Goedemiddag op deze zonnige dag vandaag.
Sassie gefeliciteerd met je mooie echo. Leuk een meisje voor jullie.
Tigru ook gefeliciteerd met je mooie echt. En de beeb lekker aan het bewegen.
Hier is volgens mij de ongie aan het doorbreken. Ik vind het heel fijn weet ik tenminste waar we aan toe zijn. En dat zonder naar de dokter te zijn geweest. Zo ik ga even stofzuigen en als zoonlief wakker is even naar opa en oma. Heb de auto van mijn zus te leen deze week die zijn op vakantie dus mocht ik hem lenen. En hub moet werken vanavond dus ik blijf gezellig eten bij mijn ouders
@sassie1980 wrote:
Clair, misschien een innestelingsbloeding? Wanneer zou je normaal verwachten ongesteld te moeten worden?
A.s. vrijdag zou ik volgens mijn berekening ongesteld moeten worden. Maar de app van VL geeft aan donderdag, maar die zit er wel eens vaker naast.
Gisteren zat het al te vervelen en vannacht toen werd ik wakker en voelde ik dat ik aan het vloeien was. Bij toiletbezoek was het helderrood bloed maar het is vele male lichtere bloeding dan ik normaal heb en ook de krampen. Ik heb wel krampen gevoeld maar normaal dan heb ik voorafgaand aan ongesteld een uur of 3 flinke krampen en dan breekt de bloeding goed door en dan is het 2 dagen de kraan open en dan nog een paar dagen lichtere bloeding.
Wat ik nu heb lijkt meer op wat ik normaal op de lichtere dagen heb.
Ik ben niet synchroon met de anderen deze maand want mijn cyclus was vorige maand wat langer dan normaal, dus mijn NOD is pas 3 april: ik moet nog even geduld hebben :shifty:
Clair: raadselachtig, maar wel spannend of het nog echt gaat doorbreken of het toch een late innesteling is
Sassie een meid: wat leuk! :mrgreen:
Kato: succes met wachten
Tja, ik twijfel nog steeds of het nu wel of geen normale ongesteldheid is.
Ik vloei nog steeds maar het lijkt ook al af te nemen.
Misschien dat ik het weekend toch maar een testje ga halen.
Nou hier is de ongie eindelijk doorgebroken dus we gaan ronde 1 in.
Wat fijn vanholland! Eindelijk kan het dan beginnen! Hopen op een snelle positieve test.
Elke maand is het toch weer anders Clair. Maar als het dan niet doorzet dan blijft je toch maar hopen. Ik zou ook even een test doen. Wie weet en anders in ieder geval zekerheid.
Hier nog geen nieuws. Temperatuur is nog hoog, dus morgen misschien wel testen. Meestal komt het 's nachts, maar nog geen duidelijke tekens. Kan ook zijn dat m’n periode eens een dagje langer is.
Bedenk me nu wel dat ik morgen niet met ochtendplasje kan testen. Ik heb namelijk geen test. Of zou ik dit dan op kunnen vangen? En bewaren? Anders misschien toch tot zaterdag wachten… Weet niet of me dat lukt?!
Ik wil wel een dinterklaaskadootje!!! (Zou eventueel 5 dec uitgerekend zijn)
Hoi meiden,
ik heb hier een tijd terug heel even meegeschreven en nu al een hele tijd niet meer. Ik vond dat niet zo aardig van mezelf, dus wilde ik ff uitleggen. Bij ons gaat kindjes krijgen niet vanzelf, onze eerste dochter hebben we gekregen met iui. Nu lukte het ook niet spontaan en zijn we dus weer in de mmm beland, de eerste iui is helaas msilukt. Het is dan moeilijk te lezen dat anderen wel redelijk snel spontaan zwanger worden (hoe erg je het iedereen ook gunt, want dat doe ik). Ik ben daarom ff onder een steen gekropen en reageer hier niet (lees soms wel). Dat wilde ik even zeggen.
groetjes!
@ Elle,
Nou, heel begrijpelijk Elle. Ook niet te hard zijn daarin voor jezelf. Wat dat aangaat is de wereld niet rechtvaardig, hoezeer je het andere ook gunt, je gunt het jezelf zeker net zoveel en niet voor iedereen verloopt zoiets vanzelfsprekend en dan mag je daar ook best even van balen.
Ik hoop dat iui snel voor je aanslaat en je hier geweldig nieuws komt posten!
Bij mij denk ik dat het toch ongesteldheid is. Het vloeien is niet verder afgenomen maar zelfs iets erger geworden en blijf lichte krampen houden.
Dus ik denk dat het toch gewoon ongesteldheid is maar voor alle zekerheid wil ik van het weekend toch een testje doen omdat het deze keer zo anders verloopt als dat ik gewend ben.
Begrijpelijk hoor Elle. Het is altijd een keertje slikken als andere zwanger worden en jij niet. En dat zal vast wel moeilijker worden als het echt steeds langer duurt. Maar het kan ook fijn zijn om hier je frustraties te spuien en steun te krijgen als het nodig is.
Net gehoord dat een vriendin weer zwanger is. Meteen de eerste maand raak. En dat steekt wel een beetje. Ik wil ook!! En dat kan ik dan hier lekker zeggen en voor haar heel blij zijn.
Ik heb net een test gedaan, helaas negatief. Ook nog geen duivels, terwijl ik gewend ben aan een regelmatige cyclus van 28/29 dagen. Dus ik verwacht dat het nu wel snel door zal breken. Zo niet dan misschien zondag nog eens testen met een ochtendplasje. Temperatuur was vanmorgen nog wel hoog. Blijft dus nog even spannend hier.
Hey meiden,
Sorry even ego…
Mn moeder is vandaag weer naar t zkh geweest en ze starten a.s donderdag met de 1ste chemo van de 3. Deze moeten aanslaan anders kunnen ze niets meer doen, slaan ze aan (weten we na de 2e chemo) dan krijgt ze daarna stamceltransplantatie…allees heeft de dokter helaas gezegd dat ze zich ernstig zorgen maakt of de chemo wel zal aanslaan en of mn moeder het wel aankan omdat ze nog zo verzwakt is van vorige chemo’s. Het is dus hopen op n wonder eigenlijk en heeeel hard duimen dat het allemAl toch positief wil uitpakken. Maar ben zo bang zo bang om mn moeder te verliezen…als t niet aanslaat ziet ze mss zelfs ons 2e kindje niet meer
Alles voelt zo dubbel, niemand weet nog dat we weer zwanger zijn, willen we dinsdag na de echo vertellen, hopelijk kunnen mn ouders zich daar een beetje aan optrekken…valt zo niet mee allemaal
Sorry ik probeer snel weer bij te lezen en te reageren maar kan t even niet opbrengen :oops:
@Dotje
Je angst is heel begrijpelijk en ook reeel na dergelijk gesprek met de arts.
Desondanks blijft het in dergelijke situaties goed om positief te blijven denken. Ik denk dat het nieuws van je zwangerschap delen met je moeder erg goed zou zijn voor haar om positieve energie op te doen om dit aan te kunnen.
Sterkte meid, ik hoop op goed nieuws binnenkort.
Vanholland fijn dat je duidelijkheid hebt.
Kato de duimen draaien.
Clair jammer meid…
Elle logisch dat je het er moeilijk mee hebt. Hoop dat de IUI snel lukt.
Dotje… Ik wil je een dikke knuffel geven. Meer kan ik niet doen en ik weet dat het maar even helpt. Ik kan niet anders dan hopen dat de chemo aanslaat. Ik weet helaas maar al te goed wat je meemaakt.
Jeetje Dotje, wat erg! Ik hoop dat jullie gauw wat beter nieuws krijgen en dat jullie beeb er aan bij kan dragen dat ze sterker de strijd aan gaat! Veel sterkte en ego berichtjes zijn nooit een probleem!
Bij mij is het ook doorgebroken, dus helaas ronde 6 nu in! Ben er best ziek van. (letterlijk en figuurlijk) Dinsdag wordt ik 36, dus kansen nemen toch een beetje af. Maar een gezellig weekend voor de boeg, en dan er maar weer tegenaan!
Dotje, jeetje wat een nieuws over je moeder :hug:
Ik kan me voorstellen dat je nu met een wisseling aan emoties zit, blij vanwege de zwangerschap en bang vanwege je moeder’s ziekte.
Toen ik zwanger was van Pete werd er bij mijn schoonmoeder darmkanker geconstateerd. Ze heeft geen chemo of bestralingen nodig gehad, maar uiteindelijk wel 8 operaties in 2 jaar tijd. Voor haar was mijn zwangerschap en de geboorte van haar eerste kleinkind wel een lichtpuntje in alle ellende en zorgde ervoor dat ze bleef vechten.
Ik hoop dat je ouders na jouw echo van dinsdag weer even wat positiviteit in deze periode kunnen vinden :hug:
Kato, balen dat je ongesteld bent geworden!
Als het goed is ga ik rond 30-34 weken een extra echo krijgen, omdat mijn oma diabetes heeft en mijn baarmoeder voorloopt en ze dan willen kijken of de kleine goed groeit volgens schema.
Ik wil sowieso rond 27 weken een 3D-echo laten maken, dat heb ik bij de jongens ook rond die termijn gedaan.
vanholland, op zich wel fijn dat het nu eindelijk is doorgebroken, nu kun je voor de 1e ronde gaan.
Elle, jammer dat de 1e IUI mislukt is :hug:
Ik kan me voorstellen dat het dan af en toe moeilijk is om actief mee te lezen en te reageren. Ik hoop dat je toch binnenkort positief nieuws kan komen melden.
Clair, heb je nog een testje gedaan?
Nope, geen testje meer gedaan. Ik heb geen kans gezien om er een te halen en heb er geen meer in huis.
Even kort…mooi beebje met kloppend hartje gezien :inlove:
Volgens deze meting zou ik 1 dag verder zijn, mag over 3 weekjes weer
Fijn nieuws Dotje, dat kun je wel gebruiken!
Meiden, wat een lieve begripvolle reacties! Ik zal proberen zo nu en dan weer eens te reageren.
Dotje wat een rotnieuws van je moeder! Sterkte met de situatie en hopelijk kan jullie mooie nieuws nog voor een lichtpuntje zorgen.
Heel fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien, is toch altijd weer spannend!
sassie wat leuk dat je na 3 jongens nu een meisje krijgt (al was een jongen vast net zo welkom geweest)! Hopelijk vinden ze bij de echo tussen 30 en 34 weken geen groeiafwijking, maar wel leuk om nog een keertje extra te mogen gluren.
kato balen dat t deze ronde niet raak was. Ik wordt in december ook al 35, dus dat probleem met afnemende kansen speelt hier ook wel mee. Laten we hopen dat het voor ons allebei snel raak is!
clair hoe is t nu met jou? Nog getest inmiddels of is de ongi al doorgebroken?
Ik heb er nu 3 dagen Clomid opzitten, nog 2 te gaan. Maandag moet ik naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of alles goed is gegroeid. En dan hopelijk ergens eind volgende week de tweede iui.
Ik heb toevallig vanmorgen testje gedaan, alsnog voor alle zekerheid maar wees negatief uit dus op naar volgende ronde.
En Kato, Elle, ik was 38 toen ik voor eerste keer zwanger raakte na een jaartje oefenen en ik heb ook nog aanzienlijk overgewicht. Ik ben nu 40, mijn leidinggevende was zelfs 42 met haar eerste. Dus kop op, leeftijd hoeft echt niet het struikelblok te zijn.
Vandaag 20 weken :inlove: