We willen op zich graag nog een tweede kindje, vooral omdat ons dat leuker lijkt voor S.
Maar we willen er niet voor door een malle molen gaan. Ons geluk is nu ook al compleet, we willen dat niet verstoren met een hoop gedokter etc.
Ik zou dat anders vinden als we nog geen kindje hadden.
Ik heb nog steeds goede hoop dat het gaat lukken.
Vorige keer duurde het ook ruim een jaar en we zijn nu krap een jaartje bezig maar er zijn ook hele drukke periodes geweest waarbij we niet altijd even actief hebben kunnen zijn.
Dus ik maak me nu nog niet druk.
Wat betreft grote leeftijdsverschil tussen je kinderen en eventueel volgend broertje of zusje.
Ik zou me daar niet zo druk over maken. Voor de kinderen is het leuk om speelkameraadje te hebben maar ook leuk om juist een hele grote broer of zus te hebben, beide hebben z’n charme en functie.
Even een tijdje geleden :oops: maar erg druk met de kids en ons huisje. En de pc kon een tijdje niet op internet en KoK via de smartphone vind ik helemaal niks.
Hier gaat alles goed, de kleine meid morgen alweer 11 weken!
Ze gaat sinds vorige week voor 1 hele en 1 halve dag naar het kdv, want vanaf volgende week moet ik weer gaan werken. Aan de ene kant heb ik er wel zin in, maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn om thuis te zijn met alleen haar. Ze is zo makkelijk, ze huilt bijna nooit (of ze moet honger hebben, of een poepluier, of moe zijn) en kan rustig een uur in de box liggen.
Ze slaapt sinds ze ongeveer 5-6 weken is de nachten door. Eerst na de 5e en laatste fles om 21.30-22.30 tot ongeveer 07.30 als er geen wekker ging. Sinds een week nu na de 4e en laatste fles rond 19.00-20.00 tot ongeveer 08.30 als er geen wekker gaat.
Qua verbouwing gaat het ook prima. Ongeveer een maand geleden zijn de kunststof kozijnen in de aanbouw gemonteerd, dus daarna hebben mijn vader en schoonvader aan de binnenkant rondom de kozijnen afgetimmerd en geverfd en vorige week zijn de nieuwe gordijnen van beneden opgehangen. Boven in de aanbouw heeft mijn man laminaat gelegd en plinten bevestigd en inmiddels staan daar sinds dit weekend de wasmachine en droger en de fitnessapparaten. Een tante van manlief gaat de oude gordijnen van beneden vermaken, zodat deze boven opgehangen kunnen worden. Morgen of donderdag gaan we de lampen boven ophangen en beneden ook nog 3 stuks en dan kunnen we het gereedschap gaan opruimen, zodat we de kasten goed kunnen gaan zetten en dan is het zo’n beetje klaar denk ik.
Even nog een paar foto’s van de kleine :inlove:
2 weken:
4 weken:
6 weken:
9 weken:
10 weken:
En een paar foto’s van de verbouwing:
Zijkant:
Voorkant:
Achterkant:
Inmiddels staan hier fitnessapparaten:
Inmiddels zijn de kozijnen zwart en de deuren creme geworden:
Tigru, Angela_84 en Dotje, ook vanaf hier gefeliciteerd met jullie baby’s :inlove:
Marlies79, ik kan me voorstellen dat je even van slag was na de uitslag van de samenlevingstest, maar wel fijn dat het zaad van je man toch mogelijkheden kan geven. Hopelijk is IUI niet nodig, je weet het nooit.
Kato, op een gegeven moment heb je dan even afstand nodig, begrijpelijk. Ik hoop dat het binnenkort toch een keertje gaat lukken bij je :hug:
Kleine Spruit, fijn dat je op Clomid goed reageert en spuiten niet nodig is, ook voor jou duim ik nog steeds, hopelijk is IUI niet nodig.
vanholland, ook voor jou hoop ik dat het binnenkort een keertje raak is
Clair, fijn dat je je niet druk maakt, hopelijk komt er een broertje of zusje voor S
Oh Sassie, wat een schatje! Leuk om te zien hoe ze al is gegroeid in die paar maanden. Prachtig meisje hoor!
De verbouwing ziet er al aardig af uit. Dat scheelt vast heel veel ruimte in huis. Mooi gedaan!
Wij willen binnenkort eigelijk het kamertje van mijn jongste dochter gaan veranderen. Ze heeft nog haar babykamer met een junior bedje. Maar ze is al bijna 4 jaar.
Nu hebben we genoeg kamers in huis, maar de meiden willen graag samen op een kamer. Moet ik nog even over nadenken. Wel handig als die 3e eventueel nog komt, want dan hoeft er niemand naar de zolder.
Nu verkoop ik zelf kinderkamers, dus een hoogslaper/stapelbed is zo besteld, maar ik vraag me af of de dames dan ooit nog gaan slapen.
Hier verder alles goed. Afgelopen zondagmorgen (na een avondje stappen…pfff) naar die medium geweest. Het viel me alles mee. Een heel aardige, wat oudere mevrouw. Ze heeft een sort voetreflex toegespast en me ingestraald. Volgens haar moet het geen probleem zijn om zwanger te worden en ze verwacht toch zeker dat het binnen 3 maanden moet lukken. Ze zegt dat dit eigenlijk altijd wel is als ze dames behandeld. (als ze tenmiste het gevoel heeft dat er niets medisch aan de hand is… ) Wij zijn benieuwd. We kregen wel ‘huiswerk’ mee. Dus precies welke dagen/tijden er geklust moest worden. Erg onhandig hoor, in de ochtend met de kinderen bijna wakker.
Aha, iedereen is weer online zie ik!
Dames gefeliciteerd met jullie baby’tjes! Lekker genieten van die kleine wurmpjes
Ik probeer er even in te komen en al jullie namen en bijbehorende verhalen te onthouden, is altijd pittig als een forum al lang loopt :oops:
Hier drie rondes verder na de uitslag van het semenonderzoek. Ik gebruik wel ovulatietesten omdat het niet helemaal top is allemaal. Aankomende zaterdag is mijn nod, als ik toch weer ongesteld word, vraag ik de huisarts een doorverwijzing naar de gyneacoloog. Even doorpakken om zekerheid te krijgen :think:
De anderen op het wachtbankje wens ik ook heel veel succes!
Hoewel we hier allemaal niet veel meer zijn, heb ik het nu toch wel echt even nodig…
Vanmorgen een test gedaan, en zwanger!!
M’n man weet nog van niets, dus wat heerlijk om dat hier te kunnen schrijven.
Vanavond gaan de kinderen kerstavond vieren bij opa en oma. Dus wij hebben een gezellig avondje gepland! Wat zal hij blij zijn met z’n kadootje!
Nu heel hard hopen dat deze blijft plakken!!
Fijne feestdagen allemaal!!!
Kato gefeliciteerd meid super leuk voor jullie.
Ooohhh gefeliciteerd!! Hoop ook echt dat deze blijft plakken!
Gelukkig nieuwjaar voor iedereen. Hier weer door na de volgende ronde afgelopen zaterdag ongie geworden
Hey Kato, dat is goed nieuws
Heb je het je man al verteld inmiddels ?
Hier helaas nog niets, vandaag weer ongesteld geworden.
Maar hier is het laatste weken ook alleen maar ziekenboeg geweest, dus ik had er ook niet echt op gerekend.
Hopelijk wordt 2014 ons jaar
Allemaal de beste wensen en een gelukkig, gezond en vruchtbaar 2014!
Jammer vanholland en clair dat jullie weer een ronde zijn. :hug:
Dank je wel voor de felicitaties. Ik vind het nog wel spannend hoor…
Natuurlijk weet mijn mam het al, en ook ouders, broers en schoonfamilie zijn op de hoogte. Dat wilde we eigenlijk helemaal niet zeggen, maar met al
die wijnloze familie feestjes viel het heel erg op. Maar verder houden we het stil tot na de echo. Deze krijgen we over een week of 2. Ook vertellen we het dan pas aan de kinderen. Erg benieuwd naar hun reactie!
Allemaal de beste wensen en een gelukkig, gezond en vruchtbaar 2014!
Jammer vanholland en clair dat jullie weer een ronde zijn. :hug:
Dank je wel voor de felicitaties. Ik vind het nog wel spannend hoor…
Natuurlijk weet mijn mam het al, en ook ouders, broers en schoonfamilie zijn op de hoogte. Dat wilde we eigenlijk helemaal niet zeggen, maar met al
die wijnloze familie feestjes viel het heel erg op. Maar verder houden we het stil tot na de echo. Deze krijgen we over een week of 2. Ook vertellen we het dan pas aan de kinderen. Erg benieuwd naar hun reactie!
Wat ontzettend fijn Kato!! Heel veel plezier met jullie geheimpje, wat zal dat leuk zijn!
Hier een doorverwijzing gekregen naar de gyneacoloog. Ben heel benieuwd… Samenlevingstest was 0,00
Semenonderzoek was eigenlijk niet slecht. Heb een huisarts die heel snel doorverwijst zonder gezeur, ik heb alleen hoeven bellen, top.
23 januari gaat het gebeuren, eerst nog eens zien wat er rond 7 januari gebeurt, je weet maar nooit…
Jullie ook allemaal de beste wensen en dat voor de meesten hier 2014 hun jaar met een beebje (minimaal in de buik) mag worden!
Tijdje weer niet geweest.
Helaas laatst weer ongi geworden en nu gingen we toch wat anders doen na een aantal kuren clomid 150mg. Dit bleek niet te werken.
Nu gingen we door naar de IUI. Dat ging allemaal erg snel en afgelopen zaterdag heb ik de eerste behandeling gehad. Dus we zitten op het wachtbankje! Hopen en duimen draaien nu best hard hier.
Kato gefeliciteerd!! wat gaaf!!
Enne misschien wel beetje laat, maar toch iedereen de beste wensen en een vruchtbaar 2014! :inlove:
Spannend kleine spruit!
Ik duim voor je!
Hoe gaat het jou Marlies?
Jeetje kleine spruit, dat klinkt spannend! Wanneer weet je of het goed is gegaan?
23 januari mogen we naar de kliniek, de laatste ronde heeft helaas ook niets opgeleverd. Maar dat voelde oké, omdat ik wist dat er nu wel iets anders wordt ondernomen. Deze week nog maar eens goed ons best doen en dan horen we volgende week wel meer. Ik stap er blanko in, weet niets van dit alles en laat me wel voorlichten.
Weet in ieder geval dat hier op dit forum genoeg dames zijn die me kunnen helpen als ik vragen heb!
Hoi meiden,
Ik kom me weer eens melden. Sorry dat ik hier zo lang niet ben geweest, maar vond het toen best moeilijk dat er zo snel achter elkaar meiden zwanger werden. Natuurlijk was (en ben ) ik wel blij voor de zwangeren
Ben ondertussen door mijn zes pogingen KID heen en zondag is de 2e ronde IUI-D. Vandaag mooi groot eiblaasje dus vanavond Pregnyl gespoten. Na zondag weer op het wachtbankje. Ik heb door de homonen wel een kortere cyclus (24 dagen vorige maand), maar dat zorgt er alleen maar voor dat ik minder lang hoef te wachten dus dat zie ik als een pluspunt
Kleine spruit: ook bezig met IUI. In welk ziekenhuis loop jij? Succes!
Marlies: hopelijk kan de gynaecoloog snel iets voor jullie doen. Fijn dat de huisarts makkelijk doorverwijst :thumbup:
Kato: gefeliciteerd! :mrgreen: Echo al gehad?
Clair: 2014 moet inderdaad gewoon ons jaar worden. Jij ook succes!
Tigru: jouw kleine meid alweer 3 maanden. Time flies Wat vindt Keira van haar zusje?
Wat goed om van je te horen Szus!
Ik was al benieuwd hoe het met je ging. Ik vond het af en toe ook lastig om te lezen dat het bij andere wel vlot ging, dus ik snap helemaal dat je even afstand wilde nemen.
Gewoon doorzetten en dan moet het toch een keer gaan lukken!!!
Hoe gaat het met jou Kleine Spruit? Nog op het wachtbankje denk ik?
en Clair ook weer?
Veel succes morgen Marlies! Ik hoop dat je snel de volgende stappen kan gaan nemen.
Wij hebben gisteren de 2e echo gehad. De eerste was een paar weken geleden dat ik bloedingen had gehad. Nu eentje om te kijken of het goed heetf doorgezet. Gelukkig was alles goed en inmiddels 8+3 weken zwanger. Dus eind augustus hopen we een kleintje erbij te krijgen.
Maar toch nog altijd wel spannend en ook een beetje onwerkelijk hoor.
Zolang op gewacht, en nu weer door met wachten van echo tot echo.
Maar ja, dat hoort er ook bij!!
Helaas, ik ben weer van het wachtbankje af.
Gisteren ongesteld geworden in volle glorie
Dus weer op voor de volgende ronde. Maar vóór mijn 41ste gaat het niet meer lukken, dat is nu wel zeker.
Jeetje Szus, jij hebt al een heleboel achter de rug, zo te lezen!
Kato, dat wordt een warme zomer met zo’n grote buik
Leuk hoor, om die banner onder jouw bericht te zien, wie weet de anderen hier binnenkort ook!
Clair, 42 is ook een prachtige leeftijd, toch? Hoop dat het gauw bij jou mag lukken…
Hier een prima bezoek aan de fertiliteitskliniek gehad. Zowel mijn man als ik zijn onderzocht en eigenlijk zou ons niets in de weg moeten staan.
Deze aankomende cyclus krijg ik drie echo’s om vast te stellen dat er een eisprong etc. plaatsvindt. Daarbij een thuisinseminatieset gekregen om de kansen te vergroten omdat op de klok vrijen voor ons echt lastig is :oops:
Nu op het wachtbankje, over twee dagen word ik ongesteld als het goed is, en als het niet gebeurt, is dat wat mij betreft ook goed :mrgreen: