Oktober-November-December stoppers 2012! - deel 2!

Ohhhh meid wat frustrerend…ik zie wel een lijntje hoor maar errug licht.

Hier wel wat veranderingen merkbaar…zere buik zo net boven je schaambot (geloof ik) en een menstruatieachtig wordend gevoel en nog een zere onderrug.

Ook verlies ik meer slijm alleen is dat nog een beetje cremekleurig ipv glashelder.

Mijn ovulatietset is ook duidelijker dan de vorige…er staat nu echt een lijn alleen nog niet zo knal als zou moeten.

Vanavond nog even testen…en zowiezo druk aan de klus, haha :mrgreen:

Spannend hoor! Laten we hopen dat het voor jullie beide toch positief uitpakt

:wink: … en dat er snel meer zijn!

Hier vandaag niet zoveel te melden. Het is donker en grijs, precies zoals ik me vandaag voel.

Die goulash soep klinkt trouwens wel erg lekker! Ik maak regelmatig ziti al ragu, een italiaans recept met tomaat en draadjesvlees. ook erg lekker! Ik zal het recept eens opzoeken, al is het wel enorm veel werk: het moet 6 uur sudderen!

Vandaag houden we het bij rijst met groenten en kip :mrgreen:

@meissie wrote:

Ohhhh meid wat frustrerend…ik zie wel een lijntje hoor maar errug licht.

ja klopt ben ook te vroeg geweest met testen nu hopen dat hij over een paar dagen donkerder is.

meissie dat klinkt goed!veel plezier vanavond :smiley:

mv2meiden voel je je niet lekker vandaag?

@jipenjanneke wrote:

hier is de foto ik krijg het alleen niet helemaal goed op de foto in het echt is het streepje veel duidelijker.

sassie das balen van kruidvat 2v5 want daar heb ik er een hoop van liggen.

dit is trouwens een sensitest en streepje kwam na 3 minuten al ofzo.

Ik heb vorige week 4 sensitesten gedaan :oops: mar bij mij bleven ze allemaal helemaal wit hoor… dit ziet er, hoe dun ook, echt goed uit!!

Wij koken trouwens altijd verse en bijna elke dag.

Wat lekkere gezonde recepten.

Kip Pilaf

6 grote trostomaten, zo rijp mogelijk

teentje knoflook

theelepel kaneel

theelepel paprika poeder

1 blikje abrikozen of perzikken

1 ui

1 doosje champignons

1 paprika

1 spaanse peper (als je dat te heet vind laat je het weg)

500gr kipfilé

1 kippenbouillontablet

2 eetlepels ketjap manis of soja saus

1 blikje tomatenpuree

Snij de kip in blokjes. Doe in een blender, of met staafmixer, de knoflook, tomaten en spaanse peper en kippenbouillontablet blenden/hakken.

Doe dit mengsel in een braadpan en voeg de ketjap, kaneel, paprikapoeder en tomatenpuree toe + helft van het sap van de perzik/abrikoos. Breng dit mengsel aan de kook en voeg de kip toe.

Snij intussen de paprika, uien en champignons in blokjes van 1cm ofzo en voeg deze toe. Laat alles zo’n 20/30 minuutjes sudderen met deksel half op de pan.

Kook intussen de rijst en laat deze 10 minuutjes stomen. Snijd de perzikken/abrikozen in stukjes en voeg deze de laatste 5 minuten toe.

En klaar is klara, smullen maar.

Afhankelijk van je smaak kun je er nog meer bouillontablet aan toe voegen om het wat hartelijker te maken, eventueel nog wat meer kaneel en paprika poeder of ketjap.

Je kunt ongeveer hetzelfde maken maar dan meer hartelijk dan zoet. Laat de abrikozen/perzikken en kaneel eruit, voeg er 2 eetlepels extra ketjap aan toe en als je van echt pittig houdt nog een extra spaanse peper.

Laat de kip ruim een uur in het mengsel stoven, net zolang dat het uit elkaar valt en voeg er dan laatste 15 minuten gekookte sperziebonen en de andere genoemde groente van de Pilaf er aan toe.

Dan krijg je meer “hete kip” idee.

Zo, dat was het even voor nu, nu ga ik hier afsluiten en weekend houden :slight_smile:

tnx marda voor je berichtje.

ik denk ook dat hij anders wit had moeten blijven.

ik test over een paar dagen nog eens…

dan zullen we hopelijk meer weten.

Hier vandaag eenvoudige maar super lekkere (en toevallig ook slanke) kipwraps.

Nodig:

Pak tortilla’s/wraps

kipfilet (1 filetje per persoon)

Zak ijsbergsla, (of krop en fijn snijden)

komkommer, ik gebruik er altijd 1,5 maar wij zijn dan ook met 6en.

yoghurt (ik gebruik 600 ml)

1-2 teentjes knoflook per 300 ml yoghurt

half theelepeltje chilipoeder, echt maar heel weinig.

zout en peper.

Kip in blokjes snijden, eventueel kruiden en aanbraden.

Komkommer in kleine stukjes snijden

De knoflook persen en samen met de chilipoeder (echt maar een beetje) samen met peper en zout door de yoghurt roeren.

Wraps opwarmen in magnetron (even gaatjes in prikken) ongeveer een minuut.

Wraps vullen met komkommer, sla en kip, sausje erover en klaar…

Eenvoudig maar echt SUPER LEKKER… is een van onze favo recepten, ook als we niet veel tijd hebben.

Oh jam, nog veel kip in de vriezer! Duidelijk dat ik beide gerechten ga maken!

klinkt allemaal erg lekker!!

marda ik maak die ook vaak heel erg lekker!

ik doe er dan nog champions,paprika,en courgette bij.

ik ga ook maar eens eten :wink:

Jipenjanneke: mijn test van woensdag was ook een sensitest en die was echt spierwit. Als het streepje bij jou duidelijker is dan op de foto dan is het echt een streepje hoor :slight_smile: Nu hopen dat deze blijft plakken :pray:

Mijn ongi is vanmiddag begonnen. 16 dagen na mijn eerste positieve ovu-test dus waarschijnlijk ongeveer 15 dagen na de eisprong: best op tijd.

Dan is mijn volgende ovu waarschijnlijk vrijdag over 2 weken. Dus nu loop ik te twijfelen of ik moet vragen of ik mijn eerste part-time dag (ik ben om de week op vrijdag vrij) een week kan uitstellen en deze maand de inseminatie dus niet ga overslaan. Kans bestaat dat ik een dag eerder positief test en dan heb ik een probleem, want lijkt me niet slim om in mijn proeftijd al te laten weten dat ik probeer zwanger te worden. En kan moeilijk liegen dat ik naar de huisarts ofzo moet, terwijl ik de dag daarna vrij ben.

Dilemma :shifty:

he zsus wat jammer zeg!! :cry:

maar idd wel een hele nette cyclus.

even over je dillema dat is iets heel erg moeilijks te bepalen.

mijn eisprong was deze ronde bijna 1 week eerder dan ik zelf had gedacht.

Ik heb nog even goed naar m´n vorige cycli gekeken: de kans dat ik al op donderdag positief test is eigenlijk groter dan vrijdag. Klopt natuurlijk ook wel, want als de eisprong op dag 15 is, is de ovu-test op dag 14 al positief.

Dus toch maar een maandje skippen :?

Maar ik blijf natuurlijk voor jullie duimen! Dat de groep hier maar snel wat kleiner mag worden :wink:

Even kort, we zijn bij mijn ouders.

Vannacht is er bij ons ingebroken :evil:

Gelukkig alleen papier geld weg en geen schade, maar toch balen.

Jipenjanneke, mijn streepje op 12 dpo was ook zo licht, dus ik heb er wel vertrouwen in, spannend.

Jammer Szus, dat het niet is gelukt. Ik snap nog niet helemaal waarom je een maandje wil overslaan? Ik heb altijd begrepen dat zaad wel een aantal dagen overleeft. Of wordt dat dan toch niet geadviseerd door de artsen?

Hè bah Sassie, balen zeg! Wij hebben het ook een aantal malen meegemaakt en het ging mij niet in de koude kleren zitten. Heb nu nog schrik 's nachts en altijd het alarm aan. Waren jullie wel thuis?

Lekkere recepten, ik ga ze zeker uitproberen. Wel zonder vruchtjes, die heb ik liever niet door m’n eten.

Vandaag bij de huisarts geweest. Niet veel opgeschoten, verwijzing naar de gynaecoloog gekregen. Ze dacht dat er iets kon zijn achtergebleven in de baarmoeder, maar kan ook zijn dat het nu door de laatste bloedingen toch schoon is. Volgende week een echo ter controle. Vind ik wel fijn, dan weet ik ook zeker dat het goed is. Ze heeft nog wel een standaard inwendig onderzoek gedaan, maar dat zag er allemaal prima uit. Mocht ik op dit moment een miskraam hebben, dan had ze dat blijkbaar kunnen zien. Ik kan dus maandag bellen voor een afspraak, dat zal dan wel volgende week vrijdag worden. Moet woensdag en donderdag werken.

szus ik zou niet overslaan een maandje hoor.

wie weet wat er volgende maand weer is.

en idd zaad overleeft een aantal dagen.

zou wel heel erg jammer zijn zou je het om een dag moeten uitstellen.

sassie wat verschrikkelijk dat er bij jullie is ingebroken!!!

waren jullie thuis?niks van gemerkt?

jee kato heb je voor je gevoel nu wel duidelijkheid?

wat denk je eigenlijk zelf?

ga je nog testen om te kijken of ze nog positief zijn?

Hopelijk blijkt volgende week dat het allemaal (weer) schoon is, Kato.

Sperma overleefd best lang, normaal gesproken. Maar bij de inseminaties met donorzaad is het een aantal maanden bevroren geweest en dat komt de kwaliteit niet ten goede. Bovendien , als ik vrijdag ovuleer dan moet het sowieso een aantal uren daarvoor ingebracht zijn en vrijdagmiddag is dan waarschijnlijk te laat.

En ik heb in eerste instantie maar 6 pogingen, en om er nu één te gebruiken voor ´misschien ovuleer ik wel wat later´ vind ik het niet waard.

Tuurlijk kan het zijn dat ik deze maand wel pas op vrijdagochtend de eerste positieve test heb, maar ik moet maandag aangeven of ik deze ronde wel of niet doe. Dat kan ik niet pas beslissen als het zover is want de kliniek moet het zaad ´bestellen´ bij de spermabank (vervoer en op de juiste manier ontdooien enzo).

Beetje geduld hebben en een maand skippen lijkt me beter.

Prettig weekend allemaal!

Szus, ik zou ook even geduld opbrengen en zo proberen het maximale uit een poging te halen, lijkt mij een verstandig besluit.

Oh gatver Sassie! Wij hebben op vakantie in 2011 een inbraak in ons huisje gehad. Heb die nacht zo slecht geslapen. Vind het nog steeds een eng idee. Sterkte!

Szus… Ik snap je en zou ook een ronde wachten. Ook vanwege je baan, zou in mijn proeftijd ook niet aangeven bezig te zijn met zwanger worden.

Kato, hoop dat je volgende week wat duidelijkheid hebt, ondertussen ook wel fijn.

Jipenjanneke hoe voel je je? Denk je zelf zwanger te zijn?

szus ik wist niet dat er zoveel bij kwam kijken zeg,dan snap ik je helemaal hoor!!

sorry dat ik gelijk mijn mening erin gooide :oops:

nou ik hoef hier niet meer naar lichte streepjes te turen hoor ik ben zwanger!!! :smiley: :smiley: :inlove: :smiley: :smiley: