Vroege miskraam ;). Als je na een aantal dagen tot ca 1 week overtijd te zijn geweest alsnog je bloeding krijgt, kan het zijn dat je cyclus die keer gewoon wat langer is geweest, maar ook dat je wel zwanger was, maar dat het tijdens of direct na de innesteling al mis is gegaan (schijnt bij geloof zeker 60% van alle zwangerschappen te gebeuren)…
Vandaar dat ook wordt aangeraden eerst vanaf 1 week nà NOD pas te testen en zowieso wordt afgeraden om al vòòr NOD te testen.
Je neg. test hoeft trouwens niets te zeggen. Zeker als je echt maar heel weinig hebt gebloed (op zich kan 1,5 dag voor een menstruatie wel - al is het errug kort -, maar dan moet het toch wel zo heftig zijn als anders) en het blijft verder ook weg, zou ik over een aantal dagen misschien toch nòg een ZS-testje wagen: schijnen aardig wat vrouwen te zijn die pas 1,5-2 weken na hun NOD pas voor het eerst pos. testen.
Anders bij twijfel ff bij de ha (huisarts ) om raad vragen…
Iig sterkte! :-*
Is nooit leuk als je zo graag wil en je lichaam haalt zo’n ‘rotstreek’ met je uit… :hug:
Mijn bloeding is nu inderdaad zo goed als over, en ben zeer weinig bloed verloren. Wacht dan wel nog een paar dagen af inderdaad en kijken of er nog meer komt.
Ga me er in ieder geval maar vast op instellen dat we een nieuwe cyclus zijn begonnen. Als er dan nog wel een positieve test volgt, is dat “mooi meegenomen”!
Heb in ieder geval ovulatietesten besteld. Heb op meerdere punten in mijn cyclus buikpijn, hoop met deze testen meer inzicht in mijn cyclus te krijgen.
Ik mag ook nog niet zeuren, ben pas net begonnen. Nog maar even geduld!
@ CN: spannend hoor. Maar het is inderdaad misschien maar beter om je in te stellen op een nieuwe cyclus, dan valt een blijvende negatieve test misschien minder zwaar…
Hier is mijn menstruatie donderdag ook gekomen… Het enige ‘voordeel’ deze keer was dat ik veel andere dingen had op me op te richten: een begrafenis en daarna een weekendje weg. De klap was deze keer daarom iets minder hard. Blijft alleen net zo moeilijk om met positieve moed een nieuwe ronde in te gaan. Ronde 6…
Mijn LF was in ieder geval ietsje langer, zeker 11,5 - 12 dagen. Was een beetje moeilijk meten omdat ik midden in de nacht ongesteld ben geworden. Verder was de cyclus netjes: 27 dagen. Ben in ieder geval blij dat het met die LF de goede kant op gaat.
Is er nog iemand met bijna haar NOD?
Ik zal straks even rekenen wanneer mijn nieuwe NOD gaat zijn.
Enne, anderhalve dag bloed kan heel goed een halfbakken menstruatie zijn bij een cyclus die in de war is. Dat heb ik de eerste paar maanden na het stoppen met de pil ook steeds gehad. Geen eisprong, maar wel tussen de 30 en 60 dagen een kleine bloeding… Zou niet leuk zijn, maar kan dus wel…
@ CN: spannend hoor. Maar het is inderdaad misschien maar beter om je in te stellen op een nieuwe cyclus, dan valt een blijvende negatieve test misschien minder zwaar…
Is denk ik ook wel het beste, hoor.
En als je toch al ovu-tests hebt besteld, zul je het daar trouwens ook al snel aan merken: is de eerste die je doet neg., ben je iig niet zwanger. Is de 1e wèl al gelijk pos. en blijf je daarna meerdere dagen achter elkaar pos. testen, heb je goede kans tòch zwanger te zijn.
@ Ici
Ja, hoe was jullie weekendje weg, ondanks alles er omheen? :-
Ik ken het heel goed, van dat moeilijk pos. kunnen blijven, hoor!
Je hebt er nu wel niet veel aan, maar probeer er toch aan vast te houden dat à ls je dan eenmaal zwanger bent (en blijft), dan is al dit leed snel vergeten!
Thanks, vannacht “echt” ongesteld geworden, dus alle hoop is nu wel vervlogen. De ovulatietesten zijn onderweg dus vol goede moed naar de nieuwe ronde!
Zijn er al dames waarbij de spannende dagen weer aanbreken?
Thanks, vannacht “echt” ongesteld geworden, dus alle hoop is nu wel vervlogen. De ovulatietesten zijn onderweg dus vol goede moed naar de nieuwe ronde!
Zijn er al dames waarbij de spannende dagen weer aanbreken?
Hè, wat belen, meid! :hug:
Maar je weet nu iig wèl zeker waar je aan toe bent.
Nope, hier nog een dag of 7-8 te gaan (vermoed ik)…
Wel gisteren de hele dag door steeds felle steken achter m’n schaambeen gehad, vanochtend alleen nog een wat zeurend gevoel en nu is het weg. Wat dà t nu weer geweest is (ken die steken eigenlijk alleen van verderop in m’n zwangerschappen)… :think:
Ook heeft m’n temp. vanochtend weer een grote sprong omhoog gemaakt, maar heb gisteren toevallig eens niet getempt, dus weet natuurlijk niet hoe die gisteren was…
Hier geen idee wanneer mijn NOD is :roll: Zit nu op dag 28. Heb wel gevoelige tepels/borsten sinds vanmorgen, maar wat dat is ? Ik gok niet dat ik mijn ei al gehad heb namelijk.
Selena, ben je nog wat wijzer geworden van mijn pcos-verhaal?
Als je denk dat er iets niet klopt, vraag dan 'n echo aan. Dat geeft misschien meer rust als je ziet dat je geen pcos hebt. Mocht je 't wel hebben, dan kun je meteen al 'n andere weg inslaan.
Als je ovulatietest positief is (bij mij meestal 2, soms 3 dagen), ben je dan het meest vruchtbaar, of is het de 24 uur daarop?
Ik heb wel eens gelezen dat er 3 dagen zijn waarop je het beste kunt klussen. Iets van dag 10, 12 en 14 ofzo. Stel dat mijn ovulatie is op dag 14, klus je dan op die dag of de dagen eromheen?
Het is toch zo dat als je ei gesprongen is, je 24 uur de tijd hebt om het te bevruchten. Gezien de zaadcellen ook even onderweg zijn, klus je daarvoor en op de dag zelf? Toch?? :?
NA mijn weten kan je het beste een dag voor je eisprong sex hebben. omdat de spermacel een tijdje erover doet om bij het eitje te komen en dat het eitje maar max 24 uur leeft een een spermacal kan wel 72 uur leven. Ik heb in de laatste ronde een dag voor eisprong sex gehad en het heeft bij mij geholpen! hopelijk bij jullie ook
Heel kort gezegd, heb je dus idd de meeste kans op een zwangerschap als je de dag vòòr je eisprong (meestal dus òp de dag van je 1e pos. ovu-test) ‘klust’, maar er spreekt niets op tegen om het ‘voor de zekerheid’ òòk nog een keer op de dag van de eisprong zelf te doen.
In jouw geval, met meerdere pos. ovu-testen (als ze allemaal even donker/dik zijn), zou ik denk ik de dag v.d. 1e pos. test pakken en dan van de 3e en evt. nog die dag daarna. Dan zou er iig genoeg zaad ‘voorraadig’ moeten zijn…
Dat van op dag 10,12 en 14 ofzo klussen is onzin: elke vrouw heeft een andere cyclus. Gemiddeld hebben vrouwen een cyclus van 28 dagen, waarbij het eitje op dag 14 springt en de lf (periode tussen eisprong en menstruatie) dus ook 14 dagen heeft, maar heb je een cyclus van b.v. 30 dagen, kan het goed zijn dat jòuw ei pas op dag 15 of 16 springt, of je hebt een cyclus van maar 26 dagen, met een eisprong al op dag 11 of 12, of je hebt wel een cyclus van 28 dagen, maar je ei springt toch al op dag 13, of juist pas op dag 15… Kan allemaal!
Enige dat zekerheid geeft zijn ovu-tests in combinatie met het bijhouden van temperatuurcurves.
Ik ben tot 2 keer toe eigenlijk te laat gewees met klussen, op de dag dat ik denk mijn eitje verloren te zijn. Hoop dat ik over een paar dagen een positieve test mag hebben maar denk het wederom niet. Tja… en gevoel waar ik niks aan kan veranderen tot het tegendeel bewezen is.
Marcella ik hoop zo dat het raak is meid. Trouwens dat hoop ik voor alle meiden! Je hebt ook zo de moeilijkheid van alleen de weekenden. De kansen zijn daardoor wel wat afgenomen.
Wij hebben de laatste maand een andere strategie gebruikt. Ik voel mijn eisprong niet en mijn cyclus is altijd rond de 38 dagen geweest. Om zeker te weten het niet te missen probeerde we om de dag te klussen. En ik moet zeggen dat het resultaat had
@ Marcella: Vervelend blijft dat toch he, dat je alleen de weekenden hebt! Ik ken het gevoel! :s Ik leef met je mee en hoop dat het toch raak is deze keer!
@ Carter: nog van harte met je zwangerschap!
Al helemaal aan het genieten of erg last van kwaaltjes?