Ik lees inderdaad meer positieve ervaringen over Sensitest, ik denk dat ik daar de volgende deer maar naar ga kijken.
Angela, mooie echo! :inlove:
Prachtig Angela!
Ik mag 2 april voor eerste echo…kan niet wachten!
Vandaag van mvm geweest, kratten staan al in huis dus kan ik volgende week gelijk beginnen
Morgen de eerste verjaardag van Maarten!
Ons modem was kapot gegaan en vorige week dinsdagmiddag hebben we een nieuwe gekregen, dus een paar dagen zonder internet (en wifi) gezeten.
Vorige week had ik op zaterdag een praktijkdag, moest ik maandag extra werken (collega op vakantie), dinsdag werken, woensdag vrij maar 's avonds een nascholing, donderdag gewerkt, vrijdag gewerkt en zaterdag weer een praktijkdag. Een drukke periode achter de rug dus, pff.
Vorige week maandag had ik weer controle bij de verloskundige. Mijn bloeddruk was aan de lage kant, maar daar ben ik bekend mee. Mijn baarmoeder loopt flink voor (ongeveer 4-6 weken, hij zat toen al bijna tegen mijn ribbenboog aan!) dus dat willen ze goed in de gaten houden, omdat een te snelle groei meer risico’s geeft, o.a. voor het litteken van mijn keizersnede en kans op vroeggeboorte. Hoogstwaarschijnlijk krijg ik ook rond 30 weken een groeiecho om het gewicht van het kindje beter in te kunnen schatten.
Szus, jammer dat je ongesteld bent geworden :hug:
Ga je deze cyclus weer een poging doen of las je weer een maandje pauze in?
Kleine Spruit, dat bruinverlies bij het afvegen zou door een eisprong kunnen komen, daar had ik ook regelmatig last van. Als dit zo is dan zou je ongeveer 12 tot 16 dagen erna ongesteld moeten gaan worden.
Alhoewel ik hoop dat je niet ongesteld ga worden
Dotje, wel fijn dat jij ook even kan liggen als je zoontje slaapt.
jipenjanneke, nog 1 dag, spannend zeg
diaan84, wel fijn dat je al zo snel een echo kan krijgen, soms wel handig als je connecties hebt
Kato, was je nog met ovulatietesten begonnen?
Tigru, fijn dat je een goede echo hebt gehad :inlove:
Heb je nu rond 12 weken nog een echo? Of pas de 20-weken echo?
Marda, vervelend van die vals positieve testen :evil:
Ben je inmiddels al ongesteld geworden, ik kan dat zo snel niet terugvinden? Zonee dan misschien een ander merk test proberen?
Angela_84, mooie echo :inlove:
Nog 13 dagen en dan heb ik mijn 20-weken echo :inlove:
Hoi meiden, ik weet dat ik hier bar weinig post, maar wil toch even laten weten dat ik weer ongesteld ben geworden. Na vijf weken en een dag al! Ben ik erg blij mee.
Sassie spannend 20 weken echo!
Wil je weten wat het geslacht is?
Ik heb met 10 weken een echo voor de termijn bepaling, doen ze met 7 weken nog niet. En ik heb met 12 weken een echo voor de combinatietest. We willen gewoon graag weten waar we aan toe zijn.
Oh balen als de pc niet meer werkt! Ik had gisteren in mijn winkel het politievirus erop. Kon de computer dus wegbrengen voor reparatie. Behalve dat het vast weer een hoop geld kost merk je dan weer hoe veel je dat ding gebruikt/nodig hebt.
Leuk en spannend de 20 weken echo al weer bijna, sassie. Wat gaat het snel!
Jeetje wat veel echo’s tigru. Wel fijn eigenlijk. Wij hebben bij ons kinderen ook een combinatietest laten doen. Bij de oudste was dit een tijdelijke test in de regio om dit standaard te laten doen. Bij een derde zouden we dit weer doen.
Jammer Sollie!
Ik heb idd geen testen gebruikt deze ronde. Ergens wel lekker rustig, maar ik ga denk ik wel een paar keer temperaturen. Dan weet ik iig of de eisprong is geweest. Ik verwacht de eisprong komend weekend…
Wat een rust hier dit weekend
Ik had gisterochtend de rare ervaring dat ik erachter kwam dat ik ziek was doordat ik mijn temperatuur ging meten. Was namelijk nog niet wakker genoeg om me te realiseren dat ik me prut voelde maar mijn basaal temperatuur wees me op dat feit
Gisteren hele dag koorts gehad maar behalve een licht hoestje niet zoveel aan de hand. Vandaag nog een beetje verhoging en serieuze hoest dus ik zal er maar vanuit gaan dat de koorts door de luchtweginfectie kwam.
Hopelijk is het morgen qua temperatuur allemaal weer goed en is de shock voor mijn lichaam niet zo groot dat cyclus van slag is: volgens planning morgen of dinsdag positieve ovu-test. Kan ik weer visjes gaan vangen :mrgreen:
Sollie: dat begint zowaar op een cyclus te lijken. Hopelijk kun je hierdoor wat makkelijk inschatten wanneer je vruchtbaar bent :thumbup:
Dotje: hoe was Maarten’s eerste verjaardag?
Kato: eisprong al gehad?
Hier zijn we weer zwaar aan het oefenen gegaan
Vond het alleen vanmorgen vreemd, ik werd misselijk wakker met een wat weeïg gevoel in mijn onderbuik.
Later is dat weer gezakt maar het is niet zo dat ik naar de wc hoefde ofzo, dus leken niet m’n darmen te zijn.
Dus weet even niet zo goed wat het dan wel geweest is. Voor ovulatie is het mijn inziens te laat en die voel ik doorgaans niet en voor al het andere is het nog te vroeg… :?
Sollie, ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent (na een langere cyclus vorige ronde) maar ook wel een beetje jammer lijkt me.
Angela_84, wij willen graag het geslacht weten :inlove:
Ik moet alles nieuw aanschaffen (op de commode na had ik alles de deur uit gedaan) dus ik vind het leuker om geslachtgericht te gaan shoppen.
Tigru, die combinatietest hebben wij niet gedaan, het is een kansberekening en verder zijn er nog zoveel andere dingen/ziektes die ze niet onderzoeken dus weet je eigenlijk nog niet waar je aan toe bent. Qua leeftijd en familiaire aanleg hebben we geen verhoogd risico dus we wachten gewoon de 20-weken echo af.
Kato, heb je het idee dat je eisprong geweest is?
Szus, zo te lezen ga je deze ronde weer een poging doen? Ik hoop dat je cyclus niet van slag is geraakt door het ziek zijn. Hoe gaat het nu?
Clair, wanneer denk je dan dat je eisprong ongeveer geweest is?
Wanneer gaan de visjes gevangen worden Szus? Heb je al een positieve ovulatietest gehad?
Shoppen voor de kids is altijd leuk Sassie!! En idd is gericht shoppen veel leuker. Ik denk dat wij ook wel zouden willen weten wat het wordt. Vind het ook fijn dat je het allemaal wat beter voor kan stellen.
Klinkt toch een beetje als het gevoel van een eisprong Clair. Ik heb get niet gevoeld deze maand, maar sinds vanmorgen is mijn temp hoger dus ook deze ronde mijn eisprong op dag 18 van de cyclus gehad. Jij loopt toch ongeveer gelijk met mij?
Wij hebben ook goed geklust, dus nu maar hopen!!
Vanmorgen positieve ovu-test en net visjes gevangen. Morgenavond nog een keer en dan weer afwachten: ik schuif weer lekker aan op het wachtbankje :roll: Ikj ben niet ziek meer dus. Hoest wel als een verdwaalde zeehond, maar geloof niet dat ik daar minder vruchtbaar door ben
Clair: vreemd. Geen idee wat het geweest zou kunnen zijn. Maar we voelen nu allemaal van alles: ik denk dat we gewoon allerlei dingen voelen waar je normaal gesproken niet op let :shifty:
Sassie: geslachtsgericht winkelen lijkt me wel zo makkelijk en veel leuker
Ik denk wel dat ik er een combinatietest tegenaan gooi, mocht het zover komen. Het is weleenswaar maar een kansberekeing, maar wel de enige methode om te bepalen of verdere tests zinvol kunnen zijn. Ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om in mijn eentje een kindje met Down op te voeden :oops:
Kato: Ik hoop met je mee
@sassie1980 wrote:
Clair, wanneer denk je dan dat je eisprong ongeveer geweest is?
Ik vermoed dat dit vrijdag of zaterdag is geweest.
Het zou kunnen natuurlijk, ik kan er ook naast zitten met berekening en het zit kort op de verwachte dag.
Maar ik voel echt nooit mijn eisprong, heb eerlijk gezegd ook geen idee wat je dan precies voelt.
En ik ben er ook weer niet zo superbewust bezig met het zwanger raken dat ik zo oplettend ben met wat ik voel, dat heb ik dan meer tegen de NOD, dan ben ik er wel mee bezig.
Maar goed, het is weer gezakt hoewel ik het nog wel een paar keer licht heb op voelen komen gedurende de ochtend. Een beetje een licht zeurderig gevoel, niet meer misselijk geweest, dat was alleen vanochtend toen ik wakker werd.
@Szus, wordt spannend dus
Wat betreft combi test, wij hebben deze bij de eerste ook gedaan en zullen deze nu zeker weer laten doen.
Zeker ivm mijn leeftijd, ik krijg het dan ook vergoed (en anders kreeg ik het sowieso ook vergoed uit mijn aanvullende verzekering) vanwege medische indicatie.
Zoals Szus ook zegt, het is een goede indicatie om te weten of je verder moet gaan onderzoeken. Doordat mijn ex een zwaar gehandicapte broer had en ik daar gezien heb hoeveel invloed dat heeft op het leven van een heel gezin, ben ik hier veel bewuster mee bezig gegaan.
JipenJanneke, hoe gaat het met jou? Niets meer van je gehoord na je NOD en ik zag dat je banner ook niet is veranderd.
Misschien leuk als we op pagina 1 de zwangere weer eens toevoegen, tigru?
Ha Dames,
hier een ego berichtje van mij, het was een beetje stil maar ik was sinds donderdag echt goed ziek, alleen maar spugen, kon niks binnen houden, gelukkig is het een virus want ik voel me nu weer een stuk beter, was al bang dat ik zo de komende weken moest door brengen.
Heb trouwens afgelopen maandag de eerste echo gehad!! We zagen een heel klein garnaaltje van 5mm met een kloppend hartje!! heerlijk!
Heb ook met de gyn afgesproken dat ik bij haar onder behandeling blijf, dit omdat ik een erfelijke ziekte heb en op het kraambed bloedverdunners moet spuiten, en voor mij is het ook een stuk makkelijker aangezien ik op de poli gyn werk.
Ik zal deze week even alles bij lezen en gaan schrijven!
Hoi dames,
De laatste tijd is het wel wat stiller hier, allemaal druk op het moment?
Hier is de verbouwing gelukkig klaar, moeten alleen de laatste dingetjes nog in de kasten laden… Gelukkig kan ik weer fijn op de bank zitten!
Inmiddels zijn de rode duivels nog iet gekomen, dus denk dat ik volgende week de HA weer ga bellen. Vragen hoe lang ik nu moet wachten of dat hij me gelijk naar de gyn stuurt. Vanmorgen maar even een testje er tegen aan gegooit maar hij was witter dan wit. helaas, volgende keer beter misschien
Ben nu lekker aan het koken, ik heb late dienst en dan heeft mijn man teminste lekker eten vanavond, oven schotel! Aardappel anders, lekker…
Hoe is het verder met alle zwangere hier?
En ook hoe is het met de mensen die op het wachtbankje zitten?
Jeetje Kleine Spruit, dus weeral wachten? Op welke dag zit je nu? Ben je uitgegaan van 28 dagen? Ik hoop echt dat je snel duidelijkheid hebt…
Hier is het rustig, aan het verbouwen, veel slapen, met Keira spelen, nog meer slapen en aan het genieten van het zwanger zijn.
Tigru, ja ben van 28 dagen uit gegaan omdat de HA zei dat het waarschijnlijk ook was omdat ik voorheen ook een cyclus van 28 dagen had, hij had gezegd als niet op gang kwam toch maar weer moest bellen en dan zou ik gelijk een verwijzing krijgen. Die provera is dus waarschijnlijk niet genoeg voor mij, of er zou iets anders aan de hand moeten zijn. Maar dat weten we dus niet…
Zit nu op dag 33 was aan het twijfelen of ik vanmorgen al zou bellen maar wacht nog even af wat het volgende week doet… Zit weer op het bankje haha
@Kleine Spruit
Niets zo erg als al dat wachten…
Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt.
Ik heb het erg druk de laatste dagen. Mijn directe collega is er een week niet, dus heb haar toko er even bij.
Niet erg, maar wel iets drukker dan normaal.
Voor de rest gaat alles zijn gangetje. Ik zit weer op het wachtbankje, NOD is 29/03.
En Stuart loopt :), sinds 2 weekjes ongeveer. Anderhalve maand geleden deed hij al pogingen om zelfstandig te lopen maar toen kreeg hij griep en toen was het weer over maar nu heeft hij het helemaal uitgevonden en is niet meer te stoppen :mrgreen:
Dus vorige week schoentjes gekocht en daar was hij super trots op
Verder krijg ik zo’n zin in de zomer, ik zit allemaal naar tuinsets te kijken en heb net glijbaantje voor Stuart gekocht met mijn gespaarde bonnen van Bol.
Dus nu nog het weer wat mee moet gaan werken
Oh denk dat Stuart het glijbaantje geweldig vindt! Hier is het een groot succes bij Keira, vorig jaar al!
Leuk dat Stuart loopt! Vind dat nog steeds bijzonder…
Kleine Spruit, zou gewoon bellen naar de huisarts. Vind dat je nog netjes 5 dagen gewacht hebt. Gewoon nu op naar de gyn! Dan komt er misschien duidelijkheid voor jullie. Wachten hoort erbij, maar er zijn ook grenzen aan wachten.