Lieverds,
De paasdagen, verjaardagen en het vele werken breken me even op…
Feestdagen waren toch iet wat te confronterend… :?
Leef en lees echt met jullie mee, alleen komt er niets boeiends op papier als ik wil reageren.
kus en tot gauw.
Knuf voor jou Marije. Waren de kids bij jou :hug: :hug:
@Wawa wrote:
Lieve Femmie,
Schrijf het hier gewoon van je af meid. Zelf ben ik ook altijd heel erg gevoelig voor dipjes. De ene persoon kan makkelijker relativeren en over dingen heen stappen dan de ander. De ene gaat pas na 4 jaar zwanger proberen te raken eronderdoor, de ander raakt na de eerste maand al depressief. We zijn allemaal anders en schrijf gewoon lekker wat je denkt en voelt. Je mag je negatief voelen, maar je mag hier ook gewoon even een lekker potje klagen zonder dat je je schuldig hoeft te voelen. Koppie op meid en als je hem lekker even wilt laten hangen, mag dat ook :-* Ik ben er voor je en ik denk heel veel meiden met mij :-
Dikke dikke knuf van mij :hug: :hug:
Fem, ik ben het (natuurlijk) helemaal met Wawa eens. Lekker van je afschrijven, daar zijn we hier voor! :hug: :-
Marije ook even een :hug:
:-*
Hè getver Fem, vind het zo rot voor je. Kan me voorstellen hoor, dat je er heel gefrustreerd over raakt. Ik kan, wel op een heel andere manier, ook zó teleurgesteld zijn in m’n lijf… Bah… :evil: Balen joh. Schrijf het maar lekker van je af. Al helpt het je maar een beetje.
Succes met bellen naar de gyn.
Ga nu slapen. Ben zóóó moe en moet heel vroeg weer werken. Houdoe!
ow wat had ik toch een fijne vrouw aan de telefoon! Er was pas 7 mei een plekje voor terugbelafspraak en ze dacht mega goed mee. Ze heeft nu mijn vraag genoteerd en ik wordt vrijdag op mijn vrije dag teruggebeld door de arts. Ik ben benieuwd wat ie te zeggen heeft.
Meiden, thx voor jullie lieve reacties. Doet me goed :-*
Gister nog een flink gesprek gehad met vriend ook. Hij gaat altijd van het positieve uit en probeert me zo toch op te beuren. Ik merkte oa. dat het gezeik met mijn werk vorig jaar er meer ingehakt heeft dan ik dacht. Ben ook zo ongelovelijk bang voor problemen bij mijn huidige werk nu. Maar goed, er zit niets anders op dan te hopen dat zij wel begripvol zijn
Marije, hele dikke knuf ook voor jou meid :hug:
Fem wat fijn dat je nu eens een leuk persoon aan de lijn had! Voor Dana was dat wel anders. Ik ben zo benieuwd wat de gyn zegt vrijdag :hug:
Mamalena, lekker gewerkt vandaag? Je kon lekker met de kids naar buiten, of niet. Ik ben erg benieuwd naar dat leuke kaboutertuintje van jou! :inlove: Wij hebben 2 kaboutertjes in de tuin staan. Als Julian naar buiten gaat rent hij meteen naar ze toe.
Marije :hug: Je mag ook mee kletsen zonder iets boeiends te zeggen
Wawa wat heb je dat voor Femmie weer goed verwoord. :-* Hoe is het nu met jou?
Ik zie jou kleuter al helemaal voor me met slakjes in de weer. Vertel hem maar niet wat ik met slakken doe, want dan wil hij vast geen vriendjes meer met me zijn :oops:
Patricia joehoeeee jij gaat echt beginnen nu!! :dance: Ik pas zo meteen het lijstje aan.
Wat heerlijk dat Nesrin zo goed kan uitslapen! Die kleine man van ons is liever wakker.
Jane, leuk een zandbak! Wij hebben er nog geen een. Ik denk er nog over. Julian kwam vandaag weer onder het zand van de opvang. Hij heeft er de hele middag in zitten spelen, dus hij vindt het wel erg leuk.
Hoe gaat het nu met je rib?
Tilly, dat mooie weer doet je goed hè? Je komt zo lekker positief over :thumbup:
btw, mijn verlof zit erop.
Vandaag mijn eerste woensdag gewerkt. :?
Goedemorgen!
Fem, wat fijn dat je nu morgen al gebeld wordt. Ben heel benieuwd, en ik hoop dat je iets positiefs te horen krijgt!
Ik ben trouwens vrige maand al gestopt met mijn medicijnen, dus we kunnen er nu gerust voor gaan.
Wat heerlijk die verhalen over zandbakken en speelhuisjes in de tuin. Wij hebben slechts een klein balkon, waar ook nog eens geen zon op staat. Heb het nooit gemist, maar nu met dat mooie weer en nu Nesrin wat groeter is wel. Zou toch heerlijk zijn als ze gewoon lekker de tuin in kan rennen. Maarja, wie weet over een paar jaartjes.
Joos, je verlof zit erop? Wat is dat snel gegaan. Gaat Juul dan nu op woensdag ook naar het kdv?
Ik heb dus nog gen gebruik gemaakt van mijn ouderschapsverlof. Ik snap ook niet zo goed hoe het werkt. Of laat ik zeggen, ik zei het voordeel er niet van. Oke, je gaat een x aantal uur minder werken, maar die uren krijg je toch ook niet betaald?? Dan kun je toch net zo goed minder gaan werken op papier? :think:
Wawa, hoe is het?? :mrgreen:
Nou ik ga weer ff wat doen.
Patricia, na stoppen ouderschapsverlof heb je gewoon recht om die uren weer te werken. Bij ons heb je betaald en onbetaald verlof. Bij betaald krijg je 55% doorbetaald ook al werk je niet. Bij onbetaald verlof krijg je niets betaald. Volgens mij bouw je echter dan nog wel gewoon pensioen e.d. op over de verlofuren. Vandaar dat ik het op die manier doe en dus geen ontslag neem.
Oh, ja als je die uren nog 55% betaald krijgt snap ik het, dan merk je het bijna niet. Maar volgens mij kent mijn werkgever dat niet. Ik heb natuurlijk wel recht op 13 weken ouderschapsverlof, maar dat is onbetaald. Ik kan/wil het geld niet missen, dus daarom doe ik het niet.
Ik werk nu 28 uur, dat is gemiddeld ene week 3, andere week 4 dagen. Als er straks een 2e kindje is ga ik wel naar 24uur, dus gewoon elke week 3 dagen. Mijn ideaalbeeld is dan 2 weken op maandag, woensdag en donderdag en 2 weken op maandag, woensdag en zaterdag. Zo pak ik dan ook nog een beetje weekendtoeslag mee en heb ik 2 donderdagen per maand voor mezelf, omdat de kindjes dan toch naar het kdv gaan.
@patricia26 wrote:
Oh, ja als je die uren nog 55% betaald krijgt snap ik het, dan merk je het bijna niet. Maar volgens mij kent mijn werkgever dat niet. Ik heb natuurlijk wel recht op 13 weken ouderschapsverlof, maar dat is onbetaald. Ik kan/wil het geld niet missen, dus daarom doe ik het niet.
Ik werk nu 28 uur, dat is gemiddeld ene week 3, andere week 4 dagen. Als er straks een 2e kindje is ga ik wel naar 24uur, dus gewoon elke week 3 dagen. Mijn ideaalbeeld is dan 2 weken op maandag, woensdag en donderdag en 2 weken op maandag, woensdag en zaterdag. Zo pak ik dan ook nog een beetje weekendtoeslag mee en heb ik 2 donderdagen per maand voor mezelf, omdat de kindjes dan toch naar het kdv gaan.
Je kunt die 13 weken ouderschapsverlof verdelen over 130 weken een halve dag. Na die tijd kun je bekijken of je inderdaad minder wilt werken of niet. Dit is trouwens berekend op fulltime werken.
Ja nu ik erover nadenk, kan ik natuurlijk beter eerst het ouderschapsverlof waar ik recht op heb opnemen, voordat ik mijn contract aan laat passen naar 24 uur :think: Kan ook, als straks het 2e kindje er is, en voor dat kindje zal er zelfs recht zijn op 26 weken, toch?
@patricia26 wrote:
Ja nu ik erover nadenk, kan ik natuurlijk beter eerst het ouderschapsverlof waar ik recht op heb opnemen, voordat ik mijn contract aan laat passen naar 24 uur :think: Kan ook, als straks het 2e kindje er is, en voor dat kindje zal er zelfs recht zijn op 26 weken, toch?
Ja, inderdaad, als je het combineert, dan ben je zo 3 a 4 jaar verder als je maar 1 dag per 14 dagen opneemt (zullen ze als halve dag per week berekenen). Tegen die tijd ziet je leven er heel anders uit met kids naar peuterspeelzaal of school.

Ik ben eens aan het googlen gegaan, en het schijnt dat je per 2009 toch een leuk bedrag (maandeijks) van de belastingdienst terug kan krijgen wanneer je gebruik maakt van ouderschapsverlof. Ik ga me er eens verder in verdiepen
Daarom doen wij het ook. Het heeft erg veel voordelen en eigenlijk geen nadelen
Wawa heeft het goed uitgelegd! Dank je wel! :mrgreen:
Ik heb weekend!!! :dance:
@Joos wrote:
Wawa heeft het goed uitgelegd! Dank je wel! :mrgreen:
Ik heb weekend!!! :dance:
Heerlijk meid. Ik nog één dagje en dan lekker weekend.
Heb jij ook bijna vakantie?

Ik kom nu ook dingen tegen over inkomens afhankelijke aftrekposten enzo… Dit jaar zijn er veel voordelen bij gekomen. Ik ga er ook over nadenken om het te doen hoor.
Ik wacht even af tot ik zwanger ben :oops: Dan kan ik beter inplannen hoe en wat :mrgreen:
Oh ja, ik heb een banner :dance: :mrgreen:
Geniet van je weekend Joos!!
Ik ben nu aan het werk en morgen een halve dag cursus. Zaterdag vrij, zondag weer werken…
Patricia, ze gaan binnenkort ook bekijken of de verlof periode langer mag duren. Iets van 20 weken is het voorstel geloof ik!
Joehoeee een banner!!
Wawa, ik moet nog een weekje werken en dan heb ik vakantie. Volgende week vrijdag begint de vakantie met een bruiloft van een collega.
In de vakantie ga ik nog een paar dagen naar mijn ouders (samen naar de dierentuin!). Jij bent net geweest hè.