**oktoberstopper 2006**DEEL 21**

Wawa, wat fijn dat het goed gegaan is! Waren de kinderen blij je weer te zien?

Tilly, ben je weer helemaal opgeknapt? Van migraine kun je dagen last hebben toch?

Femmie, wat een bijzonder gevoel is dat hè, zo’n dansend kleintje in je buik. Kan jouw vriend hem/haar ook goed voelen?

Patricia, snel je klusjes doen, en dan naar buiten jho. Het is weer super lekker weer!

Ik moest net even naar de stad om mijn paspoort te verlengen. Julian lag heerlijk te slapen dus heb ik de babyfoon even bij de buren gezet.

Man, ik heb nog nooit zo hard gefietst. Snel heen en snel terug, wat een gek gevoel was dat om hem zo alleen te laten.

Toen ik thuis kwam lag hij nog prinsheerlijk te slapen, die heeft er dus helemaal niets van meegekregen dat ik weg geweest ben.

owwwwwwwwww joos, ik kan me zo goed voorstellen hoe hard je gefietst hebt. Onze kleine is er dan nog niet, maar lijkt me idd echt heel moeilijk om hem zo ff alleen te laten. Knap van je hoor!!!

Patricia, fijne vrije dag gehad?

Inderdaad Joos, ik weet precies wat je bedoeld!! Ook al heb ik dan geen fiets :oops: :mrgreen:

Ja, hier vanmiddag nog even van het heerlijke weer genoten. Lekker gewandeld met Nesrin.

Hoe gaat het met jou femmie??

ja hier prima hoor patricia, we zijn gebeld dat het kamertje binnen is. gaan dit weekend het ophalen :mrgreen: Heb er helemaal zin in. En vanavond zijn we bij de gemeente geweest om beeb te erkennen. Nu is mijn vriend officieel de vader :inlove:

Hoi meiden,

Femmie, wat fijn te zien dat je momenteel toch opgewekt hier komt schrijven. Gaat het dan nu toch weer wat beter met je?

Leuk dat het kamertje binnen is :dance: Ik hoop dat het snel weekend mag worden zodat je alles op kan halen, dat is zo leuk :dance:

Gefeliciteerd met de erkenning van je vriend als de vader van jullie uk!! Is toch wel iets speciaals toch?

Joos, hier ook één keer heeeeeeeeeel hard gefietst omdat de beide kereltjes alleen thuis lagen te slapen. Wat een opluchting als je dan weer thuis bent hè?!!

Hoe gaat het nu met Julian? Wat fijn te horen dat het inbakeren zo goed helpt. Hier hebben we Luuk ook ingebakerd en dat werkt ook super goed.

Hoe gaat het verder met jou lichamelijke herstel? Voel je je langzamerhand weer een beetje de oude worden? (afgezien van het feit dat je natuurlijk nu moeder bent en dus nooit meer helemaal de oude zult worden :wink: :mrgreen: )

Je vroeg naar mijn hoofdpijn, het gaat gelukkig weer een stuk beter. Wel zit er af en toe nog wat te zeuren maar ik hoop dat het niet in alle hevigheid terugkomt. We wachten af.

Patricia, is je huis weer aan kant meid?

Heerlijk hè om met dit weer lekker buiten te wandelen. Heb ik ook gedaan, genieten is dat of niet?!!

Jane, wat heerlijk dat jullie naar Dublin gaan. Geniet er maar van meid.

Heb je al enig idee of je de baan zal krijgen waarop je hebt gesolliciteerd?

Mamalena, hier ook vrienden die zomaar ineens niet meer bij elkaar zijn. Bij hun is het niet zeker dat ze ook daadwerkelijk uit elkaar gaan omdat er veel dingen spelen die nog tijd nodig hebben maar toch.

Zo’n bericht voelt net alsof je een klap in je gezicht krijgt, of niet?

Hoe gaat het verder met jullie meiden?

Marije, hoe gaat het nu bij jou meid? Hoop dat het wat beter mag gaan.

Chrisje, inmiddels al nieuws uit Nijmegen? Het was toch Nijmegen of verzin ik dat nu zo eventjes :think: Nou iig, al nieuws?

Wendy, hoe gaat het nu met jou meid? Nog geen verandering in de situatie? Ik hoop dat we snel weer wat van je mogen horen.

Charissa, alles met jou en je kleine meid ook goed? Bevalt het nog steeds zo goed in je nieuwe huis?

Wawa, vandaag ook weer lekker gewerkt? Wat zal dat toch weer wennen zijn zeg :shock: Ging het kolven vandaag ook weer zo goed als gisteren?

Hmmm, heb ik nu iedereen gehad? :think: Zo niet, dan spijt me dat enorm :oops:

Ik ga nu even lekker op de bank zitten en eens kijken of er nog wat leuks op de tv is.

:-*

He tilly, ja het gaat weer heerlijk met me. Af en toe wel bang dat het een opleving is en ik straks misschien een terugval krijg. Hoop maar van niet.

Kamertje is wel binnen maar kan nog niet in elkaar gezet worden als we het hebben, want de vloer, muren en plafond moeten nog gedaan worden en we hebben geen plek om het anders neer te zetten (ja of op zolder met alle risicos van beschadiging, dat wil ik niet) dus wel ophalen, maar dan nog heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel geduld hebben :roll:

Maar dan heb ik wel de goeie kleuren en kan ik aan het matchen gaan :mrgreen:

Ja ik vond het wel speciaal om mijn vriend als papa te erkennen, hij vond het niets voorstellen. is daar te nuchter voor en ziet het als een noodzakelijke formaliteit. Nja, ik vind het wel leuk en het wordt zo allemaal steeds echter (was het al wel hoor)

Hoe is het met jou verder?

Nog iets leuks op tv kunnen vinden? Ik ga ook zo eens kijken.

Heb net appeltjes gepest in de sapjuicer en kwam erachter als ik al het vruchtvlees wat ie aan de kant gooi, er weer doorheen roer, dan heb ik een heerlijk fruithapje :inlove:

Femmie, leuk dat de meubeltjes er zijn!! Jammer dat je het nog niet in elkaar kan zetten, maar die lol komt nog wel :wink:

Ik vond het ook een speciaal moment toen mijn vriend officieel de vader van onze kleine werd. Hij vond het ook niet heel bijzonder…mannen. Hij vond het wel heel erg leuk om zijn zoontje aan te geven.

Patricia, het was weer heerlijk buiten hè. Vindt Nesrin het ook zo lekker?

Tilly, fijn dat je je beter voelt. Ik weet niet of er nu nog wat op tv is. Ik heb net House gekeken.

Lichamelijk ben ik nog niet de oude. Ik heb een conditie van niks, ben een hangbuikzwijntje en mijn wond is nog niet helemaal geheeld. Maar goed, er staan 6 weken voor het herstel toch, ik heb dus nog even.

Hoi meiden,

Rustig hier vandaag zeg :shock:

Oei Femmie, je moet dus even geduld hebben meid met het inrichten van het kamertje :wink: Wel leuk dat je de kleuren uit kan zoeken etc. Dat is ook al leuk om te doen toch?

Ik hoop ook dat je geen terugval krijgt meid. Nu gewoon genieten van de fijne momenten want die heb je dan iig weer gehad!!!

Joos, je hebt inderdaad nog zat de tijd je weer wat beter te voelen. Misschien doe je er ook nog wel langer over dan 6 weken maar als je maar van Julian geniet kom je de tijd wel door toch?

Ik hoop iig dat het toch spoedig allemaal mag herstellen.

Hoe is het met alle andere meiden? Allemaal druk of geen zin?

Ik ga even verder met het eten. Vanavond fitness dus weet niet of ik dan nog tijd heb hier te komen. Maar, als het zo gaat als vandaag zal er niet veel zijn om bij te lezen :roll:

Dat genieten is wel moeilijk vandaag. Het ging goed met het inbakeren, maar vandaag is het weer waardeloos. Hij wil niet slapen en huilt aan een stuk door (tenzij ik met hem rondwandel).

Ik voel me zo’n ontzettend slechte moeder. Wat doe ik toch verkeerd dat mijn kereltje het zo niet naar zijn zin heeft.

Ik weet het echt niet meer.

Hij ligt nu boven in zijn bed te huilen, ik zit beneden en heb de babyfoon uitgezet. :cry:

Ach Joos, meid :hug: :hug:

Even voor de duidelijkheid, jij bent geen slechte moeder en doet niks fout!!! Ga dat nou niet denken over jezelf want dat is het niet meid.

Even een paar ideeen waar hij last van kan hebben…

(waarschijnlijk heb je daar ook al wel aan gedacht hoor maar probeer even mee te denken)

• heeft hij misschien last van krampjes?

In bad doen wil dan wel eens helpen, dat is lekker warm en geeft rust.

Zachtjes over de buik aaien met de klok mee.

Hem op z’n buikje op je arm laten liggen en dan met hem rondlopen.
  • zou hij misschien meer mogen drinken?

Huilt hij vlak voor een fles of net na of een uur ervoor of een uur erna?

Als het een half uur tot uur na de fles is zou het kunnen zijn dat hij krampjes heeft. Is het zo’n 2 uur na de fles, dan zou het kunnen dat hij gewoon erg veel zin heeft in iets meer voeding in de fles. Je zou het eens kunnen proberen door de volgende voeding op te hogen met 10 cc/
  • Aan de andere kant zou het ook kunnen dat hij net iets teveel voeding binnen krijgt? Dan krijgt hij juist weer een zere buik.

Als het geen kramp is kan het dus heeeeeeeel goed zijn dat hij misschien wel even graag bij mama wil zijn. Lukt het je ook dan niet hem rustig te krijgen dan zou ik proberen de fles ietsjes op te hogen de volgende keer.

Weet niet of je er wat aan hebt maar ik moest even mijn best doen je te helpen.

En nogmaals, jij doet alles goed en bent een fantastische moeder hoor!!! Vergeet dan niet :naughty: :-

Sterkte ermee meid.

:-

Joos, meis, je doet niks fout!! Ik heb hier ook al 2 dagen een huilend kind en ik ben ook geen waardeloze moeder. Ik ben ook een beetje ten einde raad. Ik gooi het er dan maar op dat ze gewoon GROEIT. En daar krijg je onrust van.

Tilly, lief dat je zo goed meedenkt. Ik bedenkt me door jouw schrijven dat ik vanavond maar eens met kleintje in bad ga zitten. Goed idee!

Wawa, die pb komt wel hoor. Doe het rustig aan.

Oh, we gaan eten. Beetje laat al dus ik ben weg.

Meiden, ik leef :roll: . Nou ja, volgens mij. Het is allemaal even druk. Ik ben er vrijdag in ieder geval om te kletsen. ik ga niet elke keer alles bijlezen. Mamalena, PB komt denk ik vrijdag :oops:

Mamalena, ik zie dat je online bent. je hebt PB :wink:

Meid, bedankt voor de moeite. Lief van je. Ga je nog terugpb-en. Heb nu geen fut meer.

Welterusten allemaal en voor morgen: Happy Valentinesday!! (Verwachten jullie iets leuks of gaan jullie iets leuks doen/geven? Hier niet hoor…Manlief vindt het onzin… :x )

Wel alles gelezen

Reageer alleen even op Joos: Je bent geen slechte moeder hoor! :naughty: Je bent eerder een zorgzame, lieve moeder omdat je je zorgen maakt en je best doet voor je kind.

Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje. Nou ja, vanaf zondag zonder internet…manlief en ik zijn toch wel een beetje verslaafd…We hebben 's avonds altijd een behoorlijk vaste structuur die nu dus helemaal doorbroken werd, . Maar gelukkig doet hij het weer.

Met Cayla gaat alles goed. Ze speelt echt veel meer met de spullen om zich heen. Heb nu regelmatig mijn neefje over de vloer omdat mijn zusje dan moet werken en geen gastouder heeft. Nog steeds geen bericht vanuit het ci team om ons op te roepen…

Sasja was gisteravond helemaal over haar toeren. Wilde alleen mama en die wilde douchen… uiteindelijk zat ze op een handoek in de douche na te snikken en naar mij te kijken met betraande ogen…(terwijl ik dus aan het douchen was en zij in haar pijama zat). Wilde echt haar papa niet…Lastig hoor. Maar ja, ze had last van haar oortje en was dus niet zo lekker. Nog steeds is ze niet helemaal fit .

Met mezelf gaat het redelijk. Heb een beetje een kort lontje, mijn studie wil niet vlotten en ik maak me erg snel zorgen over de kids…of ik het wel allemaal goed doe, of ik niet te fexibel (onduidelijk) en aan de andere kant niet te streng ben,(naar Sasja toe dan) enz…Lastig hoor je eigen kind… Heb jaren gewerkt met kinderen met ernstig probleem gedrag, maar dat vond ik makkelijker dan mijn eigen kind…Nou ja, nu heb ikk ook wel een portret…In het schriftje van het kdv stond dat ze speelgoed naar buiten had meegenomen, maar dat is van binnen en mag dan niet naar buiten. (hier heb ik ook dezelfde regel…) tot 3 keer toe zegt ze gewoon “nee dat doe ik niet” tegen de leidster op haar vraag om het naar binnen te brengen…Zo brutaal!

Maar goed, ik ga weer even verder.

Christina

Hoi meiden,

Heb even nog niet gelezen wat er verder nog is geschreven vandaag sinds de laatste keer dat ik hier kwam maar heb even snel een vraag.

Luuk voelde net wat warm aan dus ik dacht, laat ik hem maar eens temperaturen. Hij heeft 37,7 dus geen koorts maar verhoging.

Nu mag je niet inbakeren met koorts maar hoe zit het met verhoging? Ik heb hem nu niet ingebakerd en hij is (nog) stil maar mocht het nou niet willen zonder de Pacco doek, mag ik hem dan wel of niet inbakeren?

Iemand enig idee wat verstandig is?

Nou, eerst maar eens afwachten of hij gaat slapen en voor de laatste fles nog maar eens temperaturen.

Tilly, bij verhoging zou ik denk ik niet inbakeren.

En als het echt niet wil dat hij gaat slapen en het bij verhoging blijft op den duur wel, maar met Cayla deed ik het niet die sliep altijd wel goed wanneer ze ziek was.

Sterkte er mee…(wat een zorgen kun je je maken als je kind ziek is, hé?)

:hug:

@Chrisje wrote:

Tilly, bij verhoging zou ik denk ik niet inbakeren.

En als het echt niet wil dat hij gaat slapen en het bij verhoging blijft op den duur wel, maar met Cayla deed ik het niet die sliep altijd wel goed wanneer ze ziek was.

Sterkte er mee…(wat een zorgen kun je je maken als je kind ziek is, hé?)

:hug:

sluit ik me bij aan en sterkte meid!

Chrisje, je moet het niet al brutaal zien, maar als grenzenverleggend :wink: :-*

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=2337807#2337807

Joos, :hug: Hoe gaat het nu met je meis? En met Julian?

Je moet niet denken dat je geen goede moeder bent hoor! :naughty:

Je moet je kereltje nog een beetje leren kennen en meer dan je best kan je niet doen. Verder kan je niet van jezelf verwachten dat je alles en iedereen tevreden kan stellen hoor en alles perfect kan doen. Maar ik weet zeker dat je ventje enorm trots is op zijn mama en hij het best heel erg naar zijn zin heeft bij jullie thuis :-*

Krijg je een beetje steun van je vriend? Hoop dat je ook iets hebt aan de tips hier van de ervaren mama’s.

Chrisje, jeetje, wat moeten jullie een geduld hebben zeg, wat het CI betreft. Er zijn zo’n lange wachttijden. Ik stuur je ff pb, misschien dat je daar iets aan hebt.

En wat sasja betreft, ik vond het wel schattig dat ze zo om mama vroeg, maar het zal wel heel moeilijk zijn geweest en voor je vriend erg vervelend lijkt me. Is het weer een beetje gezakt bij haar?

Tilly,
bah luuk ziek. Hoe is het nu met hem? Blijft het hangen op de verhoging of heeft hij het echt te pakken? Veel beterschap ermee meis :hug:

Wawa, wat schattig om te lezen hoe peuter je geholpen heeft! Geweldig, dat zijn toch de leuke kanten van het hebben van kids toch?

Hier was ik vandaag even bang dat ik een terugval ging krijgen. :frowning: Begon weer enorm te malen en me druk te maken over vanalles wat misschien wel eens niet zou kunnen gaan gebeuren en raakte op een gegeven moment weer bijna in paniek. Het lijkt erop dat ik mezelf weer wat rustig heb weten te krijgen, maar ik hoop maar dat ik deze rust vast weet te houden en het niet weer door slaat de verkeerde kant op. :frowning:

We gaan iig een leuk weekend tegemoet, hoop dat me dat wat af kan lijden en uit een evt dip kan houden :pray: