Fijn dat het nu zo goed met je gaat sassie! Nog maar even en dan kun je je kleine meisje in het echt zien…
Jammer Szus, deze maand weer opnieuw proberen?
Super Jipenjanneke dat je alweer in het 2e trimester bent. Wat gaat dat snel! Zie je ook al iets aan je buik?
Gefeliciteerd met een 2e meisje Tigru. Uit ervaring kan ik zeggen dat het heel erg leuk is! Mijn meisjes zijn beste vriendinnen en spel nu al de hele middag gezellig in de tuin zonder ruzie te maken.
Jeetje Kleine spruit, wat een gedoe. Hopen maar dat het gauw goed komt.
Gefeliciteerd Ilse!
Hier alweer aan het uitkijken naar mijn NOD. Verwacht er niet veel van omdat ik 4 dagen op vakantie ben geweest en na 1 nachtje thuis ging mijn man 5 dagen op vakantie. En dat precies rond de eisprong. Geen ovutesten gedaan en me er bij neer gelegd dat het deze maand niet zal lukken .
Echter… toch al weer aan het voelen en denken of het misschien toch is gelukt. Hoofdpijn, moe, gevoelig en plopjes in mijn buik??? Dat laatste dat ken ik helemaal niet. Ja, toen ik 20 weken zwanger was. Kunnen misschien ook mijn darmen zijn, maar ik heb het nooit gehad. Iemand? Wel nog wat vroeg om van alles te voelen, dus nog maar even een weekje afwachten.
Ondanks dat het hier erg rustig is, moet ik toch even spuien.
Aan het begin van de maand echt gedacht dat deze maand de kans op zwangerschap nihil was. Maar, heel raar, ik heb zo het gevoel dat ik zwanger ben. :oops:
Net even terug gekeken hoe het ook al weer werkt met eisprong, innesteling en symptomen en het klopt precies.
rond 6 juni de eisprong… vanaf die dag is mijn temperatuur omhoog gegaan.
rond 11 juni innesteling… een aantal keer steken en kramp gehad.
sinds 12 juni is mijn temperatuur nog verder omhoog gegaan en heb ik allerlei ‘klachten’. Vooral moe, gevoeliger en plopjes in mijn buik. Niet af en toe, maar heel veel. Sinds vandaag doen ook mijn borsten pijn. Echt aan de zijkant, zoals ook bij mijn andere zwangerschappen.
Pfffff de spanning loopt wel op zeg.
Ik wil er mijn man er eigenlijk niet te veel mee vermoeien. Hij begint zich zorgen te maken dat het nog niet lukt en was bij onze vroege miskramen best wel teleurgesteld. Ook maakt hij mij waarschijnlijk nog nerveuser.
Dus gebruik ik dit forum maar, zoals ik denk waar het ook voor is bedoeld, lekker mijn gevoelens spuien zonder dat mijn omgeving dit nog hoeft te weten.
Nu aftellen tot donderdag…
Hoe is het verder met iedereen?
Kato: klinkt inderdaad spannend! Heb je je man überhaupt niets verteld dat je je zwanger voelt of alleen iets minder ‘enthousiast’? Kan me best voorstellen dat je voorzichtig bent: je wilt hem ook niet blij maken met niets Moeilijk. Ik hoop echt dat je gevoel klopt
Ik heb gisteren en eergisteren weer visjes wezen vang en. Was nog ff stress woensdag want ovutest was dag eerder positief dan verwacht dus moest kijken of daar op mn werk wel ging lukken :eh: Maar is goed gekomen, dus nu weer 2 weekjes geduld :shifty:
Ik heb 'm wel verteld dat ik plopjes in mijn buik heb, maar verder niet zoveel eigenlijk. Nog maar even wachten denk ik.
Bij jou ook weer spannend Szus! Fijn dat je het op je werk zo goed kan regelen. Weten ze eigenlijk ook waarom je af en toe weg moet?
En kan jij je gevoelens goed delen met familie en vrienden?
Ze weten het op mijn werk niet, maar ik denk dat mijn manager zich wel een beetje begint af te vragen waarom het zo raar gaat met mijn vrije dagen. Maar zolang ze niet vraagt heb ik niet zo’n zin om het haar te vertellen. Als ze het wel vraagt dan denk ik dat ik wel de waarheid vertel want ik heb niet zo’n zin om te liegen.
Mijn familie en beste vrienden kan ik prima mijn gevoelens mee delen. Dat doe ik vaak ook wel, hoewel ik wel de neiging heb er iets nonchalanter over te doen dan ik het echt voel… Maar gezien ik best een binnenvetter ben doe ik het best goed
Ik duim voor je Kato
Balen zeg, vandaag al ongesteld geworden!!
Sinds gisteren waren ook ineens alle symptomen weg, maar nu al (4/5 dagen te vroeg) ongesteld dat had ik echt niet verwacht.
Eerst nog even gedacht dat het innestelingsbloeding kon zijn, maar daarvoor is het toch wat te veel. Ik heb gelijk ook de huisarts gebeld.
Ik ga nu ronde 10 in en uit ervaring weet ik dat een afspraak bij de gynaecoloog ook altijd lang duurt. Niet om nou meteen een heel traject in te gaan, maar een keer een check-up lijkt me wel fijn. Weet dat ze ‘normaal’ wachten tot je een jaar aan het proberen bent, maar dat je boven de 35 jaar wel wat eerder langs mag komen. Dus dat doen we dan maar.
Mijn huisarts is wel altijd erg onvoorspelbaar. Kan dus zijn dat hij direct alle begrip heeft en me doorstuurt, maar kan ook best zijn dat hij het nog een tijdje wegwuift. We zullen zien!
(even een ego berichtje, sorry!)
Balen Kato :?
@Kato wrote:
Balen zeg, vandaag al ongesteld geworden!!
Sinds gisteren waren ook ineens alle symptomen weg, maar nu al (4/5 dagen te vroeg) ongesteld dat had ik echt niet verwacht.
Ik dacht al inderdaad, wat vroeg, normaal gaan wij zo ongeveer gelijk op en ik was er nog niet echt mee bezig.
Ik weet niet wat te verwachten, ben er even niet zo erg mee bezig.
Op het werk leek het wat rustiger te worden maar gaat op en af. Zo is het ene af en denk ik weer in een normaal ritme te komen maar dan wordt ik ineens weer een project in geschoven :think:
Allemaal op zich heel leuk hóór en ik mag helemaal niet klagen, ik heb volop werk en leef niet zo erg in angst dat ik ontslag zou kunnen krijgen ofzo. Maar handig is soms wel anders :)
Verder ben ik met S wat aan het dokteren. Hij heeft een huiduitslag op zijn ruggetje die maar niet over wil gaan, dat is al ruim een maand zo. Hij is er niet heel ziek bij maar wel erg veel last van jeuk en dus vaak onrustig.
Szus, geen pauze ingelast dus, spannend weer voor je
Kato, balen dat je ongesteld bent geworden!
De vorige ronde werd je toch ook eerder ongesteld dan verwacht? Toen ongeveer 10 dagen na je eisprong? Nu dan ook ongeveer 10-11 dagen erna? Misschien hoort dit gewoon bij je, een kortere luteale fase? Het kan uiteraard geen kwaad om de gyn er even naar te laten kijken, heb je nog een verwijzing gekregen?
Clair, vervelend van die huiduitslag bij S, ben je er al mee naar de huisarts geweest?
Altijd vervelend als je kind iets heeft, he Clair! Heb ik het altijd maar liever zelf. Hopen maar dat het snel over gaat.
Fijn dat het jou lukt om er niet al te veel mee bezig te zijn. Ik had het niet van mezelf verwacht, maar ik vind het dus wel erg lastig. Ik ben dan natuurlijk ook wel erg vewend met 2 vlotte zwangerschappen.
Hoe gaat het verder met jou Sassie? Je mag al bijna gaan aftellen. Houdt je lichaam het nog een beetje vol? Nog even en dan hebben de kinderen vakantie. Misschien wel wat drukker thuis, maar ook een stuk relaxter met op en neer brengen en dingen die perse gedaan moeten worden.
Is dit nu weer de eerste keer met een nieuwe donor Szus? Of was dat de vorige ronde ook al zo? Spannend!!
Ik ben dinsdag naar de huisarts geweest en heb een fijn gesprek met hem gehad. Hij begreep het helemaal en ik kan een verwijzing naar de gynaecoloog krijgen als ik wil. Hij raden aan daar in ieder geval voor het einde van het jaar een afspraak te maken, maar het mocht ook nu al. Met mijn man afgesproken dat we het in de zomer maanden nog even aankijken en dan in september wellicht een afspraak maken.
We gaan nu ronde 9 of 10 in, dus tegen die tijd zijn we bijna 1 jaar en zo’n 12 rondes aan de gang. Nu lekker proberen te genieten van een leuke en drukke zomer vol feestjes, weekendjes en vakantie.
Zo ik ben vandaag ongie geworden en het was 26 mei voor de laatste keer dus het is wel vroeg dit keer.
Clair dat is niet leuk voor S om zoveel jeuk te hebben, hopelijk weet de huisarts wat het is.
Kato fijn dat je de verwijzing voor de gyn heb.
Sassie fijn dat alles goed gaat.
Helaas weet de huisarts er ook geen raad mee, ben nu doorverwezen naar dermatoloog, dus het blijft een wordt vervolgd verhaal…
Clair hopelijk kan je snel terecht bij de dermatoloog.
Intussen ben ik ook weer van het wachtbankje af, we hadden deze maand eigenlijk beetje goede hoop maar helaas…
S mag morgen naar de dermatoloog. We zijn afgelopen vrijdag nog bij de huisarts geweest. Ineens stond zijn gezicht weer vol met uitslag en vuurrood, achter zijn oortjes en ook in zijn haargrens.
In eerste instantie dacht ik dat het van de hitte zou zijn maar vrijdagochtend was het zo erg dat ik toch ging twijfelen of het niet misschien mazelen kon zijn, ondanks dat hij wel eerste BMR vaccinatie gehad heeft.
Maar dat was het niet, wel orale antibiotica gekregen en dat lijkt nu aan te slaan dus zijn uitslag is wel al weer een stuk minder maar nog wel veel jeuk aan.
Hopelijk weten we na morgen iets meer over wat het nu is en hoe het beste te behandelen.
jammer clair en vanholland! op naar de volgende ronde…
hoe gaat het met jou szus?
succes met je zoontje morgen clair. ik hoop dat je snel een middeltje krijgt dat ook tegen de jeuk helpt
typen op een leen telefoon die geen iphone is blijkt lastig en tijdrovend te zijn…
Hey dames!
Even een update van hier, zit er laatst niet zoveel meer op ivm steeds tegenslagen bij ons… Reageerde eerst helemaal niet op de clomid.
Nu deze ronde clomid 100 mg gehad en hier reageerde ik heftig op.
Afgelopen vrijdag hebben wij een verbod gekregen om te klussen. Er zaten namelijk 7 eitjes die flink aan het groeien waren. Stel als we het deden, en pakte verkeerd uit was dat een gevaar voor mezelf.
Vanavond (is nieuw) een afspraak gehad bij de arts in het zkh, vandaag GOED nieuws gehad! Er zijn 2 eitjes die op ‘springen’ staan!! Nu het advies gekregen om nu om de dag te gaan klussen… Joehoe!! Er is nu wel voor 50% kans dat als het lukt een 2ling kan worden… Is natuurlijk ook super leuk!
Eindelijk zit er vooruitgang in!
Kato, gebruik je nog wel eens ovulatietesten of ben je aan het temperaturen? Vaak wordt dat wel aangeraden om te doen voor je naar de gyn gaat, zodat deze daar naar kan kijken.
Hopelijk is het binnenkort gewoon raak en hoef je die afspraak niet te gaan maken
Op zich gaat het hier wel aardig, ik heb deze zwangerschap minder klachten als mijn vorige zwangerschappen. Beide keren veel last van mijn bekken gehad, bij Luc en Stan ook veel last van misselijkheid en vermoeidheid, maar tot nu toe weinig te klagen. Nu moet ik wel zeggen dat manlief 50% ouderschapsverlof heeft (vanwege de verbouwing) en op maandag standaard vrij is en hij dan het op en neer fietsen naar school voor zijn rekening neemt.
Met deze week erbij nog 3 weken werken, dus bijna verlof :mrgreen:
Ik kijk inderdaad wel een beetje uit naar de zomervakantie, niet meer op en neer naar school, 's ochtends gewoon op ons gemak opstarten, even geen zwemles en de kids gaan elke donderdag naar de BSO dus dan kan ik die laatste weken even rustiger aan doen.
vanholland, dat is dan inderdaad wel wat vroeg, is je menstruatie wel wat je gewend bent? Ik weet niet wat je cyclussen waren toen jullie voor Dustin bezig waren?
Clair, jammer dat je ongesteld bent geworden, vooral als je deze ronde een beetje hoop had :hug:
Je kon al snel terecht bij de dermatoloog! Ik ben benieuwd wat hij ervan zegt.
Kleine Spruit, ik kan me voorstellen dat je hier niet teveel komt als je zelf allerlei tegenslagen hebt, wel fijn om weer even wat van je te horen.
Zo’n klusverbod lijkt me wel wat balen, omdat je eigenlijk toch door wil gaan, maar 7 groeiende eitjes lijkt me ook niet ideaal inderdaad.
Gelukkig nu ‘maar’ 2 eitjes die op springen staan, eindelijk een 1e ronde waarin je kans maakt!
Sassie de menstruatie was wel licht vergeleken bij andere maanden. Voor Dustin slikte ik de pil dus was toen regelmatig toen ik stopte duurde het bijna een half jaar voordag ik weer ongie werd. En toen was het goed regelmatig elke maan. Nu in dec gestopt en nu al binnen 3 maanden weer ongie. Maar ik wacht rustig af wanneer de volgende ongie doorbreekt.
Kleine spruit:
vanholland & Clair: Jammer
Clair: wat zei de dermatoloog?
Kato: het was de tweede keer met de nieuwe donor. Wel een andere donatie-datum dus hopelijk heeft’ie toen beter zijn best gedaan
Hier nog op het wachtbankje: ik voel helemaal niets dus ‘neutrale’ verwachtingen. Maar ook niet echt negatief: er zijn zat vrouwen die niets voelen dus dat heeft weinig voorspellend waarde. Ovulatie was vroeg deze maand, dus verwacht een wat kortere cyclus. Menstruatie hopelijk niet, maar anders ergens tussen donderdag en zaterdag, uiterlijk zondag. Geduld Heb me voorgenomen om ook echt niet voor zaterdag te testen: de spanning is fijner dan de teleurstelling als’ie negatief is. En de teleurstelling lijkt dubbel als je eerst negatief test en dan 1 of 2 dagen later ongi wordt, dus dan kan ik beter niet testen. Raar maar waar 8)
Jeetje Szus, wat is het toch spannend. Mijn duimen draaien hard voor jou. Het is weer tijd dat een van ons een positieve test in handen krijgt!
vanholland, hopen maar dat de cyclus helemaal niet regelmatig wordt en je gauw zwanger bent! Ik was deze maand ook een aantal dagen vroeger dan normaal. Gemiddeld 28/29 dagen en deze keer 24/25. Ook maar 1 dag en toen was het al over. Misschien heeft het daar ook wel mee te maken?
Fijn Sassie dat je je goed voelt. En wat fijn dat je man zo veel thuis kan zijn. Maar ben je nog zo veel aan het verbouwen nu? Kinderkamer zal toch wel bijna klaar zijn hoop ik? Helemaal roze of heb je je ingehouden?
Kleine spruit, leuk om je weer eens te horen(lezen). Ik snap het ook helemaal hoor. Dat de vooruitgang maar lekker doorzet!! Voel je verder wel oke?
Hoe gaat het met je mannetjes Clair?