Hoi Bente8! Ook welkom, en dat ene maandje dat maakt idd niets uit hoor
We kunnen toch ook oktober/november stoppers worden toch?
Ik werd al om 5 uur vanochtend wakker gemaakt door dochter lief, ze kon niet meer slapen en of ze even met mama mocht komen knuffelen :inlove:
Vandaag eindelijk de uitslag van het bloedonderzoek, ik ben ontzetten zenuwachtig maar ik moet nog tot na mijn werk wachten :wall:
Ik ga me maar klaar maken voor werk, fijne dag allemaal! :-*
@Bente! Welkom hier! Gezellig!! Wil je nog eventjes je NOD doorgeven, zodra je die weet natuurlijk, kan ik het lijstje aanpassen …
@Sim! Ben benieuwd naar alle bloesuitslagen, hopelijk is alles in orde, en kan je gaan genieten van je zw-schap! Werkze vandaag …
@Vlinder! Alles was goed bij de huisarts, Dinsdag heb ik de uitslag van mijn uitstrijkje … Hoe is het met je hoofdpijn??
Net een afspraak gemaakt bij de Gyneacoloog … Ivm mijn medicijnen, die zijn heel slecht voor een zw-schap :
Zwangerschap
Gebruik dit medicijn NIET als u zwanger bent of binnenkort zwanger wilt worden. Verapamil kan de doorbloeding van de baarmoeder en placenta verminderen. Hierdoor kan zuurstoftekort bij het kind ontstaan. Raadpleeg daarom uw arts als u zwanger bent of dat binnenkort wilt worden. Mogelijk kan de arts u (tijdelijk) een ander medicijn voorschrijven, waarvan wel bekend is dat u het veilig kunt gebruiken.
Moet overgaan naar een Betáblokker, hopelijk gaat het daar ook goed mee! Voor de rest zijn de bloeduitslagen van Loïse helemaal in orde, en moeten we het dus even aankijken … Voor de rest weinig nieuws!
Fijne dag allemaal :-*
Welkom ten eerste aan vlinder75 en bente8 en jullie natuurlijk ook heel veel klusplezier :inlove:
@ Jennifer MWJ dat zijn de voorletters van mijn kinderen en daarachter gewoon tje :lol:
en dat je man dat helemaal niet erg vind dat geloof ik best haha.
@ Sim Veel reacties dat we te jong waren hebben we eigenlijk niet gekregen hoor en net wat je zegt je er niet te veel van aantrekken, want dat zou ik ook zeker niet doen.
Heb je al bericht over je waardes?
@ Anne81 Nee ik vond het zelf wel een hele mooie leeftijd al moet ik er wel bij zeggen dat ik niet had verwacht dat ik zo snel zwanger was haha dus dat was toen wel even schrikken.
Ik vind het alleen eigenlijk jammer dat er tussen alle 3 wel 4 jaar verschil tussen zit en nu zou ik dus wel graag wat eerder zwanger willen worden.
Nog een paar dagen en dan is mijn NOD. Ben toch wel benieuwd al denk ik toch wel dat ik gewoon ongi ga worden, maar dat zien we maandag dan wel.
@ Jennifer. Fijn dat alles goed is met je dochter. Toch wel spannend. Kun je snel naar de gyneacoloog?
Fijne dag allemaal!
Goedemorgen,
Jennifer, waarvoor moet je medicijnen slikken als ik vragen mag? Wel vervelend zeg, dat deze niet mogen tijdens een zwangerschap.
Sim, gefeliciteerd met je zwangerschap! Al kwaaltjes of zo?
MWJ, jij gaat voor de vierde! Wanneer is je nod? Spannend.
Ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Iets vroeger dan normaal, maar mijn cyclus schommelt soms wat. Gemiddeld is het wel 28 dagen (schommelt tussen 23 en 30) dus zet mijn NOD maar op 11 november.
Hebben jullie nooit twijfel of angst om (weer) zwanger te willen raken? Ik zit hier nog steeds erg mee, maar dat speelt toch al een dik half jaar, zo niet langer. Praktisch, gezondheid, zwangerschap. Pffffff.
O ja, hoe kan ik zo’n banner maken? Zie het nergens staan.
Kan volgende week Woensdag naar de Gyneacoloog, gelukkig, best snel … Ik slik medicijnen voor mijn hart … Hartritmestoornissen, en heb idiopatische endocardiale firbo-elastose, vraag me niet wat het is, want dat weet ik niet, niemand niet denk ik … Ik zal later het lijstje aanpassen Bente! Ik heb ook een erge angst om weer zwanger te worden, na eerdere miskramen, en nu met mijn hart, maak ik me toch best zorgen, heel dbbl gevoel … Waarom heb jij die angst dan??
Kan volgende week Woensdag naar de Gyneacoloog, gelukkig, best snel … Ik slik medicijnen voor mijn hart … Hartritmestoornissen, en heb idiopatische endocardiale firbo-elastose, vraag me niet wat het is, want dat weet ik niet, niemand niet denk ik … Ik zal later het lijstje aanpassen Bente! Ik heb ook een erge angst om weer zwanger te worden, na eerdere miskramen, en nu met mijn hart, maak ik me toch best zorgen, heel dbbl gevoel … Waarom heb jij die angst dan??
Goedemorgen dames
Bente, heel soms twijfel ik ook wel eens of ik echt wel kinderen wil, dan ben ik bang dat ik een slechte moeder wordt die haar kind niet kan geven wat het nodig heeft. Of dat ik met een kleine nooit meer tijd voor mezelf heb.
Maar doorgaans wil ik alleen maar heel graag z.s.m. een eigen kindje
Jennifer, moet je dan niet eerst van die medicijnen af voordat je gaat proberen zwanger te worden? Woensdag naar de gyn, dat is inderdaad best snel. Fijn! Hopelijk kan je makkelijk op iets anders overstappen.
Twijfels. Met twee kindjes heb ik het ook leuk, we kunnen lekker nog op vakantie, dat soort dingen. Zal het volgende kindje gezond zijn? Zullen we dan nog op vakantie kunnen (niet financieel maar vanwege gezondheidsredenen). Kan ik de drukte aan?
Angst voor een miskraam (heb ik ook gehad en ben niet meer de jongste, kans op miskraam wordt alleen maar groter). Hoe zal de zwangerschap zijn (laatste was erg zwaar met complicaties). Ik heb een erfelijke ziekte dus moet een vlokkentest ondergaan, het wachten op de uitslag is killing. Wat als de uitslag niet goed is, dan moet de zwangerschap afgebroken worden.
Tijger, net gemist. Dat had ik ook voordat ik zwanger raakte van de eerste. Of ik wel genoeg van mijn kindje zou kunnen houden. Maar je zult versteld staan hoeveel liefde je kan voelen.
Bij de eerste heb ik de angst voor gezondheid geen reden gevonden om wel of geen kindje te willen. Bij de tweede ook niet. Maar nu wel. Het voelt alsof ik mijn gezin, hoe het nu gaat, op het spel zet.
Aan de andere kant heb ik na de geboorte van de jongste altijd gezegd dat het klaar was zo. Maar wel altijd met de gedachte erachter dat dat eigenlijk niet zo is. Heb het mezelf proberen wijs te maken omdat mijn man er wel echt klaar mee is/was. Maar de kriebels blijven aanwezig. Ik weet zelfs de namen al.
Dat gevoel heb ik ook Bente! 2 Kinderen hebben is precies goed, we gaan nu 3x per jaar op vakantie, dat kan straks niet meer, maar ook kwa gezondheid, en financieel … Maar het gevoel is er, ik wil graag nog een kindje, ik voel me vaak niet compleet … We zijn nu al 2 jaar ‘bezig’ , en iedere keer kwam er iets tussen, en nu wil ik het gewoon, ik heb nog zoveel meer liefde, en aandacht, dat kan ik makkelijk delen :lol: :inlove:
Tijger waar maak je zo’n banner?
Jennifer, gelukkig ben ik niet de enige met twijfels. Het maakt me onzeker, of ik wel van het kindje zou houden als het niet gezond was. Hoe we dat als gezin zouden doen. Maar net als jij voel ik ook zoveel liefde.
We hebben een reis naar de VS gepland staan voor komende zomer, ook zoiets. Dat kan ik makkelijk annuleren hoor, daar niet van. Maar zou dat straks dan nog kunnen?
Nee natuurlijk ben je niet de enige die dat gevoel heeft, ik denk dat heel veel vrouwen die twijfels hebben … Ik ben ook bang dat ik niet aan kan, dat het te zwaar is, het is nu al zwaar! Maar goed, we zien wel, ik weet wat ik wil, en dat is nog een kindjes … :-*
Ik geloof ook wel dat ik veel van mijn kindje zal gaan houden, alleen is dat idee nog heel abstract nu. Desalnietemin probeer ik wel een een zo goed mogelijke moeder te zijn voor mijn kindje, al is die (waarschijnlijk) nog niet verwekt. Zo ben ik gestopt met roken (al 11 maanden), 8 kg afgevallen, zodat ik nu een gezond gewicht heb en heb ik de koffieconsumptie zwaar geminderd. Verder ben ik nu bezig de alcoholconsumptie iig door de weeks te minderen. Mijn man is er ook van overtuigd dat ik een goede mama ga worden, nu ik nog.
Ik had boven aan de pagina op zoeken gedrukt en banner ingetypt en toen kwam ik bij verschillende tickers uit.
Bente wat jij hebt dat snap ik heel erg goed hoor. Ik heb het namelijk zelf ook heel erg.
Bij de derde zijn wij er na de bevalling achter gekomen dat hij een aangeboren aandoening heeft en daarvoor moeten wij ook een paar keer in het jaar naar het ziekenhuis.
Jammer genoeg hebben ze het in het ziekenhuis niet eens gezien en heeft de kraamverzorgster het opgemerkt. :?
Het is erfelijk, maar het is helaas nooit gezien op de echo’s daar is natuurlijk ook niets aan te doen, want ik snap het zeker wel dat je alles niet kunt zien.
Het is ook niet zo dat hij er op latere leeftijd last van heeft, want als het goed is dan zal het ook niemand opvallen en kan hij gewoon doen wat ieder kind van zijn leeftijd kan.
Toch ben ik aan de ene kant wel bang dat het nog een keer zou gebeuren, maar aan de andere kant en dan vraag ik mij niet af of het misschien heel egoistisch is zou ik toch nog wel heel graag een kindje willen.
Van het kindje houden dat zal je zeker wel doen hoor. Wij zijn erg geschrokken na dat wij erachter kwamen, maar we zijn echt heel gek op het klein mannetje. Hij is ook altijd heel lief en vrolijk :inlove:
Mijn NOD is trouwens maandag.
@ Jennifer fijn dat je al zo snel terecht kan
Tijger, je bent goed bezig!
Ik zou mijn alcoholconsumptie doordeweeks ook wel wat moeten minderen, eigenlijk. Maar ik heb dat tot nu toe niet gedaan, ook niet bij de andere zwangerschappen. Uiteraard geen druppel meer na de positieve test. Consumptie minderen is natuurlijk beter om zwanger te raken.
Het is denk ik ook niet voor te stellen wat je voor een kind voelt als je het nog niet hebt ervaren. Tenminste, dat is mijn mening.
Mijn lichaamsgewicht is nu goed. Andere keren had ik elke keer ondergewicht, wat ook niet goed is. Nu niet meer.
Roken heb ik nooit gedaan en koffie drink ik ook veel, maar de laatste tijd meestal zonder caffeïne (alleen 's morgens twee met).
Mwj, je ziet niks van zijn aandoening en hij heeft er geen last van, maar toch naar het ziekenhuis. Waarom is dat dan? Er is verder prima mee te leven als ik het goed begrijp?
Heb je jongens of ook meiden?
Kleine afwijkingen, ok, iedereen heeft wel een vlekje. Ik bedoel eigenlijk echt zware dingen. Vorige week op het vliegveld zag ik een kind in een rolstoel zitten, geestelijk ook niet goed. Een kind dat altijd medische zorg nodig zal hebben, waar en wanneer dan ook.
Nee het zien dat kun je op zich niet meer, maar na de bevalling kon je het zeker wel zien.
Hij heeft daarvoor ook een aantal keer gips gehad en zelf een kleine operatie.
We zijn er tot op zijn 4de jaar nog wel elke dag mee bezig en tot ongeveer zijn 14de moet hij naar het ziekenhuis op controle om te kijken of alles nog steeds goed gaat.
Maar ondanks alles is het gewoon een heel vrolijk mannetje die bijna de hele dag lacht en je merkt het niet aan hem.
Ook niet in het begin eigenlijk en dat terwijl hij dus met een paar dagen al in het gips zat.
In het begin heel erg, maar we weten dat als we op deze manier blijven doorgaan dat alles goed met hem komt en voor je kind heb je dat ook zeker wel over! :inlove:
Ik heb zelf 3 jongens. :inlove:
Hee meiden, wat hebben jullie veel gekletst zeg!!
Bente welkom!
Hier sinds gisteravond goed grieperig, heb vandaag de halve dag op bed gelegen, voel me nog niet super.
Het oppassen was heerlijk, lekker gekroeld met mijn nichtje.
Tja en onze kleine grote man op school begonnen: hij vind het super, is alleen nu wel moe, dus vanavond op tijd naar bed en het weekend maar uitrusten.
He Moon hopelijk voel je je snel beter :hug:
@Tijger, goed joh dat je zoveel aanpassingen maakt op je levens stijl en gezondheid zodat je gezond aan een kindje kan beginnen, je wordt zeker wel goeie mama!
Nou de bloed test was goed mijn waardes waren inorde, dus nu kan ik al voorzichtig gaan genieten.
Heb nog niet echt kwaaltje een beetje buikpijn en beetje moe dus ik ga nu ff languit op de bank.
Beterschap Moon. Gelukkig vond je zoontje het leuk op school
Sim, fijn dat je bloedwaardes goed waren. Rust lekker uit
Wat fijn Jennifer dat alles goed was bij de huisarts. Wat krijg je de uitslag van het uitstrijkje eigenlijk snel, bij mij duurt het altijd een week of 3. Goed dat je zo snel bij de gynaecoloog terecht kan. Hopelijk kan je een ander medicijn krijgen die geen kwaad kan bij een zwangerschap.
Het klinkt misschien heel eigendunkerig maar ik heb eigenlijk nooit twijfels over een kindje. Ik wil het zo graag dat ik daar volledig aan voorbij ga denk ik… Het lijkt me zo heerlijk om samen en kindje te hebben
Beterschap Moon, hopelijk voel je je snel weer beter.
Fijn Sim dat je bloedwaardes goed waren, geniet van je avondje op de bank.
Gelukkig is mijn hoofdpijn zo goed als over. Het vroege slapen en een sterkere pijnstiller dan paracetamol heeft geholpen. Vandaag een heerlijke rommeldag gehad, allemaal achterstallige dingen gedaan. Voel me zo lekker rustig nu, vooral in mijn hoofd, heerlijk is dat zo’n dagje. Nu languit de op bank en The Voice kijken, vind ik zo’n leuk programma.
Fijne avond allemaal!