BIB
Gisteren ben ik naar de gyn geweest en ik ben weer goedgekeurd. De kleine ligt nog steeds met haar hoofdje omlaag, maar nog wel los in mijn bekken. Mijn bloeddruk was ook prima (116/66) en verder heb ik nog uitleg gekregen wanneer ik moet bellen met het ziekenhuis.
Clair, fijn dat de uitslag niet verergerd is met de hittedagen, ik ben benieuwd wat de dermatoloog zegt.
Wat gebruik je eigenlijk qua wasmiddel en douchegel voor hem?
Kato, ik ben benieuwd wat deze ronde gedaan heeft.
In ieder geval goed om te horen dat je een fijne vakantie gehad hebt en dat je goed weer hebt gehad.
De kleine is nog niet ingedaald, maar ik heb begrepen dat dit bij een 2e/3e zwangerschap vaak pas gebeurd als de bevalling begint.
Ik vind het eigenlijk niet spannend om weer te moeten bevallen, maar om nou te zeggen dat ik ernaar uit kijk dat ook weer niet. Ik ben wat dat betreft wel nuchter ingesteld, ik zie wel hoe het gaat lopen, elke bevalling is weer anders.
jipenjanneke, jij bent ook alweer over de helft, leuk dat er een broertje op komst is.
Ik voel me op zich wel aardig, ik heb deze zwangerschap eigenlijk weinig klachten. Ik moet er wel goed op letten dat ik mijn rust neem, maar dat gaat vaak moeilijk met 3 kids in huis en de verbouwing.
Tigru, weet je al of je contract verlengd gaat worden? Als dat niet zo is dan hadden ze dat toch wel even wat eerder aan mogen geven vind ik eigenlijk.
Dag allemaal
Sassie
Oe echt aftellen voor jou nu
Wordt spannend
En jip en Janneke 20 weken alweer joh wat gaat het hard.
Leuk een jongetje erbij :inlove:
Verder helaas nog steeds geen zwangeren bij.
:hug: :hug:
Hoop zo dat jullie snel met een positieve test komen
@Kato wrote:
Fijn dat het met zoontje goed gaat Clair. Met jou ook alles goed?
Met mij gaat ook alles redelijk goed. Morgen weer beginnen met werken en ben geegend met een tweede tennisarm :wink:
Rechts had ik al paarjaar geleden, nu is de linker aan de beurt.
Dus nu met fysio bezig.
Qua zwangerschap wil het niet erg lukken zover maar maak me daar niet zo druk over.
@sassie1980 wrote:
Clair, fijn dat de uitslag niet verergerd is met de hittedagen, ik ben benieuwd wat de dermatoloog zegt.
Wat gebruik je eigenlijk qua wasmiddel en douchegel voor hem?
Ik heb de luxe dat ik mijn was uitbesteed en daar wordt een gewoon wasmiddel gebruikt, volgens mij meestal omo of. Witte reus.
Ikzelf gebruik van de lidl.
Qua douchemiddel voor S gebruikte ik van het kruidvat, oli of gel. Maar gebruik nu al enige tijd eucerin.
Het kan natuurlijk contacteczeem/allergie zij maar als dat van wasmiddel zou komen zou ik verwachten dat het dan op meer plaatsen zou voorkomen en niet enkel op de rug.
Maar wat gaat tijd toch hard met jullie zwangeren, veel zijn al op dehelft of verder :D
Ik ben nu al benieuwd naar de namen en foto's...
Oh jipenjanneke, een klein ventje! :inlove:
Wat heerlijk!
Weet je al wat meer over je baan Tigru? Balen als je geen zekerheid hebt. Zou je ook echt willen blijven? Is het een leuke baan met fijne collega’s?
Gaan je kindjes deze week ook al weer naar school sassie? Dat geeft wellicht wat meer rust! In ieder geval de mogelijkheid om een middaguren te doen!!
Hoe gaat het met jou Angela?
Blessures zijn zo vervelend! Helpt Fysio een beetje? Na jaren lang tobben met rug en nekklachten heb ik de laatste jaren vooral baad gehad met osteopaat en shiatsu. Misschien een tip.
Helaas hier alweer een ronde verder. Deze keer dag 26 alweer ongesteld geworden. Super balen. Helaas maak ik me er inmiddels wel druk over. Vind het zo raar dat het bij de eerste 2 wel vlot ging, dat ik ook een beetje bang ben dat er echt iets mis is. Deze week gynaecoloog bellen. Ben benieuwd…
Ik heb afgelopen vrijdag mijn bazen gemaild over mijn baan, omdat ik anders ook mijn zwangerschapsuitkering moet gaan regelen. Maar heb nog niks gehoord.
Denk dat ze van de week gaan langskomen, althans, ik hoop het… (Ze zitten in Deventer en ik in Noord-Brabant). Ik zou ook heel graag willen blijven, vind het werk heel leuk, de collega’s zijn leuk. Dus waarom niet. Maar het is gewoon frustrerend om niks te weten.
Nadeel is ook dat ze de 30e (laatste werkdag deze maand voor mij) gewoon kunnen zeggen “Sorry, maandag hoef je niet meer te komen”. Dat is door alle nieuwe arbeidsregels zo.
Maar begin echt in de spanning te raken, dus ik moet nog 3 weken of anders 6 werken. En ik hoop nog 6 natuurlijk…
Wat vervelend Tigru.
Tja, wat dat aangaat realiseer ik me steeds vaker hoe goed dat ik het heb met mijn baan.
Niet dat ik niet zomaar ineens op straat zou kunnen komen te staan maar er zijn voor alsnog geen redenen om daar angst voor te hebben + heb ik gewoon contract voor onbepaalde tijd voor vastgesteld aantal uren (staat nog steeds op 40 aangezien ik nog met ouderschapverlof geniet).
Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. Goed of slecht, dat is even ander verhaal maar weten waar je aan toe bent is fijn, dan weet je ook welke stappen je moet ondernemen voor de toekomst.
@Kato,
Fysio is nog maar net begonnen maar op dit moment lijkt het even juist erger te zijn geworden.
Maar goed, afgelopen vrijdag ook wel behoorlijke behandeling gehad.
Osteopaat heb ik al eens gehad voor mijn bekken maar Shiatsu ben ik niet bekend mee behalve de naam.
Met mijn andere elleboog heb ik ook fysio gehad en dat is toen goed en snel verholpen, zit nu bij de zelfde therapeut.
Hallo dames, ik schrijf en lees hier niet zo vaak mee, maar wil toch even wat delen.
Ik zit deze ronde al op dag 50 en nog steeds in geen velden of wegen bloed te bekennen. Ook geen last van welk kwaaltje dan ook. Heb wel een week of anderhalf heel minimaal bruinverlies gehad, alsof het een soort mislukte menstruatie was. Testje gedaan (ergens op een middag een keer) en die was negatief. Weet niet wat ik ermee aan moet, maar we wachten maar af…
Hi Sollie, dat is toch beetje spannend dan…
Misschien nog een testje doen binnenkort.
Ik ben met S bij de dermatoloog geweest, die vond het er erg goed uit zien en ik hoef in principe niet meer terug te komen op controle. Nog gehad over wat nu dan de oorzaak kon zijn en eigenlijk was daarop het antwoord dat het aanleg is in de huid, met name de droge huid die hij heeft en dat vet houden de beste manier is om te voorkomen en je veel meer niet kunt doen, dat het zo nu en dan de kop op zal steken.
Zelf vandaag weer bij fysio geweest, hij heeft enkele wervels los gemaakt en wat voelde dat als een opluchting zeg :shock:
Maar wel nu wat spierpijn en lichte hoofdpijn.
Wat raar Sollie!
Ik heb trouwens wel de ene of andere keer een groot verschil in de hevigheid van mijn menstruatie. Misschien toch eentje gehad?
En bij twijfel zou ik toch nog even een testje doen in de ochtend.
Nu blijf je er alleen maar mee lopen en dan heb je tenmiste zekerheid.
Fijn Clair! Veel water drinken na een behandeling wil nog wel eens helpen tegen de hoofdpijn.
Hier is de menstruatie weer over. We mogen dus weer! Helaas mijn man weer eens een aantal dagen in het buitenland precies rondom de eisprong. Heel handig!
Inmiddels ook een afspraak met de gynaecoloog gemaakt. 3 september mag ik er naar toe. Ik ben benieuwd.
Sassie, nog 9 dagen… !!!
Voel je al iets? Voorweeen of zo?
Oh Kato, fijn dat je naar de gyn weer mag. Altijd lastig als vriendlief/manlief net rond de eisprong weg is. Maar zeg nooit nooit, zo is Keira er toch gekomen! Hij was met mijn eisprong op oefening (een korte) en bij het weggaan en terugkomen goed bezig geweest duidelijk.
Clair, fijn he, de fysio! Ik ga nu iedere week door alle pijn. Rustig aan doen met de hoofdpijn. En ook fijn dat je niet meer bij de dermatoloog terug hoeft te komen.
Sollie, vind het lastig wat nu te doen, je wacht nu gewoon rustig af?
Sassie, ben ook benieuwd, zie op FB nog niks
Hier nog vijf weken werken! Ik ben aan het aftellen En de babykamer begint vorm aan te nemen, als in: er staat sinds het weekend een muur!
Even snel, nog steeds BIB hoor :thumbup:
@ Sas, success Ik hoop dat het niet te lang op zich laat wachten.
Ik ben inmiddels weer beetje bijgekomen van de Fysio. Hoofdpijn is weer weg alleen nog een beetje spierpijn.
Ik zou het aankomende weekend ongesteld moeten worden. Heel de week rommelt het al wat maar geen bloedspatje te zien, maar aangezien het pas komend weekend zou hoeven te komen kan ik er nog geen slag naar slaan.
@Clair wrote:
@ Sas, success Ik hoop dat het niet te lang op zich laat wachten.Ik hoop het juist wel :lol:
Zo zag mijn woonkamer er vorig weekend nog uit:
Afgelopen week heeft mijn schoonvader de muren van stucwerk voorzien. Sinds gisteren is mijn vader er weer voor een lang weekend en de gipsplaten zitten erin en ze zijn nu de schroefgaten en kieren aan het vullen.
Morgen gaat hij dan het keramisch parket in het gedeelte van de aanbouw leggen en zondag voegen. Dan kan manlief en een collega/maat de meubels maandag verhuizen naar de aanbouw en dan de huidige vloer van de woonkamer eruit slopen, zodat daar volgende week het keramisch parket erin kan.
Tot en met dat klusweekend hoop ik dat de kleine nog even binnen blijft zitten
Clair, mijn oudste heeft ook hevige eczeem gehad, tot zijn anderhalf jaar ongeveer, en ik merkte dat het gebruik van parfum niet echt meehielp. Wij gebruikten dus alles van Neutral, wasmiddel en douchegel enzo.
Kato, vervelend dat je weer een ronde verder bent, ik kan me voorstellen dat je gaat denken dat er iets mis is, maar de vorige keren is het toch ook gelukt. Je kan al best wel snel terecht bij de gyn, hopelijk wordt je daar wat wijzer van.
De kinderen hebben hier nog 2 weken vakantie, maar volgende week gaan ze op dinsdag en donderdag naar de bso en die laatste week op donderdag en vrijdagmiddag en op maandag is mijn man altijd thuis, dus ik kan dan wel wat rusten als ik wil.
Tigru, weet je inmiddels al wat meer over je baan? Ik kan me voorstellen dat je graag wil weten waar je aan toe bent en of je eventueel dingen moet gaan regelen.
Sollie, raar dat je cyclus nu zo lang duurt, je hebt wel eerder een lange cyclus ertussen gehad zo te zien, maar de laatste rondes dan weer niet. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Ik zit met een aantal augustusmama’s in een groep op FB, dus als er een BUB is dan zal het hier bij de maandmama’s wel door iemand gemeld worden.
En anders wil Tigru het misschien hier wel neerzetten
Hoe gaat het Sassie? Nog altijd BIB :inlove:
Nog altijd BIB
Ik hoop nog minimaal 54 uur
Mijn vader en mijn oom zijn hier t/m zondagmiddag om te klussen.
Vorig klusweekend is het keramisch parket in het nieuwe deel van de woonkamer (aanbouw) gegaan. Afgelopen maandag is het plafond gewit en daarna hebben we de meubels daarheen verhuisd en is de oude vloer (grindvloer) eruit gehakt. Dinsdag is het plafond van de oorspronkelijke woonkamer gestuct en woensdag gewit. Gisteren heeft mijn vader de kale vloer geegaliseerd, dus sindsdien is het eindelijk niet meer zo stoffig binnen.
Dit weekend gaat mijn oom de buitenmuur en tuinmuur voegen en mijn vader gaat het keramisch parket in de oorspronkelijke woonkamer en keuken en gang leggen.
Dan is het ergste achter de rug!
We kunnen dit weekend regelmatig een halve dag niet in de keuken en we moeten we de achterdeur naar de voordeur om naar boven te kunnen, dus de kids zijn logeren bij mijn schoonouders en ik hoop dus nog even weeloos te blijven…
Poeh Sas, succes nog met de laatste loodjes (niet zozeer de buik maar meer de verbouwing )
Hier weer ongie, dus weer op naar volgende ronde.
Jeetje sassie, einde eindelijk in zicht dan! Een vriendin van me had het bij de geboorte van haar jongste ook. Flinke verbouwing en al over de uitgerekende datum. Toch was ze erg rustig eronder. De dag dat de vloer van de slaapkamer gelegd was en het bed weer terug kon kwamen de weeën. Heel heftige weeën en ook al was de planning om in het ziekenhuis te bevallen, dat haalde ze niet meer. Dus met de ouders beneden aan het werk en zonder gordijnen voor de ramen (die tot de grond liepen) kwam het! Precies op tijd was alles klaar! Klaar genoeg in ieder geval…
Jij ging toch wel in het ziekenhuis bevallen dacht ik? Ik hoop dat je nog even een weekje of 2 langer hebt. Heb je nog even rust van te voren misschien. Mits je meisje niet te veel in de weg zit.
Ik heb vannacht m’n eisprong gehad. Eerste keer dat ik het echt duidelijk heb gevoeld. Ik had wat kraam aan de linker kant en vervolgens zag ik wat bloed ook. Dus kan niet missen lijkt me. Nu maar weer hopen. Misschien is de afspraak 3 september bij de gynaecoloog niet meer nodig!
Jammer Claire dat het deze ronde ook nog niet is gelukt! :hug:
BIB :inlove:
Gelukkig heb ik weinig klachten/kwaaltjes, dat scheelt wel. Aan de ene kant zou ik zo nog 2 weken kunnen doorlopen, maar aan de andere kant ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar onze kleine meid.
Het keramisch parket ligt er helemaal in (totaal 70m2, waarvan de ene helft vorige week gelegd was en de andere helft gisteren) dus zometeen gaat mijn vader inwassen/voegen en dan is het vanaf morgen te belasten.
Dan kan ik morgen boven en beneden dweilen om de ergste stoflaag eraf te krijgen en de keuken zo goed als stofvrij maken.
Clair, jammer dat je ongesteld bent geworden :hug:
Hoe lang waren jullie ook alweer bij S bezig geweest?
Kato, klinkt wel als een eisprong inderdaad, mijn duimen draaien weer voor je.
Ik ga inderdaad in het ziekenhuis bevallen, Stan (de tweede van de tweeling) is met een keizersnede geboren. Ik mag wel vaginaal bevallen, dus dat gaan we gewoon proberen onder begeleiding van de verloskundige van het ziekenhuis, de gyn wordt er alleen bij gehaald als er problemen zijn.
Ow spannend sassie.knap Van je hoor heel zo n verbouwing zo op het laatst van je zwangerschap.
Ik ben blij dat de verbouwing hier achter de rug is.
Dakkapel staat erop allebei de kinderkamers zijn af op de inbouwkast en vensterbanken na die we laten maken.
Verder enkel nog gordijntjes op maat maken voor de babykamer maar dat kan pas als de vensterbank erop zit.
Kato laten we hopen dat het bezoekje aan de gyn niet meer nodig is
Gisteren is mijn verlof begonnen :dance:
Dus even lekker genieten van de laatste weekjes samen met mijn meisje.
Straks moeten we de aandacht verdelen
Even snel: BUB :inlove:
Na een snelle bevalling is vannacht om 01.28 onze dochter Julie geboren.
Alles is goed gegaan.
Ze weegt 4380 gram en is ongeveer 53 cm dus een flinke dame!
Vanwege haar gewicht moesten we even blijven, ivm suikers controleren en bezoek kinderarts, maar we gaan zo naar huis.