**oktoberstopper 2006**DEEL 21**

Mèèen, ik ben echt totaal geshockeerd…Ik had net m’n vriendin aan de telefoon die vertelt dat een vriend van haar is overleden. Was aan het werk (bouw e.d.) en toen stortte een muur in die op hem viel… :shock: Wat afschuwelijk! Ik zit hier helemaal verbijsterd aan de keukentafel. Ik kende hem niet goed hoor, maar weet wie het is; heb 'm vaak zat ontmoet. 42 jaar…

Nou Peter, deze is voor jou :kaars:

Gatver mamalena, zoiets hakt er wel in zeg :shock:

Zoiets shockeert idd en zeker als je iemand ook wel eens irl zag is het des te confronterender. Sterkte voor je vriendin en ook een dikke knuf voor jou :kaars:

Sorry meiden, door drukte thuis en op werk ben ik hier even niet meer geweest. Heb allers terug gelezen en ga mijn best doen om op iedereen te reageren.

Allereerst, lieve Chrisje, veel succes vandaag. Ik zal aan je denken en laat het ons weten he? :hug: :-

M’lena, gecondoleerd :hug: . Precies hetzelfde gebeurde in 1998 met een vriend van mij. Ook in de bouw onder een losstaande betonnen muur terecht gekomen. Deze jongen was net 19 jaar :frowning:

Femmie wat een prachtig boxkleed heb je daar gemaakt zeg!! :thumbup: Heel gaaf! En inderdaad, de standaard boxkleden zijn niet zo dik. Die van Nesrin dus ook niet.

Voor wat betreft bh’s… Ik had normaal altijd 75B, tijdens de zwangerschap 80C. Ik heb pas na de bevalling voedingsbeha’s gekocht. En die dus ook maar 2 weken gedragen…

Marije wat gaaf dat je zusje naar Nieuw Zeeland gegaan is! Is vast een ervaring om nooit meer te vergeten.

Hoe gaat het verder met jouw mannen?

Wawa, goed en verstandig van je dat je een keuze hebt gemaakt mbt het schrijven op KOk. En wat fijn dat je keus op ons gevallen is :mrgreen: :-
Belachelijk dat niet iedereen je wil begrijpen daar :hug:

Fijn dat je het overleefd hebt met je schoonouders Wawa, stel je voor… haha. Ach, je kan het maar weer gehad hebben he?

Euhmm… ik weet even niet meer wie het schreef, maar hier ook nog een blubber buik. Ik weeg ook nog 4 kilo zwaarder dan voor de bevalling. Gaat er ook niet meer af. Ja, zou dan moeten gaan sporten, maar daar heb ik echt geen tijd voor hoor!

Ik zie nu wel een beetje tegen het dragen van een bikini op in d ezomer :oops:

Femmie, ik had ook een pyjama speciaal voor de bevalling gekocht… Nou die is ongedragen vanuit het zhs weer mee naar huis gekomen :mrgreen: Heb gewoon het shirtje aan gehouden waarin ik naar het zhs toe kwam :mrgreen:

Joos hoe gaat het nu met Julian? Zijn jullie al voor de 2e keer bij de osteopaat geweest?

Charissa, jammer dat je het zo voelt. Wel begrijpelijk. Ik durf zelf eigenlijk niet met zekerheid te zeggen of ik toen wel of niet op je gereageerd heb, maar zo niet dan is dat zeker niet bewust geweest!! :hug:

Verder sluit ik me aan bij wat alle anderen al geschreven hebben en ik hoop je toch echt nog wel te zien hier! :-

Jane, hard aan het werk meid? Allles gaat wel goed toch?

Ik hoop dat ik nu op iedereen gereageerd heb, zo niet, sorry!

Met Nesrin gaat het gelukkig weer hartstikke goed. Nu wel die pyjamapapjes achterwege laten spuugt ze niet meer :dance:

Ze is verder ontzettend vrolijk en kan nu echt heel goed zitten. Ze pakt ook zelf haar fles, lekker makkelijk :oops: :mrgreen:

Ik prbeer soms wat te oefenen met haar met kruipen, maar ze snpat het nog niet helemaal. Ze doet wel haar kontje omhoog en zit dan op handjes en knietjes, maar gaat nog niet voor- of achteruit :inlove:

Verder brabbelt ze iets wat op ‘mama’ lijkt, maar volgens mij is dat meer toeval dan dat ze mij echt roept zegmaar.

Ik ben nu op zoek naar een groot speelkleed, met antislip aan de onderzijde waar ze dus lekker op kan spelen, en straks kruipen. We hebben laminaat liggen dus ze glijdt steeds weg. Nu kan ik alleen nergens een leuk kleed vinden. Eigenlijk alleen maar boxkleden, en die zijn te klein. Iemand nog een idee?

Nou, het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat ik weer een beetje bij ben.

Voor wat betreft de meeting, ik weet het nog niet… Ik kom daar later nog even op terug.

:-

Patricia, een antislipmatje eronder doen? Kun je voor een habbekrats bij Ikea kopen. Werkt het niet dan heb je er ook geen enorme uitgave aan gehad. Fijn dat Nesrin niet meer spuugt!

Ohja, Femmie, prachtig boxkleed heb je gemaakt. Crea hoor! Ik kan niks op de naaimachine jammergenoeg. Heb er ook geeneen hoor, maar oh wat zou het handig zijn. Ik ben namelijk wel erg van het zelf doen. Ja, :lol: Ik ben net m’n dochter van 2: “Ik wil zèlf doen!”

Ik koop nu vooral pyjama’s en nachtjaponnetjes die handig zijn met BV geven, dus flinke v-halzen. Toendertijd niet eens zozeer voor in het kraambed gekocht…Alhoewel ik er best goed bij lag, al zeg ik het zelf.

@mamalena wrote:

Patricia, een antislipmatje eronder doen? Kun je voor een habbekrats bij Ikea kopen. Werkt het niet dan heb je er ook geen enorme uitgave aan gehad.

Bedankt voor de tip :thumbup:

Alleen zo’n boxkleed is ong 1 x 1 meter, en dat is toch wat klein als ze wil gaan kruipen…

Ik heb 2 jaar geleden een groot kleed bij de Hema gekocht. Een picknickkleed met een plastic laag eronder. Glijdt niet! Vorig jaar verkochten ze 'm ook nog, dus wie weet dit jaar?

Als ze eenmaal lekker aan het kruipen (oefenen) geslagen is, is een gladde vloer juist fijn. stroeve zooltjes onder haar schoentjes en gáááán! Hier hoorden we een hele tijd alleen maar : IEP…bonk…IEP…bonk…IEP, omdat ze zich met één beentje afzette en dat zooltje piepte dan. De bonk was van haar elleboogjes. Als een soort zeehond maakte ze de hele huiskamer onveilig. :lol:

:mrgreen: :inlove:

Ga ik gauw eens bij de Hema kijken!

Misschien moet je nog heel effe wachten tot de zomerspullen weer komen. Maarja, zolang wil Nesrin natuurlijk niet wachten. :lol:

Ik kom later even bijschrijven. Gisteren had Julian een erg goede dag. We waren op bezoek bij (overgroot)opa van 98. Vandaag is hij weer wat jengelig.

Chrisje, succes vandaag!

Ik ga eens op de site van Hema kijken…

Joos het is zoooooo herkenbaar wat jij schrijft. Echt waar, na een maand of 2 gaat het beter. Geloof me… even volhouden dus nog :wink:

Patricia, het gaat ook al een stuk beter gelukkig. Ik ben vanmiddag een eindje gaan wandelen en toen is Julian in slaap gevallen. Hij heeft toen nog 2 uur binnen in de kinderwagen liggen slapen.

Woensdagmiddag gaan we voor de 2e keer naar de osteopaat.

Wat fijn dat Nesrin nu niet zo veel meer spuugt. Wat kan een oplossing dan toch simpel zijn hè.

Ik zou het wel leuk vinden als je ook op de meeting kwam. Ik denk dat het voor iedereen spannend is. Maar als je echt geen zin hebt, dan moet je het niet doen. En dan zullen wij je ook niet proberen over te halen :liar:

Mamalena, hier ging het netzo. Ik had ook een leuk hemdje gekocht om in te bevallen. Het is mijn tas niet uitgekomen. Ik ben bevalling in een wit t-shirt van mijn vriend.

Wat erg van die vriend! Brrr vreselijke dood, ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent.

Femmie, meid wat ben jij toch handig met zo’n naaimachine! Echt een prachtig boxkleed! :thumbup:

Ik had je die van mij ook laten zien toch? Die heeft mijn moeder gemaakt, ik zou het zelf niet kunnen. Gek dat ze in de winkels alleen van die hele dunne dingen verkopen.

Ik baal inderdaad wel dat bv niet gelukt is. Het is ook zo hinderlijk dat overal waar je iets wil lezen over fv er eerst even wordt geschreven dat bv beter is.

Wawa, het is wat he, die schoonouders! Wij zaten gisteren de hele dag bij (overgroot)opa en schoonouders waren er ook. Opzich wel leuk natuurlijk, 4 generaties samen, maar dat hoeft van mij ook niet langer dan een uur te duren. Zucht, we moeten er binnenkort een heel weekend naar toe :?

Chrisje, hoe is het gegaan vandaag? Ik ben zo benieuwd of Cayla in aanmerking komt voor een CI.

Marije, stoer van je zusje om alleen rond te gaan reizen. Nw Zeeland is een prachtig land, ze gaat het vast fantastisch hebben.

Niemand hier vanavond?

Joos, zit die osteopaat in de Stevenshof? Ik heb voor Nesrin toendertijd ook een adresje gezocht, maar ben uiteindelijk nooit gegaan.

Klopt, ze zit daar in het gezondheidscentrum.

In Leiderdorp zit er ook een, maar die had vakantie.

Vanavond ben ik weer naar de postgym geweest. Oef, ik voel mijn spieren nu al :?

Postgym? Wat is dat? :think:

Ik ben net wakker! :mrgreen: En Nesrin slaapt nog!! :mrgreen: :dance: Ik moet zeggen dat ik wel even schrok toen ik wakker werd…vloog meteen naar haar kamertje, maar ze nog nog heerlijk te slapen op haar buikje. Al vanaf 9 uur gisteravond! :shock: :mrgreen:

Hoe is het verder met iedereen??

:-*

Oja, dat wilde ik je laatst nog vragen: Jij laat Nesrin op haar buik slapen hè? Wat was de aanleiding om dat te gaan doen? Ik weet dat het afgeraden wordt, maar wij hebben het namelijk ook overwogen, vanwege het spugen en de onrust met haar armen. Als ze op d’r buik ligt kan ze niet zo maaien. Nu bakeren we haar in en dat gaat op zich goed, vind het alleen een beetje een gedoe. Zeker midden in de nacht.

Lekker zeg, dat ze uit kan slapen! En dat ze dat dan ook op al je vrije dagen gaat doen! Zou mooi zijn.

Nou, het viel ons op dat wanneer ze uit zichzelf in slaap valt, in de box bijvoorbeeld, dat ze altijd zelf op haar buik gaat liggen. Blijkbaar vindt ze dat dus prettig. In bed zijn we haar op haar buik gaan leggen sinds ze begon te spugen inderdaad. Met het idee van ‘dan kan het eruit’. We merkten dat ze daardoor veel langer sliep. Dus nu doen we het heel vaak. Soms ook nog wel op haar rug, of zij, maar ze draait dan zelf toch weer naar haar buikje.

Waarom wordt het eigenlijk afgeraden? Ik dacht dat wanneer een beeb zijn/haar hoofdje goed kan draaien, dat het dan niets meer uitmaakt?

Tja, wiegedood schijnt toch meer voor te komen bij kindjes die op hun buik slapen.Op m’n werk moeten we de kindjes ook terugdraaien als ze op hun buik in slaap zijn gevallen, tenzij ouders apart aangeven dat dat niet hoeft. Staat ook in het protocol ‘Veilig slapen’. Nou zijn dat maar aanwijzingen dus je mag het uiteindelijk helemaal zelf weten. Ik doe hier misschien ook wel dingen die de GGD niet aanraad. Ik was gewoon benieuwd waarom jullie het doen.

Ja dat klopt inderdaad. OP het kdv zei een leidster ook eens tegen mij van ‘we moeten vaak bij haar gan kijken want ze draait steeds naar haar buik als ze slaapt’. Toen heb ik ook aangegeven dat ik het niet erg vind en nu laten ze haar gewoon liggen. Tsja wiegendood…Verschrikkelijk natuurlijk, maar persoonlijk denk ik niet dat het slapen op de buik die kans verhoogt. Zeker niet omdat Nesrin haar hoofdje heel goed wegdraait en dus altijd goed kan ademen. Pfff…moet er niet aan denken zeg! :shock:

Hallo ik ben er weer…

Gisteren was erg goed. Cayla komt in eerste instantie in aanmerking voor een CI. “een goede kandidaat” wordt ze genoemd :smiley: :inlove: .

Nu kunnen we over 4 wekeneen oproep verwachten om 2 keer naar Sint michielsgestel te gaan. Daar is een audioloog die verbonden is aan het CI team in Nijmegen en die onderzoekt haar dan ook . En ook krijgt ze een (waarschijnlijk_)MRI onderzoek of anders een CT scan, om te kijken of alles wel goed is aangelegd en /of aanwezig is.

Het hele traject, tot ze uiteindelijk een ci krijgt duurt 6-8 maanden, vanaf nu.

Ook heeft ze nogmaals uitgelegd dat een ci geen wonder apparaat is maar enkel een hulpmiddel en datze geen garanties kunnen geven in hoeverre Cayla hiermee leert horen. Al zijn wij allang blij als ze ook maar

iets hoort, een toeter of een roep…

Gisteren avond was de 2de bijeenkomst voor familie en vrienden. Erg fijn om te zien hoe iedereen meeleeft en open staat om te leren communiceren met onze dochter.

Even ego…

@Chrisje wrote:

Even ego…

Daar heb je het volste recht toe! :snooty:

Wat fijn nieuws zeg… Maar wisten jullie wel dat het uiteindelijk nog dik een half jaar zou duren? Of is dat toch nog even een domper? Nou in ieder geval heeeeeeel fijn dat ze in aanmerking komt! :dance: :-*

Hoe gaat het eigenlijk verder met Cayla? Kan ze al een beetje kruipen oid?