oktober/november/december 2012 stoppers

Ik zie nog geen oktober- of novemberstoppers?



Wij gaan toch voor een vierde :dance:



Ik heb altijd al een kinderwens gehouden, maar vanwege omstandigheden (drukte ivm tweeling, in die periode ook man PTSS, daarna man CMV) was het onderwerp op pauze gezet. Sinds begin dit jaar hebben we alles weer op de rit (kids slapen eindelijk door, man is weer volledig aan het werk) dat het onderwerp laatst toch regelmatig weer ter sprake kwam. Mijn man zou er over gaan denken.

Afgelopen weekend zijn we uit eten gegaan en zei mijn man tijdens het proosten ‘op een meisje’ ‘of een jongen’. Ik was best verbaasd, omdat ik niet in de gaten heb gehad dat hij al eruit was.



Ik heb een koperspiraaltje, dus vanmorgen gelijk de huisarts gebeld om een afspraak te maken om hem te verwijderen, donderdagochtend kan ik terecht. Volgende week zou ik ongesteld moeten worden, dus de volgende cyclus gaan we ervoor.



We willen niemand laten weten dat we bezig zijn, dus ik kan er (op mijn man na dan :wink:) met niemand over praten. Vandaar dat ik hier aanspraak zoek :smiley:



P.S. Voor degene die mij kennen of mij op FB hebben, graag stilhouden.

Hier wat aanspraak!



Ik heb al een hele tijd niks meer, geen spiraaltje, geen pil maar de CD’s gebruikten we een hele tijd. Sinds eind vorige cyclus die er ook maar uit gegooid en nu wachten op een brusje voor ons meisje!



Hoi Tigru,



Leuk om aanspraak te hebben.



Jullie gebruikten dus al een tijd CD’s, dus jij hoeft ook niet te ontpillen ofzo? Ik heb een koperspiraaltje, dat is zonder hormonen, dus ik heb gewoon een natuurlijke cyclus.



Hoe ver zit je nu in jouw cyclus?

Ik heb meestal een cyclus van 28 a 31 dagen, dus dan zou ik begin volgende week ongesteld moeten worden. Daarna gaat het dus spannend worden.



Groetjes Saskia

Ik heb een cyclus van gemiddeld 27 dagen. Ik moet dus ongeveer komende maandag ongesteld gaan worden. Zondag is mijn man jarig en gaan we testen. Ik heb het vermoeden dat ik zwanger ben… Broeken die niet meer passen in de avond, heel veel darmkrampen, zoals mijn zwangerschap de vorige keer ook begon. Ook moe… Maar het kan er ook aan liggen dat ik enorm veel moet overwerken op het moment. Dus wel zullen zien. :mrgreen:



En gelukkig geen ontpillen ofzoiets, ben ik wel blij mee. Na de geboorte van Keira ben ik terug aan de pil gegaan, maar dat beviel niet. Mirena geplaatst, liep ook totaal niet. En aangezien we niet heel lang wilden wachten niks nieuws gedaan. Maar toch nog een dik half jaar CD’s gebruikt.



Beviel het hormoonspiraal je? Want ik zit toch ook al naar iets te kijken voor na een tweede bevalling. Meer kindjes gaat hier niet lukken (huis te klein).



Heb wel ff getwijfeld of ik me hier zou melden… De april 2011 mama’s zijn niet zo heel actief, maar vond het altijd wel super gezellig.



Bij Keira hebben we 8 maanden moeten wachten, dus ben benieuwd hoe het nu gaat. Zeker omdat toen alles niet zo lekker liep en nu eigenlijk wel :smiley:



En voor jullie de 4e? Ik kom zelf uit een gezin van vier!



Kan het bij jullie deze ronde ook al raak zijn?

Dit is dan jullie eerste ronde? Spannend! Je hebt zo te lezen wel wat signalen.

Alhoewel ik me kan herinneren dat ik dat soort klachten ook wel had als ik niet zwanger was. Soms erg frustrerend hoe je lichaam je voor de gek kan houden…



Ik heb voor Pete aan de pil gezeten, maar elke stopweek flinke migraine. Na Pete niet meer aan de anticonceptie gegaan, omdat we toch snel verder zouden gaan voor een brusje. Na Luc en Stan eerst Nuvaring geprobeerd, maar toen had ik ook last van migraine. Daarna Yaz 24+4 (24 dagen pil, 4 dagen stop) en dat leek op af en toe wat migraine na wel aardig te gaan, maar uiteindelijk met allerlei vage klachten (buikpijn, moeheid, haaruitval, prikkelbaar) bij de internist beland waar uit de testen niks kwam. Tijdens het gesprek vroeg ze hoe lang ik de klachten had en toen besefte ik ineens dat het eigenlijk begonnen is sinds die nieuwe pil, dus ermee gestopt en de klachten verdwenen grotendeels. Toen moest ik dus wat anders verzinnen, maar dan wel zonder hormonen en ben ik op het koperspiraaltje uitgekomen.



Op zich ben ik wel tevreden over het koperspiraaltje. Ik heb al ruim 1 jaar geen migraine meer gehad en verder vrijwel wel geen andere klachten tijdens mijn menstruatie. Het enige minpunt is dan mijn menstruatie langer duurt. Eerst 1 a 2 dagen weinig, dan 2 dagen enorm veel, dan nog 4 dagen dat het steeds minder wordt. Daarbij blijken mijn touwtjes te kort te zijn (1cm ipv 3cm) waardoor ze uit mijn baarmoedermond steken (ipv eromheen krullen) en mijn man wel eens geprikt wordt tijdens bepaalde standjes, heel vervelend voor hem. Ik was daarvoor al naar de huisarts gegaan, maar die gaf mij als optie 1. touwtjes nog korter afknippen, maar als hij verwijdert moet worden dan via het ziekenhuis of 2. oude eruit en nieuwe erin met langere touwtjes. Eigenlijk vonden we beide opties niks en hebben we het even zo gelaten tot we eruit waren of we wel/niet voor een vierde zouden gaan.



Ik heb bij de februari 2009 mama’s meegeschreven, maar die waren niet meer zo actief op KoK en nu hebben we een groep op FB gemaakt. Ik vond het ook wel erg leuk om bij de maandmama’s mee te schrijven, dat was een gezellige groep.



De kans dat het deze ronde al raak is, is niet geheel afwezig volgens interent. Het koperspiraaltje zorgt ervoor dat de spermacellen trager worden om een bevruchting te voorkomen. Mocht er toch een bevruchting plaatsvinden dan zorgt het koperspiraaltje er weer voor dat de kans op een innesteling verkleind wordt. Donderdag zou ik op dag 26 zitten. Stel je voor dat ik een langere cyclus heb. Stel je voor dat er een bevruchting is geweest. Dan zou er wat kunnen innestelen als het koperspiraaltje nog niet voldoende zijn werk heeft gedaan. De laatste 3 a 4 maanden heb ik cyclussen van 28-30 dagen gehad, maar daarvoor heb ik ook wel eens op 33-35 dagen gezeten. Ook een keer 42 dagen. Ik verwacht het dus niet, maar je weet het dus nooit.



Bij Keira dus 8 maanden bezig geweest? Heb je toen iets van ovulatietesten gebruikt of heb je gewoon geduldig gewacht? Bij Pete was ik best ongeduldig, na 2 rondes toch ovulatiesten gekocht (ik wilde vooral inzicht krijgen in mijn cyclus na 12 jaar pil) en in die ronde was het raak.

Die migraine ken ik, daarom ook gestopt met de pil en een mega laag libido… De Mirena laten verwijderen omdat ik meer ongesteld was dan niet, geen succes dus. Hier ook geen hormonen meer!



Toen wij zwanger probeerden te worden was het eigenlijk in augustus 2009. Maar mijn man was destijds militair en uitgezonden. Dus in december konden we echt aan de bak :wink:



Mijn man was toch wel met enige stress uit Afghanistan terug gekomen en daardoor heeft zelfs ons huwelijk bijna op klappen gestaan. Eind april 2010 kwamen hele goede vrienden vertellen dat ze zwanger waren en ik kon niet eens blij zijn omdat het bij ons allemaal niet liep.



We hebben toen samen hele lange gesprekken gehad en is er veel veranderd. Daarna ook een stukje toch geprobeerd van ons af te zetten. Ik heb wel ovulatietesten gebruikt, maar die gaven mij geen inzicht in mijn cyclus, veel te vaag allemaal.



Uiteindelijk hebben we “welkom thuis sex” erg goed benut! Ik testte of 4 augustus (2 dagen voor mijn NOD) toen positief, terwijl ik dat absoluut niet verwacht had. Ik ging testen om te kijken hoe een negatieve test eruit zag en die test was toch over de datum. Maar de volgende dag was het duidelijk :smiley: Zwanger!



Ik heb toevallig gister teruggelezen op mijn blog hoe ik mij voelde in het begin van de zwangerschap van Keira en dit komt me toch bekend voor… Maar het kan net zo goed mijn lichaam zijn die met mij speelt. Want ja, nu ben je “serieus” bezig en let je er toch meer op. We zullen vanzelf zien!

Ik kan me jouw situatie van toen wel voorstellen. Mijn man heeft ook aardig wat stress gehad, de avond voor mijn termijnecho is zijn collega/vriendin (hij werkt bij de politie) doodgeschoten en de volgende ochtend kregen we dus te horen dat er 2 op komst waren. Hij is toen doorgaan, vanwege mijn zwangerschap en drukte na de bevalling, maar eind 2009 is hij een beetje ingestort. Hij is toen in de ziektewet beland en het heeft wel een jaar geduurd voor hij weer volledig aan het werk kon. Wij hebben toen ook aardig wat spanningen gehad, maar gelukkig geen relatieproblemen. Het is wel de reden geweest dat we toen niet voor een vierde zijn gegaan.



Ik heb vanmiddag toevallig nog even teruggelezen (december 2006 stoppers en maart/april 2008 stoppers) en daar las ik dat ik bij Pete dus al de 1e ronde zwanger was. Bij Luc en Stan had ik die ovulatietesten gebruikt na 2 rondes en was dus die 3e ronde zwanger. Ik las ook dat ik bij Luc en Stan halverwege de 1e ronde ziek (griep) was en mijn man tijdens de 2e ronde en dat we dus niet echt actief zijn geweest. Toen we de 3e ronde voor het eerst er goed ervoor gingen (icm ovulatietesten) was het dus wel raak.



Jij hebt je blog dus nog even teruggelezen. Wel spannend dat je wat overeenkomst qua klachten hebt. Ik zal voor je duimen!



Morgenochtend dus een afspraak om mijn spiraaltje eruit te halen. Ik vind het best wel spannend, omdat deze huisarts bij ons in hetzelfde pand zit en ik dus gezegd heb dat ik last heb van de touwtjes en niet wil dat ze weten dat we voor een vierde gaan. Ik hoop niet dat ze teveel ga doorvragen en over andere anticonceptie ga beginnen.

Het koperspiraaltje is eruit. Het viel me allemaal wel mee. Het was misschien 5 seconden een ongemakkelijk gevoel, maar verder geen last ervan gehad.



Nu hopen dat ik deze periode een normale cyclus heb en volgende week ongesteld wordt, zodat we met ronde 1 kunnen starten.

Oh Tigru wat leuk! Heel veel succes meid!

Hier duurde het de eerste keer 4 rondes.

Maar de tweede keer was het in 1x raak!



Sassie jij natuurlijk ook heel veel succes!!

Ik ga natuurlijk heel hard voor je duimen!



Vond het verwijderen van het spiraaltje ook niet prettig, maar even en had ook amper nabloedingen (bij het zetten wel).



Op naar een normale cyclus (en vruchtbaar :wink:



Thnx Miro, ben heel benieuwd hoe het loopt…

Hallo Sassie & Tigru,

Gezellig!!!



Ik kom met jullie mee schrijven! (Als jullie willen :wink: )

Wij hebben een dochter van 2 jaar en 3 maanden.

Het was de bedoeling om aan het einde van dit jaar voor een brusje te gaan.

Maar aangezien het bij ons allebei toch wel heel erg aan het kriebelen is hebben we besloten er nu al voor te gaan.



Geen pil of spiraaltje dus geen ontpillen voor mij.

Na de geboorte van onze dochter nog even aan de nuva geweest maar erg last van de hormonen en ben daar al were vrij snel mee gestopt.

Dus daarna altijd cd’s gebruikt.



We hebben voor onze dochter er 7 maanden over gedaan om zwanger te worden.

Ik had toen ook een zeer onregelmatige cyclus van 21 dagen tot 47 dagen.

sinds ik gestopt ben met nuva,nu zo’n anderhalf jaar geleden had ik altijd een regelmatige cyclus 27/28 dagen.

Uitgezonderd deze keer :?

Ik zou afgelopen zondag ongi moeten zijn maar nu nog steeds niks.

De kans op een zwangerschap is echt ieniemini dus ik ben bang dat m’n lijf nu alweer begint met mijn voor de gek houden.

Hey Angela!



Super leuk dat je ook mee komt schrijven! Fijn dat je niet hoeft te ont-hormonen!



Da’s wel een lekker regelmatige cyclus dan normaal, bij mij is het gemiddeld 27 dagen, tussen de 26 en heel soms 30. Wel heel irritant dat je lichaam je nu voor de gek aan het houden is…



Al wel getest?

Sinds gisterenmiddag heb ik wat last van mijn buik. Ook heb ik moeite met mijn ontlasting en ben ik winderig :oops: dat zijn meestal tekenen dat ik ongesteld moet worden. Waarschijnlijk heb ik dan een cyclus van 27/28 dagen. Dat zou wel fijn zijn.



Miro, dankjewel.



Angela, leuk dat je komt meeschrijven.



Jij ook niet ontpillen. Wel fijn he. Ik kan me nog herinneren dat ik voor Pete door het ontpillen best onzeker werd. Kwamen mijn klachtjes door ontpillen of zwangerschap, was mijn cyclus wel regelmatig? Na Pete zijn we niet met anticonceptie begonnen dus toen bij de tweede keer had ik die onzekerheid niet.



Vervelend dat je nog niet ongesteld bent als je al een tijd een cyclus van 27/28 dagen hebt en nu de kans op een zwangerschap klein is. Eigenlijk wil je dan zo snel mogelijk met die 1e ronde beginnen.



Tigru, jij hebt dit weekend jouw NOD toch? Nog steeds bekende klachtjes?



Groetjes Saskia

Zijn jullie trouwens al begonnen met foliumzuur? Die heb ik afgelopen maandag gelijk gehaald toen mijn man in het weekend zei dat hij toch voor een vierde wilde gaan. Tegen de tijd dat ik mijn eisprong heb dan zit ik al zeker 3 weken aan de foliumzuur.

Ik heb alleen maar meer klachten. Maar ben er nog niet overuit of ik nu gewoon moe ben of zwanger :wall:



Maar euh, om de lijst te noemen:

  • Misselijk bij vlagen
  • Opgezette darmen
  • Broeken die niet meer dicht kunnen (mijn gewicht is gelijk)
  • Hoofdpijn
  • Enorm libido



    Maar ja, voor hetzelfde geld wordt ik gewoon ongesteld :stuck_out_tongue:

@sassie1980 wrote:

Zijn jullie trouwens al begonnen met foliumzuur? Die heb ik afgelopen maandag gelijk gehaald toen mijn man in het weekend zei dat hij toch voor een vierde wilde gaan. Tegen de tijd dat ik mijn eisprong heb dan zit ik al zeker 3 weken aan de foliumzuur.




Nee,eigenlijk nog niet aan gedacht :think: stom hè

Bij de eerste gelijk aan de foliumzuur gegaan en nu gewoon niet bij stil gestaan. :doh:

@Tigru wrote:

Hey Angela!



Super leuk dat je ook mee komt schrijven! Fijn dat je niet hoeft te ont-hormonen!



Da’s wel een lekker regelmatige cyclus dan normaal, bij mij is het gemiddeld 27 dagen, tussen de 26 en heel soms 30. Wel heel irritant dat je lichaam je nu voor de gek aan het houden is…



Al wel getest?




nee Tigru nog niet getest.

Als ik maandag nog niet ongi ben ga ik testen.

Dan is het 22 oktober.

Op die datum testte ik 3 jaar geleden positief van de eerste. :inlove:



Ik heb wel al dik een week last van menstruatie krampen.

Angela, bij een eerste lees je vaak veel informatie vantevoren waardoor je dit wel wist. Bij een volgende keer sta je soms bij dit soort dingen niet.

Je zei dat het nu maar een kleine kans was? Wanneer zijn jullie met cd’s gestopt?



Tigru, dat zijn wel klachtjes die o.a. bij een zwangerschap kunnen passen. Spannend. Jij ging zondag testen toch?

@sassie1980 wrote:

Angela, bij een eerste lees je vaak veel informatie vantevoren waardoor je dit wel wist. Bij een volgende keer sta je soms bij dit soort dingen niet.

Je zei dat het nu maar een kleine kans was? Wanneer zijn jullie met cd’s gestopt?



Tigru, dat zijn wel klachtjes die o.a. bij een zwangerschap kunnen passen. Spannend. Jij ging zondag testen toch?




Officieel waren we nog niet met cd’s gestopt 1 x uitgezonderd.maar dat was vorige week in de week dat ik al ongi had moeten worden

Dan zou de kans inderdaad klein zijn lijkt me. Wat dat betreft kan je dan beter ongesteld worden, zodat je met de eerste echte ronde kan starten.



Ik heb nog steeds buikpijn en nu ook rugpijn (branderig/zeurend gevoel onderrug) en ik heb een dikke pukkel (:wall:) dus ik zal toch een dezer dagen ongesteld moeten worden. Eigenlijk liever vandaag dan morgen :lol: