Dermatoloog heeft in ieder geval bevestigd dat het een eczeem is en niet iets viraal.
De antibiotica was een goede beslissing van de huisarts en die moet ik afmaken maar dat pakt slechts het bacteriële probleem aan. Ik heb nu weer een nieuwe zalf gekregen die ik moet gaan gebruiken en half augustus moet ik dan weer terug komen met hem.
Verder heb ik Dermasilk rompertjes gekregen, die helpen om de zalf beter te laten werken en beschermen zijn huid voor irritaties van kleding e.d. en zouden moeten helpen tegen de jeuk maar dat heb ik er nog niet aan gemerkt.
Verder kunnen we educatie krijgen van een eczeemverpleegkundige over hoe op een goede manier om te gaan met een eczeemhuid.
Verder wel een beetje opgelucht, er is namelijk vorige week iemand met wie S met regelmaat contact had bij oppas-oma overleden aan een streptokokken bacterie, deze persoon had een invasieve uiting en is binnen 2 dagen na verschijnen van de eerste symptomen overleden.
Dus nu wel opgelucht dat er uitgekomen is dat het niet zoiets is als een ernstige krentenbaardinfectie of dergelijke.
Maar echt veel wijzer zijn we nog niet, het is weer afwachten en hopen dat deze zalf beter gaat aanslaan en het echt weggaat. Tot nu toe werkte alles enkel kalmerend.
Wat fijn Clair! Eczeem is vervelend, maar de andere dingen die je noemt zijn natuurlijk nog veel erger.
En met een diagonose is de kans groot dat ze snel iets vinden om je kleintje van die vervelende jeuk af te helpen!
Ik heb ook een dochtertje met eczeem. Niet zo heel erg gelukkig, en gelukkig helpt de creme van de dokter altijd vrij snel. Maar sinds ik haar regelmatig insmeer met cetomacrogol vaseline krijgt ze het ook steeds minder vaak en minder heftig. Ik heb ook begrepen dat deze creme niets kwaad kan doen, dus misschien fijn voor als het straks een beetje minder is.
@Kato
We weten al vanaf zijn geboorte dat hij droge huid heeft. Dus hij gaat al gereduceerd in bad met zo koel mogelijk water om uitdroging van de huid zoveel mogelijk te voorkomen. We proberen hem te stimuleren goed water te drinken, dat zou wat mij betref wel iets meer mogen (ik vrees dat hij net als zijn moeder geen grote drinker is).
We doen hem in bad met olie (Eucerin) en we smeren hem al in met vaseline Lanette of Lanolin creme bijna elke dag, mij is verteld dat deze beide cremes net zo goed zijn als die jij opnoemt.
Maar toch heeft het nu niet voorkomen om deze eczeem te ontwikkelen.
Maar nu na dagje smeren met de nieuwe creme van de Dermatoloog is het al stukken minder
De rompertjes merk ik nog niet het effect “jeukstillend” van, maar ik hou het maar even aan tot het echt helemaal weg is.
Kwam even kijken het hier gaat, maar weinig nieuws zie ik.
Alles goed met je zoontje Clair?
En Szus… ik ben erg benieuwd. Ik hoop; geen nieuws, goed nieuws?!
De uitslag is heel erg afgenomen maar nog niet weg.
We smeren nu een week met de nieuwe creme en de antibiotica kuur is nu sinds gisteren afgelopen.
De vlekjes zijn nu nog enkel een lichte verkleuring van de huid, het ligt er niet meer op de huid zoals voorheen en ook geen korstjes of nattig of dergelijke.
Maar gisteren had ik wel het idee dat de uitslag in zijn gezicht weer aan het opspelen was, die was nagenoeg helemaal weg inmiddels.
Maar verder gaat het prima met hem, hij lijkt er niet erg onder gebukt te gaan behalve af en toe nog jeuk (nog steeds maar wel minder) als hij niet afgeleid is.
Iedereen vakantie ofzo?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met iedereen gaat.
Met mij niet zo lekker. Ik ben al de hele week flink ziek. Nu had ik al enige tijd last van rug, nek en hoofd, maar nu ook keelontsteking erbij.
Ik heb al enkele slapeloze nachten erop zitten en leef zo’n beetje op paracetamol en trachitol.
Wel aan het werk helaas, dat is het nadeel van eigen baas zijn… Kom ik dan nu na een jaar achter. Gelukkig ben ik niet vaak zo ziek!
En het ergste is dat ik, zo net voor mijn NOD, mezelf ook nog probeer overtuigen dat het ook zwangerschapssymptomen kunnen zijn. Pff, het wachten is weer begonnen…
Hi Kato, beterschap!
In mijn omgeving hoor ik meer zieken met soorgelijke klachten. Het is hardnekkig virusje begrijp ik.
Ik heb nog één week werken te gaan en ben daarin dan ook razend druk, en dan vakantie :lol:
Waar ik ook echt aan toe ben…
Ik verwacht er deze ronde weinig van, ik verwacht niet zwanger te zijn. Heb ook niet het gevoel dat ik misschien wel eens zwanger zou zijn ofzo.
Met S gaat het nu gelukkig eindelijk wel de goede kant op. De eczeemplekjes op zijn ruggetje zijn bijna weg, de huid is glad maar vertoond nog wel verkleuring daar waar de vlekjes zaten. Ik moet nog 3 weken doorgaan met de zalf in afbouwende wijze en dan in Augustus terug naar Dermatoloog.
Jeuk lijkt hij niet zo erg meer te hebben maar het is nu wel opletten geblazen met dit mooie weer.
Hier ben ik weer even :oops:
Vanaf deze week is mijn verlof gestart :dance:
Ik ben 2 weken geleden weer naar de verloskundige geweest en de kleine ligt weer in onvolkomen stuit! Ze was de controle ervoor goed gedraaid, maar nu dus weer terug. Morgen moet ik weer naar de verloskundige en de volgende controle is dan bij de gynaecoloog, omdat ik ivm keizersnede bij Stan een medische indicatie heb.
Hopelijk gaat de kleine meid weer goed liggen, want anders moet ik gaan nadenken over een draaipoging of vaginale stuitbevalling of geplande keizersnede.
Szus, hoe gaat het met je?
Kato, jouw NOD ook alweer voorbij?
We krijgen een aanbouw aan de zijkant van ons huis, beneden 30m2 woonkamer erbij en boven 18m2 was-/hobbykamer, dus een flinke verbouwing. Deze verbouwing stond sowieso al op de planning en toen besloten we toch voor een 4e te gaan en was het dus sneller als verwacht raak.
De babykamer is een beetje opslagruimte geworden van spullen die weg moesten van zolder (omdat Luc en Stan daar inmiddels slapen) en nog niet naar de aanbouw kunnen.
Gisteren en eergisteren heeft mijn schoonvader geschilderd (muren en plafond opgefrist, blauwe accenten op meubels zijn nu braampaars) dus qua klussen is het daar nu klaar. Ik kan nu beetje bij beetje gaan schoonmaken daar, babyspullen uitpakken en in kast ordenen, kleding en beddengoed wassen.
Clair, fijn dat het beter gaat met je zoontje? Was hij al eens op een allergie getest?
Meiden, ik vind dat er wel weer een zwangere bij mag komen!
Ik hoop voor je dat ze nog gaat draaien en je die keuze niet hoeft te maken.
S is niet getest op allergie, ik wil de oorzaak volgende keer overleggen bij de dermatoloog.
Het is nog steeds niet helemaal weg maar moet nu wel gaan afbouwen met de zalf. Nu de hitte er weer aankomt ben ik wel beetje bang dat het weer verkeerde kant uit gaat :?
Wat lekker Sassie, verlof!!
Wanneer gaan jullie verbouwen? Of ben je al begonnen? Heerlijk in de rommel dan deze laatste weken?
Misschien dat een beetje rust de kleine nog laat draaien? Zou je eventueel overwegen om een ‘gewone’ bevalling te proberen bij een een stuit? Pfffff
Jij ook bijna je NOD Clair?
De mijne is weer geweest, maar helaas weer een WOD. Dus op naar de volgende ronde. Laatste keer voordat ik een afspraak ga maken met de gynaecoloog om alles eens te laten checken. We gaan wel lekker 2 weken op vakantie en onze 2 meiden zijn allebij op een vakantie ontstaan, dus we houden hoop!
We gaan wel met de camper, dus dat wordt zachtjes doen op de camping. :oops:
Hi Kato,
Ja, ik ook NOD maar ik ben vorige keer vergeten op te schrijven dus nu weer ik ff niet precies wanneer het zou moeten komen.
Ik dacht gisteren het te voelen doorzetten maar vandaag toch niets. Dus weet het nog niet.
Hier weinig te melden. Vorige maand 1 week eerder ongie geworden en nu had ik het donderdag moeten worden maar tot op heden nog niks.
Sassie lekker zeg verlof geniet ervan.
Clair hoe gaat het met de eczeemplekjes helemaal weg of weer terug met deze warmte.
Hier moet hub volgende week nog werken en dan heeft hij 4 weken vakantie
Tot nu toe gaat het nog goed met de vlekjes, het lijkt niet te verergeren en zelfs nog iets verder weg te trekken
Verder wel weer ongesteld in vol ornaat, ook fijn met deze hitte :?
En vanochtend ongie geworden
BIB :inlove:
Mijn laatste controle bij de vk lag de kleine nog in onvolkomen stuit. Afgelopen maandag had ik mijn eerste afspraak bij de gyn (ivm keizersnede bij Stan) en op de echo was te zien dat de kleine inmiddels met haar hoofdje omlaag lag! Ze lag nog wel los in mijn bekken (waarschijnlijk pas die dag of dag ervoor gedraaid) en ze heeft nog alle ruimte, dus er is een kleine kans dat ze weer terug gaat draaien. Vandaar dat ik donderdag weer naar de gyn mag, hopelijk ligt ze dan nog steeds goed en ligt ze al wat vaster in mijn bekken.
Clair, hoe gaat het met de eczeem van S na die hittedagen?
Kato, ben je al op vakantie? Lekker even eruit, geniet ervan!
We zijn in april al begonnen met de voorbereidingen, zoals de heipalen en fundering. Mijn vader doet het meeste zelf en manlief helpt hem mee, mijn vader is dus al vanaf april (op een paar weekenden na ivm feestje en vakantie) elke week van vrijdag t/m zondag bij ons. De planning was dat het ongeveer 16 klusweekenden zou duren en we zijn met het 15e klusweekend bezig en we hebben er hierna nog 2 of 3 te gaan, dus het duurt iets langer. Nu moet ik wel erbij zeggen dat we meer dingen zelf doen (o.a. dakbedekking platte daken en goten) en ze ook een paar dagen slecht weer hadden toen ze buiten moesten werken, dus het valt allemaal nog mee qua vertraging.
Jammer dat er nog geen nieuwe zwangere is, mijn duimen blijven draaien voor jullie
Hier blijven alle duimen ook draaien… Het duurt voor jullie allemaal wel heel lang!
Zusje is nu ook in het derde trimester aangekomen en ook hier begin ik af te tellen tot mijn verlof. Nog 7 weken en dan mag ik ‘eindelijk’.
De eczeem bij S is met de hittedagen niet verergerd gelukkig, het is stabiel gebleven. De zalf is nu helemaal afgebouwd maar plekjes zijn nog steeds zichtbaar. Volgende week moeten we terug naar dermatoloog.
Nog maar even Sassie! Is de kleine meid nog goed ingedaald?
Vind je het spannend weer te moeten bevallen of kijk je er naar uit?
Bij jou schiet het ook op Tigru! Ik vond het laatste trimester wel steeds het langste duren… Zeker als je nog een kleintje meer hebt rondhupsen kan het soms erg vermoeiend zijn. Aftellen tot je verlof en dan hopen dat je nog een paar weken rustig aan kan doen.
Fijn dat het met zoontje goed gaat Clair. Met jou ook alles goed?
Balen van Holland! :hug: Ik heb het laatst ook gehad dat ik ineens bijna een week eerder ongesteld werd. Daarvoor altijd 28 of 29 dagen.
Daarvan uitgaande zou maandag mijn NOD zijn. Maar dat kan dus ook eerder… Tot op heden geen enkel symtoom wat duidt op zwanger zijn of ongesteld worden. Mijn gevoel is dat het niet gelukt is. Deze ronde ook geen ovu testen gebruikt op m’n temp gemeten. Wilde tijdens onze fijne vakantie niet bezig zijn hiermee.
Vakantie was overigens erg fijn. Alle jaren hiervoor altijd verweg op vakantie, maar nu een keer wat dichter bij huis. (Knokke/Belgie) En we hadden het blijkbaar verdient, want het weer was super!
Ik ga me de komende dagen weer lekker zenuwachtig maken en mocht het niet zijn gelukt dan op naar de gynaecoloog. :?
jeetje sassie jij bent al bijna zo ver wat is dat snel gegaan zeg!!
hoe voel je je?
tigru gaat ook al opschieten he!
kato ik duim voor je hoor dat wachten al die maanden :hug:
hier inmiddels de 20 weken echo achter de rug gelukkig alles goed en we krijgen er een zoontje bij :inlove:
heel veel suc6 meiden die nog niet zwanger zijn ik duim voor jullie op snel een beebje
Leuk Jipenjanneke! Een jongen erbij
Hier schiet het ook op, begin de 30 te naderen. En nu ik nog aan het werk ben gaat het best rap. MAar merk wel dat het einde nadert, heb minder energie en veel last van mijn lichaam. Nog 6 weken werken (als het goed is, weet niet of mijn contract over drie weken wordt verlengd, vandaag eens achteraan gaan), anders is het nog maar 3. Al denk ik er wel aan om de laatste week de ziektewet in te duiken, zodat ik niet 3 weken WW door mijn neus geboord krijg.
En Sassie, nog steeds BIB?