**Oktober stoppers deel 12** We gaan de goede kant weer op!

Ik ga dalijk in april met devin naar tiny totts zwemles … kleintjes met mama of papa in het water. ben benieuwd. vind het wel fijn dat ik met de buurvrouw ga en haar kleine vent.

@BB

Ik ben ook geopereerd aan een cyste op mijn eierstok, eierstok is er met de 2e operatie ook uit gegaan want de cyste kwam terug :evil: :wall:

Je moet terug aan de pil omdat die de cyste misschien wat terug kan dringen…

Aangeien die van jou nog niet zo groot is, kan hij zelfs met de pil verdwijnen.

Laat je niet bang maken.

Ze zijn nooit zeker van de inhoud… dat weten ze pas na een bloedonderzoek of operatie.

Dus dat is standaard geblaat van doktoren die niet weten hoe ze subtiel boodschappen kunnen overbrengen.

Aan de pil gaan is niet leuk als je net weer besloten hebt voor een tweede te willen gaan.

Maar geloof me.

Zwanger zijn met een cyste in je buik is niet leuk.

Ik was vroeg uit de running dmv harde buiken die pijnlijk waren en ik kon me op het einde nauwelijks bewegen :frowning:

Sterkte meid! :hug:

@Joos

Beterschap

@Jane

:dance: Ga meteen de foto bekijken!

Verder ben ik het al weer kwijt :wall:

Hoe gaat het verder met iedereen???

Morgen bezoek… jippie… :liar:

Dagje werken viel mee, ik ben gevlucht en met de 8+ kinderen naar de bios (arthur en de minimoys) geweest :mrgreen:

Voel me nu alleen bekaf… 6.15u. ging mijn wekker :zzz:

Dus ik ga zo mijn bed weer in…

Femmie, hoe is het met jou lieverd? Al wat meer nieuws rond je cycles en zo?

oh ja morgen moet ik met devin naar de dokter voor zijn 2 jaar controle en heb er maar gelijk mijn afspraak achteraan geplakt.

Zal nog niet veel zijn, hun zullen nog een test doen denk ik en wat info overhoe en wat.

Ik wil wel gaan vragen of ik eerder naar de kliniek mag voor een echo. ( bij devin een echo gehad met 20 weken)

hebben de zwangeren onder ons ook last van de schouders? ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk met zwanger zijn. maar heb er toch last van.

oh ja op het amerikaanse forum waar ik schrijf is er nou eentje zwanger van een drieling. ze heeft ook al een tweeling. (zal lekker druk worden)

Ik denk dat yoga inderdaad niet voor iedereen is weggelegd. Ik vond z.s.-gymnastiek helemaal niks. Na 2 bijeenkomsten had ik het wel gezien. Ik moet zeggen dat ik denk dat ik daar niks aan gemist heb en aan de yoga veel heb gehad tijdens de ontsluitingsweeen.

Je kunt vaak een proefles meedraaien, ook bij het zwemmen volgens mij. Dan voel je meteen wel of het wat voor je is of niet.

BB, idd net wat mir zegt laat je niet bang maken. Wij hebben toevallig allebei een nare ervaring. Ik wil je wel het advies geven nog om ook echt de pil te slikken en of andere medicijn wat de arts ervoor kan geven om de cyste te laten slinken. :-*

Wendy, whoo een drieling als je al een tweeling hebt! Dat lijkt me superzwaar! Is ze via ivf zwanger geworden?

Toch wel spannend lijkt me dat eerste bezoekje aan de dokter. Dan wordt alles echt in gang gezet hè. Als ik de foto’s van Devin bekijk is hij een vrolijke gezonde dreumes (of heet dat nu peuter :oops: )

Geen idee of schouderpijn bij de zwangerschap hoort. Sterkte ermee!

Mirretje, pff dat was wel een lange zware dag hè.Slaap lekker en morgen veel plezier! :lol:

Patricia, dat zwemmen lijkt me erg leuk. Ik heb je een link gestuurd, daar kan je lezen hoe ze zwangerschapzwemmen bij de baden in onze stad doen.

Tilly, heb je nu kramp in je vingers :wink: Als iedereen het er over eens is dat een griepje geen kwaad kan, dan ben ik helemaal gerustgesteld.

@patricia26 wrote:

Maar zou je het wel aanraden wawa??

Ik vond het echt heel leuk m.n. ook al die blote buiken vergelijken :mrgreen: .
Wat hier ook leuk is, is zwangerschapssporten bij de fysiotherapeut. Soort fitness, maar ook kletsuurtjes over bevalling e.d.

Ik ga morgen eens informeren, het lijkt mij tcoh ook wel leuk.

Ik ga naar huis :dance:

Tot morgen en slaap lekker allemaal!

:-*

Kleed je maar goed aan, want het waait hier als een idioot en net regende het ook.

Hi meiden,

Ik lees mee hoor, maar ben te moe om te reageren…

Ga morgen al weer naar Zwolle, en donderdag is de crematie…

Als ik een beetje bijgekomen ben van alle emoties kom ik weer hoor!

Denk aan jullie!

:-* Marije.

sterkte morgen en donderdag marije :-* :hug:

charissa

hoe is het met jou? Beetje uitgerust na afgelopen weekend? En ben je er al uitgekomen met je nieuwe bed? Of wacht je echt komend weekend af?

Ow ik had vanacht gedroomd dat ik was bevallen. Het was een meisje met heel veel haar en ze leek op loïs en was net zo’n pretletter. Ze lag op de weegschaal en moest huilen omdat ie zo koud was, toen zei ik dat ze als ze lekker lang bleef liggen dat ie lekker warm werd en toen begon ze heel erg te lachen en hebben we foto’s gemaakt van haar en mij. Sloeg echt helemaal nergens op, maar was wel een erg leuke droom. :mrgreen:

bb

wat een ellende meis. :hug: Kan me voorstellen dat je baalt dat je weer aan de pil moet. Zou die cyste de reden kunnen zijn dat je ongi weer uitblijft? :think: dadelijk heb ik er ook eentje. Nou ja we zullen zien. Ik had zelf al vanalles zitten bedenken, ook zoals dat ik misschien wel een verkleving heb aan een eierstok waardoor een ongi vanuit die stok wat langer uitblijft en de ongi vanuit de andere stok gewoon met regelmaat komt. Veel sterkte meis en hou de woorden van mirretje maar goed in je hoofd. :hug:

tilly wendy joos

Hier nog geen spoor van een naderende ongi. Ik moet dadelijk naar de HA. Aan de ene kant zie ik er tegen op, aan de andere kant ben ik blij dat ik al deze trubbels eindelijk bij iemand neer kan leggen die kan kijken wat ermee gedaan kan worden. Het is zo dat de beroepsgroep van huisartsen heeft aangegeven dat ingrijpen pas noodzakelijk is vanaf 6 maanden na stoppen van de pil. Ik had bedacht dat het nu 5 mnd geleden is dat ik gestopt ben en het dus niet aannemelijk is dat met 6 maanden mijn cyclus op gang is en zo wel zullen we dat niet merken, want ik heb al twee keer eerder een cyclus van 28/29 dgn gehad.

Ik hoop echt dat ie me er iets voor gaat geven en dat mijn ongi dan snel gaat komen.

joos

hoe gaat het nu met je? Alweer wat beter? Gek dat je twee keer de griep te pakken hebt hoor, had je hem niet goed genoeg uitgeziekt? Beterschap! :-*

mamalena

jij hebt dus lekker genoten vorige zwangerschap van de yoga. Fijn dat je er wat aan gehad hebt toen. Hoe is het verder met je?

marije

meis heel veel sterkte morgen en ook aan je familie. :hug: Hoop dat het een mooie uitvaart gaat worden meis! Denk lekker aan jezelf en rust lekker uit. Wij denken aan je :kaars:

poeh

hoe gaat het met jou meis? Wat balen dat je nog altijd niet online kan komen. Hopelijk is het snel opgelost. We missen je hoor!

tilly

voor jou blijft het ook afwachten he? Ik hoop maar dat je cyclus snel op gang gaat komen, dan kan je weer verder. Wordt weleens tijd he.

wawa

wat klinkt dat leuk toch al dat sporten met andere zwangeren. Ik heb me nog niet georienteerd daarop, ga ik wel doen als het zover mag zijn, maar kijk er nu al naar uit. Lekker kletsen met allemaal andere vrouwen die je verhalen als geen ander herkennen, net zoals jullie hier.

Hoe is het verder met jou? Zijn de ongikrampen alweer wat verdwenen?

chrisje

jij weet het geslacht! Wat leuk. Ik hoor het wel als het geboren is hoor, vind het altijd leuk zo’n verassing. En wat fijn dat de echo gewoon helemaal goed was. Nu kan je dadelijk met een gerusthard op stage.

joyce

hoe gaat het met jou? Lang niet meer gezien.

patricia

wat moet jij toch weer allemaal werken meis. Gelukkig kan je af en toe hier spieken.

Wat leuk wat je gehad hebt van de collega van je vriend. Leuk hoor als mensen nu al zo meeleven.

mirretje

oho!!! Kan jij zo de kinderen gewoon meenemen naar de bios?!?! :naughty: Dat was vroeger wel anders. Wat hebben de kids het toch goed tegenwoordig he! :shock:

jane

wat ben ik blij dat jij weer terugbent en het alleen maar het stomme internet was. Je voelt je alleen niet helemaal goed he. Goed van je dat je je gewoon ziek gemeld hebt. Neem de tijd voor jezelf meis en doe dat wat goedvoelt. Je schrijft zelf al dat je nu afgerekend wordt op het vele werken. Hopelijk heeft je baas er ook wat van geleerd en doet hij het rustiger aan met je.

Wat heerlijk dat het bij de vk ook allemaal goed was. Kan je nu een beetje meer genieten, naast het feit dat je je niet zo lekker voelt natuurlijk

angela

wat fijn dat jullie nu op 1 lijn zitten. Ik begin ook wel erg nieuwsgierig te worden naar het wiegje. En die buikfoto’s moet je gewoon maken hoor. Zoiezo voor jezelf. Weggooien kan altijd nog en het lijkt mij toch wel erg leuk als je een groei hebt van je zwangerschap per maand ofzo. Dat kan je nooit meer overdoen he. Het plaatsen daarvan, dat zouden wij natuurlijk heel leuk vinden. En als ik die fotos van je trouwen zo zag ben je helemaal niet dik hoor.

Die chinese kalender die klopt trouwens niet altijd hoor. Ken mensen waarbij het niet klopte.

Wat fijn trouwens dat het bloeden gestopt is! Wie weet heeft het toch geholpen dat je je bmm even met rust gelaten hebt.

wendy

wat een sneeuw bij jullie zeg!!! Dat kennen we hier helemaal niet meer. Weet eigenlijk niet of het ooit geweest is trouwens. Wel erg leuk. Wat voor schouderklachten heb je? Ik zou zeggen, vertel het maar aan de HA als je er toch bent. Veel succes en plezier daar en ik hoop dat je eerder een echo mag.

Marije, sterkte de komende tijd. :hug:

Ik wilde nog even inhaken op de sporten voor zwangeren. Het lijkt mij dus helemaal niets. Die verhalen van hoe ver ben jij, welke klachten heb je gehad, bla bla bla. Ik vind het veel leuker om dat hier te doen :wink:

Nu moet ik ook zeggen dat ik allergisch ben voor sport hè! Ik fiets best wel veel. Van mijn huis naar het station, van het volgende station naar mijn werk en vice versa (en dat zijn geen kleine ***stukjes, maar best een behoorlijk eindje). Verder heb ik vroeger zoveel gezwommen (ik ben zelfs een gediplomeerde zwemjuf, ja ja) dat het mij mijn neus uit komt. Maar het kan wel heel ontspannend zijn.

Manlief wil niet mee naar de pufclub, dus dat is ook geen optie en verder heb ik geen idee wat ze hier nog meer hebben aan sport voor zwangeren.

Mooi ik ga me nu douchen en aankleden, ik heb zo zangles (niet dat het veel helpt, maar het is wel leuk) en ga daarna nog even naar Leeuwarden toe. Moet ook nog boodschappen halen.

:hug: aan iedereen!

Liefs van Angela

Marije we denken ook aan jou hoor meid! :hug:

Femmie nog stees niet ongi, balen zeg. Moest je nou vandaag naar de HA?

Angela, ik doe dus helemaal NIETS aan sport (heb niet eens een fiets) En omdat de kilo’s er nu al aan vliegen wil ik toch wel wat gaan doen…

Kan natuurlijk ook gewoon een fiets aanschaffen :mrgreen:

Hoe is het met alle anderen??

ja patricia, ik moet dadelijk naar de HA om 11 uur. Ik ben zo zenuwachtig. Komt gewoon omdat ik nu moet wachten. Heb daar echt een hekel aan. Ben al helemaal klaar met douchen en omkleden enzo en heb even niets meer te doen. Grrrrrrrrrr vind dat altijd zo irritant…

Goedemorgen meiden.

Femmie hoe was het bij de de dokter? Is alles goed gegaan? Wat heb jij lief gereageerd op iedereen. Ik ben ook blij dat ik weer terug ben.

even over dat zwemmen ik ben natuurlijk nog niet ver genoeg om ergens al bij te gaan, maar ik ga op aquasport en dat word gegeven door een vrouw die ook zw zwem geeft en precies weet wat wel en niet mag. Alleen hier is zw zwem niet populair en er is dus geen groep voor. Dus ga ik tegen de tijd dat ik tonnetje rond ben op zw fitness dat lijkt me nu echt wat voor mij. maar ik wil ook informatie en dan moet ik naar een pufclub :think: Nou ja als ik maar iets doe dat zw haptonomie spreekt mij wel erg aan.

Tilly jij ook al zo lief op iedereen gereageerd, wat een werk. Nou ik hoop dat je kwaaltjes duiden op een sprongetje en dat jullie van de gelegenehid gebruik konden maken :wink: Grey’s was inderdaad best weer zielig, maar de vorige keer was ik echt van slag.

Femmie dromen over kindjes :think:

Marije meid doe rustig aan. Deze dagen zullen er emotioneel best in hakken. Succes vandaag en donderdag bij de crematie. En sterkte met het afscheid nemen van je opa.

Mir wat een verhaal van die cyste. Ik dat ik hoop dat bb dat niet heeft, maar het geeft wel aan dat dit goed behandeld kan worden en dat het je andere eierstok goed zijn werk doet.

Daarom moet je dus beginnen met de pil nou bb dat zou ik dan ook maar doen. Sterkte hoor.

Dagje met kindertjes naar film…slopend…Kun jij je buik nog wat verbergen of weet inmiddels je omgeving al dat je zwanger bent?

Weet iemand hoe het afgelopen is met Wolkje. Zij was overtijd.

Joos hoe gaat het bij jou daar nog ziek en zwak. Hier lijkt het iets beter te gaan, maar voel me nog verre van lekker. Rust lekker uit en beterschap.

Patricia 4.8 kilo is dat veel nu? valt toch wel mee. Ik keek vanochtend en was 1.5 kilo aangekomen. Wanneer komen de kilo’s echt is dat in een bepaalde maand? Bewegen is natuurlijk altijd goed dus ga je maar lekker orienteren. Gaat jouw vriend mee naar een eventuele pufclub.

Charissa wat een mooi compliment dat mensen over jouw dochter lief dromen. Het is ook wel echt een knappertje hoor.

Liefs jane

oh nog even toevoeging

Angela op de trouwfoto’s zag je er inderdaad heel slank en mooi uit, niets om je voor te schamen. Dus tegen die tijd lekker spammen hoor. Je wordt vast heel trots op je buik.

Wendy de tinny tots??? schrijf ik het goed? wat moet ik me daar bij voorstellen hier heet het het jip baby uurtje…?

Fijn dat je samen kan ik wil als ik me morgen wat beter voel eens gaan kijken bij dat zwemuurtje maar ik zal denk ik alleen moeten krijg geen vriendin zo gek om met mij te gaan zwemmen.

Liefs jane

Jane ik krijg ook niemand zo gek om mee te gaan dus moet ook alleen. Ga vanmiddag ook eens mijn verzekeraar bellen want het schijnt dat je het soms vergoed krijgt.

En zo’n pufclub?? Niets voor mij en ook niet voor mijn vriend!!

Geen idee of die 4.8 kg wel normaal is hoor, ik vind het wel veel. Ik ga het volgende week eens vargen bij de vk.

Moeders ik heb een vraagje. Wij hebben dus een wiegje gekocht voor onze beeb…maar waar slaapt zo’n kindje dan onder?? Gewoon lakentje? Of een denken? En wat voor soort dan? Badstof, fleece, molton?? Ik heb hele leuke gezien maar weet niet wat ik moet/mag kopen… :think:

Hoi meiden,

Ben net bij de HA geweest. Hij was heel lief en begrip vol. Hij begreep dat als je zwanger wil worden dat je dat meteen wil, maar medisch gezien is het heel gewoon dat het een jaar kan duren (na het stoppen met de pil rekenen ze zelfs anderhalf jaar! :shock: )

Aangezien ze zich pas na 6 maanden zorgen gaan maken wil hij het toch nog even afkijken. Kan in april/mei terugkomen als de cyclus dan nog steeds niet regelmatig is.

Hij vond zelf een uitstrijkje niet nodig, hij maakte zich niet druk omdat hij verwacht dat dat tussentijds bloedverlies door de ontregelde cyclus komt. Indien het mij gerust zou stellen wilde hij wel even kijken. Dat heeft hij dan toch maar gedaan. Het zag er allemaal netjes uit en hij heeft ook nog eea aan de baarmoeder gevoeld en dat was ook allemaal normaal.

Ik hoef me dus gewoon geen zorgen te maken en ik moet gewoon nog even geduld hebben op een regelmatige cyclus. Nou laten dan maar hopen dat die snel gaat komen :pray:

Moet zeggen dat het onderzoek niet erg prettig was, maar ja het is wel fijn dat het allemaal gewoon lijkt te zijn.

Het was trouwens ook wel erg raar om voor de eerste keer irl te vertellen dat we voor een kindje aan het gaan zijn.

Patricia, vlgs mij kan je gewoon een katoenen lakentje kopen met een dekentje dat je erover heen doet. Ik zou dan wel een beetje een ademend dekentje kopen. Denk dat fleece een beetje gaat zweten.

En de molton, is de bedoeling dat je die onder een dekbedhoes doet met daaronder ook nog iets van zo’n plastic ding om urine op te vangen.

Jane, ik wil wel mee gaan zwemmen :mrgreen:

Nou femmie, fijn dat alles goed was bij jou, maar jammer dat ze (nog) niks voor je willen doen. Helaas kun je niet meer dan afwachten. Ik :pray: voor jou dat alles weer snel op gang komt!!

En die molton, ja dat klopt, maar ik zag ook een molton dekentje gewoon voor bovenop. (met schattige winnie the pooh print :mrgreen: )