Selena, balen van die negatieve test… je gaat toch hopen op een gegeven moment… :hug:
En ik vind het heel goed dat je een afspraak bij de ha hebt gemaakt. Wat die andere huisarts zegt over weer aan de pil of afwachten is namelijk onzin. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je altijd al zulke cyclussen het gehad? En dat dit dus waarschijnlijk niet gewoon ontpillen is? Voor hetzelfde geld heb je inderdaad PCO. Waar overigens tegenwoordig een heleboel aan te doen is. Of er is iets anders aan de hand waardoor je bijvoorbeeld geen eisprong hebt ofzo. Heb je wel eens getemperatuurd?
Wat er aan de hand is kan alleen een gyn uitzoeken, een gewone huisarts kan je daar zo niet zoveel over vertellen. En in een heleboel gevallen kan er heel makkelijk iets gedaan worden dmv hormonen ofzo. Ik zou je niet zomaar af laten schepen, want zulke lange cycli is niet normaal!!
(Even er vanuit gaande dat dit geen ontpillen is, omdat je dit vroeger ook al had… ik zou je wel willen adviseren om te tempen, dat geeft vaak een hoop info!)
Hopen dat ze goed zijn…
Tempen heb ik nog nooit gedaan eigenlijk. Vind dat zo’n hoop werk voor ‘niets’. 1 verkoudheidje en je temperatuur schiet gelijk door etc. :oops:
- dat je toch altijd op dezelfde tijd wakker moet zijn ?
Erg mooie lijstjes Selena! :thumbup:
Ik ben trouwens 24… kijk maar of je dat er nog bij wilt zetten.
Als bij de gyn duidelijk te zien is dat jij PCO hebt ofzo, is tempen niet meer nodig, maar anders vraagt de gyn vaak om 2 of 3 maanden temperatuurlijst.
Ik temp al ruim een half jaar en ik vind het ideaal. Ok, het is even wennen in het begin. Want ja, het moet altijd om ongeveer dezelfde tijd, voordat je je bed uitgaat. Maargoed, dat is zomaar gewend hoor! Gewoon thermometer naast je bed, in je kont steken en als ie klaar is uitdoen en doorslapen. Dan kun je als je opstaat nog wel aflezen hoeveel jetemperatuur was. En ja, verkoudheidjes, slecht slapen, alcohol enz kunnen de temperatuur onbetrouwbaar maken, maar daar heb je maar af en toe last van… en ook al is je temperatuur van een paar dagen niet betrouwbaar dan nog kun je vaak heel veel van een lijstje aflezen.
@selena, wat een mooie lijstjes weer balen zeg van je test, hopen dat je alsnog gauw ongi wordt (natuurlijk hoop ik dat je dat niet wordt :hug: ) want die onzekerheid is ook niks,
ben nu al vanaf vorige week hondsberoerd,ga er vanuit dat het een buikgriepje is, pfff wat kan een mens zich dan ziek voelen,heerst het bij jullie ook zo??
@tierrr…ben je ook 24?? goh, weet niet waarom maar heb je ouder geschat :oops: hihi
Selena, balen dat je nog geen duidelijkheid hebt. En wat goed dat je weer naar de huisarts gaat. Volgens mij zijn er toch echt wel medicijnen of iets die je kunnen helpen.
Mooie lijstjes weer, misschien met TAB werken om alles netjes te krijgen?
Juffie, :hug:
Diaan, gefeliciteerd
Verder ben ik nog flink aan het duimen voor iedereen!!!
Hier is de misselijkheid gelukkig al iets afgenomen, maar ben nog wel flink moe. Ik doe lekker rustig aan en ga steeds op tijd naar bed…
Gaat verder alles goed nog Pinky ?
Ik ga denk ik vanaf morgen toch beginnen met tempen.
Misschien dom vraagje, maar wat is nu eigenlijk de meerwaarde van tempen ? :oops: En maakt het uit als je het -stel- 1 dagje vergeet ?
Ik had hier ergens ook iets gelezen over ovulit, iemand hier die daar toevallig ervaring mee heeft ? :oops:
Juffie, vandaag is jouw NOD. Ben je al ongesteld ?
Selena je hebt er weer een mooi lijstje van gemaakt! Mijn leeftijd is alleen nu veranderd naar 26, maar ach dat kan ook in het volgende lijstje hoor!
Wel balen dat de test negatief was, erg goed dat je naar een andere huisarts gaat, ben benieuwd wat die zegt, en soms moet je de "vervelende’ patient zijn en eisen dat je door wordt gestuurd naar een gyn, doen hoor!!!
Ik heb echt last van buikpijn, 't lijkt op menstruatie pijn terwijl dat nog anderhalve week moet duren…ben er gewoon nu al een beetje verdrietig van, terwijl ik weet dat ik nu nog geen conclusies moet trekken.
wat maakt je lichaam je soms gek!
@18november_is_de_dag wrote:
@tierrr…ben je ook 24?? goh, weet niet waarom maar heb je ouder geschat :oops: hihi
Hahaha, grappig is dat he? Dat je soms een compleet ander beeld hebt van iemand die je alleen via internet kent… :mrgreen:
Selena, de meerwaarde van tempen is dat je weet of en wanneer je een eisprong hebt gehad. Op het moment dat je temp gestegen is (en hoog blijft tot de ongi) dan heb je een eisprong gehad. Het is natuurlijk erg prattig om te weten dat je een eisprong hebt gehad, dan weet je dat het werkt. En je weet dat je kan stoppen met verplicht klussen. En je weet wanneer je NOD is, zodat je niet telkens voor niks zwangerschapstestjes hoeft te doen. En: je kan na een aantal maandjes misschien een aantal dingen leren herkennen: wat voor soort klachtjes je voor en tijdens de eisprong hebt enzo. Het is dan ook verstandig om dit allemaal op te schrijven!
Als je één dag vergeet is het niet erg. het gaat erom dat er een patroon te herkennen is van voor de eisprong laag en na de eisprong hoog. Succes ermee!!
Dank je wel voor de info Tierrr !
Ik ga vanaf morgen maar beginnen met tempen denk ik. Ook ga ik morgen maar eens kijken voor Ovulavit, kijken of dat werkt. En woensdag naar de huisarts dus, ben benieuwd.
Hoi meiden,
even weer een berichtje uit het hoge noorden,
wel vaak misselijk, zeurderige hoofdpijn en af en toe chagerijnige buien… alsof ik al ongi ben…
kleine krampjes onderin mn buik…
moet er maar niet tevaak aan denken, om een teleurstelling te voorkomen.
moet trouwens de 26ste ongi worden, was een beetje in de war :doh: … werd namelijk de dinsdag voor oud en nieuw ongi…
balen trouwens selena van je negatieve test! hopelijk gauw meer duidelijkheid…
liefs bren
@ selena mooie lijstjes meid!!!en alvast heel veel succes bij de ha!
Voor alle anderen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Hier alles nog wel goed alleen heel erg moe maar kan ook door alles om me heen gebeuren gister zijn mijn opa en schoonmoeder (heel toevallig beide) opgenomen in het ziekenhuis. schoonmoeder met galstenen en bij mijn opa moest de prostaat eruit. Gelukkig voelt esmee haar eigen weer goed
Liefs :-*
Hoi…
Hier gaat het wel. Verlies nog steeds nu en dan bloed, maar sinds maandagmiddag wisselvallig: dan uren niks, dan weer wel wat. Het begon dus zaterdagavond. Denk dat ik deze week nog maar een keer test, om te zien of het ‘negatiever’ :? is dan zaterdag. Al hou ik er rekening mee dat het juist positiever is geworden. Dat had ik vorig jaar ook, meer dan anderhalve week na de vroege miskraam werd de test nog steeds donkerder. Vreemd toch. Weet dat de hormonen nog een poosje in je lichaam blijven, wel korter bij een kortere zwangerschap. Maar dat de hormonen nog toenemen terwijl je al lang niet meer zwanger bent??? Hopelijk is dat nu niet, des te eerder is m’n cyclus weer op orde…
Voel me wel nog wat sipjes eronder hoor. Sta ik vandaag natuurlijk ook nog eens te praten met een moeder. Strijkt ze opeens over haar buik terwijl ze naar de mijne kijkt en zegt ze: “zeg, ben jij weer…?” Uh, nee! Da’s nog van Sofie! “Ohhhhh”, was het antwoord, “ik dacht al, dat zou wel heel snel zijn alweer, daar stond mijn hoofd ook nog absoluut niet naar toen mijn dochter bijna een jaar was.” Goed…driedubbel bedankt dus, ik lijk zwanger, ik werd weer even fijn herinnerd aan de test en o ja, het zou wel erg snel zijn om nu alweer zwanger te raken. Pffff.
