Oktober Stoppers 2011 .... Deel 1 ....

Ik ben nieuw hier,

Ik ben Laykam en wordt voor mij de eerste keer.

Ik ben 25 jaar (nog een weekje tenminste)

Ik ben 7 oktober gestopt met de pil.

Met de bedoeling eerst te “ontpillen” voor we het gaan proberen.

ook moeten we wachten op een nieuwe woning want deze is gewoon te klein. eigenlijk kan je dit niet eens een woning noemen(1 slaapkamer en een woonkamer/keuken in 1) Maar we zijn bijna aan de beurt.

Erg spannende tijd dus.

Maar nu zijn we 2x een condoom vergeten in de “hitte van het moment” (en eigenlijk zijn het maar rot dingen) :doh:

Nu had ik veel last van ontwenning verschijnselen van de pil. maar die waren na een week afgezwakt.

al had ik zo ongeveer alle verschijnselen die je kan hebben leek wel.

alleen nu heb ik erg last van me borsten en lijkt er veel te gebeuren bij me eierstokken.

Geen idee wat ik er van moet denken eigenlijk.

Ene kant zeg ajb laat het zo zijn en de andere kant nee nog even niet vanwege de woning.

Je bent dan wel bijna aan de beurt maar kan toch zo nog een half jaar duren. :slight_smile:

Hallo Laykam, welkom! Inderdaad een spannende tijd. Hoop voor je dat jullie gauw een nieuwe woning krijgen :smiley:

Weet je wanneer je nod is, of heb je geen idee (omdat je de pil hebt genomen?)??

groetjes bloem :smiley:

Welkom Laykam! Veel plezier …

Ik ben gewoon ongesteld geworden, veel buikpijn, en ik voel me niet echt lekker, maar goed, het was wel perfect op tijd … Daar ben ik dan wel heel erg blij mee! Doet mijn lichaam goed!

Morgen ochtend vroeg naar de Cardioloog, ben benieuwd!

Fijne Zondag allemaal, en niet vergeten de klok een uur achteruit te zetten he haha!

Hallo,

Mooi dat je lichaam zo keurig op tijd was dat is altijd fijn!:thumbup:

Ik heb geen idee wanneer mijn NOD is!

Ik was zonder pil al heel onregelmatig, soms 3 maanden niet…

Dus nu ik gestopt ben met de pil is het maar afwachten ook omdat ik een pil slikte de laatste 2,5 jaar waarbij je geen stopweek had.

Was een pil normaal bedoeld voor vrouwen die borstvoeding geven omdat ik er altijd zo’n last van bijwerkingen had.

Ik ben heel hard aan het duimen voor een nieuwe woning! :pray:

Wil zo graag beginnen, of nouja misschien ben ik het nu al…

Vandaag ziet de wereld er weer heel anders uit dan gisteren… dat was echt niet mijn dag :frowning: .

Superleuk dat Kevin heeft gescoord met voetballen Jennifer, kan me voorstellen dat je trots bent. Was de Halloween optocht leuk gisteravond?

Aan een kant balen dat je echt ongesteld bent geworden, aan de anderen kant fijn dat je het zo op tijd bent dan doet je lichaam het inderdaad goed en dat is altijd fijn om te weten.

Welkom Laykam! Spannend allemaal voor jullie… Duimen dat jullie snel een nieuwe woning hebben.

Ik heb gisteren heerlijk met de kindjes van mijn zwager en schoonzusje geknuffeld en gespeeld, zo heerlijk. Vandaag doen we niet zo veel, mijn zus is even langs geweest om een bakkie te drinken en lekker bij te kletsen, dat was erg gezellig.

Zit nu Marco Borsato tussendoor te kijken. Gisteren de DVD gekocht van zijn concert in het Gelredome. Heerlijke muziek en goeie show, leuk om naar te kijken.

Laykam, welkom. Hopelijk hebben jullie snel een geschikte woning met babykamer.

Vandaag naar een wijnproeverij geweest, lekker verschillende rode wijnen geproefd. Nog geen tekenen van ongi of iets anders

Spannend zeg voor iedereen!

Hopelijk morgen geen rode dag voor jou Tijger! :pray:

Vervelend dat je geen fijne dag had vlinder :frowning:

Ja ik wil zo graag een kinderkamertje inrichten!

Weet al precies wat ik wil.

Ik ben alleen niet zo geduldig iemand…

Met niks merk ik :shock: Als ik iets in me hoofd heb wil ik dat nu direct anders blijft het door me hoofd spoken :silenced:

Laykam, je kinderwens tijdelijk in de ijskast zetten is 1 van de moeilijkste dingen en dat blijft vaak door je hoofd spoken.

Hier nog niet ongi, maar dat zegt op zich weinig omdat ik niet weet hoe mijn cyclus is (net met de pil gestopt). Vanacht had wel een paar keer “menstruatie” kramp. Maar goed, ook dat zegt niks natuurlijk.

Laykam, welkom.

Jennifer, dus toch doorgezet, balen. Hopelijk kan je nu met de arts een plan van aanpak krijgen ivm je medicijnen.

Tijger, nog geen ongi, jij ging toch een test doen begin deze week?

Hier krampjes, maar dat zegt op zich niks. We blijven afwachten (zit niet echt iets anders op he).

O ja over je kinderwens in de koelkast zetten. Mijn ervaring is dat als je eenmaal hebt gesloten dat je een kind wilt, elke dag te lang duurt! Dat gevoel kan zo diep zitten dat het je constant bezig houdt. De dagen kruipen voorbij.

Ik doe denk ik morgen een test

@ Laykam: welkom en hopelijk hebben jullie snel een nieuwe woning!

Hier vanmorgen negatief getest. Kon niet langer wachten ; ). Doe mijn best er niet te veel mee bezig te zijn, maar dat lukt niet. De ongesteldheid zal nu wel snel komen (meestal tussen dag 28 en 30 van mijn cyclus, dag 30 was gister). Zal de stress wel zijn die de boel uitstelt. Hoewel ik ook nog steeds stiekem ergens een klein beetje hoop heb dat ik te vroeg heb getest, aangezien de ovulatietesten pas op dag 20-21 van mijn cyclus aangaven dat mijn eisprong eraan zat te komen. Maar aangezien 't de 1e maand was dat ik die heb gebruikt, weet ik niet of dat bij mij altijd zo is of dat 't toevallig zo laat was. In ieder geval herken ik jullie verhalen van vaak naar de wc voor een snelle check ; ). Ik zeg al een paar dagen tegen mezelf: als ik dan toch weer ongesteld moet worden, laat het dan vandaag maar komen want dan weet ik het tenminste zeker. Ik heb nu overigens wel steeds koude rillingen, wat bij mij vaak 't teken is dat 't eraan komt. We zien wel.

@ Bente: jouw opmerking over dat de dagen voorbij kruipen is ook erg herkenbaar! Afgelopen weekend heb ik weer veel mooie lieve baby’s van vrienden en familie gezien en dat maakt het er ook niet makkelijker op…

@ Jennifer: leuk dat Kevin gescoord heeft, kan me voorstellen dat je trots bent! Balen dat je ongesteld bent geworden, maar wel fijn dat het netjes op tijd is. Ben trouwens benieuwd hoe het bij cardio uitpakt, hopelijk is er een alternatief voor je medicijnen.

@ Tijger: succes met afwachten en opnieuw testen.

Ik heb niet zo veel baby’s of kleine kinderen in mijn omgeving. Bij de meeste leeftijdsgenoten die ik om mij heen heb speelt dit nog niet zo. Maar dan nog heb ik ook regelmatig moeite, omdat ik zo enorm bezig ben met zwanger worden. Soms kan het de hele dag bepalen.

Anne, dan zou je op 10 dagen na je eisprong getest hebben, dat zóu te vroeg kunnen zijn. Dus je hoop is echt nog niet verkeken!

Bij mijn eerste kwam ik erachter dat ik een korte luteale fase heb/had. Ik was altijd precies 28 dagen later weer ongesteld en dat kwam toen neer op 10 dagen na mijn eisprong. Ik heb toen op mijn nod licht positief getest. Maar lang niet iedereen test positief 10 dagen na eisprong (dat is als je uitgaat van de ‘standaard’ 14 dagen na je eisprong zoals de testen doen 4 dagen voor nod, en niet iedereen test 4 dagen voor nod al (licht) positief!).

Dus zolang je niet ongesteld bent, zou het zeer zeker nog kunnen en heb je kans dat het morgen wel licht positief is.

Negatieve test en nog niet ongi

Volgende week nog een keer proberen, tenzij het dan doorgebroken is

Pfff ja me moeder had het zelfs zo erg dat ze kinderen wou dat ze er lichamelijk gewoon ziek van werd.

ze zei dus al dat werkt niet meisje. maar probeer vol te houden tot je een woning hebt :roll:

@tijger ik ga duimen dat je ongi weg blijft!

verder herken ik jullie moeite heel erg!

ik ben gastouder en me jongste oppaskindje is 10 mnd nu. ik ben daar al vanaf dat hij 4 mnd is.

wat het bij mij niet makkelijker maakt!

al die lieve kindjes die me knuffelen en troost zoeken en soms per ongeluk mama noemen…

Dat wil ik ook!

Ik ben nog niet ongesteld. wel wat minder last van “knutsel” gevoelens bij me eierstokken. al heb ik ook krampjes alsof ongi eraan komt. tepels zijn nog steeds gevoelig.

gelukkig is me misselijkheid wat ik hele dagen had wat afgezakt. ben erg benieuwd! maar ook wel bang dat wegblijft omdat ik het zo graag wil…

vandaag niet veel doen. net gewerkt, straks tandarts en vanmiddag weer werken.

Kwam even kijken of Tijger leuk nieuws heeft, maar niet dus. Is je cyclus toch nog aan het wennen misschien?

Lakyam wanneer is je nod? Een woning is inderdaad wel erg fijn als je dat zou hebben, zit daar nu beweging in?

@Bente8 wrote:

Kwam even kijken of Tijger leuk nieuws heeft, maar niet dus. Is je cyclus toch nog aan het wennen misschien?

Ik denk het

Oei Laykam, ik zou het heel moeilijk vinden zulk werk te doen, dat lijkt me erg confronterend

Ik hoorde net dat onze kersverse HR medewerkster zwanger is. 9,5 weken nu. Er is nog niks te zien, maar dat zal binnenkort wel gaan gebeuren natuurlijk. Ik ben best wel jaloers nu.

HR zwanger, mijn directe collega wordt in April vader en ik heb een negatieve zwangerschapstest