Qua zang vond ik Nathalie ook heel goed hoor!! Maar vond haar wel wat overdreven…en Nikki leek mij een meer nuchtere gewone meid, en daar hou ik van :mrgreen:
Nou he Jane wat een sukkel die HA.wat je schrijft is wel waar… Alles wat ze nu krijgt daar bouwt ze weerstand tegen op en is ze straks op school minder ziek.
Jij vandaag ook weer werken? Ik wel, van 14.30 tot 23 uur. Nesrin ga ik zo bij mijn moeder brengen en hubbie haalt haar vanavond na het eten op.
:-*
Hey stil geweest hier!!
Ik ben aan het werk…
Oktay belde me net. Nesrin had weer heel erg overgegeven :sick: de bank, de vloer, alles onder. Zo raar…zo opeens weer. Ze is verder ook helemaal niet ziek. Gaat niet eens huilen na het :sick:
Vraag me toch zo af wat het zou kunnen zijn :think:
Ach Patricia, dat is ook niet fijn zeg. :hug: Arme Nesrin :hug:
Toch maar even goed in de gaten houden dan. Weet niet zo goed waarom, maar misschien geeft ze toch aan dat ze zich niet lekker voelt of komt het door iets anders waar je dan achter kan komen.
Dikke knuffel voor jou en jullie kleine meid :hug:
Werkse verder nog even.
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr hoppa en bedankt he kat, die gaat met de muis aan de haal en weg al mijn tekst grrrrrrrrrrrrr :x
Nou beginnen we maar weeeeeeeeeeeeeer opnieuw (overkomt me wat te vaak de laatste tijd)
Tilly, jee meis, wat een gedoe in het zkh met luuk voor een beetje bloed. Kan me al helemaal voorstellen hoe dat gegaan is. Vind het ook niet gek hoor dat je in tranen was en dat zullen de vpks daar ook vast niet gek gevonden hebben.
Wel fijn dat de uitslagen goed waren. En ook fijn dat ze voor de zekerheid maar een echo van het hoofdje maken om eea uit te sluiten. Dat geeft dan toch meer rust he. Ze zorgen iig wel erg goed daar voor je. :thumbup:
Ja, hier gaat het op zich redelijk. Ik heb nog zeker mijn ups en downs hoor, maar de downs zijn minder heftig als het was enkele weken geleden. Ik heb inmiddels door dat ertegen vechten een verloren strijd is, dus ik probeer het maar gewoon te accepteren dat ik me af en toe zo down voel en huilbuien heb, hoe moeilijk het ook is.
Daarentegen kan ik ook echt heerlijk genieten van alles. Ik voel beeb steeds meer en dat herinnert me er ook aan waar het allemaal echt om draait.
De babykamer gaat zandkleurige muren krijgen en we willen er met sjabloon groene bladeren op maken, maar dat laatste kan nog altijd veranderen hahaha.
Patricia, ik kan me voorstellen dat je je af gaat vragen wat nesrin dwars zit. Zou het iets met de voeding kunnen zijn? Soms hebben ze daar last van, eten ze het wel gewoon maar uit zich dat in zo over moeten geven. Kan je er een patroon in vinden?Ik hoop iig dat je de oorzaak snel gevonden krijgt.
En idd jeetje wat een ha zeg. Verkeerde seizoen… Dat is toch alleen bij dieren, dat is de mens toch inmiddels als heeeeeeeeeeel lang geleden ontgroeit?
Jane, thx meis en ja ik ben gewoon erg gevoelig voor hormoonwisselingen. Dat hebben we ook wel gemerkt toen ik stopte met de pil. Wat dat betreft is het toch maar afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen na de bevalling.
Wat vervelend dat jij dat ook nog zo hebt. Ik las vandaag dat je lichaam toch echt maanden nodig heeft om hormonaal weer op orde te komen, misschien dat je dat nog merkt en last van hebt?
Nou, ik ga mijn bedje in duiken. Fijne avond meiden en tot snel! :-*
Meiden heb 2 dagen met 39 + op bed gelegen,vandaag gaat het iets beter…
Nog geen ban, vertel later meer,
Chrisje :hug: Beterschap meid.
Hier een geode nacht gehad met Nesrin… Dat wil zeggen, ze heeft niet meer gespuugd. Maar ze slaapt wel onrustig en wordt vaak huilend wakker.
Mijn man en ik denken dat het spugen te maken kan hebben met haar laatste fles (want dan gebeurd het meestal). Ze krijgt dan zo’n pyjama papje. Ik denk dat ze het te zoet/zwaar vindt. Dus ga vandaag maar eens kijken voor iets anders om te geven voor de nacht.
Nog meer kindjes hier die die papjes krijgen?
Femmie, fijn zo’n kat! Grrrr… :evil:
Patricia, fijn dat het vannacht weer goed ging met Nesrin. Wel sneu dat ze zo onrustig is.
Ik zou inderdaad het pyamapapje maar eens vervangen door gewone rijstebloem door de fles. Kan me namelijk heel goed indenken dat je 's avonds laat niet meer zit te wachten op iets zoets in je maag. Ik kan me er inderdaad wel iets bij voorstellen.
Hier trouwens nooit zo’n pyamapapje gedaan. Wilde me destijds niet laten verleiden door die luxe en ben het dit keer met Nick ook niet van plan. Bovendien was Nick altijd al aan de stevige kant dus hoe minder zoet, hoet beter.
Chrisje, beterschap meid. Hoop dat je snel weer een beetje op mag knappen.
Wilde het zorgen voor de kids dan wel een beetje lukken of heb je de nodige hulp gehad?!!
Hier een Luuk die echt alleen maar meer verkouden wordt. Niets ernstigs dus maar hij heeft er echt wel last van. Z’n huilen is echt zo’n hees geluidje wat je amper aan hoort. Heb hem er vanmorgen na een 45 min slaapt uitgehaald omdat hij zo moest huilen. Net heb ik hem er toch maar weer in gedaan want hij was gewoon weer moe. Hij heeft het dus niet echt voor elkaar.
Hopelijk knapt hij snel een beetje op.
Ga maar eens wat proberen te doen hier in huis. Heb alleen helemaal geen zin :roll:
Ach Tilly wat zielig he? Dikke :-* voor Luuk.
Euhm… ik ga nu misschien wel een hele stomme vraag stellen :oops: Maar wat is dat rijstebloem dan precies? En kan ik dat vinden bij de babyvoeding? :oops:
Patricia, vragen zijn nooit stom :naughty:
Het is geloof ik van Nutricia en zit in een blauw pak. Staat inderdaad bij de babyvoeding. Er bestaat ook rijstebloem met vanillesmaak maar daar was en ben ik dus niet zo voor. :oops: Maar ja, ieder z’n eigen.
Die rijstebloem is puur om ervoor te zorgen dat de voeding voedzamer is voor de nacht. Er staat precies op hoe je het kan gebruiken. Wel deed ik er geloof ik altijd minder schepjes in dan wat ze op de verpakking aangaven.
Heb je wel een speen waar dikkere voeding doorheen kan? Zal vast wel maar zo niet dan is een 1.2.3. speen wel handig.
Ik moet weer naar Luuk. Hij heeft net de fles op maar blijft maar huilen, heel zielig. Hij zit toch echt niet lekker in z’n vel.
Oh, ja die pakken heb ik wel eens gezien. Maar ik dacht dat dat zo dik was dat je dat met een lepel moet geven? Op de verpakking staat toch ook zo’n bord met en lepeltje erin of niet?
:hug: voor Luuk…
Hmm, dat weet ik zo niet. Ik gaf het iig altijd in de fles hoor, niks niet in een bord met een lepel :naughty: Helemaal voor het slapen gaan moet ik daar niet aan denken :mrgreen:
Gewoon lekker in de fles doen en gezellig jullie kleine meid op schoot nemen.
Patricia, je kunt de pap zo dik of zo dun maken als je zelf wilt. Als er bijv. 6 scheppen op de verpakking staat, doe je er misschien maar 3 of 4, zodat het vloeibaar blijft. Hou er wel rekeing mee dat het als het even staat nog iets dikker wordt.
Ik heb hier ook nooit van die zoete dingen gegeven hoor. Ik heb altijd zoiets gehad van: ze kan nog lang zat zoetigheid eten; we doen het zo lang mogelijk zonder. Dus haar eerste jaar heeft ze eigenlijk geen zoetigheid op. Ik wilde ook graag dat ze de smaken van groente en fruit e.d. goed leerde kennen. We hebben het hier ook met de Rapleymethode gedaan.
Maar zoals Tilly ook al zei: ieder z’n ding. Wij vinden dit een prettige manier en gaan het nu weer zo doen met de kleinste.
De Rapleymethode is toch hele stukken groente en fruit geven? Niet gepureerd uit een potje?
@patricia26 wrote:
De Rapleymethode is toch hele stukken groente en fruit geven? Niet gepureerd uit een potje?
Klopt!!
Hebben wij trouwens niet gedaan hoor. We zijn wel eerst begonnen met groente i.p.v. fruit.
Wel hebben we heel veel gewoon in de hand gegeven maar meestal geen groente. Dat kwam pas op latere leeftijd, toen pakte Nick het vaak zo van z’n bord en at het dan op.
Maar, ook hier ieder z’n eigen natuurlijk :mrgreen:
Ik probeer Nesrin soms ook wel eens wat in de hand te geven, maar ze heeft geen idee wat ze ermee moet :mrgreen: Ze pakt het dan steeds over van haar ene in de andere hand en vervolgens gooit ze het weg :mrgreen:
Sorry, weer even een ego stukje. :oops:
Ik copieer even een stukje van Julian’s site.
Op de site zelf staan ook foto’s. Als je die wilt zien moet je me maar even een pb sturen.
Vandaag is Julian bij de osteopaat (Angelique Toet) geweest. Om half 11 moesten we er zijn, Tamara wilde wel mee, en zei speelde voor taxi en fotograaf.
Eerst stelde Angelique wat vragen over de geboorte, over het eten, slapen en huilen van Julian. Daarna moest hij in zijn rompertje op de behandeltafel liggen.
Ze ging opzoek naar spanningen in zijn lijfje van beneden naar boven. Julian vond het allemaal prima, hij onderging de behandeling rustig. Bij het masseren van zijn heiligbeen kwam er wat gas vrij, meneertje lag ongegeneerd winden te laten! Ook het bevoelen van zijn ribben, borstbeen, schouders en armpjes was geen probleem. Maar toen was zijn hoofd en nekje aan de beurt. Het was duidelijk dat hier het probleem zat, want hij zette het op een brullen! Angelique voelde spanning op het achterhoofd van Julian, op de plek waar de vacuumpomp heeft gezeten, bij zijn rechter oor en in zijn nekje. Door voorzichtig wat te rekken probeerde ze de spanning weg te nemen. Het krijsen van de pijn ging over in een huilen van protest. Aan het einde van de behandeling moest Juul ook nog even heel zielig huilen op de arm van mama.
Omdat er toch wel veel spanning on het hoofdje en nek zat, wil Angelique graag dat we nog een keer langskomen. Dus voor volgende week hebben we weer een afspraak gemaakt. Ze waarschuwde er nog wel voor dat hij vandaag en morgen onrustig kan zijn, en dat we daardoor misschien nog niet meteen veranderingen zien.
Dat klopt, Julian is nu wel wat huilerig, maar hij heeft vanmiddag toch bijna 3 uur geslapen! Dat doet hij anders nooit overdag. Hopelijk gaat hij zich door deze behandelingen snel lekkerder voelen.
Hoi Joos,
Fijn ook hier nog even te lezen dat ze iig wat bij Julian hebben gevonden waar wat aan gedaan kan worden!!!
Heerlijk dat hij vanmiddag al zo lekker geslapen heeft. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat hij nog een reactie geeft op de behandeling in de vorm van onrust…maar die 3 uur slaap van vanmiddag heb je dan maar mooi weer gehad!!! :dance:
Ik hoop zo dat hij zienderogen op mag knappen en jij weer weet waarom jullie zo graag een kleine wilden hebben. :hug: en :-*
Joos, ik heb het druk, maar kwam speciaal voor jou even snel kijken hier. Fijn dat ze “iets” hebben gevonden. Nu hopen dat het helpt. red je het zelf allemaal nog een beetje. Dikke knuffel voor jou meid :-* en mijn deur staat voor je open :hug:
Jullie zijn schatten! :-
De ene dag gaat het beter dan de andere. Tijdens mijn ‘afmeldbericht’ zat ik er echt even doorheen.
Sindsdien heb ik gesprekken gehad met de gyn en een klinisch psycholoog. Ik had namelijk erg veel moeite met het verwerken van de bevalling. K heb het gevoel dat ik gefaald heb, en voel me schuldig tegenover Julian.
De gyn vond mijn bevalling ook erg zwaar, en dat gaf me toch een goed gevoel. Hij maakt dagelijks bevallingen mee, en hij wist zich nog alle details te herinneren van de mijne.
Meiden, wees niet bang, ik hou ontzettend veel van Julian en zou hem nooit iets aan doen, en ik wil hem ook NOOIT MEER KWIJT!!!
Ben wel erg vermoeid en zit niet altijd even lekker in mijn vel. Maar die gesprekken helpen wel.
Jullie steun doet me ook goed. :-
Joos, wat fijn dat er in elk geval iets gebeurd is bij de osteopaat! Als ik het zo hoor gaat het de goede kant op met Julian. Nu jij nog. Goed om die gesprekken te hebben. Fijn voor jou om die erkenning te krijgen. En je moet uiteindelijk zèlf gaan voelen dat het geen falen is geweest. Dat kan niemand je aanpraten. Hoop voor je dat dat gevoel gaat komen. Wel lekker hier blijven kletsen hè! (Ik was stiekem ook wel erg geschrokken van je bericht van laatst hoor. Het klonk echt heel verontrustend…!)
Hoop ook dat wanneer Julian zich beter gaat voelen, jij ook meer rust krijgt om de dingen een plek te geven.