dat is ook zo.
Wij deden het om de dag in de dagen voor mijn eisprong en dan op de vermoedelijke dag en die erna extra.
Maar zo heeft ieder zān theorie. Uiteindelijk is het wel het belangrijkste dat je jezelf er ook goed bij voelt. Anders wordt de kans naar mijn idee sowieso al kleinerā¦
Hopelijk mag het bij jou en de andere meiden gauw raak zijn :-*
@tijgertje1982 wrote:
Tierrr :
Ik wil je vast heel veel succes en sterkte wensen voor morgen bij de gyn. Hoe laat moet je er ongeveer naar toe ??
Ik hoop dat ze je wat meer kunnen vertellenā¦
Thanks, lief van je! Ik hoop het ook!!
Moet er om 14.20 uur wezen en een uurtje eerder wegā¦
Sjong, ik hoop inderdaad dat er weer eens wat tweede streepjes gepiest worden hier, dit lijk zolangzamerhand een beetje het kneuzenclubje te worden voor mijn gevoel⦠:roll:
Buikfotoās in SF!
Wij deden het hetzelfde als sproetje.
Maar jaā¦het is dat ene zaadje, en dat ene momentā¦
Zo naar dat je er eigenlijk amper invloed op hebt. Meer dan je best doen kan je niet.
Oh ja en als de mannen roken, meteen laten kappen!
Jane :hug: :hug:
Ik vind het zo rot voor jeā¦
Heske is hij er al uit!!!
Tierrr, spannend morgen! Hoe laat mag je? Kom je daarna wel meteen posten?
KNIENTJE!! :inlove: wat fijn dat je wat van je laat horen! Ik maakte me een beetje ongerust :oops: Wanneer krijgen we weer een buikfoto van je?
Ja een spannende tijd heā¦maar je zal zien dat je meidje blijft zitten.
Je zwangerschap loopt niet over rozen lees ik. Dikke knuffel en ik hoop echt dat je je hier wat vaker laat zien. :-*
Mijn mannetje leeft gelukkig vrij gezond. Veel bewegen , niet roken , heel weinig alcohol ( alleen op een feestje) , gezond eten ā¦
Na hoe lang is nicotine en alcohol eigenlijk uit je lijf verdwenen ??
Ik weet dat als je bv geeft en je drinkt een keer een glaasje wijn, je na 3 uur weer mag voeden.
Als je stopt met roken is de nicotine na een week ongeveer uit je lichaam. (zegt jorik)