Oktober-November-December stoppers 2012! - deel 2!

ach lieve meiden ik wil jullie ook even een dikke knuffel geven.

ik snap het heel goed,en ik mag helemaal niet klagen en dat doe ik ook niet maar ik weet wel hoe de teleurstelling voelt als je dan toch weer ongi wordt.

ik duim voor je tigru ik voelde deze ronde ook niet dat ik zwanger was.

ik denk dat ik vrijdag de test van clear blue ga doen misschien dringt het dan tot me door. :smiley:

Ik weet niet hoe het is om moeilijk zwanger te kunnen worden, bij mijn meiden ging het vrij snel, maar ik begrijp wel dat het forum bijhouden ook voor extra stres kan zorgen. Aan de ene kant is het lekker om er over te praten, aan de andere kant ben ik er nu misschien wel meer mee bezig. Kop op Marda en Meissie!! :hug:

Ik ben vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. Samen met haar alles doorgenomen en een echo gehad. Waarschijnlijk voor de 2e keer een (vroege) miskraam gehad. Omdat ik dacht dat mijn eerste miskraam vergelijkbaar is met een ongesteldheid ben ik vanaf toen gaan rekenen. Maar volgens de arts kun je na een miskraam niet weten wanneer de eisprong komt dus ben ik waarschijnlijk meteen aangeteld. en de volgende bloedingen hadden dus weer met een miskraam te maken. Maar het zag er verder allemaal prima uit. Dus we gaan maar gewoon door. Ik wordt in ieder geval makkelijk zwanger, nu hopen dat het een keer blijft plakken.

Kato, wat rotā€¦ toch zou ik over een dikke week nog een keer testen, gewoon voor de zekerheid. Ik ben ooit zwanger geweest, kreeg toen een echo en daar was niets op te zienā€¦ toch bleef de test positief, later bleek ik op dat tijdstip van de echo nog maar 4,5 week zwanger te zijn geweest, en dan zie je niks op de echoā€¦ Ik wil je geen valse hoop geven ofzo hoor, en die gyn zal het vast wel weten, maar die gyn die ik toen had dacht dat ik niet zwanger was terwijl dat dus achteraf wel zo was, vandaar.

Voor mij is het overigens totaal niet stressvol om hier te schrijven hoor, het is voor mij niet leuk omdat het een beetje ā€˜saaiā€™ is als iedereen druk is met eisprongen en afwachten, terwijl je gewoon geen idee hebt van hoe en watā€¦ dan is het gewoon ook niet leuk om daar elke dag over te babbelenā€¦ hier geen stress hoor, eigenlijk helemaal geen stress, ik ben al heel blij dat ik 4 kinderen hebā€¦ ik ga niet stressen om een 5e, ons gezin is al compleetā€¦ mocht het niet meer lukken dan is dat jammer maar geen rampā€¦ Hier dus geen stress, maar gewoon geen zin omdat mijn lichaam anders werktā€¦ (weet niet of ik het zo goed uitleg, hoop dat julliet het snappen) :wink:

@Marda wrote:

Vast goed bedoeld maar als je PCOS hebt, maakt het niet uit hoeveel je er wel/niet mee bezig bent, je hebt dan niet eerder/later een eisprong, het is afhankelijk van je hormonen, niet van stress, dat zijn fabeltjes :wink:

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat dit door druk/stress komt, ik bedoel enkel dat extra druk/stress door het continu bezig zijn met ā€œzwanger rakenā€ (ongeacht de situatie waarin iemand verkeert) niet helpt.

Hoi meiden,

Ik ben een paar dagen niet geweest geloof ik, vrij druk gehad en weinig puf om te schrijven.

Mijn man is begonnen met zijn werk en ik val in een enorm gat even! Lege nest syndroom heet dat toch :wink:

Hoe gaat het met jullie? Ik zie dat er veel is geschreven, lastig om allemaal bij te benen hoor. Ik merk zelf dat ik niet echt bezig ben met het zwanger worden, hoewel we graag een kindje willenā€¦ Misschien komt dat wel als mijn cyclus wat normaler wordt (als dat gebeurt).

Marda, meissie, ik kan me wel vinden in wat jullie zeggen. Dus geef ik jullie even een virtuele knuffel :wink:

Kato, wat vervelend zegā€¦ daar word je ook onzeker van. Toch sluit ik me bij Marda aan, ik had dit ook. En het resultaat is inmiddels 6! Donā€™t get your hopes up too high, maar verlies je hoop ook zeker niet!

jipenjanneke, merk je al wat meer?

Ik ga nu even de spullen voor mijn grote meid pakken, die moet straks zwemmen en daarna heeft ze een oefenavond op de dansschool, volgende week dansen de scholen hier een finale en daar mag ze aan mee doen!

Groetjes van Mar(ga) :wink:

@Clair wrote:

@Marda wrote:
Vast goed bedoeld maar als je PCOS hebt, maakt het niet uit hoeveel je er wel/niet mee bezig bent, je hebt dan niet eerder/later een eisprong, het is afhankelijk van je hormonen, niet van stress, dat zijn fabeltjes :wink:

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat dit door druk/stress komt, ik bedoel enkel dat extra druk/stress door het continu bezig zijn met ā€œzwanger rakenā€ (ongeacht de situatie waarin iemand verkeert) niet helpt.

Ah ok :slight_smile: Prima!

Sorry, ben geloof ik een beetje allergisch geworden voor reacties die wel zo bedoeld zijn. :wink: Het is zo weet ik voor veel mensen die vruchtbaarheidsproblematiek hebben heel vervelend van anderen te horen dat een zwangerschap wel komt als ze er niet/minder mee bezig zijn, of dat het hen zal helpen zwanger te worden, zeker als er een lichamelijke oorzaak is. Fijn dat jij het zo niet bedoeld.

Mv2, spannend! Veel succes voor je dochter! Ik heet trouwens niet echt Marda, anders hadden we bijna dezelfde naam gehad :mrgreen:

Hoi dames,

Marda: ik snap wel dat je het niet altijd ziekt om hier te komen schrijvenā€¦ Is erg frustrerend denk ik, en zeker als je niks van je cyclus weet. Hopelijk komt je lichaam tot een regelmaat en weet je waar je aan toe bent! sterkte!

Kato: ik ga duimen voor je! Hopelijk vinden de zwemmers weer de goede weg en blijft het ook plakken, :wink: Is wel erg verevelend zo! Sterkte?

Heb vandaag lekker geslapen tot half 5ā€¦ Zit deze week in de nacht, toen ik mijn bed uit kwam rollen stond manlief al pannenkoeken te bakken, pff dat als ontbijtā€¦ :? Niet voormherhaling vatbaar, is niet zo mijn ding haha :stuck_out_tongue:

Vanavond lekker bankhangen en nog even mijn oogjes dicht doen voordat ik weer moet gaan werken, heerlijk!

even een knuffel voor alle dames die het nodig hebben!!

Ben zo moe dat ik bijna omrol, ik schrijf van de week weer.

slaap lekker!

Kom me ook maar weer even melden. Ik lees hier wel hoor, maar ben door combi van nieuwe baan en ongi ƂĀ“s avonds echt gesloopt. En doordat ik deze ronde even oversla er ook iets minder mee bezig.

Maar ook hier geen stress 8) Ben wel braaf aan het tempen nog (vinden ze fijn bij de kliniek) en denk dat ik er ook wel een paar ovu-tests tegenaan gooi volgende week, maar dat is meer zodat de timing volgende maand wat makkelijker is.

Kato: fijn dat je een antwoord hebt en dat het niets ernstigs is (hoewel een vroege miskraam natuurlijk ook niet fijn is). Hopelijk snel weer zwanger van een plakkertje :pray:

Jipenjanneke: kan me heel goed voorstellen dat je het niet kan geloven. Je zou bijna willen dat je (meer) zwangerschapsklachten krijgt, gewoon om het allemaal ƂĀ“echterƂĀ“ te laten voelen :wink:

Spruit: werkze vannacht!

Tigru: spannend!

:shock: :shock: :shock: :shock: Wat schrijven jullie veel!!!

Sorry,sorry,sorry maar ik kan jullie echt niet bij houden :lol:

Jipenjanneke gefeliciteerd. :inlove: :inlove:

Ik heb er nog een dagtaak aan al jullie berichtjes terug te lezen haha :mrgreen:

We horen je reacties op wat er geschreven is morgenavond dan wel, Angela. Dan heb je 24 uur de tijd gehad om bij te lezen : p

Ik denk dat ik weer vroeg ongi ga worden, heb nu al twee dagen krampenā€¦ Helaasā€¦

En een oudtante van mijn man is overledenā€¦ Ik heb er niks mee, maar vind het voor mijn man en zeker zijn oma (haar zus is het) heel erg. Volgende week woensdag de crematieā€¦

@Marda wrote:

Ah ok :slight_smile: Prima!

Sorry, ben geloof ik een beetje allergisch geworden voor reacties die wel zo bedoeld zijn. :wink: Het is zo weet ik voor veel mensen die vruchtbaarheidsproblematiek hebben heel vervelend van anderen te horen dat een zwangerschap wel komt als ze er niet/minder mee bezig zijn, of dat het hen zal helpen zwanger te worden, zeker als er een lichamelijke oorzaak is. Fijn dat jij het zo niet bedoeld.

:

Dat snap ik, geen sorry nodig hoor :slight_smile: Lekker allergisch voor blijven.

Ik kan me voorstellen dat iemand vanaf zijn ongi tot de eisprong minder aanwezig is hier, dan zit je ook in een minder actieve en minder spannende fase.

Gelukkig loopt iedereen een beetje door elkaar qua cyclus, waardoor er wel de hele maand door geschreven wordt :wink:

Straks gaan we even in de klas van Luc en Stan kijken, want vanaf volgende week gaan ze elke maandagochtend wennen. Nog 4 weken en dan worden ze 4 jaar! Volgens mij zitten er weinig bekende kindjes (van psz of kdv) in hun klas, maar gelukkig hebben ze elkaar en zullen ze het hopelijk toch niet zo eng vinden.

Tigru, vonden opa en oma het ook leuk om op te passen? Jij werkt toch 4 of 5 ochtenden? Passen ze dan alle ochtende op?

Sterkte voor je man :hug:

Clair, zijn de vlekken inmiddels weggetrokken? Netelroos gaat volgens mij gepaard met jeuk, dus als hij er weinig last van lijkt te hebben dan is het misschien toch wat anders geweest? Misschien de 5e ziekte? Dat begint ook met plotselinge rode vlekken en meestal zonder koorts en zonder jeuk en kinderen hebben er weinig last van.

jipenjanneke, heb je de CB gedaan?

meissie, het zou wel heel toevallig zijn dat je net je LH-piek hebt als je even 2 dagen geen zin hebt om te testen. Misschien moet je LH-piek nog komen? Je hebt al eens eerder lange cyclussen gehad toch? Of dat je een hele korte LH-piek hebt en dat deze rond 31/12 is geweest toen je test wel iets donkerder dan de rest was? Dan zou je NOD over een week zijn. Misschien een idee om te gaan temperaturen?

Kato, fijn dat alles er nu prima uit zag!

(Wel vervelend dat je waarschijnlijk weer een vroege miskraam hebt gehad :hug:)

Kleine Spruit, dat is dan niet handig als je qua maaltijden ongelijk loopt. Als manlief nachtdiensten heeft dan komt hij meestal rond 15.00 uit bed en gaat dan ontbijten. Rond 18.00 eet hij dan gewoon avondeten met ons mee.

Szus, ik zou ook deze ronde gewoon ovulatietesten gaan gebruiken, het lijkt me wel handig om te weten of hij weer op dezelfde cyclusdag positief wordt, zodat je kan inschatten wanneer dit dan de volgende ronde zal zijn.

Haha, ze vonden het oppassen heel erg leuk, wel vermoeiend. Ze passen van de vijf ochtenden dat ik werk er 1 op. De andere vier gaat Keira naar haar super gastouder.

Even mā€™n banner weggehaald, aangezien ik geen idee heb wanneer mijn NOD dag zal zijn. Ik ben gisteren begonnen met ovulatietesten. Nog wel een vraagje erover. Het is toch normaal dat deze altijd een licht positieve streep hebben? Dat wil toch niet zeggen dat het er al aankomt?

Ik wilde eigenlijk om de dag een test doen en wellicht dat ik dan wel een keer een verandering van kleur zie. Ik hoop alleen niet dat mā€™n eidsprong rond de 21e valt. Dan is mijn man net 5/6 dagen op vakantieā€¦ Zul je net zien!!! :?

Dus geen positief gevoel Tigru? Ach zolang de duivels er nog niet zijn, is er hoop!

Oh sasssie, wat zal het rustig worden in huis als de 2-ling ook naar school gaat. Ik moest er al zo aan wennen dat de oudste naar school ging. Zij kende ook niemand in de klas. Moest ook heel erg wennen, gelukkig gaat het nu wat beter. Zo sneu als je ze achter moet laten in de wetenschap dat ze er helemaal niet willen zijn.

Lijkt me ook een goed idee Szus om wel de testen te blijven doen. Ik denk dat je je lichaam dan steeds beter leert kennen en wellicht ook de eisprong kan gaan voelen. Ik heb het nog nooit ontdekt overigens.

@sassie1980 wrote:

Clair, zijn de vlekken inmiddels weggetrokken? Netelroos gaat volgens mij gepaard met jeuk, dus als hij er weinig last van lijkt te hebben dan is het misschien toch wat anders geweest? Misschien de 5e ziekte? Dat begint ook met plotselinge rode vlekken en meestal zonder koorts en zonder jeuk en kinderen hebben er weinig last van.

Gisterenochtend had hij nog twee plekjes op zijn been maar in de avond en vanmorgen was er niets meer te zien. Koorts heeft hij niet echt gehad, wel wat verhoging maar 37,8 is het hoogste geweest en dat was maandagavond. Maar jeuk kan ik niet echt zeggen, wel een beetje hangerig afglopen maandag maar verder niet.

Ik zal eens mezelf inlezen op de vijfde ziekte, daar had ik zelf nog niet aangedacht.

Ik heb zelf netelroos gehad (jaja, op volwassen leeftijd). En ik moet zeggen dat ik gek werd van de jeuk, had er verder geen koorts bij en was er ook niet ziek vanā€¦ Hoop dat het inmiddels weer beter gaat Clair.

Kato, kan me voorstellen dat je je banner hebt weggehaald. Ik heb ook altijd een lichte streep voor mijn ei, dat is bij sommigen heel normaal.

Sassie, wat een stilte straks in huis! Maar wel lekker een babyā€™tje waar je alle aandacht aan kunt geven.

Szus, zou idd ook ovutesten doen, het schaadt sowieso niet en voor jou is het zeker heel belangrijk om dat inzicht te hebben.

En ik heb gewoon geen gevoel, dus ga gewoon van het slechtste uit. Maar jullie mogen duimen voor mij!

Ik heb even ingelezen op de 5de ziekte maar het lijkt mij niet dat het dat is geweest.

De vlekken leken echt op Netelroos, als ik de afbeeldingen bekijken die ik op google krijg, alleen kan ik niet zeggen dat er spraken was van jeuk (gelukkig :slight_smile: ).

Vandaag heb ik nog geen vlek kunnen ontdekken, hij is goed gemutst en heeft sinds gisteren geen verhoging meer gehad.

Dus ik denk dat het weer over is.