Caro, gefeliciteerd met je eerste zwangerschapskwaaltje.
Ik heb in het begin ook echt zitten zoeken naar kwaaltjes. :oops:
En nu zou ik soms wel willen dat ik me niet zo lamlendig voelde :oops:
Vooral dat vage net niet misselijk gevoel is echt niet leuk.
Maar goed het is voor het goede doel zullen we maar zeggen.
@Daffie:
Ik snap dat zo’n cadeau geweldig is maar tegelijkertijd ook heel lastig… wat is goed om te doen?? Als je nou bij je oom aangeeft dat je er erg blij mee bent maar dat je nu nog niet goed weet wat je er mee moet dan komt ie misschien zelf wel met ideeën. Je kunt het natuurlijk ook even wegzetten want over grote bedragen moet je niet te snel beslissen. Iets nieuws voor in je huis is leuk. Of een mooie reis?
hallo iedereen
daffie ik zou ook gewoon zeggen tegen mijn oom dat ik niet weet wat ik ermee moet
en koop hem een leuk kadootje om hem te bedanken
caro leuk zwangerschaps kwaaltje
worden er nog wel meer
let maar op als je opeens merkt dat je bh niet meer passen en dat je je broeken niet meer dicht kan maken
of dat je vanalles door elkaar gaat eten
spannend 18 december voor je echo is echt geweldig is je het klein wondertje in je buik ziet zitten
lotte het gaat wel over en idd het is voor een goed doel (hahahaha)
komt wel goed meid
hier gaat het verder goed
ben mijn ongie bijna kwijt
snap het niet
met de pil heb ik het maar 4 dagen en nu zonder de pil heb ik het ook maar 4 dagen
niet dat ik klaag dat het erg is in tegendeel
deste eerder kunnen we weer gaan klussen
maar sowieso is het raar
met de pil verloor ik ook meer bloed dan dat ik het nu doe en dat heb ik niet gehad toen ik met de pil ben gestopt voor dat ik zwanger raakte van devano
maar we zien het wel
(sorry voor de details)
maar ik ga nog even tv kijken en dan mijn boefje in bad stoppen en dan het bed in
hopelijk is papa ook een beetje optijd thuis vandaag
meiden mss tot strakkies nog anders tot we elekaar weer spreken
groetjes tamara
@ Linda en Francisca: ik zit te duimen voor jullie!! Het zou wel leuk zijn om 8 zwangeren te hebben voor we bij deel 4 zijn! :mrgreen:
@ Lotte: Hoe is het met je afscheiding? (solly :silenced: ) Alles weer normaal? Ik hoop het voor je!
@ Mex: hoe is het met jou? Geen rare dingen meer??
@ Poemelke: hihi dat weet ik ook nog, dat mn bh’s niet meer paste :dance: :dance: wat was ik blij!!! Wel iets minder blij met die voedingsbh’s… wat een dingen zeg :naughty:
@ Caro: Gefeliciteerd met je kwaaltjes! Ik hoop voor je dat het er niet veel meer gaan worden!
Ik heb het geld op de spaar gezet en ga dit weekend even met hem bespreken wat hij zelf had gedacht, nu we er geen auto van gaan kopen. Tja, ik weet het verder ook niet. Wil er wel iets leuks van gaan doen. Misschien een nieuwe kamer voor Colin voor het nieuwe huis (goed idee Anneke!) en hopelijk nog wat nieuwe dingetjes voor de nieuwe beeb! hihi
liefs
daffie
Hoi meiden,
nog even snel een berichtje voor het sporten. Gelukkig nog geen :evil: te zien. Wel het gevoel dat ik ongi ga worden. Vage steekjes in de onderbuik en pijnlijke borsten. Misschien ga ik ook vrijdag nog even testen voor we het weekend weg gaan, spannend!
@Lindaaa: hoop voor je dat het raak is meid, en als het bij mij ook is dan zijn we precies gelijk zwanger, leuk! Voor jou wel lastig dat je een weekend weg bent zonder mannetje. Wij gaan met z’n 3-en dus ik kan het weekend eventueel wel testen maar kan eigenlijk niet wachten. Jij veel succes.
@Caro: Gefeli met je eerste kwaaltjes. Hoop voor je dat het hier bij blijft. En wat gaaf dat je 18 dec al een afspraak hebt bij de VK en de echo.
@Jippo: als je dit nog leest heel veel succes morgen, ik denk aan je. Zet hem op meid.
@rest: fijne avond en tot gauw.
Ik ga ook voor jouw duimen Francisca! Dat ongestelde gevoel komt me bekend voor, alleen heb echt niet het idee dat ik ongesteld ga worden… Ik laat vrijdag nog wel even de uitslag van de test weten!
Hoezo ik was wat in de war… Heb de hele maand gedacht dat de 27ste de innesteling zou zijn, maar dat was de 22ste al! haha Op de 27ste is een positieve bloedtest mogelijk. Dom dom dom… hahaha!
Maar ja… wat voel ik nu dan?
Denk dat ik zo even lekker in bad ga!
@ Jippo: Succes meid! :hug:
pff… ik heb het druk vandaag! Vanmiddag naar mn vriendin en moet ook nog naar de stad. Mijn ouders doen met sinterklaas altijd surprises, en hoe slecht het ook uit komt, ik doe ieder jaar weer mee :roll: :mrgreen:
Dit jaar een vliegtuig met kadootje aan de parachute voor mn zusje, want ze heeft parachute gesprongen dit jaar! :shock: :thumbup: En de intocht van de nijmeegse vierdaagse voor mn oom, want ik kon echt niets beters verzinnen! :doh: :wall:
liefs
daffie
hoi allemaal,
Even kort iets van mij. Ik lig nu op bed bij te komen. Ben namelijk maandag met spoed geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap… Het was heel erg schrikken, maar ben nu gelukkig weer thuis en herstellende. Later als ik me wat beter voel zal ik alles uitleggen.
liefs,
Jippo
Jippo wat een naar bericht… sterkte meid :hug:
Hoi moppies!
Ik heb maar half bijgelezen, want ik heb nu twee dagen gewerkt en ik heb nu ook niet zo heel veel tijd.
Ik vind dit wel heel apart: na het knuffen een dezer dagen lagen hubbie en ik nog even tegen elkaar aan, en ik had heel sterk het gevoel van een zoon, en er schoot ook een naam door me heen (die hou ik nog voor me ). Dus ik zei het tegen mijn man en we moesten er allebei om lachen, maar hadden ook zoiets van: “laten we het hopen!”. En vannacht heb ik gedroomd dat ik een baby in mijn armen had, en kusjes was aan het geven… en het was een jongen, en hij leek op Arwen! En ik had heel sterk het gevoel dat het goed zit… Apart, niet? Ik ben trouwens ook weer misselijk sinds gisteren… en pijn in mijn onderrug, en toen Arwen gisteren op schoot zat te springen voelden mijn (o)(o) niet echt lekker aan… Zou het?
Jippo :shock:, wat ontzettend naar meid!! Heel veel succes met je herstel, neem je tijd! He bah, wat onwijs :twisted: dat je dit moet overkomen.
Trying, dat belooft wat hi hi! Ik ben heeeel benieuwd :mrgreen: (duim, duim).
Daf, goed dat je me helpt herinneren. Ik moet echt vanmiddag kadootjes gaan kopen, anders komt het niet op tijd goed :eh:. Ik heb echt geen idee wat ik allemaal moet gaan halen en nou heb ik me ook nog eens met het lijstje van hub laten opschepen :wall:.
Komt weer een spannende tijd aan hier, allemaal meiden die bijna hun NOD hebben… Heel veel succes allemaal !
@ Jippo;
Wat erg voor je, veel sterkte en beterschap hoor!!
:hug:
Ik ben aangevallen door de griep en heb daar ook behoorlijk last van.
De bekende pijntjes en verschijnselen. Mag geen pijnstillers nemen i.v.m. de zwangerschap.
Mijn eetlust is een beetje weg, ik probeer zoveel mogelijk te drinken en eet veel fuit....
Hoop dat mijn kleintje er niet onder krijgt te lijden...
Waarschijnlijk ben ik zo grieperig geworden door de koortslip waar ik zondag mee wakker werd. Heb er een zalfje voor.
Hopen dat ik me snel weer wat beter voel.
Mijn schoonzus is gisteren voor een echo geweest. Ze is nu 8 weken zwanger en het hartje klopte heel goed.
Ben zo nieuwsgierig naar mijn eerste echo, die krijg ik 11 december, ik ben dan (volgens de ha) 9 weken zwanger.
Anita, van harte beterschap!
Wat leuk dat je zus en jij allebei zwanger zijn! :mrgreen:
@Jippo: Wat vreselijk! Heel erg veel sterkte!
@Trying: Wat apart zo’n voorgevoel! Ik hoop dat je dromen uit komen!!
@Anita: Beterschap meid!
Zal ik stiekem alvast weer gaan testen? Heb zo’n apart gevoel in mijn buik, ik moet het nu eigenlijk gewoon weten! haha
Heb getest met een ovulatietest, die geeft twee strepen aan. Is een ovulatietest betrouwbaar om te testen of je zwanger bent??
Lieve Jippo,
Sterkte meid! Dat was wel heel erg schrikken natuurlijk
Ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat .
Mega dikke virtuele knuffel
Sjaantje
@ Linda… ik zou 't echt niet weten… Staat dat niet op de verpakking of op internet?? Succes, ik hoop het voor je!
Kan ik een ovulatietest gebruiken om een zwangerschap vast te stellen:
In principe kan het maar het wordt afgeraden. Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul:
Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijs)
(Als mijn mannetje straks thuis is, misschien toch maar de zwangerschapstest gebruiken… (of morgenvroeg)