Oktober-November-December stoppers 2012! - deel 2!

@meissie wrote:

Kleine spruit…suc6 met wachten…heb je nog wel advies meegekregen over of je eventueel nog een eisprong kan hebben.

Nee alleen dat wij ongeveer 3 keer in de week moeten klussen, stel dat ik nog een eisprong heb dat ik die dan niet zo makkelijk kan missen… Moet nu nog 1.5 maand wachten, kijken of de duivels nog langs willen komen en anders gaan ze actie ondernemen. Een kuur geloof ik zodat ik dan weer ongesteld word. * een soort kort pilgebruik * zo heeft de HA het mijn in ieder geval uitgelegd. Dan krijg ik alsnog een ontrekkingsbloedding en dan gaan ze weer kijken of het dan weer uit mezelf wil komen.

Tjah ik ben ook nog niet bekend met dit alles haha, is de 1e. Wel leuk dat ik het hier allemaal kan vertellen zodat ik mijn naasten niks hoef te vertellen :mrgreen:

Sjeee…

Wat kletsen jullie snel :shock:

Ik kan dit niet bijhouden vrees ik :stuck_out_tongue:

ML houdt netjes een vruchtbaarheidskalender bij op zijn iPhone, die weet precies wanneer wat behoort te gebeuren :wink:

En zondag zou ik ongesteld moeten worden zegt hij. Aangezien we nou ook weer niet superactief zijn geweest verwacht ik niet dat er raak geschoten is, maar we zullen zien…

meissie wat lief tnx!!

ik ben ook benieuwd maar wil er niet te veel van verwachten eigenlijk.

hopelijk weet ik volgende week meer!

ik test ook met sensitest en ik vind deze heel prettig werken!

szus heb je al getest?

clair toch spannend!je weet maar nooit!

kleine spruit hopelijk is het bezoekje aan de huisarts helemaal niet nodig!

Kleine spruit, ik klaag dan helemaal niet meer :wink: … wat vervelend zeg. Hopelijk komt het toch gauw, en zonder bezoek aan je huisarts! Ik vond 46 dagen al erg rot, je lichaam blijft je voor de gek houden dan…

Het is ook nieuw voor mij, me aansluiten bij een topic als deze, want K. (oudste) kwam door de pil heen en M. (jongste) meteen raak na het uithalen van de spiraal.

De honden van mijn moeder zijn weer weg, blij toe. Al dat geschuivel in de kamer :wink: … maar we moeten er alvast aan wennen, want mijn ouders gaan in mei 3,5 week naar Canada en dan heb ik toegezegd dat wij de honden wel nemen. Waarom ben ik daar aan begonnen? :think:

Wat eten jullie vanavond?? Ik ga sperziebonen saté met gehakt maken! In november hebben we afgesproken dat ik zou proberen elke dag gezond te koken, geen patat meer en niks meer bestellen, en dat gaat ontzettend goed! Maar het is wel moeilijk om weer wat nieuws te verzinnen elke keer…

Groetjes,

Mar :wink:

Jeetje JipenJanneke, dat jij zo lang kan wachten! Dat zou ik niet kunnen.

Spannend Clair en wat grappig dat je man er zo mee bezig is!

Ach Kleine spruit, 1,5 maand dat vliegt voorbij. En wie weet is het helemaal niet nodig…

Meissie, ik heb m’n ei niet gespot. Ovulatietest was ruim een week lang positief. Uiteindelijk gisteren toch nog een zwangerschapstest gedaan. Deze was wel positief, maar de bleodingen worden erger. Dus dat zal niet zo blijven vrees ik. :cry: Vandaag even gebeld met de huisarts en die wil morgen toch even checken. Misschien een restantje van de vorige miskraam of wederom een hele vroege miskraam. Zou niet moeten kunnen volgens mij, na slechts 17/18 dagen maar we zullen zien wat hij morgen zegt. Wel fijn dat het voor het weekend nog even kon, anders blijf ik er toch maar over tobben.

Hier is de “pijn” aan m’n linkerkant over geloof ik…heb nu een beurs gevoel in mijn onderbuik…straks nog een ovulatietestje doen misschien?

Vanmorgen schrok ik om 08.08 wakker :shock: terwijl ik om 07.15 mijn wekker had gezet om te gaan werken.

Nog geen minuut later werd ik door mijn werk gebeld waar ik bleef (vanaf 08.00 gaat de telefoon automatisch aan en had ik daarachter moeten zitten :lol:) of ik ziek was. Gelukkig waren de kids logeren en kon ik gelijk op de fiets en was ik om 08.15 op werk.

Ik heb de hele dag het idee alsof er wat vastzit in mijn slokdarm. Hierdoor met vlagen misselijk, veel opboeren en weinig trek in eten. Vaak zakt het wel als ik wat gegeten hebt, maar met anderhalf komt dat gevoel dan weer terug. Tot nu toe 2 plakken ontbijtkoek en 2 geroosterde boterhammen dus dat is niet echt veel. Gelukkig heb ik niet meer hoeven overgeven.

diaan84, mijn ouders en broertje en schoonouders hebben we het met de Kerst verteld, afgelopen dagen mijn beide zwagers en hun vrouw/vriendin. Gisteren hebben we ook goede vrienden van ons (de kids noemen ze ook oom en tante) gebeld, omdat we weten dat ze al ruim 3 jaar bezig zijn en inmiddels de mmm in zijn dus we wilden wel dat ze het van ons hoorden. Verder willen we het stilhouden tot de termijnecho. Daarna vertellen we het de kids ook pas, omdat ik ze nog jong vind om uit te leggen als het toch misgaat en de oudste in dezelfde klas van de dochter van mijn baas zit en mijn werk nog even niks mag weten.

Jij bent assistente van een gynaecoloog? Ik ben doktersassistente bij een huisartsenpraktijk :wink:

Dotje, jammer dat de rode duivels toch zijn gearriveerd, maar nu weet je waar je aan toe bent.

Tigru, jammer dat de ovulatietesten niet duidelijk waren deze ronde.

Marda, bij jou heeft het dan ook doorgezet. Wel een kortere cyclus dan de vorige keer en ook wel fijn dat je luteale fase normaal is.

meissie, die testen van Sensitest zijn inderdaad wat groter, ik kan me herinneren dat ik daar toen een datum op kon schrijven. Hopelijk vind je een dezer dagen je LH-piek.

Kleine Spruit, ik denk dan dat je huisarts Primolut bedoeld, dat wordt gebruikt om een menstruatie uit te stellen of er juist eentje op te wekken, omdat je na inname van een paar dagen dan weer stopt dat je dan na 2-3 dagen een ontrekkingsbloeding krijgt. Meestal zie je dan dat je lichaam het dan ineens wel goed gaat oppakken.

Clair, wel handig dat manlief die app heeft, kan hij zelf een beetje in de gaten houden wanneer op tijd thuis moet zijn :wink:

mv2meiden, klinkt op zich wel lekker (alhoewel sate niet echt gezond is :wink:)

Manlief is werken en de kids zijn logeren en eigelijk heb ik weinig trek, maar ik ga denk ik wat ei roerbakken met wat partjes tomaat en chilisaus erover.

Kato, apart dat de zwangerschapstest zo vroeg in je cyclus al positief geeft. Van je vorige miskraam lijkt me niet, omdat je hoervoor wel negatieve testen had toch? Misschien toch op dag 6-7-8 al een eisprong gehad, dan zou je nu 10 dpo kunnen zijn en dan kan een zwangerschapstest al licht positief worden. Mocht dat zo zijn dan hoop ik wel dat het goed gaat komen! Wel fijn dat je morgen al bij de huisarts terecht kan. Gaan ze dan ook bloed (op hcg) prikken?

Welke zwangerschapstest heb je gebruikt? (Ik heb al vaker op fora gelezen dat Kruidvat 2v5 ook op LH kan reageren en er zijn merken die vaak vals positief zijn, waar mannen of kraanwater zelfs voor een positieve test kunnen zorgen.)

mv2meiden dat is een goed voornemen!

hier heeft mijn man een week vakantie dus hier kijken we nog even nergens naar haha volgende week weer wel!

wij hebben lekker gegourmet dat vind de oudste helemaal leuk.

kato een positieve zwangerschapstest?dan ben je zwanger?

heb je geen foto voor ons?welk merk heb je gebruikt?

fijn dat je morgen bij de huisarts terrecht kan.

en ik kijk wel hoe lang ik het vol hou met niet testen :wink:

meissie ik zou idd even een ovulatietestje doen kijken of hij alweer lichter wordt die 2e streep.

sassie wat goed dat je toch nog zo snel op je werk was joh!!

maar je bent daar eigenlijk de hele dag van slag van he.

ik ben hier misselijk blehh…

Jip ik heb nog geen positieve test gehad…zou nu dus testen om te zien ofdat ie al knalt…al heb ik helemaal geen vruchtbaar slijmverlies ofzow.

Weet niet of het lukt met de foto…

Duidelijk genoeg…ik zie idd een 2e lijn hoor!

Strange dat je nu bloedverlies hebt…en uberhaupt al een positieve test…raarraarraar maar waar :mrgreen:

Dat is dus gelukt! Deze test is van gisteravond. (Foto ook) Hopen dat het morgenvroeg duidelijker is geworden. Maar zoals ik al zei; weinig hoop.

Laten we eens wat recepten uitwisselen ter inspiratie, ik loop ook vaak vast. Ook omdat de kindjes wel veel lusten, maar lang niet alles natuurlijk.

Vandaag heerlijke andijviestpot met spekjes en braadworst gegeten. En morgen staat zelf gemaakte goulashsoep em spaghetti bolognese volgens origineel recept op het menu! Deze staat al heerlijk de hele avond te pruttelen! Nu al zin in!!! Wij koken bijna altijd alles vers. Geen potjes en pakjes meer. Dat bevalt ons super! Lijkt veel werk, maar valt reuze mee. We eten veel lekkerder, gezonder en ook nog goedkoper. Was even een stap, maar zeker de moeite!

Kato, ik ben het helaas met Sassie eens… zulke testen kunnen wijzen op een eisprong! Daar staan de kruidvat testen om bekend. Zeker als je op heel vroeg in de cyclus positief test.

Ik zou het ook even met een ander merk proberen, zoals clearblue.

Misschien dat het dat dan is… Verklaart alleen niet de 6 positieve ovulatietesten van clearblue. Misschien dat bepaalde waardes bij mij altijd hoog zijn? Heb er verder ook geen ervaring mee. Vorige zwangerschappen waren (gelukkig) zo snel en volgens het boekje.

Tja… moeilijk zeg… Gezien steeds alle ovulatietesten positief zijn denk ik toch aan een zwangerschap. Ik heb ook wel eens (achteraf gezien) op cyclusdag 6/7 een eisprong gehad… toen ik positief testte dacht ik 4 weken zwanger te zijn, daarna bleek dat ik al bijna 6 weken zwanger was, de eisprong moet ik net na de ongi gehad hebben, dus het kan wel… wel vervelend van dat bloedverlies, maar ook dat kan op vanalles wijzen (een van meerling verliezen, vmk, hematoom, innestelingsbloeding) Lastig hoor :think:

Ik hoop dat de ha je meer duidelijkheid kan geven! Je zou ook een bloedtest kunnen vragen dan kunnen ze met zekerheid zeggen of je wel/niet zwanger bent.

Voor de zekerheid ook even een andere test proberen en anders over 3 dagen nog eens met een kruidvat om te kijken hoe de test er dan uit ziet (of de streep donkerder/lichter wordt).

Heb je de HA al gebeld Kato? Dan kun je misschien zekerheid krijgen met een echo?

Oei, ik hou ook van vers koken. Vandaag spinazie geroerbakt met mozarella, pesto en zongedroogde tomaat. Daarbij tagliattelli en een kaasburger.

Vind het ook altijd moeilijk om iets te verzinnen en vooral zonder pakjes vind ik soms nog lastiger, al gaat het steeds beter…

Morgen eten we pasta, wel met kant-en-klaar saus, zat in de kerstpakketten en ga het niet weggooien. Maar wel met verse groente, al vind ik de courgette op het moment niet te betalen!

wat vreemd Kato! Ben benieuwd wat de huisarts zegt.

Sassie wat een ochtend! en wat ben je vlot! zou ik niet zijn!

Jij bent dus ook doktersassistente?! leuk! ik dus ook, haha, ik werk in het ziekenhuis, nou ja de buitenlocatie er van, ik werk 3 dagen en elke dag is weer anders, de ene dag werk ik met de gynaecologen, dan weer met de kinderartsen, internisten, en de orthopeed, lekker afwisselend. Ik heb in een huisartsenpraktijk gewerkt, na 5 jaar ziekenhuis, maar daar was ik binnen een jaar weg, te klein vond ik, hoe lang werk jij al voor deze huisarts?

Hoe reageerde je familie toen jullie vertelden dat er nog een kleintje bij komt? en je vrienden? waren zeker wel blij dat jullie het persoonlijk vertelden?

Jipenjanneke…ben je misselijk!!! oohhh!! Ga je echt wachten met testen? zo knap!!

meissie heb je nog een ovulatietest gedaan?

Clair voor jou ook spannend! en wat lief van je man, ik heb die app ook op mijn telefoon :slight_smile:

Szus, weet jij al wat meer?

Koken vind ik trouwens heel erg…nou ja het koken niet, maar het bedenken er van! probeer sinds een jaartje ook zonder pakjes en alles te doen, maar het lukt me nog niet elke avond.

dus recepten zijn altijd welkom!! :smiley:

Hoi dames. Gisteravond toch maar getest (na 3 uur niet gedronken te hebben, moet volgens gebruiksaanwijzing ruim genoeg zijn): negatief.

Maar ook nog geen (voor)tekenen van ongi. Ik heb weinig hoop, maar als ik zaterdagochtend nog niet ongesteld ben zal ik er nog wel een testje tegenaan gooien op ochtendurine.

Nieuwe werk is goed begonnen: ontspannen sfeer, leuke collega´s en nu al het gevoel dat ik iets toe kan voegen aan het team :smiley:

Kato: verwarrend. Hopelijk kan de huisarts wat duidelijkheid scheppen. Misschien de hormoonlevels in je bloed laten bepalen?

Sas: wow, kickstart dus vanmorgen…maar wel lekker uitgeslapen :wink:

kato ik vind het toch wel erg duidelijk je zwangerschapstest.

ik dacht dat die van het kruidvat 2v5 toch wel betrouwbaar waren.

ik denk dat je zwanger bent,misschien morgen een testje doen van clear blue of een ander merk?

er zijn meiden waarbij het lijkt of ze ongesteld zijn geworden maar wel degelijk zwanger zijn.

ik duim voor je!!!

diaan ja misselijk pfff ik denk dat het komt van het gourmetten.

meissie ben benieuwd wat je test morgen dan zegt.

szus spannend zeg ik duim voor je!

en wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt op je nieuwe werk!