**oktoberstopper 2006**DEEL 21**

Inderdaad femmie, hoe is het?

M’lena weer even tijd voor jezelf gevonden? :wink:

beeb is erg aanwezig vandaag. Voel en zie hem gewoon bewegen. Die heeft het dus wel naar zijn zin in mijn buik. Was vandaag gewoon ff lekker aan het genieten van alle bewegingen, maar vroeg me toen wel af wat ie toch allemaal aan het doen was??? Alsof ie zich ff lekker aan het omdraaien was.

Vanavond lekker wezen zwemmen en 18 maart heb ik de eerste bijeenkomst bij de zwangerschapsgym. Ben benieuwd.

Mijn vriend heeft inmiddels de kozijnen klaar op het kamertje. Nu nog de muren, plafond en vloer en dan kunnen de meubeltjes erin.

Verder weer lekker weekend, beetje bijslapen hoop ik, ben nog erg moe, wat er nu wel weer een beetje uit aan het komen is… :?

En hoe is het met jullie?

hey hey ben er ook weer een heeelijk weekendje vrij. moet alleen op dochter vriend passen en mijn eigen kleine uk dus vertrek zo naar boederij/ouders. en gsiteren ben ik lekker uit geweest met vrienden was davr zo aan toe en volgens mij kunnen wel meer moedertjes dat gebruiken hier zeg. er heerst een dip in dit topic :hug: :hug:

Joos meid dat klinkt niet best, ik schrik nogal van je tekst was ik er maar niet aan begonnen. ik vind het heel erg dat je je zo voelt. neem maar heel erg veel de tijd voor jezelf en je gezinnetje en het klinkt cliche maar ik denk echt dat het beter zal gaan en jij ook lekker van je kindje kunt genieten. goed voor jezelf zorgen hoor. :-*

patricia wat een toestand met je kleine meid zo ziek. zielig hoor is dat nare buikvirus we hebben het hier ook gehad veel spugen en aan de race. niet fijn zeker niet voor die kleintjes. beterschap en jij ook lekker uitrusten hoor.

Tilly hoe reageerde je man op dit verhaal. wat erg voor dat stel dat ze uit elkaar gaan, je zou denken dat zij hem juist nu nodig heeft om dit te boven te komen. als zij de diagnose borderline heeft kan het ook een inpulsieve aktie zijn om het misschien later weer terug te draaien. De grillen van een borderliner zijn meesta; heftig, maar daar zul jij de afgelopen jaren zelf ook wel kennis meegemaakt hebben.

nu even het andere nieuws meid wat is luuk gegroeid zeg :dance: die is de schade aan het inhalen.

nou nu weet ik het even niet meer :oops:

oh ja…

femmie bedankt voor het compliment ik vind het ook een lekker ventje en hij is zo vrolijk. nou nu even niet, maar over het algemeen :mrgreen:

femmie ik heb je pb gestuurd over dat genieten. ik schreef daarin dat ik dat ook niet zo had. ik las ook dat je uit bed de bank op duikt. ik vind dat heel herkenbaar, hele dagen hing ik op de bank of op bed, beetje lezen tv kijken ik kwam tot niets en voelde me daar heel slecht bij, maar ik kon me gewoon tot niets zetten, het werd iets minder aan het eind van de zwangerschap.

m’lena en marije ook herkenbaar tot laat opblijven om maar een paar minuutjes voor jezelf te hebben. en dan de volgende ochtend bekaf weer opnieuw beginnen. ik ga nu gelijk met owen naar bed rond een uurtje of tien en dan lees ik in bed een boekje, maar vaak val ik na een paar regels in slaap. en ik heb er maar een, het lijkt me heel zwaar deze fase met nog een kleine erbij.

meiden tot snel

liefs

Mamalena, hoe gaat het nu met je? Zwaar he die nachtvoedingen. Wij hadden 7 dagen geen nachtvoedingen, maar vannacht om 4 uur was er echt geen rekken meer aan, dus toch maar gevoed. Ik baal(de) wel. Ik dacht dat we eindelijk door zouden kunnen slapen.

