Oktober-November-December stoppers 2012 - deel 3

Dan mis je in zo’n forum toch de ‘Vind ik Leuk’ knop :wink:

Leuk Angela!

Oh angela, wat fijn!!

Eindelijk weer eens wat gezellig nieuws hier!

Gefeliciteerd en geniet van de 2e helft!



Hier lekker in spanning. Voel vanalles en voel ook helemaal niets. Geen idee deze keer. Heb al een test gedaan… Veel te vroeg natuurlijk, maar ik kreeg het ineens op m’n heupen. Nog maar even geduld hebben.



Ik duim ook voor jou Szus. En Sollie ook voor jou hoor!!!

Hoe gaat het met jou dottie? Kun je de dagen een beetje doorkomen?

Ik ga ongesteld worden, gisteren al buikpijn en wat rozeverlies. Zal hopelijk vandaag wel doorzetten, dat zou weer 'ns mooi op tijd zijn. Weet nu in ieder geval dat ik flink last van PMS heb. :stuck_out_tongue: Het is dus niet zo dat ik van alles voel omdat ik zo graag zwanger wil worden, het was meer dat ik overal last van had en dacht ‘dit is gek’. :lol: Nou ja, op naar de volgende ronde maar weer.

Sollie wat jammer zeg! Nieuwe ronde, nieuwe kansen :pray:!



szus en kato op t wachtbakje, spannend! Duimpjes draaien voor jullie!



angela wat fijn dat de echo goed was, en wat leuk een jongen erbij!



Nou, hier alles goed, alleen wel heel erg misselijk en moe (en koud!).

Vorige week vrijdag de eerste echo gehad en verrassing: niet 1, maar 2 kloppende hartjes. We krijgen dus een tweeling. Dat was wel even een shock, aangezien we hadden verwacht dat deze iui-poging zou mislukken…

Heel langzaam begint het door te dringen… Wordt wel aanpoten straks, want vriendlief is voor zijn werk vaak weg door de week en dan sta ik er dus alleen voor. Ach, het zal allemaal uiteindelijk wel op z’n pootjes terechtkomen.

Ohhh Elle, das pas echt een verassing…

Ik snap dat het even een schok is, zou ik ook hebben, maar toch ook wel weer heel leuk nieuws :slight_smile:

En net als wat je zegt, het komt echt wel goed al zal het druk zijn met tijden.

Vooral het eerste jaar zul je wel wat hulp kunnen gebruiken van mensen uit je omgeving maar die zul je ook vast wel krijgen, toch ?



Angela, congratulations :slight_smile: met het leuke nieuws



Hier nog altijd stilletjes maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er niet zo mee bezig ben omdat ik het gewoon veel te druk heb. Ik ben dus niet bezig met wanneer juiste moment en vaak lig ik 'savonds om 21.30 afgebrand op bed :roll:

Zit nu op het wachtbankje in principe maar ik verwacht er dus niet veel van.

Even een tijdje geleden dat ik uitgebreid heb gereageerd :oops:



Szus, spannend dat je weer op het wachtbankje zit :pray:

Deze donor zou je in principe 3 rondes mogen gebruiken toch? Hopelijk heb je met deze donor meer succes en is het snel raak.



Ilse78, leuk dat jullie weer ervoor gaan, volgens de banner nog 7 dagen tot NOD, heb je deze ronde al kansen of ga je pas na je NOD ervoor?



jipenjanneke, alweer ruim 10 weken :inlove:



Marda, leuk om even wat van jou te lezen ook al zijn jullie nu niet bezig, ik kan me voorstellen dat je even wil genieten nu er wat meer rust is.



Tigru, hoe gaat het met jou, heb je al een afspraak voor de 20-weken echo staan?



Kleine Spruit, fijn dat je nu weet wat er aan de hand is, zodat je hiervoor behandeld kan worden. Hopelijk is de Clomid succes voor jou :pray:



Kato, ik kan me voorstellen dat je even wat afstand hebt genomen, als je iets graag wil dan kan het niet snel genoeg gaan en dan is het balen als er weer rode duivels arriveren. Hopelijk kun je toch binnenkort goed nieuws komen vertellen.



Sollie, balen dat het waarschijnlijk gaat doorzetten, er staan toch wat bekende kwaaltjes in je lijstje, maar helaas kunnen sommige kwaaltjes zowel door een aankomende ongi als een beginnende zwangerschap komen.



Angela_84, fijn dat de 20-weken echo goed was en wat leuk zeg een jongen :inlove:



Elle, leuk een tweeling :inlove: (en ik kan het weten :wink:)

Onze oudste was net 16 maanden toen de jongens na 40+1 werden geboren, jouw meisje zal volgens mij dan al 2 jaar zijn? Ik vond het eerste jaar erg zwaar, maar ze waren hongerige baby’s. De jaren erna waren ook nog wel vermoeiend, maar vanwege reflux en kno-klachten hebben ze de eerste 3 jaar niet doorgeslapen. We hadden dus een beetje pech dat we bewerkelijke baby’s hadden.



Ook weer een paar meiden voorbij zien komen die ongesteld zijn geworden en een paar weer op het wachtbankje zitten, ik hoop dat jullie snel volgen :hug:



Hier gaat het wel aardig, het begin wel langzaam wat zwaarder te worden. Op maandag, dinsdag en woensdag moet ik op de bakfiets op en neer naar school en de dagen erna heb ik dan wel flink last van mijn bekken. Verder heb ik een flinke buik (zie showforum buikfoto’s) en die zit aardig in de weg met zitten en bukken.

Gisteren controle gehad bij de verloskundige en de controles zijn verder goed.

Ik heb dinsdag een 3D-echo :inlove:

Leuk weer even te horen hoe het met je gaat Sassie. Ik zal zo eens naar je buik kijken! Was je al bekend met pijn aan je bekken bij eerdere zwangerschappen? Niet te veel forceren lijkt me. Nog even en dan is het schoolvakantie. Kun je wat rustiger aan doen! Wat fietsen betreft dan in ieder geval…



Jammer Sollie! Ik vraag me ook elke keer af wat mijn klachten waren bij de vorige rondes. Maar dat is toch steeds weer een beetje anders. Wel fijn dat je periode redelijk normaal verloopt. Werk je ook met ovulatietesten?



Wanneer is jou nod Clair? Binnenkort al?



Elle wat super leuk!!! Ik heb altijd gedroomd van een tweeling! Ben je inmiddels al een beetje gewend aan het idee?



Ben erg ongeduldig en dacht dat ik vandaag misschien al wel een licht streepje zou kunnen hebben. Maar helaas niets te zien. Morgen heb ik de hele dag een bruiloft. Als ik het nou zeker wist, wist ik ook of ook een borrel kon pakken. Nu maar rustig aan, ook al zal dat waarschijnlijk niet nodig zijn. En dan zaterdag (nod) nog een keer testen… Of niet…

@Kato wrote:

Wanneer is jou nod Clair? Binnenkort al?


Die was vandaag en dat klopt ook exact.
Vanmorgen ongesteld geworden.

Ik hoop dat nu de drukte een beetje afneemt. Heb de laatste maanden echt even het gevoel gehad dat ik naar adem moest happen.
Veel moeten reizen, intussen verjaardag van vl gehad en ook mijn moeder is klaar met haar kamer verbouwen.
Dus back to normal, I hope...

Ik wil het van nu af aan weer beetje beter gaan bijhouden en bewuster mee bezig zijn.

Waar ik me alleen aan stoor op het moment zijn die mensen die zeggen "nog één, je bent al 40, wees blij dat je één gezond kind hebt, je wordt er ook niet jonger of fitter op".
Dat maakt me dan toch weer aan het twijfelen, ben ik nou egoistisch nog een kindje te willen...
Maar ik doe het toch ook niet alleen voor mijzelf, ik denk dat het voor S ook leuker zou zijn om nog een broertje of zusje te hebben.

Dank jullie wel. :-*

Ben nu echt ongesteld hoor, gisteren werd het al wat meer en nu is het doorgezet. Lekker korte cycus voor mijn doen, dat is fijn. :slight_smile:

Ik werk niet met ovulatietesten nee, voel m’n eisprong wel als ik er één heb (de langere cycli voel ik 'm niet altijd, dus neem aan dat die lange cyclus dan komt doordat ik geen eisprong heb) en ben ook niet heel erg gefocust op zwanger worden. Deze maand was het gewoon wat gek doordat ik zoveel kwaaltjes had, vooral die aanhoudende misselijkheid (die nu nog steeds niet over is). Maar goed, ik weet het nu voor de volgende keer dat dat niks betekent. :wink: Wil er niet te veel mee bezig zijn, dat heb ik al genoeg gedaan. Dat hou je geen acht jaar vol. :wink:

Even niet zo’n zin in te schrijven, maar aangezien vandaag nod is. Toch maar een berichtje. Donderdagavond m’n eerste bloeding gehad en ik had nog wat hoop. maar niet zoveel, en gistermiddag zette het inderdaad door.



Dat wil zeggen dat ik 10 dagen na m’n eisprong al ongesteld wordt. Lijkt me niet erg lang. Heb het wel nog even opgezocht, maar blijkt binnen de normen te zijn. Weet iemand hier meer over?



In ieder geval… Op naar de volgende ronde voor mij.



Jammer Clair en Sollie, we gaan samen nog even verder!? :wink:



Niets van aan trekken hoor Clair! En idd is het krijgen van kinderen egoïstisch. Maar daar is niets mus mee. En je oudste is het toch super fijn om nog broertje of zusje er bij te krijgen.

Sorry Szus… Voor jou blijf ik hopen hoor!!!

Ha meiden,



Sollie, jammer dat je ongesteld bent geworden.



Clair, jij ook. Idd even de rem erop is ook nodig! Tijd voor jezelf nemen. Clair, lekker laten praten! Als jullie je er goed bij voelen, compleet negeren die mensen. Collega van mij was 40 toen ze haar eerste kreeg en is dolgelukkig dat ze een zoon heeft (van inmiddals bijna 19).



Kato, jij ook jammer… 10 dagen is niet vreemd… Je moet nu denk ik ook je lichaam daarin toch een beetje opnieuw leren kennen. Komt echt wel goed meid.



Sassie, lekker aan het genieten?



Elle, wat een verrassing, twee hartjes! Super leuk!



Dotje, meid, ik had je al heel veel sterkte via FB gewenst. Hoop dat je het een plaatsje gaat kunnen geven.



Jipenjanneke, hoe is het met jou? Kun je al genieten?



Szus, nog op het wachtbankje? Nog een paar dagen…



Hier gaat alles goed, een lekker drukke baby in de buik. Maandag 3 juni hebben we de 20 weken echo. Ben dan ook precies 20 weken, dus dat is mooi. Hoop echt dat alles goed is en ben ook benieuwd of we een jongen of meisje krijgen!

Hoi meiden,



Mag ik ook nog even reageren? Kennen jullie me nog? :mrgreen:

Heb vandaag positief getest en ben bijna 5w zwanger.uitgerekend 2 feb 2014 :dance: :dance: :dance:

Gefeliciteerd ilse

Gefeliciteerd Ilse: leuk! :mrgreen:



Ik ben vrijdag ongesteld geworden :frowning: Zucht. Volgende keer beter, I guess

szus jammer zeg :hug:



tigru hoe was de 20 weken echo?

en wat krijg je erbij een jongen of een meisje?



dotje hoe is het allemaal met jou? :hug:



sassie hoe was je 3d echo?



ik ben over de 12 weken heen jippie!!

morgen heb ik weer een echo

Szus, inderdaad heel jammer… Lijkt me voor jou ook heel frustrerend!



Over de 12 weken! Yeey!! Heb je de 12-weken echo al gehad en zag alles er goed uit?



Hier afgelopen maandag de 20-weken echo gehad. Alles zag er helemaal goed uit. Een heel mooi gezond kindje voor zover ze konden zien. Enkel de placenta ligt vrij ver naar onder, dus dit moet in de gaten gehouden worden. Alleen of we een jongen of meid krijgen weten we vrijdag zeker. De gynaecoloog was een beetje onduidelijk en heel vaag. Maar we weten dat het tot nu toe een meisje is!

Szus, je bent niet de enige, ik moet als het goed is morgen weer ongesteld worden (wel opgewekt met provera)



Ik ben laatst naar het ziekenhuis geweest (2weken geleden) maar ik reageerde niet op clomid 50 mg. Ik heb weer opnieuw provera gekregen en daarbij clomid 100 mg. Ik hoop dat ik er niet zoveel last van heb als de vorige keer met de 50 mg. Ik had last van huilbuien om niks, ik werd om het minst of geringste kwaad en chaggie. Super veel opvliegers! Niet normaal!. Pffff. Stel dat ik er deze ronde nog zoveel last van heb gaan we na deze ronde over met spuiten… Het blijft dat je daar minder bijwerkingen van krijgt… Maar waar ik natuurlijk op hoop is dat de volgende keer niett eens nodig is…

We blijven hopen en duimenn…



Tigru: wat leuk een meisje!! :inlove:

Kato, de vorige zwangerschappen had ik ook last van mijn bekken, maar toen erger en al eerder, ik ben toen ruim voor mijn verlof al volledig in de ziektewet gegaan. Ik vind het nu dus nog goed te doen.



Balen dat je ongesteld bent geworden. Ik werd vaak ook al 11-12 dagen na mijn eisprong ongesteld. Volgens mij is 10 dagen niet te kort inderdaad.



Clair, hopelijk ben je snel zwanger nu je wat minder drukte hebt.



En niks aantrekken van wat anderen zeggen. Het is jullie keuze en jullie gezin.

Soms lopen dingen nu eenmaal anders als je zou willen. Mijn voorkeur was 2 jaar leeftijdsverschil en tegen de tijd dat de kleine er is dan zijn de jongsten alweer 4,5 jaar en de oudste zelfs bijna 6 jaar. We hebben zware jaren gehad en hierdoor is het gewoon anders gelopen.



Sollie, balen dat het toch is gaan doorzetten :hug:

Wel fijn dat je cyclus mooi kort was.



Ilse78, gefeliciteerd :dance:



Szus, balen zeg :hug:

Hou je nu weer een maandje pauze of ga je gewoon verder?



jipenjanneke, fijn dat je voorbij 12 weken bent :dance:



Tigru, fijn dat alles goed was met de 20-weken echo :thumbup:

En zo te lezen inderdaad een meisje? :inlove:



Kleine Spruit, jammer dat de Clomid 50 weinig heeft gedaan. Hopelijk heeft de Clomid 100 meer effect en heb je deze keer niet zoveel bijwerkingen.



De 3D-echo was helemaal super :inlove: