Oktober-November-December stoppers 2012! - deel 2!

Oké, gezellig :wink:

Allereerst: Happy Newyear! Dat al onze wensen maar uit mogen komen in 2013.

Zal ik me dan maar even voorstellen… Ik ben Mar, 29 en moeder van een bijna-tiener en een dametje van 6. We wonen in Drenthe, en ik ben in de zomer getrouwd met de liefste man van de wereld. Hij is niet de vader van de meiden, maar wel hun papa. In oktober hebben we besloten om de Mirena eruit te laten halen, en zo gezegd, zo gedaan!

Gister zijn we ronde 2 ingegaan, vol frisse moed! Hopelijk brengt het nieuwe jaar gauw wat moois. Ik heb trouwens een translocatie, dit houdt in dat 2 van mijn chromosomen deels naar elkaar verplaatst zijn. Hierdoor is de kans op een kindje met een afwijking wat groter, dus spannend vind ik het wel.

Groetjes,

Mar :wink:

Mar, dat is wel extra spannend dan als die kans er is.

Word je dan ook extra gecontroleerd en zo om te zien ofdat jullie kindje een afwijking heeft. En met welke afwijkingen moeten jullie rekening houden?

Wel leuk dat je met de liefste man van de wereld samen een kindje wilt :wink:

Suc6!!

Ik weet pas sinds vorig jaar dat ik die translocatie heb, maar de klinisch geneticus heeft niet verteld over welke afwijkingen het precies gaat… Ik weet niet of zij dat ook niet weten, op het internet is ook niet de wereld aan informatie te vinden hierover! Wat ik wel weet is dat de kans op een kindje met het syndroom van Down na mijn dertigste heel hoog is hierdoor.

Door die afwijking ga ik sowieso bij de gyn lopen en heb ik idd recht op allerlei tests. Maar de vorige keer heb ik het ook gelaten bij de combinatietest. Daar houden we het nu ook bij, denk ik…

Mijn jongste dochter heeft het ook trouwens. Zij werd getest omdat ze ontzettend klein blijft, en toen kwam dat toevallig aan het licht. Het was wel even vervelend om te horen…

Wat een ontzettend depri bericht wordt dit zo! Terwijl ik juist heel positief ben ingesteld haha! Ik heb er gewoon alle vertrouwen in dat het goed komt! Wel moet mijn cyclus weer helemaal op gang komen, ik heb er net eentje van 46 dagen gehad.

Zijn jullie op nieuwjaarsdag ook zo ontzettend actief? Wij hebben de nieuwjaarsborrel bij mijn schoonfamilie afgezegd, te ver reizen voor een paar uurtjes met E. zijn ooms en tantes doorbrengen… Het was het me niet waard! Mijn man hangt naast me op de bank, die is deze week nog vrij en mag volgende week beginnen aan zijn nieuwe job!

Hahaha klinkt helemaalniet depri hoor…het word alleen een zwangerschap met wat meer toeters en bellen, hahaha.

En je man heeft een nieuwe job…leuk!!

Ik ben echt mega actief al geweest…heb de kamer van J.olijn al geschilderd vandaag en zaterdag ga ik daar behangen!

Verderniet veel gedaan hoor, hahaha en vanavond gaan we traditiegetrouw eten bij de macdonalds…en dan vanaf 2 januari gaan we weer gezonder leven!

Even snel!

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Mar, welkom hier!! Kun je mij gegevens voor het lijstje pm-en? Dan zet ik je erbij!

Hoe is het met alle dames die hopelijk geen duivels krijgen?

Voor iedereen een heel gezond en vruchtbaar 2013!

Mv2 Welkom hier. Fijn zo’n positieve instelling!

Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent!

Szus, hoe gaat het met je? Heb je al getest?? Ik ben heel benieuwd!!!

Bij mij is het deze ronde niet gelukt. Ik ben er gezien de omstandigheden zeker dat het vanavond/morgen door gaat zetten. Het is ook even ‘wennen’ dat ik dus al dagen voordat ik ongi wordt al last kan hebben van minimaal bloedverlies. Goed om te weten voor de volgende keer. Nieuwe ronde/nieuwe kansen in een nieuw jaar, we zullen zien wat het gaat brengen. :slight_smile:

Tigru; ik heb je een berichtje gestuurd hoor!