Jane, ik ben juist blij, dat beeb nu zo compact is, omdat hij dus nu al wat boven in de curve zit. Dit komt alleen door gezonde BV. Peuter werd na ene half jaar wat steviger en toen ging ik aan mezelf twijfelen of ik niet teveel gaf. Met BV kun je niet teveel geven, dus dat vind ik een fijn idee. Het is gewoon beebs bouw.

Femmie, ik ben de hele zwangerschap als een gek overal tegenaan gegaan. Had plenty energy overal voor, maar kon inderdaad ook NIETTTTT tegen tegenslagen. Echt hormonen.

Tilly, wat is Luuk lekker gegroeid meid. Echt super. Geef je trouwens nog BV of ben je volledig gestopt?

Tilly, wat naar van die vrienden. Je kunt altijd proberen om contact met ze te blijven houden, maar zoals het was, zal het nooit meer worden. Helaas weet ik dat uit ervaring.

Joos, geef je al meer voeding?

Tilly, ik zeg ook vaak wat Cb wil horen hoor. Haat die discussies. Maakt me alleen onzeker.

Mamalena, hoe is het nu met poppetje? Alweer opgeknapt?

Marije, ik moet ook wel zoveel kolven hoor, want beeb eet twee keer als ik er niet ben en ik kolf maar één keer. Eigenlijk zou ik dan tekort hebben, maar op een ander moment thuis kolf ik dan vaak nog even of ’s morgens als manlief niet hoeft te werken en ik dus geen kids hoef aan te kleden of ’s avonds als ik thuis kom. Dan staan mijn borsten op knappen en kan beeb het niet op.

Fijn dat het weer wat beter bij jullie gaat.

Patricia, alles alweer goed met Nesrin en jou? Nesrin is ook al aardig vaak ziek geweest of niet?

Joos, je moet echt onmiddellijk hulp zoeken meid. Behalve dat Julian veel huilt, klinkt jij ook down. Anders aanmelden bij huilpolo in Rijnstate hoor.

Patricia, ik heb het afgelopen week heel erg druk gehad. De ergste drukte is nu voorbij. Achterstanden op het werk zijn weggewerkt, dus ik hoop er nu weer vaker te zijn.

Mamalena, ik miste ook de tijd voor mezelf. Sinds ik weer werk, zit ik beter in het ritme, doet manlief ook weer het huishouden en zit ik beter in mijn vel. Stom he?

Volgens mij ben ik eindelijk were bijgelezen. Hi hi hi

Meiden, ik wil graag reageren, maar zit lekker effe de finale van Idols te kijken. En dat terwijl er 2 meter hoog de schone was naast me ligt te wachten om opgevouwen te worden. Ik doe het niet, :naughty: ik doe het niet, :hand: ik doe het niet. :snooty: …!

Tot straks.

Hi meiden,

Hier ook idols, tis even pauze hihi :oops: :oops:

Kom morgen even reageren!

kus. :-*

Heej, hier is het ook pauze bij Idols :lol: :lol:

Toch de was gevouwen…Ik kon het niet laten…

oh oh m’lena :clap: toch knap twee meter vouwen ik loop ook weer achter met de was :?

wawa jij hebt je best gedaan met reageren lekker dat je met je werk ook weer bij bent. ik kolf twee keer op het werk omdat ik met reistijd en beep ophalen op knappen sta als ik het niet doe, maar ik blijf het een ramp vinden. fijn dat jij werk kunt meenemen naar de kolf ruimte ik ga meestal een beetje bellen.

en hier dus ook een compact mannetje maar vriend is dat ook.

Joos ik weet dat je hier niet vaak zult zijn, maar ik maak me toch een beetje zorgen dus nog maar eens een dikke knuffel enhopelijk klim je snel uit je dal.

femmie die avator wat mooi.

patricia hoe is het met de ziekte bij jullie thuis. beetje opgeknapt.

liefs jane

Jane, thx voor je pb :-* Ik kom er wel uit, zal bepaalde gevoelens gewoon moeten accepteren (hoe moeilijk is dat… :roll: )

Dit weekend heb ik gelukkig weer wat meer energie, maar denk dat ik ook wel van afgelopen weekend geleerd heb. Was maar gewoon stug doorgegaan terwijl ik echt kapot was. Gister weer in de stad geweest, ik had nog niet alles gedaan wat ik wilde doen, maar toen ik echt te moe was heb ik besloten er maar een eind aan de breien. Thuis op de bank ff lekker geslapen en voel me nu weer prima.

Ja jeetje en wat een buik heb ik he. Ze gek, ene moment vind ik het een megabuik en het andere moment vind ik hem wel weer heel beschaaft :think: Maar goed, mijn navel ploept inmiddels wel naar buiten (vind ik eigenlijk niet zo mooi, maar ja doe je niets aan :roll: ) en de zwangerschapslijn is inmiddels ook goed zichtbaar :dance: Ben wel trots op mijn buikje :inlove:

Wawa, het zullen idd ook wel hormonen zijn hoor, dat ik geen tegenslagen kan verwerken en ups en downs het en continue van gedachten verander We zijn met de babykamer bezig en mijn vriend wordt gek van me. Bedenk wel 3 nieuwe dingen op een dag aan kleurcombinaties en aankleding ed.

vanmorgen hebben we uiteindelijk maar gewoon een knoop doorgehakt, want ik werd ook een beetje gek van mezelf maar kon mezelf niet stoppen…

Hebben nu besloten hoe we de muren gaan doen zodat als dat klaar is, de vloer en de meubeltjes erin kunnen. Als dat klaar is mag ik weer verder gaan brainstormen over de aankleding (maar ondertussen dagdroom ik gewoon lekker stiekum al verder :silenced: )

Mamalena, foei toch, toch de was opgevouwen :snooty: :naughty: :hand:

idols was ook geen bal aan vond ik. Vond het echt een domper op afgelopen weken, maar goed ben wel tevreden met de uitslag (ik was een beetje heel erg anti-nathalie :silenced: )

Hoe is het verder met iedereen?

Hier een steeds nadrukkelijker aanwezige beeb in mijn buik. Hij is zo bewegelijk, voel en zie hem voort alle kanten op bewegen. Heel apart gevoel moet ik zeggen hihi. Wel leuk, zo wordt ik steeds eraan herinner waarvoor we het allemaal doen :inlove:

@femmie wrote:

(ik was een beetje heel erg anti-nathalie :silenced: )

:lol: Haha, ik stiekem ook! :lol: Ik heb zelfs op Nikki gestemd, maar dat was meer omdat ik wilde dat die Nathalie het niet werd en omdat er een auto verloot werd. Wij zijn wel toe aan en nieuw karretje, dus ik heb het erop gewaagd. Normaal stem ik noooit met dit soort dingen. Vind die hype maar niks. Maar dacht gisteren: what the hell...ik doe het gewoon. Niks dus....

@mamalena wrote:

@femmie wrote:
(ik was een beetje heel erg anti-nathalie :silenced: )

:lol: Haha, ik stiekem ook! :lol: Ik heb zelfs op Nikki gestemd, maar dat was meer omdat ik wilde dat die Nathalie het niet werd en omdat er een auto verloot werd. Wij zijn wel toe aan en nieuw karretje, dus ik heb het erop gewaagd. Normaal stem ik noooit met dit soort dingen. Vind die hype maar niks. Maar dacht gisteren: what the hell...ik doe het gewoon. Niks dus....

Haha...hier ook gestemd, op Nikki, alleen voor die auto :mrgreen:

Verder gaat het hier wel weer. Nesrin lijkt weer beter te zijn en ik moet straks weer aan het werk. ben al de hele middag met een berg wasgoed bezig. :x

Inderdaad Wawa, Nesrin is al best vaak ziek geweest :? De HA zegt 'ze is in het verkeerde seizoen geboren', nee, daar heb je wat aan!

Femmie heerlijk hoor dat je beeb zo goed voelt! Lekker van genieten...Over 10 weken zou het al zo ver kunnen zijn!

Verder iedereen een lekker weekend??

:-*

Hier ook Nikki favoriet hoor. Ik vond Nathalie enigszins nep.

Femmie, zo herkenbaar met die wispelturigheid. Ik wilde vanalles doen en als het dan lichamelijk niet lukte, MOEST manlief het doen :oops:

Meiden, morgen weer werken. Dus ik ben bang tot vrijdag :-*

Mamalena, wij hebben vorige week 1 keertje gestemt, doen het ook nooit, ik hou ook niet van die commercie, maar mijn vriend had het ineens in zijn bol. Gister ging niet, we hebben kpn :roll:

Helaas ook geen auto gewonnen, jullie wel? :eh:

Patricia, wat fijn dat het met nesrin beter gaat. En jeeeeeeeeeeeeee daar zeg je me wat zeg :shock: 10 weekjes nog maar??? Dan mag ik al thuis bevallen, oew krijg er toch ineens de kriebels van.

Wawa, hihi ja mijn vriend wijst mij ook op mijn gedragsveranderingen, wispelturig, emotioneel labiel en soms ook erg ongeduldig en geirriteerd om niets :roll:

Zat me net te ergeren om een lok haar van de tv presentatrice die niet goed zat :shifty: En gister heb ik in huis alles bij elkaar geroepen omdat ik mijn vriend niet kon vinden, die zat op de bergzolder en hoorde me niet. Zo bizar, dat je zo kan veranderen.

Moet je zoveel werken deze weekn? Nou succes ermee iig, hoop dat het snel vrijdag is :wink: (dan is het weer weekend :dance: )

Hoi meiden,

Hier momenteel druk en dus alleen energie om te lezen en niet om te reageren. Solly :oops:

Heb wel even wat gekopieerd van de novembermama’s.

Zal zo eens kijken of het met toch lukt kort te reageren. :oops:

Afgelopen vrijdag weer met Luuk voor controle in het ziekenhuis geweest. Eerst bloedprikken en dat was echt een RAMP. Alle vorige keren prikten ze in z’n hakje maar dat kon nu niet meer, dat is nu te hard. Dan moest het maar een vingertje worden. Eerst de duim, maar daar kwam niet zoveel uit. Er kwam nog een verpleegster bij om te helpen en te proberen maar dat wilde echt niet lukken. Luuk inmiddels al flink aan het huilen natuurlijk want ze duwen ook nog wel behoorlijk op zo’n duimpje om er wat uit te krijgen.

Toen maar een andere vinger uitgekozen, z’n middelvingertje. Weer hetzelfde verhaal. Luuk moest zo verschrikkelijk huilen en keek me aan met die oogjes van ‘mama help me nou!!!’ Ik had het toen dan ook niet meer en moest ineens ook huilen. Daar baalde ik wel van maar het was zo vreselijk zielig. De verpleegsters gaven ook wel aan dat ze het heel erg vonden.

Tja, dan moest er toch maar in z’n armpje geprikt worden. Elastiek er omheen, och wat ontzettend sneu toch om te zien. Luuk had het echt niet meer en zou zowat stoppen met ademen tussendoor omdat hij zo aan het huilen was. Eerst maar even getroost en toen weer het elastiek aangetrokken. Geprikt en nog harder huilen maar deze keer was het zo gepiept. Luuk snel opgepakt en flink geknuffeld. Hij schokte erover :cry: :cry:

Na het bloedprikken door naar de fysio. Gelukkig was ze niet zo snel dus had ik even tijd om bij te komen en Luuk ook.

De fysio was heel tevreden en Luuk ligt zelfs wat voor op z’n gecorrigeerde leeftijd. Wel heeft hij de neiging om te overstrekken dus daar moeten we op blijven letten. Ook reageert hij heel sterk op prikkels, maar dat wisten we al. Toch ook voor familieleden wel goed om dan nog maar eens aan te geven dat je Luuk toch rustig moet benaderen. Gek doen kan heus wel maar doe het niet maar zo uit het niets. Ook kon ze heel goed begrijpen dat hij ingebakerd wordt.

Ze heeft heerlijk met hem gekeuveld en Luuk was echt wel weer vrolijk gelukkig.

De arts was ook tevreden. Luuk zijn hb was prima en ook z’n kalium was deze keer weer goed.

Verder is z’n hoofdje nog steeds een beetje groot. Ze maakt zich er geen zorgen om maar aangezien ik een echo moet laten maken van z’n heupjes i.v.m. heupdysplasie dat voorkomt in de familie leek het haar slim om toch ook een echo van z’n hoofdje te laten maken.

Dan weten we iig zeker of hij inderdaad misschien gewoon een wat groter hoofdje heeft of hij toch teveel vocht in z’n hoofdje heeft.

Aankomende donderdag moet ik dus weer met Luuk naar het ziekenhuis voor een echo van de heupjes en z’n hoofdje.

Ik ben benieuwd, over de uitslag moet ik dan een week later bellen.

Verder zijn Nick en Luuk allebei heel erg verkouden en ze hoesten allebei. Even in de gaten houden bij Luuk maar bij Nick gaat het alweer de goede kant op.

Zo, dat was weer een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lang verhaal. :oops:

Zijn jullie wel weer op de hoogte toch?!!

:-*

Er is zoveel geschreven…maar zal eens kijken hoever ik kom.

Ik weet niet zeker of ik het red om op iedereen te reageren :oops:

Patricia, fijn te horen dat het met Nesrin wat beter gaat. Ze heeft het dan ook wel flink te pakken gehad hè?!! Die arme meid.

Maar, heb de foto’s in het sf gezien en het is nog steeds een ENORME MOOIE MEID :inlove: :inlove:

Wawa, hier ook geen zin in gezeur met het cb dus dan maar een gewenst antwoord.

Wat fijn dat het weer zo goed gaat op je werk. Dat je de achterstand weg hebt gewerkt zal wel een heel lekker gevoel geven. Kun je weer gewoon lekker ‘je ding’ doen, toch?!!

Femmie, ben zo blij om iedere keer als ik hier kom weer te zien dat jij ook wat hebt gepost!!! Gewoon omdat het echt even niet lekker is gegaan toen je er zo weinig was. Nu ben je er weer en schrijf je lekker van je af en reageer je ook weer. Heerlijk meid!!!

Wat een gezellig druktemaker heb jij in je buik zeg :inlove: Geniet ervan meid. Luuk en Nick waren al net zo. Bij Luuk was het alleen op een gegeven moment niet zo handig omdat ik zo ziek was maar…ik heb er heel erg van genoten.

Welke kleuren heb je dan nu uitgekozen voor de babykamer?

Mamalena, weer een beetje meer energie of nog steeds best wel heel erg moe?

Jammer dat je geen auto hebt gewonnen meid, had het je gegund hoor!!

Hoe gaat het verder met je beide meiden?

Ik hoop dat de tijd voor jezelf snel weer een beetje terug komt want je kunt het vast heel goed gebruiken.

Hier iig de avond meestal een goed slapende Luuk en Nick dus dan is er hier even een rust moment. Heerlijk is dat. Helaas ben ik dan meestal wel te moe om echt iets voor mezelf te gaan doen dus dan ga ik maar tv kijken of kom ik hier lezen. :mrgreen:

Marije, jij ook al zo’n tijdgebrek als het op jezelf aankomt? Hoop dat ook jij weer snel tijd voor jezelf kan vinden zodat je iig niet zo laat meer naar bed hoeft want dat sloopt je ook.

Ik herken het trouwens wel hoor, als ik dan ben bijgekomen voor de tv heb ik soms wel ineens zin en puf om iets voor mezelf te gaan doen maar dan is het alweer zo vreselijk laat. :shock:

Hoe gaat het verder met je?

Jane, lekker weekend gehad meid? Was het leuk bij je ouders op de boerderij?

Jij zegt wel zo lief tegen Mamalena en Marije dat je het heel zwaar lijkt nu met nog een kleine erbij maar je hebt zelf toch ook regelmatig het dochtertje van je vriend over de vloer!!! Jij weet dus ook wel wat het is om er 2 te hebben, toch??

Manlief reageerde geschokt op het nieuws over de aangekondigde scheiding van onze vrieden. Wel heeft hij het niet van mij gehoord maar van onze vriend. Hij had hem net van te voren aan de telefoon en toen heeft hij het maar verteld.

Verder heb je helemaal gelijk wat je verhaal over borderline betreft. Dat maakt het allemaal des te moeilijker vind ik. Ze blijft namelijk bij haar besluit en denk op dit moment niet dat het iets is waar ze op terug zal komen. Lastig hoor.

Joos, ik ben het met Wawa eens meid. Misschien is het slim om hulp te zoeken. Het is namelijk de bedoeling dat je gelukkig wordt van het krijgen van een kind en niet zo ongelukkig als jij momenteel bent. Dat Julian zoveel huilt is echt niet fijn en daar moet z.s.m. iemand naar kijken.

Ik hoop toch zo dat het binnen afzienbare tijd weer de goede kant op gaat met jou en Julian.

Nogmaals een dikke :hug: en :-

Charissa, jou hier ook al even niet gezien. Alles goed meid?

Chrisje, jij ook nog geen nieuws? Alles goed met jou?

Ben je inmiddels begonnen met het werk dat je had gevonden? Zo ja, bevalt het een beetje meid?

Hmmm, ben een heel eind gekomen met reageren maar heb ik nu ook iedereen gehad?

Ik weet het niet, sorry, maar wilde het wel hier bij laten.

Fijne avond nog en welterusten voor een ieder die er aan toe is. :zzz:

:-

Jeetje Tilly jij hebt weer lekker bijgeschreven zeg! Fijn dat Luuk het zo goed doet! :thumbup:

Wel weer even een beetje spanning dus omtrent de echo van zijn hoofdje, maar zal vast wel goed zijn toch?

Ik ben op werk maar er is echt helemaal niets te doen hier. Val bijna in slaap :zzz:

Enne nee Femmie, hier ook geen tuut tuut gewonnen :mrgreen:

Wawa, werk ze dan maar weer deze week :-*

Ik heb Charissa al even niet meer gezien, toch? :think: Gaat alles goed meid?

hey hey,

patricia…het verkeerde seizoen… tjonge moest hij daar voor 6 jaar studeren. Niets mis met het seizoen hoor heel nederland is volgens mij steeds maar ziek geweest en nesrin heeft gewoon alles meegepikt en ook een kdv zorgt voor de nodige weerstand :wink: zo hier en dat voor een leek :mrgreen:

Tilly jij hebt je best gedaan en euh :think: jij hoort ook bij die moedertjes met twee kindertjes en dan ook nog al die toestanden en zorgen met je kleine mannetje. Fijn dat alles goed was, maar nu moet je weer naar het zh ik hoop toch dat het een keertje rustiger wordt bij jullie. Jv dochter is hier bijna elk weekend over de vloer, maar ik moet ook vaak werken :oops:

femmie je hebt een prachtoge buik daar zou ik ook trots op zijn en wat heerlijk die bewegende beep en wederom herkenbaar verhaaltje over jouw gedragsproblemen :wink: en slecht nieuws je bent er ook na de zwangerschap niet van af ik schijn soms nog steeds van die buien te hebben.

oh beep huilt.

maar ik kan het niet laten ik was zo voor nathalie ik vond haar een geweldig idool, ik werd er helemaal hyper van, maar ik hou ook erg van dat negroide. lekker overdreven omdat ik het zelf niet ben, maar schoonfamilie wel :wink: en beep heeft het ook al.

liefs

liefs jane