*** Oktoberstoppers #10 ***

Memmie, leuk je weer even te zien! :slight_smile:

Jeetje, das inderdaad wel vroeg zeg… maargoed, ik ben benieuwd wat de vk zegt!

O en Sproet, wat gaaf dat je je jurk gevonden hebt!! :smiley:

Was het moeilijk om een jurk te vinden die mooi en geschikt is bij een zwangere vrouw of viel dat mee? En ga je in het wit? :slight_smile:

Pfff, ik had vanmorgen een vriendin aan de telefoon die al jaren bezig is om zwanger te worden en die vorige week zondag voor het eerst na een IVF behandeling positief had getest en die helaas die dinsdag een miskraam had… :frowning:

Vroeg ze aan mij of ik al zwanger was… eeeeuh… jeetje… wel moeilijk hoor om het er dan met haar over te hebben… :?

En gisteravond op het verjaardagsfeestje van mijn schoonzus wilde mijn zwager me steeds een fles wijn voorzetten… en ik maar zeggen dat ik niet hoef… lastig hoor! :roll:

Sproet wat leuk dat je ā€œDE jurkā€ gevonden hebt! :mrgreen:

Gezellig zag Memmie ook even.

Oh al een harde buik en zo’n pijntje minder!

Ben benieuwd wat de VK dinsdag zegt…

en ik hoop ook dat het de innesteling was! :pray:

(tmag nu wel eens raak zijn :lol: , ben niet ongeduldig :liar: )

Tierr wat een triets nieuws van die vriendin van je! :frowning:

Hopelijk is ze snel weer zwanger! :pray:

en jij had een donker streepje!! :dance: :mrgreen: wat super , nu nog goed benutten!! :mrgreen: gelukkig staat er al een legertje klaar :mrgreen:

Wel vreemd van dat bloedverlies :think:

Hier gaat het al wat beter, niet meer zooo ziek als de rest van de week.

wel nog vervelend kriebelhoestje en spierpijnen :? maar verder voel ik me alweer iets beter :mrgreen:

:-* en :hug: voor iedereen die het nodig heeft!!

Daar ben ik ook weer even…

Heb een paar bladzijdes terug gelezen, maar zal toch nog wel dingen vergeten :

Tierrr :

• Jammer dat je gezakt voor je rij-examen… Ik hoop dat je het volgende keer wel haalt.
  • Zielig voor je vriendin… Hoop dat ze snel weer een goede behandeling krijgt en dan wel zwanger is en ook blijft tot de negen maanden…
  • Goed dat je nu een ei gespot gespot hebt, probeer zo veel mogelijk te klussen en ik hoop dat het een positieve test word…

Miekje:

Heel veel sterkte met je moeder… Weten ze al iets meer ?

Ik denk dat je wel heel erg geschrokken bent als je zulk nieuws krijgt over je moeder…

Sproetje:

Vind het echt super voor je dat je DE jurk hebt gevonden…

voor iedereen die ik vergeet een dikke :hug:
Jane_S wrote:
wel nog vervelend kriebelhoestje en spierpijnen :? maar verder voel ik me alweer iets beter :mrgreen:
Quote:

Heel veel beterschap en ik hoop dat je spierpijn en kriebelhoestje ook snel over zal zijn... :hug:

Hee tijger, thanks! :slight_smile:

Hoe is het met jou dan?

@Tierrr wrote:

En gisteravond op het verjaardagsfeestje van mijn schoonzus wilde mijn zwager me steeds een fles wijn voorzetten… en ik maar zeggen dat ik niet hoef… lastig hoor! :roll:

Ik weet precies hoe je je gevoeld hebt. Ik ben zaterdagavond uit eten geweest en daarna naar de Flint in Amersfoort naar een theater- voorstelling, samen met mijn vriend, zijn broer en zijn vriend. Maar die broer en vriend lusten nogal graag een wijntje en dus ook iedere keer aan mij vragen of ik een glas wijn wilde of iets ander te drinken ( met alcohol) en dan kan ik dus ook niet vertellen dat ik niet drink omdat we bezig zijn om zwanger te raken, dus heb ik mijn vriend ook laten drinken en kon ik het excuus gebruiken dat er 1 nuchter moest blijven om te rijden en dat was ik :lol:

@tijgertje1982 wrote:

@Jane_S wrote:

Heel veel beterschap en ik hoop dat je spierpijn en kriebelhoestje ook snel over zal zijn… :hug:

Bedankt! :-*

nog maar 3 dagen :pray:

al een voorgevoel? :pray:

lastig! gelukkig heb ik daar niet zoveel problemen mee… :smiley:

@Tierrr wrote:

Hee tijger, thanks! :slight_smile:

Hoe is het met jou dan?

Hoi hoi,

Hier gaat het zijn gangetje, wel druk met werk, huiswerk , huishouden en heel veel feestjes en verjaardagen in maart :frowning: Ben ook vrij moe, dus maak het niet te laat, maar ik dacht kom eerst nog even op kok kijken…

Ik heb mijn ei waarschijnlijk gemist deze maand, omdat ik een blaasontsteking had en dus niet heb geklust :cry: Maar ik hoop dat het volgende maand beter gaat. Nu is 3 dagen afwachten, al weet ik bijna zeker dat ik niet zwanger ben …

Hey meiden!

Miekje, wat een schrik om je moeder, sterkte. Ik hoop dat het al een stuk beter met haar gaat. En met jezelf?

Mascha, hoe gaat het nu met jou, is je hartslag al weer lager?

Tierrr, jammer dat je gezakt bent joh :frowning: Vrijdag was geen dag om met autorijden bezig te zijn, ook ik ben gezakt, alleen dan voor mijn theorie :roll: 2 vraagjes teveel fout, hoe moeilijk kan het zijn…

Maar een ei, dat is positief!! Goed dat er al een legertje klaar lag! :pray:

Sproet, leuk dat je dé jurk hebt gevonden :dance: Mogen wij hem ook zien :drool:

Heske, fijn dat het goed is gekomen met je vakantie!! Leuke schoentjes.

Jane, ik duim voor geen :evil: hoor, tis nu mooi geweest en het wordt nu wel eens tijd dat het raak is :pray: :pray: :pray:

Memmie, vervelend die harde buiken, al had ik graag in je schoenen gestaan :oops: :-*

En met mij…

Ik zei woensdag al tegen mijn vriend dat ik dacht dat het al gelukt was, maar met nog 11 dagen te gaan toen besef ik me maar al te veel dat dat een beetje voorbarig was :oops: :oops: Wil mezelf ook niet teveel verheugen en… dan blijkt het straks toch niet zo te zijn. Maar heb er geen slecht gevoel over :shifty:. Maar ik probeer toch enige reserve in te bouwen voor het geval dat. (En als het gelukt is wordt het een meisje :angel:)

Dus ik duim nog even heel hard :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :silenced:

Mocht ik niet ongesteld worden voor die tijd dan denk ik dat ik donderdag ga testen, al is dat misschien nog te vroeg, hoezo ongeduldig :think:

@Kittycat wrote:

Jane, ik duim voor geen :evil: hoor, tis nu mooi geweest en het wordt nu wel eens tijd dat het raak is :pray: :pray: :pray:

Bedankt wat lief!
Ja ik hoop het ook , vind anders toch ook te lang :eh: duren :mrgreen: ( ben zooo geduldig :liar: )

Ohhh spannend KC!!
Ik hoop dat het gewoon weer 1 keer raak is hoor!! :pray:
en nu ben je helemaal schoon enzo dus moet helemaal goed komen! :pray: :-*

Jane :

Ik heb nog geen voorgevoel nee.

Ik ben ook bijna zeker dat ik niet zwanger ben.

Ik heb een blaasontsteking gehad in de tijd dat mijn ei er was en door

de blaasonsteking kon ik niet klussen :cry:

Dus deze maand maar even overslaan en volgende maand extra hard klussen

Oh ja tijger, helemaal vergeten…

Balen zeg! er stond helemaal geen legertje klaar??

Jane :

we hebben het wel geprobeerd een paar dagen van tevoren…

volgens een calculator zou ik 26 feb mijn ei hebben en 23 en 24 feb hebben we nog geklust, dus weet niet hoe sterk mijn stond (hihi)

Ik duik mijn bedje weer in :zzz:

Ben echt kapot, ga nu eerst nog even snel een blokje om met de hond,

lekker door de regen banjeren :lol:

Kom snel weer langs …

Voor degende die nog online zijn, die wil ik vast een fijne nacht toewensen

oeww… het zou dus nog kunnen!! :pray:

maar kan me voorstellen dat je zelf denkt dat het niet zo zal zijn… :hug:

ik zie dat je gaat :stuck_out_tongue: welterusten! :zzz: :-*

Trusten tijger!

KC, hoi!! :slight_smile:

Wat grappig dat je zo’n sterk gevoel hebt! Ik hoop dat je gevoel klopt!! :pray:

Al zou ik er inderdaad niet teveel op vertrouwen, want tja… als het dan niet zo is… :roll:

Maar ik hoop natuurlijk dat het gewoon raak is, dat heb je verdiend!!

En dan Jane en ik ook direct, want dat mag nu inmiddels ook wel eens… ik vind ook dat we nu lang genoeg gewacht hebben… men zegt wel dat er een jaar voor staat, maar doen al die mensen dan even hard hun best als wij?? :roll: :think:

Hoi schatties!

Ja behoorlijk geschrokken hoor van mijn moeder. De echo’s (buik en hart) waren verder goed, de longfoto’s ook. De hartfilmpjes waren ook goed en de bloeduitslagen ook, behalve dan de verhoogte leverwaardes en veel te hoge bloeddruk. Ze is nog heel bleek en wat zwak, maar geen pijn meer op de borst. Vandaag naar de HA en internist en er moet nog een buikfoto worden gemaakt. Hartfalen zit helaas bij ons in de familie dus ik ben blij dat ze haar goed hebben bekeken.

Tijger, misschien een stomme vraag maar hoe vaak moest jij die vitamine c 1000 mg tabletten pd nemen?

Ben je klachtenvrij verder?

Hoe staat het met de meubeltjes?

Memmie, harde buiken in een tweede zwangerschap kunnen heel goed zo vroeg. Ik had ze ook. Vanaf week 19 geloof ik. Je lijf vindt je dan te druk, even gas terug nemen. Wel in de gaten houden, ik moest met 26 weken stoppen met werken, omdat ze achter elkaar kwamen.

Je buikspieren zijn al uitgerekt door de eerste, vandaar dat de harde buiken zo vroeg kunnen beginnen. De ene vrouw heeft er meer last van dan de ander helaas :?

De druk op je schaambeen is zeker je bekken. Straalt het uit naar je liezen? Of bijv je stuitje/billen?

Oeh wat heb ik leuke schoentjes voorbij zien komen voor Sterre!! :inlove: :inlove: Gaaf Heske! Em en Wout hebben hele smalle voeten. Ze passen dus niets, vaak is ook petit shoe te groot :frowning: zo jammer…

Hoe is het nu met je? Klote, dat de :twisted: toch zijn gekomen :hug: Bah wat duurt het wachten lang he meis…

Geniet maar lekker van je wijntje schat, volgende ronde jouw ronde!!

:-ennuh drink er ook maar eentje van mij…of twee :drool:

KC ik hoop ontzettend dat het zo mag zijn en dat je zwanger bent. :pray: Dat zou heerlijk nieuws zijn!

Mascha, heb je nog een fijne dag gehad gisteren? nog naar het strand geweest?

Jane, hoe is het met jou meis? Ook voor jou draaien de duimen overuren…

:pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: nog 4 daagjes voor je nod!!

Sproet, wat lees ik nu?! JE HEBT JE JURK!!!

Geweldig meis! tzt wel heeeeeeeeeeel graag een foto hoor!! :inlove: :inlove:

(hoe ziet hij eruit?)

Tierrr, wat goed van je! Ik heb met kerst nog wijn gedronken :? 2 dagen erna had ik een positieve test in handen. Ik wist zo zeker dat het niet was gelukt… :oops: wel dus

Hoe gaat het met jou? Spannend deze week sollicitatiegesprekken!!

Ik :thumbup: :thumbdown: voor je!

Miek, hoe gaat het met jou meis? Wanneer post je een buikfoto? :pray: :angel:

Lu, hoe gaat het met jou? ben je nog steeds zo druk? Wel om je rust denken meis :-
enne ook van jou graag een buikfoto!! :angel:

Knientje, alles ok?

A-S hoe gaat het met jou en met je buikje? Ook van jou willen we snel een buikfototje zien hoor :inlove:

Hoe zou het met Muisje zijn? en heeft iemand wat van Muppet gehoord??

Alle andere meiden alles ok?

Morgen de echo en naar de gyn. Spannend. Ga zo weer naar mijn moeder toe.

Miekje, fijn dat het wel weer een beetje beter met je moeder gaat. Blijft wel nog even spannend dus…

Veel plezier bij de echo morgen. Hoe gaat het nu verder met je? Heeft je buik nog gereageerd op de spanning rond je moeder?

KC, ik hoop dat je voorgevoel klopt!!!

Ik ben het echt ff hélemaal zat met mijn lijf :frowning: Kan gewoon wel janken, steeds die stomme onzekerheid. Ik wéét dat ik niet zwanger ben, maar waar blijft die ongi nu dan weer? Ik dacht zaterdag dus echt ff dat het doorgezet had, omdat ik één keer wat meer bloed had, al was het nog wel bruin bloed. Maar daarna hield het weer op en nu is het gewoon helemaal weg, op af en toe een beetje bruin of roze bij het afvegen na. Op aandringen van Tjip vanmorgen urine opgevangen en net ff een test gehaald, maar die was uiteraard negatief. Was CB digitaal, dus betrouwbaarder kan haast niet. Voel me ook niet zwanger, weet gewoon zeker dat ik níet zwanger ben, maar ik word er gek van dat ik anderhalve week geleden al het eerste bloedverlies had en nu dus nog steeds niet fatsoenlijk ongi ben. Overweeg om komende cyclus weer ovulatietesten te gebruiken, omdat ik zo dus ook geen idee heb wat nu dag 1 van mijn cyclus is. Maar eigenlijk wil ik die ovutesten ook niet meer, want dan ben ik er weer zo opgefokt mee bezig. Tjip vindt het geloof ik tijd om eens bij de gyn aan te kloppen, maar ik weet nu al dat die toch niets voor ons kan doen, en ik wil het ziekenhuis pas weer in als ik zwanger ben, er hangen nu te veel moeilijke herinneringen.

Bah, het zit me gewoon ff behoorlijk hoog allemaal. Het is al moeilijk genoeg om weer zwanger te ā€˜moeten’ worden terwijl we nu eigenlijk gewoon met heel andere dingen bezig zouden moeten zijn, poepluiers en tandjes enzo… Dat stomme gedoe maakt het er niet bepaald makkelijker op… :cry:

Sorry dat ik er wéér zo over zeur meiden, jullie zullen dat gebazel over bloedverlies onderhand ook wel zat zijn. Maar ik weet niet waar ik het anders kwijt kan. Met Tjip krijg ik alleen maar ruzie als ik er weer over begin…

Miekje, gelukkig gaat het wat beter met je moeder en hebben ze haar uitgebreid onderzocht :hug:

Miek je komt vanaaf toch wel je echooo showen!! ?? :inlove:

En Heske, dat geeft helemaal niets hoor, lucht hier maar gewoon je hartje! Daar zijn we tenslotte toch ook voor? niet alleen positief want dat is het niet altijd! (en ik vind het geen gezeur hoor! :-* )

Maar wat balen dat je lichaam nog steeds niet helemaal op de rails is :hug: :hug: :-*

Heske, jij mag hier gewoon je ā€˜ei’ kwijt hoor!!! Niks gezeur!

Het is ook ontzettend lastig en onzeker hoe jouw cyclus en bloedverlies steeds is. Lekker van je afschrijven hoor!

KC, ook ik hoop van harte dat je voorgevoel klopt! Ik moet zeggen dat ik dat ook had na de 1e mk… Ik wil je absoluut geen valse hoop geven hoor, maar ik had toe ook zoiets van: Ik word snel weer zwanger, ik VOEL het gewoon! En jah, bij mij was dat ook het geval! Mijn duimen draaien!

Miekje, mijn harde buiken zijn nog niet heel vaak aanwezig, maar wel na inspanning. Heb hier dan ook niet echt last van, maar vond het eerder spannend, zo vroeg. Gelukkig is het normaal bij de 2e.

De pijn in mijn schaambeen is echter wel erg lastig! Voel het eigenlijk constant, maar vooral als ik opsta; uit bed, van de fiets, uit zitpositie, en loop. Soms schiet het me dan onder in mijn rug/bil/heup en kan dan bijna de ene been niet voor de andere krijgen. Gelukkig vervaagd dat na verloop van tijd wel weer…

Ik hoop zo dat het geen bi is…Als ik niet werk heb ik ook geen inkomen…Werk op invalbasis, dusssss. 'k Weet ook ff niet hoe het zit met de ww en zwanger zijn??? Heb je dan ook nog sollicitatieplicht??? Ff checken.

Er komen weer een aantal NOD’s in zicht, spannend!!! Mijn duimen draaien weer!

Tijgertje, het kan maar zo hoor! Volgens mijn berekening hebben de zwemmertjes bij mij ook 2 dagen moeten overleven.

een dikke :hug: en :-* voor iedereen!