Wij hebben net het eten op, ik had pizza gemaakt (alles zelf, inclusief de bodem!)… heerlijk!! Mijn grote dame was bekaf vandaag, want die mocht opblijven vannacht. Knap dat het haar lukte, ik kon het nog niet op haar leeftijd. Mijn grote kleine meid had wel lekker geslapen, dus die is redelijk fit.

Verder hebben wij een ontzettend onrustige vakantie gehad; de eerste zaterdag is hier in de buurt een meisje van 6 omgekomen bij een brand. We kenden haar niet, maar ik vond het ontzettend confronterend. Daarna dat jongetje van 2, en vannacht is de gymzaal van de meiden tot de grond aan toe afgebrand… Ik heb zelf ADD en dat soort dingen maken me ontzettend onrustig!

Over 3 weken wordt mijn grote dame 10!!! Wat een mijlpaal. Ze wil graag Olijke Tweeling boeken… Zo leuk, want die vond ik al leuk toen ik haar leeftijd was. Dus we gaan maar op zoek naar een leuk stapeltje ter aanvulling voor haar collectie!

Ik zal mijn man eens helpen… die staat in zijn eentje de afwas te doen :wink:

Gelukkig, gezond, vruchtbaar 2013!

Hier alles nog rustig. Gisteren wat ongi-achtige krampen, maar die heb ik normaal gesproken nooit voor ik ongesteld wordt (wel tijdens) dus dat is wat raar.

Maar ondanks alles heb ik nog niet getest en ga dat vandaag ook niet meer doen. Morgenavond komt er een vriendin eten en logeren en ik weet nog niet of dat nu een reden is wel of juist niet te testen. Ik zie wel hoe mijn pet morgenavond staat :wink: (als ik tegen die tijd niet ongesteld ben geworden natuurlijk). Mijn cyclus is niet heel constant dus kan nog t/m vrijdag losbarsten. Ik :pray: nog even verder :mrgreen:

Marda: jammer dat de ongi door lijkt te zetten. Volgende ronde inderdaad beter.

Meissie: Er zullen vast wel mensen zijn die negatief denken over mijn besluit. Maar op dit moment zijn er maar weinig mensen die weten dat ik hier mee bezig zijn, en dat zijn allemaal mensen waar ik heel close mee ben. Dat zijn ook de mensen die weten dat ik ik hier heel lang over nagedacht heb en die er vertrouwen in hebben dat ik het aan kan. En als mensen het een slecht besluit vinden, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Maar tot nu toe nog geen last van negatieve reacties dus :wink:

Mv2: welkom!

Szus…that’s the spirit!! heel goed dat je er lak aan hebt wat een ander er van vind.

Hier ook al negatieve reactie gehad van een vriendin…ze verklaarde mij voor gek :evil: .

Maar dit is wat wij willen dus jammer voor diegene die het geen puik plan vinden.

En wat knap dat je nog niet getest hebt…ik :pray: op geen duivels maar een mooie positieve test!

Marda balen dat de duivels voor de deur staan…maar idd nieuwe ronde dus nieuwe kansen!

Mv2 wat een hoop narigheid in de vakantie voor jullie, hopelijk zijn de laatste paar dagen wat rustiger!

Als het gaat om kinderwens is het blijkbaar voor veel mensen heel normaal om daar ongegeneerd over te oordelen. Sowieso over het aantal kindjes, want alles wat afwijkt van 2 is beoordeelbaar, ook wordt er heel wat afgeoordeeld over het leeftijdsverschil tussen kinderen in een gezin, maar ook over de leeftijd van de ouders en alles wat een beetje afwijkt van het gemiddelde … ik denk dat het veelal angsten/onzekerheden zijn die mensen op andere ouders projecteren.

Ik denk dat het belangrijkste is dat een kind in liefde en veiligheid op groeit met de praktische zaken die het nodig heeft, de rest is bijzaak. Welke keuze iemand ook maakt, waar het ook om gaat, er zijn toch altijd mensen die het anders doen of er iets anders van vinden.

Mv2… Confronterend inderdaad… zeker als het in je omgeving gebeurd, vreselijk! Hopelijk komt er wat meer rust na de vakantie.

Szus, nog even spannend dus, mijn duimen draaien voor je!

Meisie wat een drukte met behangen enzo… hier een dagje niks gedaan.

Dotje, herkenbaar van dat bruin, ik heb er nu voor de 4e dag op een rij last van zonder dat het doorzet. Ik denk dat het een voorbode van de duivels is.