Selena, :hug: Zolang moeten wachten stelt je ook wel erg op de proef zeg.
@ juffie dikke :hug: voor jou!!
Hier begint het nu steeds spannender te worden ‘‘officieel’’ nu nog maar 5 dagen natuurlijk tot nod dag begin wel steeds meer kwaaltjes te krijgen maar durf niet teveel te hopen omdat dat vorige maand ook was maar ik heb nu dus weer andere kwaaltjes als toen dus ga je toch denken zou het dan toch ‘‘raak’’ zijn ook al wil ik blijven denken dat da niet zo is maar toch doen je het :?
Ben vooral in de ochtend en avond misselijk moet meer plassen (word ook iedere ochtend wakker omdat ik moet plassen) maar ja ik drink ook wel iets meer. En mijn onderbuik (bij baarmoeder) is wat gevoelig! Maar ja we weten allemaal hoe je lichaam je voor de gek kan houden!Ik wil zowiezo ook wachten tot de nod dag van mijn banner met eventueel testen (tenminste als ik dat vol kan houden haha).
Hoe is het met jullie???
Liefs
lmg, dat zijn ook precies dingen waar ik last van heb,loop al een poosje 's ochtends te :sick: niet normaal, moet dr 's nachts uit om te plassen heb ik nooit gehad :? heeeeel raar die lichamen van een vrouw…
Juffiej, das wel moeilijk dan ja, hoop voor je dat je alsnog een posi test in de handen hebt :hug:
Selena, wel spannend zeg, ben benieuwd wat de ha zegt…
Tierrr, ja grappig he :lol:
Hier gaat alles goed, dit weekend hard klussen want dan is Alex er weer. Het is wel raar dat het nu alleen maar in het weekend kan. En stel je eens voor dat mijn vruchtbare dagen door de weeks zijn dan is er sowieso minder kans. Balen allemaal maar mag niet klagen, zou eigenlijk pas in mei 2010 stoppen.
al die kwaaltjes die je zo voor de gek kunnen houden!!! Echt heel frustrerend. Maar dat :sick: zou toch wel een goed teken zijn?? Het lijkt mij niet dat als je niet zwanger zou zijn daar last van kan hebben. Lekker optimistisch voor alle dames die daar dus last van hebben. Ik hoop voor jullie dat het raak mag zijn :).
Vanmorgen getest. Licht maar duidelijk streepje. Helaas maar iets donkerder dan de test van zondag, dus ik denk inderdaad dat dit nog wat restant hormonen zijn. :? Want had het ondanks het bloedverlies toch goed gezeten, dan had de test nu toch wel hartstikke positief moeten zijn. Grr!
He bah wat naar Juffie. :hug:
Ik sluit me aan bij wat Marcella zegt. Het klinkt voor jullie beiden wel heel positief. Want :sick: is toch iets aparts zeg maar. Goede kans dat jullie wellicht heel snel een positieve test hebben Dat zou echt geweldig zijn.
ik heb heeeeeel stiekum gisteren een test gedaan,die was (wel heeeeel erg licht) wel positief,maar een uur later was die streep weer weg,dus ik denk dat het gewoon tussen m’n oren zit,dat ik dat streepje graag wou zien :oops: moet nog 9dagen wachten voor mn nod dus ja,
Nee hoor meid. Als de streep er was binnen de gestelde tijd van de test dan is het een streep hoe llicht of dun hij ook was. Ze zeggen dat de test na het gegevens tijdsbestek niet meer betrouwbaar is.
Dus ik denk dat je zwanger bent meid!!! :dance: :dance: