Oktober-November-December stoppers 2012! - deel 2!

Oh Sassie, ik heb bij de Blokker folie met bloemen gehaald en daarin vijf kniepertjes gelegd, die dichtgebonden met een lintje en daarin op een saté prikker een handje van Keira gezet met aan de ene kant “Houdoe!” en de andere kant “Kus Keira”. Als je een foto wilt, kan dat!

Wat een gezellige boel weer hier. Welkom Diaan en Elle! Leuke naam heeft je dochter Diaan… mijn jongste meisje heet ook zo. :inlove:

Voor jou is vandaag misschien DE dag Szus. Ik hoop dat je een fijne eerste dag hebt gehad op je werk en een super avond krijgt met een positieve test. Weet je al of je gaat testen?

Hoe gaat het met jou Dotje, nog nieuws?

En Marda, is het echt doorgebroken of toch nog een beetje hoop?

En hoe gaat het met jou zenuwen JipenJanneke. Het aftellen is bij ju ook begonnen, toch!?

Fijn dat je de lijstjes bijhoudt Tigru. Leuk om te zien wie de volgende zijn op het wachtbankje.

Wat heerlijk Sassie, een paar daagjes zonder kinderen. Zeker nu je zwanger bent, kun je even een beetje je rust pakken en er samen met je man/vriend van genieten.

Weten je kinderen het eigenlijk al?

Ik weet niet wat er met mijn lijf aan de hand is. Volgens mij zijn m’n hormonen in de war.

Na een bloeding zaterdag, nog wat dagen oud bloed, vanaf vandaag ineens weer een aantal bloedingen. Ik lijk wel ongesteld.

Ik kan me niet voorstellen dat mijn cyclus maar 16 dagen is, dus ik denk dat er toch iets anders aan de hand is. Misschien toch weer een zwangerschap die niet doorzet? Ik herken dit helemaal niet en heb tot een paar jaar terug jarenlang geen pil of spiraal gebruikt. Toen altijd een regelmatige cyclus en nooit bloedingen.

Ik heb tot maandag m’n ovulatie getest. Eerst met Kruidvat, later met Clearblue. Ik kan het wel doorsturen, maar daaraan is alleen een lachend gezichtje te zien. Ik heb steeds midden op de dag getest, en ook geheel volgens de regels. Voor de zekereheid maadag ook een zwangerschapstest gedaan, maar die is negatief.

Ik kan niets anders doen dan afwachten, maar dat vind ik zo moeilijk!!!

Kato wat bizar… Ik kan niet anders zeggen… Je lichaam neemt zo wel een loopje met je.

zo meiden wat hebben jullie veel geschreven ik kan het bijna niet meer bijhouden dus als ik iemand vergeet sorry

ten eerste wil ik jullie alleen een heel gelukkig nieuwjaar wensen!!

met een heleboel zwangere en baby’s in 2013!!

welkom nieuwe meiden.

tigru ik vind de lijstjes ook erg leuk!!

sassie je klinkt echt zwanger super!!

ik vind wel dat er hier veel te weinig meiden zwanger zijn we zijn met zn grote groep!!

dus whop whop wie wordt de volgende??

szus hoe was je eerste werkdag?

kato wat vreemd van jou bloedingen zeg,misschien toch zwanger geweest?of ben je het wel?wel raar dat je ovulatietesten nog steeds positief zijn.

misschien moet je nog eens testen?

ik probeer er maar even niet mee bezig te zijn whaha ik wacht het maar af ik heb maandag mijn nod dus die wacht ik maar even af.

en anders woensdag testen.

ik heb over 2 dagen 14 dagen geleden mijn eisprong gevoeld.

ben wel benieuwd maar wil gewoon niet weer teleurgesteld zijn dus probeer me zover het kan er nog maar even niet aan te denken.

Eens kijken hoor, wat ik heb onthouden (jullie schrijven best veel).

Sassie super dat je zwanger bent! Jammer dat je nu moeite hebt met eten, maar misschien (hopelijk) gaat dat vanzelf weer over omdat het ook zo plotseling begon.

Voor ons is IUI vermoedelijk wel meteen de eerste stap. Waarschijnlijk is de zuurgraad van mijn baarmoederhalsslijm te hoog, waardoor het zaad niet op de plaats van bestemming komt. Met IUI wordt dat omzeild. In ons ziekenhuis gaat dat wel altijd gepaard met lichte stimulatie (clomid en pregnyl) de eerste drie pogingen en als je dan nog niet zwanger bent krijg je nog drie keer met zwaardere stimulatie. Ik ben als de dood voor naalden, dus ik hoop dat het nu weer net zo snel lukt als de vorige keer.

Kato wat gek die bloedingen. Je had dus de afgelopen week een positieve ovutest? Kan het geen innesteling zijn (wel beetje hevig zo)?

tigru ik heb je ge-pb’t voor het lijstje! Ik hoop ook dat er snel andere zwangeren bij komen hier (en dan natuurlijk ook dat ik daar zelf bij hoor). Ik heb vanmiddag de verwijsbrief al gehaald. Ik moest toch ff met mijn kleine zeehondje naar de huisarts en kon de brief toen meteen meenemen. Vrijdag meteen maar even het ziekenhuis bellen.

Welkom Elle!

Ik lees straks even bij. Vandaag bij mijn lieve vriendin geweest, die is 36 weken zwanger. We wonen bij elkaar om de hoek, maar zo’n dagje is toch enorm genieten :wink:

Die translocatie kwam idd door mijn dochter aan het licht, vanwege haar weinige groeien moesten ze van ons beide bloed afnemen en toen kwam dat dus eruit!

Nu eerst koken.

Ik kan het bijna niet meer bijhouden hier, denk te weinig tijd :stuck_out_tongue:

Kato: inderdaat erg raar allemaal, wat kan je lichaam je toch in de war brengen…

Sassie: niet kunnen eten is erg lastig, misschien kom je nu ook wel met je tosties de 12 weken door wie weet, als je dat lekker binnen kunt houden… Ben je verder al echt ziek geweest me name overgeven, of was het alleen Maandag en dinsdag gehad?

Elle en Diaan, welkom! Leuk dat jullie mee komen schrijven… Ik ben er zelf zo nu en dan te vinden hier…

Marda, weet je al meer of nog steeds in spanning?

Mv2meiden, Heerlijk toch, even genieten, mijn neefje is 1 en pas ook zo nu en dan op, geniet er dan ook echt van!

Jipenjanneke, ook spannend dan! Ik ga duimen :pray:

Hier nog steeds niks, drukke dagen gehad zo met kerst en oud op nieuw, vandaag even lekker bijkomen, nog geen rode duivels gezien of een positieve test in handen gehad, inmiddels maak ik me er ook niet zo druk meer om, als ik over 1,5 maand nog geen duivels heb gezien word er actie ondernomen door de HA. Wat weet ik zelf ook nog niet, zien we dan wel weer… Hopelijk heb ik dit jaar net als ik hoop dat jullie dat geluk hebben, misschien wel een klein wondertje vast!

Gelukkig Nieuwjaar!!

Ik heb niet bijgelezen, maar even een snelle update: nog geen ongi, nog geen test gedaan. Eerste werkdag was best relaxed :slight_smile:

Zal proberen later vanavond wat uitgebreider te reageren :wink:

:-*

Ohhhh wat is het gezellig druk hier!!!

Ik reageer straks even op de rest maar eerst ff ego.

Ik geloof dat ik vandaag wel mijn eisprong heb…alleen ik krijg geen positieve ovulatietest.

Ik heb al de hele middag steken aan mijn linkerkant ter hoogte van mijn eierstokken. Ook heb ik een wat vochtiger gevoel down there…maar ik krijg het niet vast gelegd op een test…ik word gek!!! Wil zo graag weten waar ik aan toe ben.

Zo nu ff de kids op bed brengen en dan kom ik bijlezen en reageren

Tigru, dat van dat handje is wel een leuke, nog even bedenken wat ik in het zakje ga doen, want kniepertjes heb ik nog nooit gemaakt :lol:

Kato, de kids weten het nog niet, alhoewel ze wel weten dat we een broertje/zusje voor ze willen, aangezien we het wel fijn vonden dat ze dit ook leuk leken. Ik denk dat we het gaan vertellen als we een goede echo hebben gehad en mijn werk het ook weet.

(Aangezien de dochter van mijn baas in dezelfde klas zit als de oudste en ze straks thuiskomt met het verhaal wat Pete nu weer in de kring heeft verteld :wink:)

Ik denk niet dat het een zwangerschap is die niet doorzet, want dan gaat het mis na de innesteling en daarvoor zit je nog vroeg in de cyclus. Ik zou het wel even in de gaten houden en anders contact opnemen met de huisarts. (Niet om je bang te maken, maar ik heb ook wel eens gelezen dat iemand positieve ovulatietesten bleef houden vanwege een cyste en die had ook tussendoor bloedingen)

jipenjanneke, spannend :pray:

Als je over 2 dagen 14 dagen geleden je eisprong hebt gehad dan is je NOD waarschijnlijk eerder dan maandag denk ik.

Elle, hopelijk kan je snel in het ziekenhuis terecht. Moet je dan eerst op gesprek komen of vanaf een bepaald moment in je cyclus?

Wel jammer dat ze in jullie ziekenhuis gelijk met lichte medicatie beginnen (ik heb gelezen dat ze vaak de eerste 3 pogingen zonder medicatie doen?) maar als dat net als de vorige keer voor een snel resultaat zorgt dan is dat te overzien inderdaad.

Kleine Spruit, ik moest alleen maandagavond en dinsdag begin van de middag overgeven, dus ik denk echt dat die oliebollen te zwaar zijn gevallen op mijn tegenwoordig zwakke maag. Verder wel de hele dag door misselijk en weinig eetlust en alles smaakt me niet meer.

Szus, nog geen ongi in ieder geval :thumbup:

Ik ben benieuwd of je volgende update een testuitslag bevat :wink:

meissie, ik had vaak al 5 dagen vantevoren wat krampjes en meer afscheiding (geen draden), maar pas op de dag zelf een klodder slijm waarvan je draden kan trekken en 5 minuten lang pijnlijke steken. Het kan dus zijn dat je eispron pas over een paar dagen is. Bij ovulatietesten zijn het ook ineens knallers, dus niet elke dag een oplopend streepje, dus pas als de eisprong binnen 24-48 uur komt.

elle wel fijn om te weten dat je zwanger kan worden via IUI

kleine spruit ik hoop voor jou dat je in 1.5 maand al wel meer duidelijkheid heb

szus fijn dat je werkdag goed is bevallen!

en nog niet getest?wanneer ga je die doen?

meissie ik snap wat je bedoel hoor,gelukkig zijn ze bij mij wel positief en ik voel het ook.

die onzekerheid is ook om gek van te worden.

ik zou als ik jou was gewoon lekker klussen en morgen maar weer eens kijken.(test je wel volgens de regels?niet plassen en drinken voor 2 uur lang en op hetzelfde tijdstip het liefst rond de middag?)

sassie ja ik zat ook al te rekenen als ik van een cyclus van 28 dagen uitkom dan zou ik maandag mijn nod hebben als ik van mijn eisprong uitga zou zaterdag mijn nod zijn.

wat schrijven jullie veel, hahaha! Hoop dat ik ook zo actief kan zijn…neem het me anders maar niet kwalijk hoor :slight_smile:

Sassie gefeliciteerd met je zwangerschap! jij bent de eerste, spannend hoor!! weten je kindjes het al of andere mensen?

Meissie, het kan zijn dat je eitje nu aan het groeien is waardoor je zo’n last hebt en pas morgen of een andere dag gaat springen. (ik ben assistente van de gynaecoloog en toevalling hadden we vorige week ook een vrouw met jou klachten)

Szus, spannend zeg! :pray:

Kato, zeker een leuke naam! ben wel nieuwsgierig hoe je oudste dochter heet!

Best raar van je bloedingen, zou toch bijna denken dat het een innesteling is, maar misschien ook wat jij zegt…ik hoop op een innesteling!!

Volgens mij vergeet ik echt de helft!!!

Tirgu ik ga je zo even een pm sturen met mijn gegevens.

Zelf heb ik niks spannends te melden, zit al wel weer elke site af te struinen voor leuke baby dingen…haha! sinds we er bewust voor gaan is die knop in mijn hoofd weer om en kan weer aan niks anders denken, haha!

Jeetje stelletje kletstantes :wink: ik hou jullie niet bij haha.

Lees later ff bij hoor.

Welkom aan de nieuwe dames!

Hier vandaag de duivels gearriveerd…dus op naar ronde 2.

Zekerheid dus Dotje, wel heel jammer…

Ik heb jullie pm’s ontvangen, ga alles zsm bijwerken!

En wanneer ga je dan testen jipenjanneke?

Elle, fijn dat je al weet dat je geholpen kan worden! Dat scheelt toch een hoop ‘gedoe’.

Meissie, ik had hier bij Keira ook ‘last’ van testen die niet normaal deden. Dus maar de testen die extra gevoelig zijn van Sensitest besteld, dit ging beter…

Szus, fijn dat je eerste werkdag zo fijn was! Ben benieuwd wanneer je gaat testen…

Hier iets gehad wat ik nog nooit heb gehad. Gister geklust en vanmorgen lijk ik leeg te lopen… Zo bizar, normaal gebeurt dit nooit… Misschien omdat de vruchtbare dagen voorbij zijn? Heb trouwens mijn ei niet gevoeld, en de testen waren onduidelijk. Ach we wachten volgend weekend gewoon af!

@Tigru wrote:

Hier iets gehad wat ik nog nooit heb gehad. Gister geklust en vanmorgen lijk ik leeg te lopen… Zo bizar, normaal gebeurt dit nooit… Misschien omdat de vruchtbare dagen voorbij zijn? Heb trouwens mijn ei niet gevoeld, en de testen waren onduidelijk. Ach we wachten volgend weekend gewoon af!

Wat bedoel je hiermee?? Misschien heb jij hetzelfde als ik? In ieder geval als ik het goed lees dan… Ik heb iedere morgen nadat wij geklust hebben het gevoel dat ik leeg loop, en vaak (eigenlijk altijd) is dat dan ook wel het geval… :angel:

Gezellige drukte hier!

Elle, Welkom!! Leuk dat je er toch voor gekozen hebt mee te schrijven. Ik hoop dat je snel terecht kunt op de fertiliteitspolie en dat het met IUI daarna net zo snel gaat lukken als de vorige keer!

Szus, weet je al wat meer? Spannend hoor!!

Dotje, fijn dat je nu in elk geval zekerheid hebt. Succes in de nieuwe ronde.

JipenJanneke spannend! Wat voor gevoel heb je zelf?

Sassie, grappig dat er in de klas van P.ete het kindje van je werkgever zit! Ik zou het dan inderdaad ook nog niet vertellen. :slight_smile:

Meissie, vervelend dat die ovutesten niet goed lijken te werken. Ik denk dat je inderdaad beter op je gevoel af kunt gaan, dan op de testen.

Kato, wat lastig die onzekerheid… misschien is je hormoonhuishouding een beetje door de war? Hopelijk heb je snel zekerheid.

Ik ben gisteren avond dan eindelijk ongesteld geworden. Het zat er natuurlijk al dagen aan te komen, maar als het dan niet doorzet blijf je toch twijfelen. Wel fijn om nu te weten waar ik aan toe ben. Uiteindelijk dan toch een luteale fase van bijna 14 dagen wat wel positief is gezien ik in het verleden behandeld ben met medicijnen omdat ze niet langer dan 8-9 dagen waren. Deze cyclus duurde 36 dagen en de vorige 49. Geen idee dus wanneer mijn nieuwe NOD is, maar ik maak gewoon een gok en zal die doorsturen voor het lijstje, ik stel het later wel bij. Fijne dag voor iedereen!

jammer dotje en marda maar idd wel duidelijkheid nu.

diaan herkenbaar hoor babydingen bekijken :wink:

tigru ik hou woensdag aan mocht er nog geen ongi zijn.

kleine spruit ik heb er ook last van,een heel smerig gevoel sorry hihi…

Jeetje, wat wordt er veel geschreven. Wat gezellig.

Szus, hoe gaat het daar?

Dotje en Marda, jammer idd, maar in ieder geval geen onzekerheid meer deze ronde… ik was er na een cyclus van +/- 46 dagen wel echt klaar mee…

Bij mijn jongste schreef ik ergens anders, maar daar waren we met z’n 3en die actief waren. Dit is echt veel leuker! Hopelijk wordt het voor ons allemaal een vruchtbaar jaar :wink:

Gisteravond ben ik om half 7 in slaap gevallen, ik had zo’n last van migraine. Vanmorgen voel ik me dus op en top fit, maar het huis is al helemaal aan kant lol!

Wel een vol huis vandaag, mijn ouders zijn naar een crematie in het westen en hun 3 honden zijn hier binnen…

Hoe gaat het met jullie verder?

Hoi dames,

Hier alles rustig, buiten het feit om dat wij flink aan verbouwen zijn hier binnen, (de muren blijven wel staan) De schilder is net naar huis…

mv2meiden: ik hoor je zeggen dat je na een cyclus van ± 46 dagen er echt wel klaar mee was, ik kan je vertellen ben ik ook onderhand wel. zit vandaag op mijn 83e dag.

Nadat ik begin oktober gestopt ben heb ik alleen nog maar mijn ontrekkingsbloedding gehad en verder geen rode duivels meer gezien hier…

Zo hier ben ik dan…gisteravond kwam het er niet meer van.

Kato je hebt wel je eisprong gespot met een ovulatietest? Want je lichaam is niet fijn bezig zo…snap je frustratie helemaal!!

Jipenjanneke voor jou gaat het spannend worden nu…ik duim me suf…het word tijd op een mooie positieve knaller van een zwangerschapstest!!

Ik test idd volgends de regels…wondfu testen waren op dus nu aan de sensitest.

Kleine spruit…suc6 met wachten…heb je nog wel advies meegekregen over of je eventueel nog een eisprong kan hebben.

Szus wat leuk dat je eerste dag goed bevallen is!!

Wat doe je voor werk?? Al getest??

Sassie…ik blijf testen en klussen…het moet een keertje raak zijn :wink:

Maar wel heb ik nog steeds die zeurende steekjes aan de linkerkant. Af en toe straalt het uit naar mijn hele onderbuik en lage rugpijn heb ik ook.

Diaan heel herkenbaar hoor dat snuffelen naar babydingen…ik heb dat nu zelfs bij een 4e kindje.

Ik hoop dat je gelijk hebt wat mijn eisprong betreft. tis ook echt de eerste keer dat ik zoiets voel…dus ik hoop over een paar dagen een positieve ovulatietest te hebben.

Jammer Dotje maar nieuwe ronde nieuwe kansen!!

Marda voor jou hetzelfde lijntje…nieuwe ronde nieuwe kansen!!

Hier vandaag de ovulatietest van sensitest gedaan en ik vind hem duidelijker dan de wondfo…sensitest is wat groter en daarmee dus duidelijker.

Verder weinig te melden…saaie vakantie is het hier :wink: Kids spelen lekker boven ik ben lekker in huis aan het rommelen…weer wat kleertjes op marktplaats zetten en lekker een kop koffie erbij!!