Oktober-November-December stoppers 2012! - deel 2!

breekt in

Whaaaaaaa jipenjanneke!!! Ben zooooo blij voor jullie! Gewoon de tweede ronde al. Super gefeliciteerd. Hopelijk niet teveel kwaaltjes. Die smile gaat vandaag niet meer van mijn gezicht :slight_smile: .

breekt uit

das lief chantal!!! jij bent gewoon alweer meer als 18 weken :shock: :inlove:

Jipenjanneke: GEFELICITEERD! Super!! Nu lekker gaan genieten van het zwanger zijn!! Hoe voel je je?

Sassie: ieuw, inbrekers in je huis moet er niet aan denken, verschrikkelijk! Ik ben al geen held in het donker en als ik dit dan weer hoor, bah bah… Warn jullie ook thuis of niet? Lijkt me verschrikkelijk als je dan ook nog thuis was… Succes met alles regelen! En gelukkig geen schade, scheelt weer geregel voor dat allemaal.

Szus, ik dk dat je moet kijken wanneer het echt goed uit komt, het zou jammer zijn als je toch gaat en het misschien helemaal ‘geen zin’ heeft. Zou er inderdaad ook alles uit halen net zoals claire zegt.

Kato, succes volgende week! Hopelijk weet je dan wat meer.

Hier alles rustig, net kerstboom weggehaald, en alle kerst spullen weer opgeruimd. Ziet er wel weer erg leeg uit zo hihi.

Schilder is nu druk aan de schilder bij ons in de hal en na vandaag is het helemaal af! Joepie! :smiley:

Daarna door met de huiskamer, weer in de rommel, maar ag het moet eerst erger worden voor het mooier word :wink:

Ik heb nog 1 test in mijn nachtkastje liggen, hij kijkt mij iedere dag aan, maar doe het niet. Heb mezelf voorgenomen dat ik geen test meer ga doen tot dat ik merk dat mijn borsten op spanning staan of dat ik misselijk word, is toch wel lastig om hem te laten liggen, wil net als sassie en jipenjanneke ook zo’n test in handen hebben :stuck_out_tongue: geduld is een schone zaak ook al vind ik het best lastig :angel:

:smiley: ikwisthetikwisthetikwisthet :smiley:

Jipenjanneke: Nu dan een dikke proficiat:

Van harte gefeliciteerd!!!

:dance: :dance: :dance:

Jipenjanneke, gefeliciteerd! :inlove:

Sassie, wat schrikken zeg!!

Jip…JAAAAAAAAAAAAAA wat fijn om niet meer te hoeven turen…GEFELICITEERD :inlove: :inlove: :inlove:

Sas :shock: jakkes dat is nou net iets wat je nooit hoopt mee te maken.

Het idee dat iemand in je spullen loopt te snuffelen…jakkes!!!

:mrgreen: Die streep is niet te missen Jipenjanneke: GEFELICITEERD!

En geen :oops: nodig hoor: iedereen mag z´n mening geven (daar vroeg ik ook min of meer om, voor ik me had bedacht dat vrijdag sowieso vrij kansloos zou zijn). Het gaat bij mij allemaal net iets anders dan ´normaal´ en ik vind het geen probleem om dat uit te leggen :slight_smile:

Sassie: wat vervelend :frowning: Lijkt me echt zo rot om te weten dat er iemand in je huis heeft rondgesnuffeld. Dat er niet zo veel weg is en geen schade is, is een meevallertje, maar het hele idee lijkt me heel eng. Succes!

Ik moet ook de kerstboom ook nog aftuigen vandaag. Helemaal geen zin in, maar denk dat ik daar nooit zin in ga hebben, dus moet het toch maar gaan doen :roll:

Fijn weekend iedereen!

:dance: GEFELICITEER JIPENJANNEKE!!! :dance:

Wat heerlijk voor je; een beeb in de buik. :inlove:

Geniet ervan!!!

dank je wel allemaal voor de lieve reacties.

het is idd geen twijfelstreep meer :smiley:

voelt allemaal nog wel onwerkelijk hoor!

wie is de volgende van jullie???

kato ga je nog testen om te kijken of hij nog positief is?

jipen janneke gefeliciteerd.

Oh Jipenjanneke wat super gefeliciteerd!!!

Even snel, want we zijn nog bij mijn ouders.

Jipenjanneke, gefeliciteerd :inlove:

Over de inbraak…Manlief had donderdag een middagdienst, dus ik lag op bed toen hij thuiskwam, hij is rond 01.30 gaan slapen. Vrijdag was hij vrij, maar ik moest wel werken, dus ik ben er om 07.15 uitgegaan.

Toen ik beneden kwam zag ik de rugtas en jas van mijnlief op de grond bij de eettafel liggen, dus ik mopperde een beetje dat hij ze niet netje had opgehangen. Ook lagen de paspoorten bovenop de dressoir en stond de lade waarin ze behoren te zitten open en nog een kastdeurtje. Ik dacht eigenlijk dat manlief wat nodig had gehad wat hij zo 123 niet kon vinden. Er gingen nog geen belletjes rinkelen.

In de keuken stonden ook 2 bovenkastjes open, maar wij hebben een kliksysteem (dus geen handgrepen) en af en toe gaat er wel eens zo’n kastdeurtje vanzelf open. Op het aanrecht stond de bewaarbak met een stuk kaas, dus ik dacht dat manlief honger had gehad. Wel vreemd dat hij het niet had teruggezet in de koelkast.

Toen ik klaar was met ontbijten, liep ik via de voordeur naar de zijtuin en zag ik dat de poort op een kier stond terwijl ik hem de dag ervoor toch had dichtgedaan?

Om 13.00 ging ik naar huis om te lunchen en zei ik tegen mijn man ‘was jij wat kwijt?’, maar hij dacht dat ik dat vanmorgen had gedaan. Toen is het balletje gaan rollen en vertelde ik ook van de keukenkastjes en de kaas op het aanrecht en de poort. De tablet lag gewoon nog bovenop de dressoir en verder leek er niks verdwenen, maar toen zagen we buiten een hengel op de grond liggen die normaal in de zijschuur behoorde te liggen. Manlief merkte toen op dat de achterdeur niet meer op slot was, terwijl we hem altijd voor het slapen gaan checken en eventueel op slot doen. Op de bank lag de etui met kleingeld voor collecte, maar daar zat het geld nog in. Toen ik in de dressoir ging kijken waar die etui behoorde te liggen, zag ik dat de spaarpotten van de kids waren verdwenen. Toen we naar buiten gingen, zagen we deze in de zijtuin liggen. Het muntgeld lag ernaast, maar het papiergeld was eruit.

Er was geen braakschade en ik weet 99% zeker dat ik de achterdeur had gechecked voor het slapen gaan. We laten de sleutels altijd in het slot zitten, voor als er brand uitbreekt dat we dan gelijk eruit kunnen en geen sleutels moeten zoeken. In de achterdeur zit een kattenluik, dus waarschijnlijk hebben ze hier door de sleutel weten om te draaien. Het moet dan tussen 02.00 en 07.00 gebeurd zijn.

Ik was die nacht ook even eruit gegaan voor de kat, die komt dan irriteren als hij wil dat we de woonkamer deur voor hem open doen. Eenmaal beneden zag ik dat de woonkamerdeur op een kier stond, dus ik mopperde op de kat dat hij me hiervoor wakker had gemaakt. Ik heb hem door de kier geduwd en de deur dichtgedaan en ik ben weer gaan slapen. Manlief zei later dat hij de de woonkamerdeur wel had dichtgedaan.

In de lade van de dressoir waarin ze gezocht hadden, lag een ov-kaart van manlief’s werk (logo politie erop) dus misschien dat ze hiervan geschrokken zijn en alleen met de spaarpotten naar buiten zijn gevlucht?

Er is dus alleen papiergeld meegenomen en verder niks. Waarschijnlijk een junkie die geld nodig had voor een shotje. Ik hoop dat hij van het shotje van ons geld een overdosis krijgt.

We zijn vooral erg boos, maar wel opgelucht dat er geen schade is en dat er niets van grote (financiele of emotionele) waarde is meegenomen. We vinden het wel erg brutaal dat hij kaas heeft gegeten.

We zijn gelukkig goed verzekerd, dus de spaarcentjes van de kids wordt door Interpolis overgemaakt. Buiten de woede die we voelen, hebben we er dus niks aan overgehouden.

Jipenjanneke gefeliciteerd!!! Daar kun je echt niet omheen :wink:

Sas, wat een eng idee… Maar gelukkig is de schade redelijk beperkt gebleven! Wij hebben ook een alarm, van de zomer werd hier heel veel ingebroken en stonden ze 's nachts zelfs op de kinderkamer van buurtgenoten. Nou hebben we geen dure spullen, maar zo zie je maar weer bij jullie dat dat ook helemaal niet hoeft…

Szus, ik vind het knap dat je het zo rationeel bekijkt! Je hart en je verstand volgen niet altijd hetzelfde lijntje… en het is soms o zo moeilijk om dan toch datgene te doen waar je het meeste aan hebt!

Ik ben vandaag mijn studieboeken eens ingedoken. Als mijn man vanaf maandag 5 dagen weg is, kan ik die mooi af gaan ronden. Moet toch ergens uitdaging uit putten! Verder hebben we een heerlijk, rustig weekend. We zouden eerst naar mijn schoonouders gaan en daar logeren (zij hebben een enorme boerderij), maar we vonden het rustiger voor de kids om het weekend thuis te zijn en voor onszelf ook; vanaf maandag is alles anders! Mijn man studeert namelijk nog, het afgelopen jaar hoefde hij maar 2 keer per week naar de universiteit. Nu dus een fulltime baan.

Even naar het eten toe nu :wink:

Jipenjanneke, gefeliciteerd :slight_smile:

Geniet er van!

Hier helaas niet gelukt, ben vandaag ongesteld geworden. Maar ik had het ook niet echt verwacht.

Dus maar weer snel verder gaan met oefenen :wink:

WHOEHOE!! jipenjanneke gefeliciteerd! wat een leuk nieuws zeg!

Sassie wat een naar idee dat er iemand in je huis is geweest, gelukkig was het alleen maar geld maar het idee dat ze aan je spullen zitten bah!!

Szus, jammer dat het niet gelukt is! je hebt gelijk dat je het een maand over gaat slaan, goed dat je het zo reëel kan bekijken en de zo de juiste beslissing kan nemen. echt knap.

jammer dat het niet raak was Clair.

Kato succes volgende week! ga je nog een keer een test doen van een ander merk?

Meissie, weet jij al wat meer? heb jij je ei gehad?

Kleine spruit, wanneer is jou nod? of weet je die niet?..volgens mij had je al een keer geschreven dat je een lange cyclus hebt?

mv2meiden, wat voor studie doe je?

Ik heb niks bijzonders te melden, heb een heerlijk weekend.

Vind het wel weer spannend om voor het ‘eggie’ te gaan zeg maar, bij onze eerste duurde het bijna een jaar…achteraf gezien, wat is een jaar??! maar op dat moment duurde het zo lang.

Kregen ook te horen dat manlief zijn zaad niet optimaal was en we zouden eigenlijk de mmm in gaan maar toen bleek ik in eens spontaan zwanger te zijn…dus het kan wel!

Maar ik zie weer zo tegen de teleurstellingen op. Maar ik ben en blijf verder wel positief, we kunnen spontaan zwanger worden!! dan maar een paar maanden langer! (beetje tegenstrijdig wat ik nu zeg…bang en positief, maar jullie snappen me vast wel)

geniet nog van jullie weekend!

Oh gatver Sassie… Terwijl jullie thuis waren. Heb jij ze zelf niet verjaagd omdat je voor de poes je bed uit kwam?

Clair jammer dat je ongesteld bent geworden… Op naar de volgende ronde!

Szus, weet je wat je doet? Sla je nu een rond over?

Jipenjanneke besef je het al?

Kato hoe is het met jou?

En alle andere dames?

Dotje heb ik het nu gemist? Maar zijn de duivels al gekomen of ben je nog in onzekerheid?

Lijstjes zijn ook weer aangepast!

Ha meiden, sorry dat ik ff niet langskom hier. Mijn meisje is ziekjes. Er komt allemaal smurrie uit haar linkeroor sinds gisteren en ze wordt 's nachts ook steeds een paar keer wakker de laatste dagen. Ze heeft gelukkig geen koorts. Morgen maar weer terug naar de HA. Daar was ik woensdag ook al met haar omdat ze al zo lang verkouden was, maar toen waren haar longen en oortjes schoon. Blijkbaar is er nu toch wel iets aan de hand. Zelf heb ik ook flinke keelpijn en opgezette klieren in mijn hals. Met Ibuprofen wel redelijk vol te houden.

jipenjanneke mooie streep hoor! GEFELICITEERD! Geniet, geniet, geniet van je zwangerschap.

Szus jammer dat je ongesteld bent geworden. Wel verstandig om deze ronde over te slaan. Zonde om een poging te ‘verspillen’ als je ‘maar’ 6 pogingen hebt. Hopelijk volgende maand wel raak!

Sassie wat rot dat er is ingebroken. En dan ook nog de spaarcentjes van de kindjes weg. Dan moet je echt wel diep gezonken zijn! Kattenluikje voortaan op slot 's nachts?

Vrijdagavond waren we naar Brabant gereden, omdat we even gingen eten en borrelen bij mijn broertje (dat was wel gezellig, maar ik was erg moe toen we om 00.30 weggingen) om daarna een nachtje bij mijn ouders te slapen (die wonen 5 km verderdeop) om de kids weer op te halen.

Zaterdag ging manlief eerst naar een toernoei met mijn broertje en ze hebben het tot de halve finale gered (hiermee hebben ze 60 euro gewonnen :thumbup:) maar hierdoor waren ze pas om 20.30 terug. Manlief heeft nog even snel wat gegeten en daarna zijn we in de auto gestapt naar huis. Om 22.30 waren we thuis! De kids waren even van slag (die waren in de auto in slaap gevallen en moesten dus even wakker gemaakt worden) maar ging thuis snel verder slapen. Ook wij zijn gelijk naar bed gegaan, omdat manlief vandaag moet werken, om 05.15 ging zijn wekker. Ik kon gelukkig wel blijven liggen en de kids werden zelfs pas om 09.30 wakker!

Tigru, ik had deze ronde dipstick zwangerschapstesten van Wondfo gebruikt, die kreeg ik als pakket samen met de ovulatietesten die ik gebruikt hebt.

Daar heb ik ook aan zitten denken, misschien dat ze zelfs in de woonkamer waren toen ik beneden was :shock:

meissie, ik zal even een plaatje toevoegen van mijn Sensitest ovulatietesten die ik bij Luc en Stan gebruikt heb, op dag 16 en 17 zie je dan hoe zo’n test er positief uit zal zien.

Szus, jammer dat je ongesteld bent geworden.

Heeft je cyclus nu 28 dagen geduurd? Is het dan niet zo dat als je deze ronde overslaat dat je de volgende ronde dan weer hetzelfde dilemma hebt?

Kato, ik ben benieuwd of er volgende week met de echo nog wat restjes te zien zijn? Heb je na je miskraam geen echo ter controle gehad? En na je miskraam had je toch al een menstruatie gehad?

Kleine Spruit, lekker dat alles geschilderd wordt, alleen binnen of ook buiten?

jipenjanneke, die andere test is ook duidelijk, nogmaals gefeliciteerd :inlove:

Kato en mv2meiden, ik denk dat een alarm niks voor ons is, want we hebben dus een kattenluik in de achterdeur en dan kan dat niet volgens mij?

Clair, jammer dat je ongesteld bent worden.

diaan84, als je bezig bent dan zit je elke maand weer in spanning (immers kan het elke maand raak zijn) en dan is ben je elke keer toch weer teleurgesteld en dan lijkt het allemaal lang te duren. Achteraf is een jaar dan eigenlijk niet lang, maar als je er middenin zit dan voelt het wel lang. Ik hoop dat jullie ook deze keer weer spontaan zwanger zullen raken en dat je er toch niet al te lang op hoeft te wachten.

Elle, beterschap voor je meisje en jezelf :hug:

Wat voor smurrie komt er uit haar oor? Misschien toch een oorontsteking die nu doorgebroken is? Als dat zo is en je meisje heeft geen koorts dan kan de huisarts daar verder ook niks mee. Vaak zie je dan dat het na het doorbreken al snel beter gaat.

De kattenluik op slot 's nachts dat zal hem niet worden. Onze katten zijn echte buitenkatten. We hebben de kattenluik wel eens op slot gehad, omdat we met een van de katten naar de dierenarts moesten de volgende ochtend en toen heeft een van de katten zich gewoon door de dichte kattenluik heen geramd. We hebben naast onze sleutelbossen ook een losse sleutel voor de achterdeur die we dus altijd erin lieten zitten, maar die hebben we nu eruit en hoog aan een haakje hangen.

@kerstboom, die moet ik ook nog opruimen, maar na mijn werk 's avonds geen energie voor gehad. Ik denk woensdag, omdat Luc en Stan dan op de peuterspeelzaal zijn en ik even geen kids in huis heb.

@avondeten, ik heb wat lekkere recepten voorbij zien komen.

Wij gaan vanavond zelfgemaakte lasagne (alleen de lasagnebladen kopen we, maar dan wel vers uit de koeling) eten :drool: