Ja ik ook. Ik vind het ook zo jammer dat 2 anderen ook niet meer mee kunnen schrijven.
Idem
Wawa: krijg net je pakketje binnen, wat een leuke kleertjes! Wat lief van je! :-* Ga het Tyme zo gelijk aan trekken! ( Ja we hebben een pyama dagje). :oops:
Verder ga ik mijn best doen om even een beetje bij te lezen, ben hier natuurlijk even niet geweest.
liefs! :-*
Onze beeb heeft het ook aan gehad met Kerst, maar het shirtje eronder was al snel te klein :oops: , dus dan maak ik liever jou er blij mee. Ik wist alleen niet zeker of je dit blousje wel leuk vond
Ook ik mis de meiden die niet meer meeschrijven Hoop ze toch snel weer een keertje te kunnen spreken hier.
Marije, hoe gaat het momenteel met jou? Weer een beetje beter?
Femmie, een dikke knuffel voor jou meid :hug: :hug:
Ga lekker even relaxen op de bank want de kids liggen allebei plat :dance:
:-*
He meiden,
Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen :oops:
Zal zo ff wat meer vertellen over de situatie, eerst ff op mamalena reageren:
Meis wat schrikken wat je met je meisje hebt meegemaakt zeg! Gatver, ik kan me voorstellen dat je volledig in paniek was zeg! Gelukkig is het allemaal goed gekomen, hopelijk dat het niet meer voor gaat komen!!!
Verder met de andere meiden allemaal goed?
Patricia, hoe is het met je pols?
Tilly, hoe is het met jou meis en met je kleine kereltje?
Chrisje, hoe gaat het met je kleine meis? Alweer wat meer duidelijkheid?
Joos, heb je alles al een plekje weten te geven?
Jane, hoe gaat het met je werk en owen?
Wawa, hoe gaat het bij jou met je mannetjes?
Marije, ook weer een beetje uit je dip meis?
Nou, ik ga vanaf hier weer instappen als jullie het niet erg vinden.
Vriend wil ff achter de pc, zal dus straks wel ff mijn verhaaltje doen. :-*
Fijn dat je er weer bent Femmie :-*
Femmiiiiiieeeeee!!! Je bent er weer! Bedankt voor je lieve reactie. Iedereen trouwens, hoor. Blij dat ik hier af en toe mân verhaal kwijt kan en dan zulke lieve reacties krijgâŚ
Ga nu nog even Wie is de mol kijken en ben straks nog wel hier. Voor iedereen: :-*
he meiden,
Bij deze dan mijn verhaaltje van afgelopen weken. Ik kan hierover niet al te veel in detail treden, maar als ik zeg dat het wrs een uitwerking is geweest van wat ik jullie eerder pbâde, dan weten jullie genoeg denk ik
Ik heb afgelopen weken in een flinke dip gezeten. Voelde me ellendig, heb dagen gehad dat ik heel de dag alleen maar kon huilen. Had mezelf totaal niet meer in de hand, kende mezelf echt niet meer. Op een gegeven moment was ik bang in een prenatale depressie terecht te zijn gekomen, maar er was niemand die me kon helpen. VK en HA wisten niet goed hoe hiermee om te gaan. HA zei dat de meeste vrouwen 3 dagen na de bevalling begonnen met huilen, ik begon gewoon wat eerder en moest er maar ff doorheen. De VK had ik op een gegeven moment huilend opgebeld of ik alsjeblieft langs mocht komen, want ik wist echt niet meer wat ik moest doen om me weer wat beter te voelen. Helaas had net de vk dienst die niet helemaal op 1 lijn zit met mijn visie. De stress die ik had kon absoluut geen kwaad voor beeb, en het feit dat het beetje gewicht, wat ik afgelopen periode aangekomen was, volledig weer weg was, ik zat weer op het gewicht van voor mijn zwangerschap, dat was ook helemaal niet erg. Ik voelde me zo hulpeloos, er was niemand die me kon helpen, ik moest dit volledig zelf doen, maar wist echt niet hoe. Om de kleinste dingetjes kon ik echt in janken uitbarsten.
Door alles wat speelde is mijn zwangerschap af en toe volledig langs me heen gegaan. Soms vergat ik gewoon dat ik zwanger was. Voelde me dan ook zo schuldig naar beeb toe en werd nog verdrietiger omdat ik zo graag wilde genieten maar dit gewoon echt ff niet op kon brengen.
Terwijl ik inmiddels schoongenoeg van mezelf begon te krijgen en af en toe echt letterlijk niet meer wist waar ik het zoeken moest, is mijn lieve vriend er al die tijd voor me geweest. Hij heeft me almaar getroost en geprobeerd me weer rustig te maken. Vind het zo knap van hem dat ie dat geduld heeft weten te behouden.
Inmiddels is de lucht wat geklaard en voel ik me ook weer een stuk beter. Kan weer genieten van de bewegingen in mijn buik (en geloof me, dat is heel wat) en mijn buik die zoiezo aardig gegroeid schijnt te zijn (ja er volgt nog een foto, van het weekend wrs) Ik hoop dan ook dat ik dit vast weet te houden en vanaf nu weer lekker zwanger kan zijn zoals ik graag wil en lekker kan genieten.
Mocht het niet helemaal duidelijk zijn, dan laat het maar ff weten hoor, ik vind het geen probleem om meer details te geven, maar dan via pb
Nou, en dan nog ff lekker onzinnig zwangerschaps geklets:
Beeb was gister geloof ik een poging aan het doen om via mijn buik een weg naar buiten te graven ofzo, hij is zo heerlijk bewegelijk! Van de week zat ik aan mijn buro en toen schopte ie zo hard dat ik gewoon een stukje van het buro afgeduwd werd :roll:
Verder begin ik wel last te krijgen van zwangerschapsmutsigheid of hoe je het ook noemen wil:
Ging gister boodschappen doen en kwam met de helft van de boodschappen thuis (zo heeft van de week mijn vriend 3 keer op een avond naar de supermarkt gemoeten omdat ik elke keer iets vergat door te geven :oops: )
Toen ging ik lekker koken en na een tijdje vroeg ik me af waarom het zo lang duurde voor de aardappelen kookte. Tja, op zich niet heel gek als je het vuur aandoet en de pan op een ander pit zet.
Daarna ben ik nog eens lekker vergeten de kookwekker op start te zetten, heb met een mes in mijn vinger gesneden en heb mezelf volledig nat gemaakt bij het afspoelen van de sla.
Heerlijk avondje koken dus, maar uiteindelijk was het eten wel lekker :mrgreen:
Verder vind beeb het nodig schijnbaar om zo af en toe lekker tegen mijn blaas aan te trappen. Heel apart gevoel moet ik zeggenâŚ
Nou en verder heb ik op dit moment eigenlijk ff weinig te melden, zal binnenkort nog eens fotoâs plaatsen van de 20 weken echo, want dat is er ook bij ingeschoten en mijn buik.
En verder ga ik weer proberen hier wat meer te zijn, zijn inmiddels wel erg druk met kamertje. Vriend met name, maar daarom doe ik nu wat meer in het huishouden omdat ik dat wel gewoon kan doen (hij is aan het kozijn bezig met terpetineverf, dus kan ik niet veel doen daar)
Tot snel meiden! :-*
Meiden ik heb alles gelezen, maar heb nu even geen fut, energie en inspiratie om te reageren⌠:roll: :oops: SorryâŚ
Hier gaat alles verder goed, tot snel.
Femmie, fijn je weer te zien bij ons :hug:
Femmie, wat super fijn om iets van je te horen meid!!
Alleen je verhaal doet me wel wat hoor. Wat heb jij een nare tijd gehad meid. Wat ontzettend naar dat niemand je hier goed mee heeft kunenn helpen.
Wel fijn te horen dat het nu weer wat beter met je gaat. Ik hoop dat het vanaf nu de goede kant op mag blijven gaan en kan genieten van die kleine druktemaker in je buik.
Een druktemaker is het zeker als ik jou zo hoor meid!!! Geweldig om te horen, wat is dat genieten hè?!!
En verder klink je gelukkig toch ook als een âgewoneâ zwangere. Meid wat heb jij het lekker te pakken zeg, zwangerschapsdementie is jou niet onbekend. Moet er wel om lachen hoor :lol: Al is het soms vreselijk lastig en onhandig.
Om dan toch nog even terug te komen op je verhaal. Zoek wel iemand anders op als het toch zo met je blijft gaan meid. Ik weet zo niet hoe maar dan moet de huisarts je maar doorverwijzen of je moet naar een andere huisarts gaan ofzo. Eigenlijk weet ik het niet zo goed maar ik weet wel dat je serieus genomen moet worden en ze er niet zo makkelijk over moeten denken.
Wil je je verhaal kwijt dan weet je denk ik wel dat je altijd mag pbâen meid.
Een hele dikke knuffel voor jou :hug: :hug: en ook een voor je vriend die zo goed voor je blijft zorgen :hug:
Femmie, ik vind je verhaal erg zorgelijk. Ik hoop echt dat je hulp krijgt/ zoekt. Heb jij vroeger eetproblemen gehad? Het valt me op dat je net als ik veel over je gewicht en figuur schrijft. :hug: :hug: :hug: :hug:
Jeetje, Femmie, dat is niet niks!! Ik ben het met Tilly eens hoor. Mocht het weer zo gaan, dan moet je denk ik echt iemand vinden die jou kan helpen. Het is zo k*t als je je eenzaam voelt in al je ellende.
Een een pb kan altijd hè! Dat weet je.
Lieve Fem, fijn om je hier weer te zien meid. :hug:
Net als de anderen hoop ik dat het goed met je zal gaan.
Het klinkt toch wel als een depressie als je het mij vraagt.
Wat is jouw vriend toch een ontzettende kanjer. Geweldig om te horen dat hij jouw steeds blijft steunen als je het moeilijk hebt. :-*
De afgelopen dagen heeft Julian ontzettend veel gehuild. Ik zat er echt even doorheen. Hij was wel moe, maar vocht zo hard tegen de slaap. Hij wil alleen maar bij mij zijn, op mijn arm, dan is het goed. Ook als we gaan wandelen is hij tevreden. Ik heb er dus al behoorlijk wat rondjes opzitten.
Vannacht zou meneer weer gaan spoken. Toen heb ik het aankleedkussen gepakt en die als een bedje opgemaakt. Dat heb ik aan het hoofdeind van ons bed gezet en zo heeft Juul geslapen. Ik kon zijn handje vasthouden, en zelf zo ook nog wat slapen.
Normaal komt hij stipt elke 3 uur voor de fles, maar nu heeft hij er een uurtje extra eengeplakt :dance:
Ik ben dol op mijn kleine ventje, maar het is ook wel heel erg vermoeiend :oops:
Joos, herkenbaar! Wij zijn hier alweer heel wat weekjes aan het inbakeren hoor. Dat is de enige manier waarop ze haar rust vindt en zich overgeeft aan de slaap. Ik denk dat ze zich heel geborgen voelt op die manier; net als dat ik haar vasthou of in de draagdoek heb. De KA zei laatst dat hij het niet nodig vond om in te bakeren als er geen aanleiding voor was (overmatig huilen ofzo). Nou, de beste man moet â
's nachts maar eens langskomen als we het niet doen⌠:shock: Dan gaat het onder het mom van: If I donât sleep, nobody sleeps!
Ik legde haar net in bed en ik kreeg een levensgrote glimlach van oor tot oorâŚvlĂÂĄk nadat ik haar strak ingepakt had. Dus ik denk dat ze het wel lekker vindt.
@mamalena wrote:
Lieve meiden,
We zijn ons vrijdag helemaal rotgeschrokkenâŚKleine meid hield op met ademhalen en lag slap in de armen van manlief, met een heel grauw gezichtje :shock: ZĂÂłĂÂłĂÂł eng!! Ik heb echt even gedacht dat we een dood kindje in ons armen zouden houden die avond. 112 gebeld, ambulance kwam, doorgstuurd naar het zh. Daar hebben zij en ik 2 nachten doorgebracht. Zij aan de monitor, voor de zekerheid, want er leek niets meer aan de hand.
De kinderarts gaf vandaag uitleg: Komt veel vaker voor, maar vaak bij nĂÂłg jongere kinderen. Wanneer een kind kotst, sluit het strottehoofdklepje zodat het niet kan verslikken/stikken. Wanneer het spugen langer aanhoudt, krijgt het kind het benauwd en valt flauw, loopt blauw aan, enz. Maar komt dan vanzelf weer bij, doordat het lichaam ontspant. Nou, geloof me, als je niet weet wat het is, wacht je het moment van vanzelf bijkomen niet af. Manlief heeft dus lucht in haar mond geblazen, waardoor ze luid krijsend weer leven gaf. Dat gebeurde dus een paar keer achter elkaar: Krijsen, stil, slap en weer krijsenâŚMèèèèèn, wat zijn wij geschrokken!!! Het kan dus zo weer gebeuren, maar net zo goed nooit meer. Fijn idee.
Het zou wel kunnen zijn dat ik teveel voeding heb, waardoor zij te vol zit telkens en daardoor veel spuugt. KA raadde aan evt. een LK erbij te halen. Die heb ik vanavond maar gebeld en ingesproken.
Maargoed, we zijn weer thuis en ze ligt nu lekker weer in haar eigen bedje, maar de schrik zit er hier goed in. Ze blijft voorlopig dus nog bij ons op de kamer slapen!
Kom morgen nog wel even buurten hier. Ben nu kapot en ga naar bed.
jeetje mâlena wat erg oh wat moeten jullie geschrokken zijn zeg. pff goed gehandeld hoor in zoân situatie.
@mamalena wrote:
Joos, herkenbaar! Wij zijn hier alweer heel wat weekjes aan het inbakeren hoor. Dat is de enige manier waarop ze haar rust vindt en zich overgeeft aan de slaap. Ik denk dat ze zich heel geborgen voelt op die manier; net als dat ik haar vasthou of in de draagdoek heb. De KA zei laatst dat hij het niet nodig vond om in te bakeren als er geen aanleiding voor was (overmatig huilen ofzo). Nou, de beste man moet â
's nachts maar eens langskomen als we het niet doen⌠:shock: Dan gaat het onder het mom van: If I donât sleep, nobody sleeps!
Ik legde haar net in bed en ik kreeg een levensgrote glimlach van oor tot oorâŚvlĂÂĄk nadat ik haar strak ingepakt had. Dus ik denk dat ze het wel lekker vindt.![]()
Hahah ja die man mag hier ook wel eens langskomen dan.
We hebben het inbakeren geprobeert met zoân doek (geleend van buren), maar die doek was veel te groot. Ik probeer het nu met hydrofile doeken, maar ik moet daar nog mee oefenen, want meneer is net houdini.
Wij hebben een Pacco-doek. Knappe jongen die zich daar uit weet te wurmen. Lukt echt niet. Kijk maar effe op de site van Pacco. Het is echt de moeite waard om aan te schaffen!
femmie ik heb je een pb gestuurd nav je verhaal, zag dat je het hier ook verteld hebt, goed dat je het van je afschrijft :hug:
tilly en wawa mannetjes al in een grote stoel
jullie schreven lekker te gaan fietsen, maar euh waar laten jullie beep dan. vroeg ik me even af :think: die kan nog niet mee toch als jullie fietsen of wel en hoe doen jullie dat dan. ik heb wel eens zoân maxi cosi achterop een fiets gezien, mavr vond dat er toch link uit zien.
charissa hoe is het met jou, jij hebt dus nog contact met kylie hoe is het met haar ziet het er naar uit dat ze nog terugkomt?
en hoe is het in je huis ben je al helemaal gewend op het sf feestje van je kleine zag het er heel leuk uit.
wawa wat een prachtige eierkoeken heb jij gemaakt zeg
joos ik heb en doe dat soms nogâŚ, ook met dat kussen lekker bij ons in bed. zo pak je toch wat uurtjes slaap en dat is voor iedereen beter.
crisje een wolparty� van bolletjes wol of is het al gebreid :eh: al bericht uit nijmegen
patricia jij ook al zoveel werken, red je het een beetje? is veel hoor vijf dagen achter elkaar.
en nesrin al zitten en fles vasthouden
even ego*****.
hier weer een heftige doch leuke week gehad. maandag en dinsdag een opleiding/cursus gehad met hotel overnachting in luxe hotel. maar miste mijn mannetje wel en dat kolven viel niet mee, maar het is gelukt. woensdag en donderdag gewerkt en vandaag en morgen lekker vrij en zondag weer aan de bak tot woensdag en dan donderdag met vrienden naar dublin. ik heb er veel zin in, maar ben ook bang dat ik mijn mannetje erg zal missen, gelukkig is vriend en ouders er voor hem.
woensdag kwam vriend me verassen door mij op te halen van werk met mijn nieuwe auto :dance: :dance: een mini cooper :dance: :dance:
en⌠mijn sollicitatie is goed gegaan ik krijg een positief advies, maar het kan zijn dat de directeur een meer ervaren persoon op die positie wil hebben dus het is nog even spannend, maar de commissie was heel positief over mij en dat steek ik toch maar mooi in mijn zak. ik ben zo hyper door dit alles.
sluit ego****
liefs jane
Joos, het is inderdaad allemaal zwaar hoor, maar toch went het op een gegeven moment wel. Je raakt gewend aan gebroken nachten. Tenminste zo ervaar ik het. Wij hebben de kids nooit uit logeren gedaan vanwege de nachtrust. Mijn sociale leven is wel veel minder en ik ga af en toe eerder naar bed om bij te slapen.
Mamalena, wij leggen been in een speciaal kussentje op de zij en een knuffel tussen de armpjes, anders hier ook onrustige nachten hoor. Hoe verloopt de BV momenteel?
Tilly, hoe is het gesprek met de ARBO eigenlijk gegaan en heb je een beetje steun van je werk/ directie?
Jane, spannende ontwikkelingen meid. Ik duim voor je.
Ik heb een bakfiets, dus beeb gaat met cosi en al de fiets in. Soms ga ik op mijn gewone fiets en dan blijft beeb bij manlief thuis en dan gaat peuter bij mij achterop. De bakfiets is voor mij enorme vrijheid. Wij hebben namelijk maar ĂŠĂŠn auto en die heeft mijn man nodig om op zijn werk te komen.