BIB, later meer. Heb eigenlijk geen nieuws.
Rustig aan Patricia.
fijn dat het met m’lena iets beter gaat en dat griet weg is. haha zo ziek en dan ook nog zo’n vervelia.
Til heb jij nu dan last van harde buiken. Ik had het met o ook, maar vrij laat in de zw. Ik heb nu wel meer last van mijn buik dan bij o alsof het allemaal zo zwaar en trekkerig voelt. Voel je je onzeker?
Patricia inderdaad rustig aan doen, misschien echt even bedrust of bankrust. Niet tillen met Nesrin en zo.
Joos :-*
Fem alles klaar :mrgreen: en ingericht of zijn jullie wat leuks aan het doen.
wawa ik heb mijn bloeddruk net weer even opgemeten heb namelijk last van hoofdpijn en voel me zwak en het is nu 82/46 erg laag dus. Niet fijn.
@jane wrote:
wawa ik heb mijn bloeddruk net weer even opgemeten heb namelijk last van hoofdpijn en voel me zwak en het is nu 82/46 erg laag dus. Niet fijn.
Dat is inderdaad erg laag, tegen flauwvallen aan. Eet je wel om de één a anderhalf uur? Bij mij hielp even wat suiker (limonade of ene snoepje) voor de korte termijn ook. Vooral niet de hele dag stilzitten en niets doen hoor, daar wordt de bloeddruk lager van. Als je het niet vertrouwd, dan even VK bellen :hug: :hug:
Hoi meiden,
Jane, dat is inderdaad erg laag die bloeddruk. Ik hoop dat de tips van Wawa iets mogen helpen maar als het nodig is wel de vk bellen hoor!!
Je vroeg of ik onzeker ben, nee dat eigenlijk niet echt. Weet gewoon niet alles meer zo goed van de vorige zwangerschappen en stel daarom hier zo nu en dan een vraag. Natuurlijk ben ik wel wat onzeker af en toe, tja dat krijg je denk ik als je zwanger bent sowieso. Wat met Luuk allemaal is gebeurd speelt ook wel door het hoofd hoor maar probeer zo nuchter mogelijk te zijn.
Patricia, hoe gaat het nu met jou meid??
Wawa, nog steeds BIB. Het wordt wel weer spannend zo hoor. Leuk :mrgreen:
Femmie, lekker weekend gehad meid? Nog iets leuks gedaan?
Ik zit nu lekker op de bank, kids liggen al bijna een uur plat, ze waren zo moe allebei. Waarvan??? Geen idee. :mrgreen: Ze slapen nu allebei lekker dus morgen hopelijk een frisse start voor de mannen.
Aankomende donderdag trouwt mijn schoonzusje, drukke maar leuke dag in het vooruitzicht. :dance:
Nou meiden, ik ga lekker uitrusten en tv kijken. Heerlijk!!
@Tilly wrote:
Wawa, nog steeds BIB. Het wordt wel weer spannend zo hoor. Leuk :mrgreen:
Even in spoiler voor Joos, dan kan ze kiezen over ze wil lezen of niet :wink:
Knuf voor Joos :hug:
Nog BIB. Ik heb het gevoel, dat ik geestelijk onbewust de bevalling tegen houd. Op dit moment is er hier thuis gewoon geen rustige omgeving om te kunnen toegeven aan een eventuele bevalling. Vanmorgen dacht ik even dat het begonnen was. Ik mocht blijven liggen, maar ik moest wel even dreumes naar beneden brengen e.d., want manlief kan dat gewoon niet. Kan hij ook niets aan doen, maar op zo'n moment verdwijnt alles wat ik voelde en ben ik back to reality. Morgen naar de verloskundige. Ik ben benieuwd.
Ik ben wel steeds meer aan het regelen voor de kraamweek en de week erna, zodat ik meer rust krijg, maar ja de late avond, de nacht en de vroege ochtend zal ik het toch alleen moeten doen. Manlief zal ons meiske niet voor de voeding kunnen halen en ook niet naar de andere twee toe als die 's nachts huilen. Ik ben bang, dat ik een zware tijd tegemoed ga. Ik wil wel BV geven, de enige rustpunten van de dag ben ik bang.
Klaagmodus weer uit :oops: :oops:
Hallo lieve meiden,
Even snel voor het slapengaan een stukkie posten.
Dank voor alle bezorgdheid. Het gaat redelijk. Heb wel weer veel pijn want de ruggeprik is eruit en dat voel ik wel. Wanneer ik naar huis mag…geen idee. Volgens mij willen ze me eerder weg hebben dan ik kan, dus dat moeten we nog maar eens zien.
Heb hier weer een hoop gelezen…pfff. Reageer morgen. Leuk om hier weer te zijn. Enne, ik was wel van plan om te blijven schrijven hoor, dan weten jullie dat vast.
@mamalena wrote:
Hallo lieve meiden,
Even snel voor het slapengaan een stukkie posten.
Dank voor alle bezorgdheid. Het gaat redelijk. Heb wel weer veel pijn want de ruggeprik is eruit en dat voel ik wel. Wanneer ik naar huis mag…geen idee. Volgens mij willen ze me eerder weg hebben dan ik kan, dus dat moeten we nog maar eens zien.
Heb hier weer een hoop gelezen…pfff. Reageer morgen. Leuk om hier weer te zijn. Enne, ik was wel van plan om te blijven schrijven hoor, dan weten jullie dat vast.
Heej meid, fijn dat je weer online bent. Waar lig je nu? A’dam of Den Bosch? Hopelijk heb je snel minder pijn :hug: :hug:
Lekker tijdstip om op KOK te schrijven of niet? :?
nou dames, stelletje nachtbrakers dat jullie zijn! Wel beetje uitgeslapen inmiddels? :hug:
Mamalena, goed wat van je te horen. Fijn dat die griet weg is, was ze echt zo erg ja? Hoop dat de pijn snel minder wordt, nu geen epi meer maar je krijgt toch wel dipi ofzo tegen de pijn? Anders gewoon om vragen hoor! Het is onzinnig om pijn te gaan zitten lijden als het niet nodig is (of hebben ze je op 3xdgs pcm staan? :? )
Wawa, hoe is het nu in de buik? Zo tegenovergesteld aan hoe het bij mijn eerste bevalling ging. Als ik wat ging doen was het juist onrustig en als ik op de bank ging zitten zakte het weg, dus ik heb veel op de bank gehangen die dag :oops:
Succes bij de vk vandaag, hoop dat ze je wat tips kan geven en evt wat voor je kan betekenen met extra hulp.
tilly, alvast veel plezier donderdag!
Jane, ik heb deze zwangerschap standaard een doos zoute drop in huis. En als ik me zo voel dan werkt een zak paprika chips als de beste :oops: Verder probeer ik iedere dag minimaal een half uur actief te bewegen (wandelen of fietsen) niet dat dat echt lukt, maar het is wel mijn doelstelling…
joos, bij de eigen gyn, fijn een vertrouwd gezicht bij zon afspraak :hug:
Hoe voel je je nu?
Patricia, ik had hetzelfde rond het termijn waar jij nu zit, zo moe en af en soms wat harde buiken. Heb er maar zoveel mogelijk aan toegegeven toen, vond het vreselijk, moest zoveel gebeuren hier in huis ook, maar zelfs het huishouden bleef achter toen
Hier heerlijk weekend gehad, vrijdag de meubelen in elkaar gezet, wel wat aanmerkingen, maar die heb ik doorgemaild en ben benieuwd wat ze ermee kunnen (oa. lade zit scheef in de commode en daar kan ik echt niet tegen :roll: )
Verder kamertje flink aangekleed, ben nog niet klaar, doe het lekker rustig aan, maar het is echt een metamorfose van bouwkeet naar kinderkamer, erg leuk.
Gisterochtend heerlijk wezen zwemmen hier, owwwwwwwwww wat was dat leuk!!! Dana had de tijd van haar leven, ze is echt zon waterrat en papa en mama ook dus dat komt goed uit :mrgreen:
Verder ben ik echt onverzadigbaar zeg, kan gewoon de hele dag eten :oops: Vind het echt niet normaal meer, heb vanmorgen 3 boterhammen op, normaal ontbijt ik met 1 en moet ik moeite doen om weg te krijgen, maar nu een uurtje later voel ik me weer helemaal loom, deze kleine vreet letterlijk veel energie van me.
3 ik werk er per dag wel 6 weg :oops:
wawa en fem klopt helemaal hoor ik zat gisteren ochtend lekker te kokken met een kopje koffie en zat best lang stil en had ook al een tijdje niets gegeten en weinig gedronken. Toen ik wat at en wat dronk was het lome gevoel ook snel over heb de rest van de dag buiten in de tuin gewerkt en dat helpt ook.
Vandaag o voor de tweede keer naar school en ik knijp hem hier weer ben zo bang dat hij andere kindjes pijn gaat doen.
wat een heerlijk weekend fem :thumbup: balen van die la
m’lena je niet zo laten wegsturen hoor, zeker niet als je barst van de pijn. :hug: Tuurlijk bleef jij hier schrijven :-*
Tilly dat herken ik wel hoor met vlagen die onzekerheid. Las ik nu goed dat je de jongens om half 7 op bed had. Hoe laat worden ze wakker dan?
wawa niet bang zijn hoor, probeer het een beetje los te laten. Het komt echt wel op zijn pootjes terecht, jullie gaan het gewoon goed doen. En je kan beep toch lekker naast je bed zetten.Hoeft niemand eruit.
En misschien is er iemand die tijdelijk even bij jullie in huis wil zijn. Een familielid of iets.
haha jane, ik had het ook alleen over het ontbijt
Die lade komt wel goed hoor, die kunnen we zelf rechthangen, de gaten zitten niet netjes voorgeboord, maar ja dan moeten we zelf gaan knutselen en dan ben ik bang dat de garantie vervalt. Dus vandaar dat ik ze gemaild heb, vind het ook wel een garantiegevalletje eigenlijk, zeker gezien wat we ervoor betaalt hebben verwachten we wel kwaliteit.
Succes met o vandaag. Hoe ging het vorige keer? Voordeeltje is wel dat zij misschien bepaalde manieren hebben hoe ermee om te gaan waar jij misschien wel iets aan kan hebben thuis :hug:
Heb vanmorgen flink gezogen, laat ik het geboortebord van dana kapot vallen wilde die zo graag op haar kamertje hangen. De haren van het poppetje zijn afgebroken, hoop maar dat vriend het kan maken
Net terug van de VK, alles was goed. Beeb wordt nu geschat op 3400 gram bij 37 weken en 5 dagen, dus beetje in de lijn van de mannen (net ietsjes lichter).
Jane, inderdaad goed eten hoor, daar ligt het vaak toch aan. Ik ging in het begin heel hard qua kilo’s en de laatste 9 weken maar 1,5 kilo aangekomen.
Femmie, nog steeds veel harde buiken, maar volgens VK hoort dat echt bij een derde zwangerschap. VK heeft zelf vier knullen, dus ik vertrouw haar helemaal. :mrgreen: Ze weet alles elke keer precies zo te verwoorden als ik het voel.
Jane, voor beeb zal ik er inderdaad nauwelijks uithoeven, maar we hebben nog twee boeven We hebben geen logeerkamer en ik wil ook graag zoveel mogelijk met ons eigen gezinnetje zijn :oops: . Stomme muts ben ik he? Wel klagen, maar geen oplossingen willen.
ah daar ben je, vroeg me al af of er nog een bib zou komen vandaag
Fijn dat de vk je zo gerust kan stellen en zoveel ervaring heeft.
Heeft ze nog iets gekunt met extra kraamzorg ofzo???
Dat gaat ze na de bevalling in de kraamweek bepalen. Ze zei, dat ik de kraamhulp tzt misschien al lang zat ben :lol: :lol:
weten jullie nog dat ik postte dat de eerste januari beebs geboren waren?
Dat account is op inactief gezet omdat er gegronde twijfels waren over de waarheid van het verhaal…
Kweet niet, maar dit voelt zoooooooo vreemd :roll:
Zo ff wat van me afschrijven hoor, zijn hier wel hoop topics over maar zie door de bomen het bos niet meer, doe het dus gewoon ff hier.
Ze gaan onze kindjes nu ook oproepen om te laten enten tegen de mex griep. Ik wordt er helemaal vervelend van. Ik was overtuigd bij mezelf niet te laten enten, omdat de effecten van de enting op het ongeboren kind onvoldoende bekend zijn. Daarbij had ik het idee “als ik het krijg, dan ben ik ver genoeg, dan halen ze beeb maar, niet wenselijk maar dan kiezen tussen 2 kwaden en dan maar dit” maar ik hoor nu ook dat artsen dat dus niet doen om zelf besmetting te voorkomen.
Verder ben ik vanuit mijn 3e trimester juist tot de doelgroep behorend omdat de longen dan in de verdrukking komen, waardoor je moeilijker ademhaalt en kans op longontsteking groter is. Ach valt wel mee dacht ik, maar ik draag hoog en al enkele dagen echt flink kortademig.
Dus zodoende begint het toch weer te knagen, doe ik er wel verstandig aan het advies van de medici in de wind te slaan, alhoewel ze blijven zelf ook vaag omdat ze het niet weten…
En nu…
Worden onze kindjes ook opgeroepen EN de papa en mama’s
Dus nu is het vanuit 2 fronten dat ik moet gaan kiezen, nu gaat ook dana meespelen. Voor dana wegen voor mij dezelfde argumenten als voor mezelf, de effecten zijn onvoldoende bekend.
En dan ben ik weer de mama, dus weer doelgroep EN ze zeggen, nee er komt niets bij de baby, maar de baby is na de geboorte wel beschermd als je geent bent. Komt het dus WEL bij de baby, anders kan dat helemaal niet, maar als ik me niet laat enten, is beeb dus ook niet beschermd en tot een half jaar enten ze zoiezo niet omdat de effecten onvoldoende bekend zijn (te risicovol dus, dus waarom vanaf een half jaar wel acceptabel???)
Dus als ik niet ent en beeb krijgt het, vergeef ik het mezelf nooit, als ik wel ent en beeb houdt er wat aan over vergeef ik het mezelf ook nooit
Wat dana betreft netzo, wel/niet/wel/niet/wel/niet/wel/niet???
Al met al dus dilemma’s. Wordt er helemaal vervelend van vandaag, gewoon ook omdat niemand je antwoord kan geven waar je goed aan doet, dat weten we pas achteraf…
Zo das eruit.
@femmie wrote:
Zo ff wat van me afschrijven hoor, zijn hier wel hoop topics over maar zie door de bomen het bos niet meer, doe het dus gewoon ff hier.
Ze gaan onze kindjes nu ook oproepen om te laten enten tegen de mex griep. Ik wordt er helemaal vervelend van. Ik was overtuigd bij mezelf niet te laten enten, omdat de effecten van de enting op het ongeboren kind onvoldoende bekend zijn. Daarbij had ik het idee “als ik het krijg, dan ben ik ver genoeg, dan halen ze beeb maar, niet wenselijk maar dan kiezen tussen 2 kwaden en dan maar dit” maar ik hoor nu ook dat artsen dat dus niet doen om zelf besmetting te voorkomen.
Verder ben ik vanuit mijn 3e trimester juist tot de doelgroep behorend omdat de longen dan in de verdrukking komen, waardoor je moeilijker ademhaalt en kans op longontsteking groter is. Ach valt wel mee dacht ik, maar ik draag hoog en al enkele dagen echt flink kortademig.
Dus zodoende begint het toch weer te knagen, doe ik er wel verstandig aan het advies van de medici in de wind te slaan, alhoewel ze blijven zelf ook vaag omdat ze het niet weten…
En nu…
Worden onze kindjes ook opgeroepen EN de papa en mama’s
Dus nu is het vanuit 2 fronten dat ik moet gaan kiezen, nu gaat ook dana meespelen. Voor dana wegen voor mij dezelfde argumenten als voor mezelf, de effecten zijn onvoldoende bekend.
En dan ben ik weer de mama, dus weer doelgroep EN ze zeggen, nee er komt niets bij de baby, maar de baby is na de geboorte wel beschermd als je geent bent. Komt het dus WEL bij de baby, anders kan dat helemaal niet, maar als ik me niet laat enten, is beeb dus ook niet beschermd en tot een half jaar enten ze zoiezo niet omdat de effecten onvoldoende bekend zijn (te risicovol dus, dus waarom vanaf een half jaar wel acceptabel???)
Dus als ik niet ent en beeb krijgt het, vergeef ik het mezelf nooit, als ik wel ent en beeb houdt er wat aan over vergeef ik het mezelf ook nooit
Wat dana betreft netzo, wel/niet/wel/niet/wel/niet/wel/niet???
Al met al dus dilemma’s. Wordt er helemaal vervelend van vandaag, gewoon ook omdat niemand je antwoord kan geven waar je goed aan doet, dat weten we pas achteraf…
Zo das eruit.
Oh, ik sluit me zoooooooooooooooooooo enorm bij je aan. Vind het ook erg moeilijk.
Weet ook niet meer wat nu wel waar is en niet waar. De één zegt dat het niet bij de baby komt maar doordat je bv geeft het kindje beschermt is. De ander zegt weer…het komt wel bij het kindje. Oh…zo vermoeiend en zo moeilijk ook. Weet het ook allemaal even niet. :doh: :wall:
:-*
:? ja lastig he :hug:
Dat van die bv had ik nog niet ergens gelezen trouwens.
Weet je, we moeten hier gewoon keuzes maken die in onbekende mate en vorm van invloed zijn op de levens van onze kids. Dat is toch gewoon een onmogelijke keuze???
Ik laat mezelf niet inenten. Ik denk, dat ik zelf sterk genoeg ben om de MG te overleven en aan te kunnen. Ik ga BV geven en hoop, dat als de kids MG krijgen ze mijn BV drinken met antistoffen.
Over de kids ben ik nog niet uit. We denken van niet, maar hebben nog niet definitief de beslissing genomen. Ik vind het anders dan normale vaccinatieprogramma.
Tja, voor Nick denk ik dan ook al snel van niet maar die is dan ook al ouder dan 4 jaar.
Luuk is dan weer zo’n moeilijk geval. Hij weegt weinig en krijgt al fantomalt om wat meer energie en eventueel vet te krijgen. Luuk heeft weinig bij te zetten mocht hij ziek worden. Tja… wat doe je dan???
:-*