Fijne avond nog (hier darts aan het kijken met manlief, nou ja hij kijkt ik ben andere dingen aan het doen :wink: )

Hallo dames,

Mag ik misschien hier mee schrijven? Ben officieel een Jan '13 stopper (heel officieel een oktober stopper maar we gaan er nu pas echt voor) maar alleen niemand is daar actief…Als jullie het liever niet hebben wacht ik geduldig tot er wel activiteit komt :smiley:

Gezellig Diaan, gewoon aansluiten hoor :thumbup:

Kom er gezellig bij Diaan!

Welkom diaan!

Mensen zijn goed in het veroordelen van anderen op het moment dat je ook maar iets afwijkt van wat zij standaard vinden. Helaas heb ik daar ook al genoeg ervaring mee… Het is de kunst om je daar evengoed niet door uit het veld te laten slaan!

Ik kan met recht zeggen dat wij vandaag zijn bijgetankt! Ik voel me niet meer zo moe, dus vandaag gaan we maar eens hard er tegenaan in huis! Kan mijn man nog mooi wat klusjes doen voor hij aan het werk gaat :twisted: … Hebben jullie nog leuke plannen voor deze week?

Groetjes van Mar :wink:

Diaan welkom.

Hier is hub weer aan het werk. Ik ga zo even alles opruimen het speelgoed van mijn zoontje dan en misschien nog even wat schoonmaken boven moet wel gebeuren beneden valt wel mee. VAnmiddag misschien nog even dorp in met mijn ouders en verder zien we wel.

Welkom Diaan!

(Voor)oordelen blijf je altijd houden. Ik maak me er niet druk om, zolang het niet is van mensen die belangrijk voor mij zijn…

Hier is manlief vandaag ook weer aan het werk. Keira en ik zijn nog lekker drie dagen samen. Denk dat we vandaag eens naar de kinderboerderij fietsen en op zoek gaan naar nieuwe fietstassen! Heb Keira vanaf nu namelijk achterop (vond haar te zwaar voor voorop) en mijn oude fietstassen passen niet meer.

Hoi meiden,

Een gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik lees al een tijdje mee hier, maar ik was een beetje terughoudend om ook mee te schrijven (de vorige keer dat ik bij een stopperstopic schreef was iedereen binnen no time zwanger en bleef ik als enige niet-zwangere over). Mag ik toch mee komen schrijven? Ik zal mezelf even kort voorstellen: ik ben Elle (niet mijn echte naam) en ben in december 34 jaar geworden. In oktober 2011 heb ik met mijn vriend een prachtige dochter gekregen die na 2 jaar proberen en 9 maanden medische molen is ontstaan na de eerste IUI-behandeling die ik onderging. Na de bevalling ben ik niet meer aan de anticonceptie gegaan (de kans op een spontane zwangerschap is voor ons maar 1-2% per maand). In september waren we al niet meer zo bezig met niet klussen in de kans’rijke’ periode, maar vanaf oktober klussen we echt gericht. Zonder resultaat tot nu toe. Ik heb vanmorgen naar de HA gebeld voor een nieuwe verwijzing naar de fertipoli. We gaan dus weer de molen in binnenkort, hopelijk snel met resultaat. Ik zou het leuk vinden met jullie mee te kletsen intussen. Dat 2013 voor ons allemaal maar een vruchtbaar jaar mag worden.

Leuk dames dat ik mee mag doen hier!!

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben dus Diaan en ben 28 jaar samen met mijn man hebben we een pracht meid van 1,5 jaar en nu dus ook de wens voor een tweede.

Weet niet of jullie meer willen weten? Vraag het maar gerust!!

Als eerste voor iedereen de beste wensen en hopelijk een vruchtbaar 2013 :inlove:

Zo at ik t/m maandag als een bouwvakker (extra brintapap, 1 of 2 boterhammen extra als lunch, extra opscheppen met avondeten) zo heb ik sinds gisteren weer weinig eetlust. Ik heb maandagavond en dinsdagmiddag moeten overgeven (maandagmiddag oliebollen op die misschien verkeerd zijn gevallen?) en sindsdien gaat het eten moeizamer. Ook koffie smaakt me ineens niet meer, al probeer ik wel wat te drinken om hoofdpijn te voorkomen, maar vanmorgen dus een halve mok met wat tegenzin erin. Ik heb verder wel heel veel trek in suiker (zoete limonade, ontbijtkoek met suiker, geroosterde boterham met jam of vruchtenhagel) dus neem ik dat af en toe.

Ik kan me herinneren dat ik bij Pete ook weinig trek had ik avondeten, ik heb toen de eerste 12 weken op tosti’s geleefd :lol:

Wat een drukte ineens hier :o Wel erg gezellig, ik hoop dat er snel zwangeren bijkomen :pray:

Dotje, spannend nog steeds. Geen rode duivels zorgt ervoor dat er nog hoop in ieder geval. Misschien was je de 29e nog net te vroeg met testen? Welke testen had je gebruikt? Sommigen merken hebben een hogere hcg nodig als andere merken.

Angela, balen zeg :hug:

Wel fijn dat je achteraf de signalen van een eisprong goed herkent hebt, misschien heb je daar de volgende ronde wat aan.

Szus, bij jou ook spannend, zowel qua NOD als nieuwe baan!

Hopelijk komen er geen rode duivels vandaag, maar ik zou dan wel morgenochtend pas testen, want ochtendurine is geconcentreerder en dan is een eventuele tweede streep duidelijker.

Tigru, wat voor traktaties heb je gemaakt?

(Ik moet over een maand voor Luc en Stan maken voor zowel kdv als psz :roll:)

Kleine Spruit, gewoon doorklussen inderdaad, stel je voor dat je ineens een eisprong hebt dan heb je die in ieder geval niet gemist.

Kato, ik lees wel vaker dat iemand een week lang positief test met ovulatietesten, sommigen hebben gewoon een lange LH-piek, de eisprong is dan vaak wel binnen 24-48 uur na de eerste positieve ovulatietest.

Dat het door een miskraam kan komen dan zie je vaak ook dat zwangerschapstesten licht positief uitvallen, aangezien je nog weken na een miskraam hcg in je lichaam kan hebben. Aangezien jouw zwangerschapstest laatst negatief was, denk ik niet dat dit bij jou de oorzaak van de positieve ovulatietesten zijn?

Kun je eventueel een foto maken van de ovulatietesten? Misschien kunnen we even meekijken om te zien of ze echt positief zijn? En test je met ochtendurine of met de tweede plas van ochtend?

vanholland, nog gefeliciteerd!

Een speciale dag om jarig te zijn, alhoewel ik denk dat de meesten 's avonds niet op verjaardagsvisite willen komen? Ik ben op valentijnsdag jarig en de meesten willen dan samen zijn met hun partner, wat op zich wel begrijpelijk is.

mv2meiden, welkom.

Hoe ben je erachter gekomen van die translocatie? Door je dochter of doordat je zelf klachten had?

Marda, is het nog doorgezet?

meissie, toen we zeiden dat we nog een wens voor een 4e hadden verklaarden velen ons ook voor gek (maar meestal mensen die nog geen kinderen of max 2 kinderen hebben) dus ik ben benieuwd naar de reacties als we het kenbaar gaan maken.

diaan84, ook welkom.

Elle, ook welkom.

Ik ben tot nu toe nog de enige zwangere, alhoewel ik wel hoop dat er snel meer zullen volgen.

Fijn dat je al zo snel weer een verwijzing naar de fertipoli heb gekregen, alhoewel fijn misschien niet het goede woord is, want de mmm wil je liever vermijden. Ik hoop dat je met wat hulp snel zwanger bent! Zal IUI de eerste stap zijn of kun je nog eerst wat anders (medicatie ofzo) proberen?

Hier zijn de kids gisteren opgehaald door mijn ouders (die wonen bijna anderhalf uur verderop) en blijven daar t/m zaterdag logeren. Vrijdagavond gaan we naar mijn broertje (die woont daar ook in de buurt) voor een nieuwjaarsborrel van het poolteam van manlief en dan blijven wij daarna bij mijn ouders slapen om zaterdagmiddag weer met de kids naar huis te gaan.

Elle jij ook van harte welkom hier!

Elle en Diaan, willen jullie gegevens “aanleveren” per pm voor het lijstje? Dan ga ik iedereen er gewoon bij zetten!

En Elle, het valt mij ook op dat het een gezellige boel hier is, maar weinig zwangeren. Bij de augustus/september 2009 stoppers heb ik destijds meegeschreven, maar dat was een verhaal apart. Bij de december 2009 stoppers heb ik ook geschreven (mijn man kwam toen pas terug uit Afghanistan) maar ook daar waren er veel snel zwanger en liep het eigenlijk een beetje dood… Hier gelukkig niet!

Ik hoop ook op allemaal zwangeren dit jaar met een paar bevallingen erbij!