Tigru, ik had een beetje gehoopt dat morgen mijn eisprong was, dus wel een beetje frustrerend dat de ovutest nog niet positief is. Nu heb ik een latere eisprong, wat eigenlijk niet handig ivm middagdiensten van mijn man. Beetje jammer.
Fijn dat je man er een gezellige avond van heeft gemaakt
Hoe was het circus?
Amy, ik volg jou ook een beetje Ik had ook gezien dat we qua cyclus bijna gelijk lopen…
Ik heb al sinds vorige week zondag elke dag een zeurend/branderig gevoel in mijn buik en onderrug. Op zich wel vervelend dat dit zo lang voor mijn eisprong al begint.
Ik hoop ook dat we morgen beide een positieve ovutest hebben
Ik hoop ook echt op een dikke streep op je test morgen! Mag tijd worden
Morgen ga ik naar het circus toe… Ben benieuwd, ben er over het algemeen niet zo kapot van namelijk.
Zo dames mijn vakantie is begonnen :dance: :dance: :dance: :dance:
Sas:
Balen dat je nog geen positieve ovutest hebt gehad.
Nog minder dat je eisprong niet goed in de “planning” valt.
Wordt je er niet een beetje zenuwachtig van om zo met je cyclus bezig te zijn.
Ik denk dat ik helemaal gek zou worden als ik er zo bewust mee bezig zou zijn al jou
Tigru:
Goed dat je je man even hebt toegesproken,zo te lezen heeft het resultaat gehad. :mrgreen:
Veel plezier bij het circus.
Ongi is bijna over dus wij kunnen bijna ook ECHT aan de klus. :inlove:
Tigru, ik ben zelf ook niet gek op het circus, maar voor de kinderen vind ik het wel mooi. Wij wonen aan een evenemententerrein en normaal komt daar 1x per jaar een circus, maar de laatste is volgens mij al 3 jaar geleden.
Angela, ik word er niet zenuwachtig van. Toen ik mijn koperspiraaltje had, was het ook elke maand afwachten wat mijn cyclus zou zijn. De meeste maanden waren 28-31 dagen, maar ik heb ook een paar keer een uitschieter van 37-40 dagen gehad. Vandaar dat die ovulatietesten voor mij wel fijn zijn, dan weet ik in ieder geval wat mijn NOD gaat worden.
Daarbij, als alle omstandigheden ideaal zijn (vruchtbare dagen, goede kwaliteit sperma) dan nog heb je maar 25% kans dat je zwanger raakt. Aangezien we door die middagdiensten niet veel kunnen klussen 's avonds, wil ik wel weten of we overdag tijd moeten vrijmaken
Fijne vakantie trouwens! :dance:
Jullie gingen een midweekje weg toch? Ben je dan alleen deze week vrij of daarna ook nog even?
Ik heb lekker 2 weekjes vrij.
komende week moet hubbie nog werken en de week erop gaan we een midweekje weg.
Naomi gaat donderdag en vrijdag naar het kdv dan kan ik die 2 dagen mooi alles aan kant krijgen voor we weg gaan.
Ik moet zeggen dat ik het af an toe wel fijn vind om een dagje echt voor mezelf te hebben
Als ik vakantie heb dan breng ik de kids ook gewoon naar het kdv toe. Ten eerste betalen we ervoor en ten tweede inderdaad wel fijn om even wat voor mezelf te kunnen doen.
De kids gaan ook af en toe voor een paar nachtjes naar mijn ouders. Dan kunnen we lekker uitslapen en uit eten gaan zonder oppas te hoeven regelen. Wel fijn dat ze dat willen.
Ik heb net (stiekem, want mijn ouders zijn op visite) een ovutest gedaan.
Hij is bijna net zo donker als de controlestreep dus ik denk dat aan het begin of eind van mijn LH-piek zit :dance:
Als hij morgen donkerder is dan is mijn eisprong morgen of dinsdag. Als hij morgen weer licht is dan heb ik mijn eisprong vandaag of vannacht gehad.
Ik had net wat roodbruin bij mijn afscheiding, dat heb ik meestal rond mijn eisprong. Vandaag ook wat steekjes in de linkerkant van mijn buik, dus het duurt niet lang meer.
Hier ook een stopper! We wilden eigenlijk nog even wachten, maar we hebben ook zoiets van: Misschien lukt het wel niet gelijk! En lukt het wel gelijk is dat alleen maar bijzonder.
We hebben al een dreumes rondlopen die in januari 2 wordt. Heerlijk ventje (maar dat zeggen mama’s altijd :P)
Nu aan de slag voor een tweede. 26 okt mirena spiraal laten verwijderen. Werd er gek van. Was alsnog ongesteld en heel onregelmatig :S Vanaf 27 okt bloeding gehad tot eergisteren. Weet niet of dit een nabloeding of een menstruatie is geweest. Mocht het een menstruatie geweest zijn dan is mijn NOD 24 nov en mijn ovulatie 10 nov. Omdat ik dit niet zeker weet, maar even ovulatietesten gehaald om deze rond 9/10 nov te gebruiken. We zullen zien. Bij de eerste was het ongepland (maar zeer welkom) dus nooit op mijn cyclus gelet en ook niet wetende of mijn cyclus wel 28 dagen is. We zullen zien, we hebben alle tijd, maar liever niet haha!!! Wel lastig al die onwetendheid :eh:
Ik ga lekker met jullie meelezen!!! En probeer iedere dag wel even te spieken. “Succes met klussen”
Nanniej, welkom.
Dat is dan wel leuk om het allemaal bewuster mee te maken als de vorige keer niet gepland was.
Als je eisprong rond 10 november is dan zou ik 2 a 3 dagen ervoor beginnen met ovutesten. Deze meten je LH piek en als die er is dan komt je eisprong vaak binnen 24 tot 48 uur.
sassie1980, Dankjewel! Het is ook heel raar, ik ben er nu zoveel meer bezig met de voorbereidingen dan bij de vorige (uiteraard!) Toen begon ik pas toen ik al zwanger was haha.
Thanx voor de tip voor de ovutesten. Kijken of ik daar wat wijzer van wordt. Ik zal dan zeker wat eerder beginnen met testen. Dan heb ik hopelijk een beter beeld hoe het ervoor staat.
Fijn dat je ovutesten positief uitkomen! Fingers crossed voor deze maand!!
Heerlijk hoor vakantie Ik heb de week voor de kerst vrij, maar dan druk aan de slag. 14 december krijgen we de sleutel van ons huis. Ook ik breng de kleine dan naar het kdv. Ik werk zelf als pedagogisch medewerker op het kdv van mijn zoontje. Werk 36 uur verdeeld over 4 dagen, waarvan hij 2 dagen op het kdv is en 1 dag bij de ene oma en 1 dag bij de andere oma. We betalen ervoor, en het is ook leuk voor hem. Al denken sommige collega’s daar anders over. Ik hou het er maar op dat ze zelf nog niet moeder zijn haha!
Fijne avond!!!
Ben je al met foliumzuur begonnen? Dat was ik wel bijna vergeten
Je werkt dan best veel. Zit je zoontje wel op jouw groep of een andere groep?
Ja ben al wel begonnen met foliumzuur. Althans ‘zwanger worden’ van de Etos waar ook foliumzuur in zit. Joekels van een pillen!
Ja werk ook wel veel, ik heb een contract voor 3 dagen (27 uur) en die vierde dag werk ik eigenlijk extra. Misschien dat ik tegen de tijd dat er een tweede is die 4e dag laat vallen. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ruim een jaar thuisgelopen en vond dat alles behalve prettig. Niets voor mij om thuis te zitten. Klinkt gek, niet thuis kunnen/willen zitten met je zoontje, maar wel op de kinderen van een ander kunnen ‘passen’. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar de kinderen van een ander zijn toch anders. En heb sociale contacten met collega’s dat is ook wel prettig voor mij. Ik heb het naar mijn zin op mn werk, leuke collega’s en contacten met ouders van de kinderen op mijn groep. Ik ben echt dol op mijn zoontje, maar ik wordt gek zonder eruit te kunnen en ook een centje bij te dragen en eens wat anders om me heen te hebben (ondanks dat dat ook kinderen zijn). Moet wel zeggen dat ik het vrijdag ook wel gehad heb en toe ben aan weekend. Maar doordat ik al geen rust in mijn kont heb gaan we ieder weekend wel eruit met de kleine en geniet ik nog meer van onze tijd samen met mijn gezin. Krijg soms heel erg het gevoel dat me hier voor moet verantwoorden naar anderen, maar ik vind het nog steeds heerlijk en ben zo naar mijn mening een leuke moeder in de tijd die ik met de kleine heb. Mijn man werkt 5 dagen en werkt zo’n 50 uur totaal met overuren. Ik heb dus de avonden ook nog veel alleen tijd met de kleine en eten daarom ook vaak met zn 2en. Van die kleine momenten kan ik dan echt genieten. Zolang ik niet het gevoel heb dat de kleine daaronder lijdt, vind ik het voor nu prima gaan zo.
Mijn zoontje zit op een andere groep. Heb daar bewust voor gekozen. Kon kiezen voor een groep naast mijn eigen groep, maar ook dan zie ik hem met de verschoonrondes. Hij zit nu aan de andere kant van het gebouw. Wil niet dat hij constant aan me hangt. Als de kinderen op de gang of buiten spelen zie ik hem wel. Maar op dit moment in de fase dat hij heel erg hangt aan me en geloof me dat is niet prettig werken.
En werken jullie? Wat voor werk en hoeveel uur?
Nannie:
Gezellig dat je met ons mee komt kletsen.
Je werkt idd best veel maar als je je daar lekker bij voelt waarom niet?
Ik zelf werk 3 dagen en vind dat ook wel lekker.
Toch even wat anders dan dag in dag uit één op één met je peuter.
Misschien is dat anders als er eenmaal een tweede is.
Sassie
Die ovu test knalt wel.Dus jullie klusserdeklus dan hé :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb geen flauw idee wanneer mijn eisprong zal zijn nu mijn cyclus nu ineens op hol slaat :?
Dan maar wat vaker gezellig maken met hubbie :inlove:
Al moet ik zeggen dat het toch al niet slecht ging haha
Ik weet dat ovutesten je daar wel mee kunnen helpen maar ik denk niet dat dat gaat werken voor mij.
Ik zal er dan te veel op gefocust zijn en dat wil ik juist niet.
breekt even in
Wilde even mijn vriendinnetje nanniej heel veel succes wensen!
Ga hard voor je duimen.
Zou wel bijzonder zijn om weer samen zwanger te zijn
Voor alle andere stoppers ook heel veel succes!!
**breekt
Ik heb vandaag geen last meer van mijn buik en onderrug dus ik denk dat mijn eisprong gisterenavond is geweest.Ik baal wel een beetje, want manlief had gisteren geen zin :wall:
Hij was niet fit dus ik snap het op zich wel, maar waarom nou net op het meest vruchtbare moment van mijn cyclus :roll:
Aan de andere kant, woensdag en vrijdag en zaterdag hebben we wel geklust dus nog kans genoeg lijkt me?Nanniej, ik heb ‘zwanger worden’ van Kruidvat, die zijn niet heel erg groot vind ik.
Het is ook niet dat ik vind dat je teveel werk, maar wel meer dan mij
Ik werk als doktersassistente voor 21 uur per week, een dag van 08.00 tot 13.00 en dan nog 2 hele dagen. Ik zit eraan te denken om nog een dag van 08.00 tot 13.00 te gaan werken (1. het zou niet verkeerd zijn om op maandagochtend dubbel te zitten en 2. dan zouden we onze hypotheek makkelijker kunnen verhogen ivm verbouwplannen) maar we moeten nog even kijken of dat rendabel is. Het is niet de bedoeling dat mijn extra salaris dan op gaat aan extra kinderopvang en straks ook meer zorgpremie.
Ik vind het ook lekker om te werken, even geen mama zijn en gewoon mijn eigen ding doen. Ook de contacten op werk vind ik erg fijn, leuke collega’s en (meestal) leuk patientencontacten.
Mijn man werkt 36 uur per week (9-urige werkdagen) per week in wisselende diensten. Zijn rooster is dus per week weer anders. Vorige week had hij bijvoorbeeld 5 middagdiensten achter elkaar, volgende week 3 nachtdiensten, maar soms ook een week alleen ochtenddiensten. Hij moet wel regelmatig op zondag werken, omdat hij op vrijdag zijn papadag heeft en op zaterdag zijn hobbydag.
Angela, ik weet pas zeker dat het een knaltest was als mijn test vandaag weer licht is.
Qua vruchtbare dagen zou ik ook rekening houden met een korte en een lange cyclys, dus je man zal inderdaad niet te klagen hebben :lol:
Hoe lang was je cyclus nu, 34 dagen wat de banner zegt?
Ik moet toch ook maar eens een banner maken denk ik zo :think:
Vanmiddag dus een nieuwe ovutest Sassie? Ben heel benieuwd!
Ik denk dat ik gister mijn eisprong heb gehad. Had twee keer enorme steken in mijn liezen. Lang opgebleven, maar manlief leeft momenteel in zijn eigen wereld heb ik het idee. Dus gister maar weer eens een lang gesprek in bed gevoerd en hem er even opgewezen dat hij begint door te slaan. Wij komen van een appartement en daar had hij nooit de ruimte om iets te doen, maar nu we vrijstaand wonen zie ik hem in de avond nooit meer. Dus ook heel hard gezegd dat ik het niet fijn vond altijd alleen te zitten. Nou ja, dan krijg je verwijten over en weer. Dus was het beu en ben na de opmerking “deze ronde heb je gemist” gaan slapen. Kreeg terug als antwoord “Als ik nu eens een app download en jouw cyclus bijhoudt?”. Dus we zullen zien, komt vast goed.
Nanniej, welkom hier! Super gezellig om weer een stopper erbij te hebben! Ben benieuwd hoe je cyclus gaat lopen. Hier trouwens ook geen goede ervaring met de Mirena.
Ik werk trouwens vijf ochtenden als boekhoudster. Keira gaat nu nog 1 ochtend naar het KDV en vier naar een GO. Vanaf 1 januari vervalt het KDV en gaan opa en oma oppassen.
Nu is hij echt positief. De rechter is van dinsdag, de linker van vandaag.
Toen ik net die ovutest ging doen, had ik ook een klodder slijm en nu ook wat krampjes in mijn onderbuik links.
Manlief heeft helaas een middagdienst, maar ik denk dat ik gewoon ga wachten tot hij thuis is. Dan maar een keer een korte nacht, het is voor een goed doel.
Ik heb mijn banner dus een dag opgeschoven (cyclus van 29 dagen) dus mijn NOD is dan 19 november, ook een dagje later.
Tigru, zo’n banner is wel handig, kun je snel zien in welk deel van de cyclus iedereen zit.
Niet echt een fijn gesprek zo te lezen, maar hopelijk snapt hij het nu wel.
Wij hebben de pc in onze woonkamer staan, dat heb ik een beetje bewust gedaan. Bij mijn ex stond de pc is een kamer en die zag ik dus ook bijna niet, dat wilde ik niet nog een keer. Ik vind het prima als mijn man achter de pc zit, maar dan wel in dezelfde ruimte zodat we wel in elkaar buurt zijn.
Sassie, vandaag idd positief ja, al heb je denk ik niet op je piek getest, want hij zou volgens mij donkerder kunnen! Gaan we samen positief testen op 19 november :mrgreen:
Mooie positieve test!! En dan is een korte nacht inderdaad niet erg, hebben wij ook gedaan bij Keira (toen werkte mijn man nog voor Defensie).
Hebben goed gepraat en het komt wel goed, maar het is gewoon vermoeiend.
PC hebben wij er twee maar de ene doet het niet, de ander is een laptop en aangezien ik de betere computeraar van de twee ben zal het mijn man een worst zijn. Vaak laat hij mij mails tikken omdat het bij hem te lang duurt. :lol:
@Nanniej, welkom! Gezellig dat je met ons komt kletsen!
Hier is het eventjes stil geweest in het weekend, heb heel het weekend moeten werken en geen tijd gehad om op de laptop te zitten
Vanavond een avondje alleen, manlief is werken… Is rond 23:00 uur denk ik wel weer thuis.
Heb al een aantal dagen last van bruinverlies en is nog niet weg! Ik weet echt niet wat het is?? Gisteren al redelijk wat en vandaag opzich ook wel wat. Nu is het wel wat minder. Waar kan dat van komen?
Ik maak nog geen banner omdat ik mijn cyclus nog niet weet dus daar wacht ik nog op. ben benieuwd, misschien zit ik ook wel ongeveer het zelfde als iemand anders van jullie
Als ik het weet maak ik er snel 1, vind het wel leuk…