Oktober-November-December stoppers 2012 - deel 3

Spannend Marlies! Wel fijn om alvast te weten dat het eigenlijk wel goed zit bij jullie beiden. Nu idd wat extra hulp en hoen dat het wat sneller gaat!

Jammer Clair, maar ook al ben je een jaartje ouder, het verschil tussen 41 en 42 is eigenlijk maar 1 dag! Hoop dat het snel gaat lukken!

Hier alles goed. Behalve dan erg moe en vaak wat benauwd. Soms tegen het hyperventileren aan. Ook nog wel wat spannende weken tegemoet tot de combinatie test en 12 weken echo. De tijd kan me niet snel genoeg gaan. Gelukkig druk met werk en kinderen, dat schiet tenminste op!

Ook ik ben weer van het wachtbankje af :?

Maar met IUI heb je nooit kans om lang te treuren: woensdag alweer op controle om de volgende ronde te beginnen.

Kato: ik kan me heel goed voorstellen dat het een spannende periode: gewoon b;ijven doorademen zou ik haast zeggen…maar niet te snel (ademen :wink: ) Succes!

Marlies: een beetje hulp en advies van de kliniek is hopelijk precies genoeg voor jullie om snel een positieve test in handen te hebben.

Bij mij was het een beetje een ander verhaal: ik probeer het zonder man dus daardoor was het meteen al een medisch gedoe. Maar het zou toch een keer moeten lukken…hoop ik.

Clair: Februari is een mooie maand om zwanger te worden :angel: :pray:

Jammer clair! (Grapjas) Op naar de volgende ronde dan maar.

Is het eigenlijk zo dat er een max zit aan de hulp die je kan krijgen? Of in ieder geval zonder enorme eigen bijdragen?

Ik was net even op pagina 1 aan het kijken. Het viel me op dat er nog best wat dames zijn van ons groepje die (nog) niet zwanger zijn.

Weet het niet precies, maar volgens mij meer dan 1/3. Daar moet maar gauw verandering in komen…

Aha Szus, dat is inderdaad weer een heel ander verhaal als je het alleen doet. Wel fijn dat je zonder man toch die stap kan zetten. Ik hoop dat het mag lukken, want het is zeer gewenst met alle moeite die je ervoor doet.

Kato, wat is een combinatietest?

Ik zit op het wachtbankje, moest vandaag ongesteld worden maar het lichaam zegt nog even nee… Zodra het doorbreekt, moet ik bellen voor een echo. Dus nu heb ik zoiets van: kom op, dan maar meteen zodat het straks niet in het weekend valt!

Ik probeer nu nuanceverschillen te ontdekken tussen PMS en een mogelijke zwangerschap :mrgreen:

Combinatietest is een echo, nekplooimeting en bloedtest om te onderzoeken hoe groot de kans is op een kindje met een chromosoomafweiking. Dat willen wij graag laten doen. Deze krijgen wij ook aangeboden vanwege mijn 36+ leeftijd en dus meer kans.

Niet dat wij niet blij zouden zijn met elk kind, maar we willen het wel weten. We hebben ook niet alleen onszelf om aan te denken, maar ook 2 andere kindjes die veel aandacht nodig hebben.

Vandaar dus spannend!

@Szus wrote:

.

Clair: Februari is een mooie maand om zwanger te worden :angel: :pray:

Zeker, zou een mooi verjaardagskadootje zijn.

(vorige keer was ook februari dé maand ;-), dus misschien brengt het nog een keer geluk )

Aha, helemaal duidelijk Kato.

Ja, dat is zeker spannend! Krijg je deze testen vanaf 36? Ik dacht dat het vanaf 35 al werd aangeboden?

Bij mij werd destijds verteld dat je deze extra screening krijgt vanaf 36 jarige leeftijd, althans dan is deze vergoed maar bij mij was het sowieso vergoed vanuit de aanvullende verzekering ongeacht leeftijd.

Ik heb toen ook die combitest laten doen, inderdaad spannende periode. Bij ons kwam er een kans van 1/1295 uit op Down syndroom en nog lager risico op Edwards en Pataurus.

Nou, ik wou dat het bij ons al zover was… Ik heb de schrik van mijn leven gekregen. Na het bloedonderzoek is gebleken dat ik antistoffen tegen Chlamydia in mijn bloed heb. Uiteraard hebben we meteen antibiotica geslikt. Ik ben er zo vreselijk ziek van, kan er al wel 4 jaar mee lopen. Nooit klachten gehad, niets! Nu krijg ik zo’n vervelend eileideronderzoek. Maar als ik eerlijk ben, heb ik het nog liever vandaag dan morgen. Ben zooo afschuwelijk bang dat alles daar beneden verkleefd is…

Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe bezorgd ik mij voel. Had alle scenario’s wel in mijn hoofd, maar niet dit… :frowning:

In ieder geval maar goed dat ik nog niet zwanger ben geworden, maar de kans daarop acht ik nu ook zeer klein. :thumbdown:

Jeetje schrikken zeg Marlies! Kun je van chlamydia ook echt onvruchtbaar worden? Of alleen verminderd vruchtbaar? Ik heb wel eens gehoord dat een vrij hoog percentage vrouwen hier mee te maken krijgt, maar eigenlijk weet ik er ook maar weinig van.

Weet je al wanneer je het onderzoek krijgt? En als er geen of weinig verklevingen zijn, wil dat dan zeggen dat de chlamydia geen of weinig schade heeft aangericht.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt.

Sorry meiden, kom hier niet zo heel vaak meer…

Maar Marlies, wat een schok! Ik hoop echt dat alles goed is verder.

Kato, kun je al lekker genieten? Wij hebben bij beide meiden ook de combitest gedaan, gewoon omdat we wilden weten waar we aan toe zouden zijn.

Szus, morgen weer naar het ziekenhuis?

Clair, ik duim heel hard voor je. Februari is een mooie tijd om zwanger te worden.

Vandaag een jaar geleden ontdekte ik dat ik zwanger was. Haley is inderdaad al bijna 4 maanden. Keira vind het prachtig en geniet volop van haar zus. Haley groeit als kool, drinkt goed en krijg over 2 weken ook haar eerste hapjes.

Verder ga ik 5 maart weer aan de slag, heb er ontzettend zin in!

Marlies:dat is schrikken :o Eileideronderzoek is even vervelend maar dan weet je wel meteen of het allemaal nog goed is :pray:

Kato:inderdaad uiteindelijk nog best veel meiden die nog niet zwanger zijn. Hopelijk is dit wel ons jaar.

Tigru: wat fijn dat Hailey ook geniet van haar zusje :inlove: De tijd vliegt echt, bijna weer aan het werk. Ik kan me best voorstellen dat je daar ook best blij mee bent :wink:

Ik was vandaag weer in het ziekenhuis voor mijn ei-tel echo:het zijn er 2.5 deze keer. Deze maand iets hogere dosis hormonen gespoten omdat 2 eitjes beter is dan 1:dubbele kans. Natuurlijk ook meer kans op een tweeling :eh: maar liever 2 kinderen dan geen, dus dat ‘risico’ neem ik dan maar :angel: Donderdag dus weer IUI (inseminatie)

Dank jullie wel voor jullie meelevende en niet veroordelende reacties…

Aangezien we een fikse antibioticakuur kregen, wilde ik deze maand niet zwanger worden. Goed bedacht blijkt achteraf, want ik kan overmorgen nog terecht voor de fertiloscopie! Dan krijg ik maandag nog een echo om te zien of er een eisprong is geweest en donderdag het evaluatiegesprek over hoe nu verder. Binnen 1 cyclus alles in kaart, da’s wel een record :wink:

Szus, een tweeling lijkt me zwaar maar ook ontzettend leuk!!

Tigru, werken is vast weer heerlijk! Altijd fijn als je graag naar je werk gaat zonder tegenzin.

Kato, verminderd -en onvruchtbaar is mogelijk bij Chlamydia. Ik heb het misschien lang gehad en dan kan het veel schade aanrichten.

Vrijdag gaan we het meemaken! Ben zo blij dat ik geen twee weken hoef te wachten!

Even een korte update; vanmiddag het eileideronderzoek gehad, en alles zag er prima uit!! Tjongejonge, wat ben ik opgelucht… :inlove:

Fijn Marlies!! Nu maar gewoon eens een keer geluk hebben dat het goed gaat? of krijg je toch nog wat extra hulp?

Szus, was het goed gegaan donderdag.

Lijkt me heerlijk een tweeling, wie weet!

Leuk van je te horen Tigru. En fijn dat het goed gaat. Nog maar even van je laatste vrije weken genieten dan. Ik vond het toen best moeilijk om weer te beginnen met werken, maar het wende wel heel snel.

Even iets anders als babypraat is ook wel weer lekker!

Wij hebben dinsdag de combinatietest en echo. Zo spannenend!

@marlies. Wat een opluchting, ik snap wel hoe je je voelt waarom? Zie hieronder:

Ik zit inmiddels weer op het wachtbankje van de 2e IUI. Het is allemaal wel spannend. Als het deze ronde weer niet lukt, moet ik me de volgende ronde voortaan gaan spuiten. Nu gebruik ik clomid 150 mg maar dat gaan we dan achterwege laten.

Dat eileideronderzoek krijg ik ook. Pfff kijk er wel tegen op zeg, pijn medicatie heb ik al voorgeschreven gekregen. Ze gaan contrast vloeistof in mijn eileiders spuiten en dan foto’s en echo’s maken om te kijken hoe het er uit ziet. Ik hoop zelf dat ik dat niet hoef en dat deze ronde goed uitpakt voor ons en dat ik dat onderzoek niet hoef te ondergaan. Maar ja wat moet dat moet…

Zo veel te lang niet geweest hier maar ik zie dat ik Kato mag feliciteren :inlove:

Geniet van je zwangerschap.

Marlies wat fijn dat het allemaal goed zit :thumbup:

Alle andere meiden: ik hoop dat het bij jullie snel raak mag zijn.

:pray: :pray: :pray:

Angela84; dank je wel!

Kato; we krijgen vermoedelijk alleen nog wat hulp in de vorm van een thuis-inseminatieset, omdat vrijen op de klok voor ons niet prettig is.

Vanmorgen nog een echo gehad om te kijken of ik al een eisprong heb gehad, dat was nog niet het geval. Waarschijnlijk vandaag of morgen. Donderdag de laatste echo en het evaluatiegesprek.

Kleine spruit; heb je in verband met de IUI al eens vergelijkbare onderzoeken gehad?

Dan weet je een beetje wat je te wachten staat. Ik kreeg voor de tijd 2 Paracetamol en 2 Diclofenac.

Tijdens de ingreep een infuus met een morfine-achtige verdoving.

Ik hoop van harte dat als jij dit onderzoek ook krijgt, het je net als ik zal meevallen!

Ja, het is even naar. Maar de begeleiding van de dokter/verpleging zo lief en zorgzaam. Het was dankzij de pijnbestrijding te doen.

Daarbij moet ik zeggen dat ik een gigantische piepert ben als het om pijn gaat, kan maar heel weinig verdragen. :mrgreen:

Nogmaals, ik hoop dat je niet hoeft, maar het was te doen…

Spannend kleine spruit. Ondanks dat vervelende onderzoek is het toch fijn te weten dat er stappen gezet worden mocht het deze keer toch niet lukken. Maar… Wie weet! :pray:

Nou Marlies, dan kun je het nu precies op het goede moment laten gebeuren. Ik hoop dat het snel zal lukken. Ook voor jou dus… :pray:

Hoi dames,

Ben ik weer, ja is allemaal wel spannend ja, we wachten nog maar eventjes af. Maandag moet ik misschien al wat meer kunnen weten :smiley: We duimen daar maar voor! :pray:

Verder hebben we eergisteren een vervelend telefoontje van het ziekenhuis gekregen. Ze hebben daar overleg gehad met de gyneacologen en hebben besloten om de iui behandelingen stop te zetten bij mij. Ze zien dat het zaad van mijn man goed is en denken dat het zo spontaan beter zou moeten gaan… :frowning: Ik krijg nu tot mei clomid voorgeschreven, en als het dan nog niet raak is ga ik over naar spuiten. Dit jaar gaan ze verder geen behandelingen meer doen zoals iui oid. :frowning: Was even een tegenvaller, word voor de relatie weer een hoop druk op gelegd… (was eindelijk wat minder ivm iui)

Hopelijk hoef ik dit allemaal niet mee te maken en heb ik volgende week een positieve test in handen… I hope so!