oktober/november/december 2012 stoppers

Ja sassie ik hoop inderdaad snel ongesteld te worden dan kunnen we in ieder geval ronde 1 in.

Dus ook hier liever vandaag dan morgen :?



@Tigru:

Wel spannend,ga je morgen testen. :pray:

Ik ben ongesteld geworden :dance: dus een cyclus van 28 dagen :thumbup:

Daar ben ik op zich wel blij mee, want als mijn cyclus 30-33 dagen was geweest dan hadden mijn vruchtbare dagen in een periode van 5 middagdiensten van mijn gevallen. Nu valt het net ervoor en kunnen we dan dus goed aan de slag :wink:



Tigru, heb je nog getest vanmorgen? :pray:

joehoe wij gaan ook voor de 4e heb vanaf juni geen spiraal meer. toen ff aan de pil en sinds vrijdag slik kk die ook niet meer e





maar mondje dichtttttttttt

dus ook geen fb. of wat dan ook hihi

is top secret.

niemand mag het wetenā€¦maar moest het kwijt :shifty:

Je had je reactie al aangepast, dus ik ook even een edit :lol:



Kimmetje, gezellig :smiley:



Volgens had ik al een tijdje geleden bij ā€˜wie gaat er binnenkort voor een vierdeā€™ gelezen dat jullie voor een vierde wilden gaan? In de tussentijd aan de pil gegaan lees ik nu? Wilden jullie toch even wachten?



Ben je gewoon op het eind van de strip gestopt?

Kimmetje gezellig!



Ik heb vrijdagavond getest (kon me niet meer inhouden), maar hartstikke negatief. Nu wacht ik tot donderdag of misschien wel iets langerā€¦



De klachten zijn nog steeds hetzelfde, maar denk dat ik morgen gewoon ongi wordtā€¦ Vandaag op dag 26ā€¦



Wel feest hier vandaag! Manlief is 31 geworden :smiley: Lekker taart voor hem gebakken, Keira heeft een tekening gemaakt en een mooi horloge gekocht.



Foliumzuur was ik ook bijna vergeten. Maar moest bij de HA doorgeven dat ik zwanger wil worden ivm medicijngebruik voor allergie en neusspray waar ik dan gelijk mee moet stoppen. Dus bij de apotheek vertelden ze dat ik dan de spray ook met een zwangerschap mocht gebruiken en of ik al foliumzuur slikte.



Ben het toen dat weekend gelijk gaan halen, maar ik slik een complete mama vitamine nu weer. Bij de natuurwinkel vandaan.



Sassie fijn dat je een duidelijke cyclus hebt!

Tigru, jammer dat de test negatief was. Nu zit je nog wel voor NOD en het was 's avonds dus het zou nog kunnen.



Gefeliciteerd met je man.



Ik slik ook multivitamine voor zwangeren, van Kruidvat eigen merk. Mijn Hb is recent gecontroleerd en was 7,9 dus ik kan ook wel extra ijzer gebruiken. Als ik eenmaal zwanger ben dan wil ik overstappen op multivitamine met visolie, maar die zijn veel prijziger en vind ik nu nog niet nodig.

Ik gebruik dus ook met visolie erbij. Heb die in mijn vorige zwangerschap ook geslikt en voelde me er goed bij. Maar ze zijn een stuk prijziger ja, dat geef ik gelijk toe!



Mijn NOD is ergens tussen morgen en woensdag :stuck_out_tongue: Dus ik was ook extreem vroeg me testen.



Maar ā€œkwaaltjesā€ zijn wel iets minder geworden moet ik zeggenā€¦

Kimmetje:

gezellig :smiley:

ook voor een vierde kindje?leuk!



Tigru:

Gefeliteerd met je mannetje :dance:

Wel balen dat je test negatief was. maar idd t was wel erg vroeg,laten we hoop houden :pray:



Sassie:

Fijn dat je ongi bent geworden,nu kunnen jullie mooi ronde 1 in!



Hier nog steeds geen verandering.

Morgen even een testje halen.



Er schrijven nog maar weinig dames mee,

Dus dames die van plan zijn in oktober/november te gaan stoppen:

Kom gezellig met ons mee schrijven!

Morgen trouwens ook maar gelijk een potje foliumzuur halen.

Oh ja foliumzuurā€¦ ook maar ff weer een potje aanschaffen hahaā€¦tja het is toch alweer 5 jaar geleden allemaal hahaha



sassie idd ik was ook ff actief op dat onderwerp maar manlief twijvelde heeeeeeeel ergā€¦ dus maar even de pil ingelast. maar afgelopen 2 menstruatie periodes ben ik niet ongie geweest en dus maareen test gedaan. maar negatiefā€¦ik had het er over dat ik nog zo graag nog 1 keer zwanger wilde zijn alle voors en tegens uitgesproken had. mijn mannetje wilde het ook heel graag maar zag alleen maar ijsberen op de weg toen hijn tegen me zeiā€¦laten we het houden op een ongelukje hihihiā€¦



vandaar dat niemand het nog mag weten ivm fam enzoā€¦we hebben geen zin in gezeur het is ons gezinen dat van niemand anders.

Vandaar dat ik al oktober EN november in de titel had gezet, aangezien er nog geen oktober-topic was en de maand al voor de helft voorbij was, dacht ik al wel dat het een klein groepje zou worden. Hopelijk komen er snel nog een paar stoppers bij!



Tigru, wel jammer dat je kwaaltjes minder zijn geworden, maar ik blijf nog even voor je duimen :pray:



Angela, toch even een test halen? Op welke dag zit je nu en wat is jouw langste cyclus geweest?



kimmetje, bij ons mag het ook niemand weten. We hebben de afgelopen 3 jaar regelmatig opmerkingen gemaakt over een vierde, maar meestal waren het grapjes/uitspraken dat ik zei dat ik een vierde wilde en dat mijn man zei dat hij het al genoeg vind. Iedereen weet ook dat ik sinds 1 jaar een spiraaltje heb (maar dus eigenlijk had :lol:) en we zeggen regelmatig dat we het fijn vinden dat het allemaal makkelijker wordt, dus ze verwachten het niet meer denk ik.



Daarnaast zijn mijn 2 zwagers en hun vrouw/vriendin beide bezig voor een eerste sinds april. Bij de een was het ter sprake gekomen toen ze overtijd was en een negatieve test had, maar nog twijfelde om een glas wijn te nemen. Bij de ander kwam het ter sprake toen ze een paar dagen overtijd was en ineens hevig bloedverlies kreeg, dat is waarschijnlijk een vmk geweest. Tot nu toe bij beide nog niks en ik zou dat dus niet willen, dat iedereen weet dat we bezig zijn en dat het dan maanden duurt voor het raak is.



Veel mensen zullen ook wel denken waarom we er nog (of weer) aan beginnen, maar het is inderdaad ons gezin en onze keuze.

@ Sassie, toen wij van Keira probeerden zwanger te worden wist wel iedereen het. Jeetje wat belandde ik in een jankbui toen vrienden vertelden dat ze zwanger waren (en het dus met ons niet goed liep). Ik kon echt niet blij worden. En iedereen die maar vroeg ā€œen???ā€. Daarom vertellen wij nu ook niks. Iedereen denkt dat wij wachten totdat Keira minstens 2 is, of nog langerā€¦



Ik heb nog wel iets van hoop, maar mijn zwager was hier en had dezelfde klachten als ik al een week. Dus denk dat ik een virusje onder de leden heb.



Hebben hier idd een klein groepje! Als het maar gezellig is :smiley:



Wil ik een lijstje maken? Of niet?

Ik zit nu op dag 37 van mijn cyclus.

voor de eerste zwangerschap was mijn langste cyclus 43 dagen.

Maar sinds het stoppen met de nuva zit ik altijd rond de 27-31 dagen.

Heel vreemd dus.

Soms denk ik dat het misschien uit blijft omdat ik er nu wel bezig mee ben.

Tigru je mag van mij wel een lijstje maken hoor,staat altijd wel leuk vind ik :inlove:

Angela, ik was ook bang dat ik het zou onderdrukken, vandaar dat ik toch wel blij was dat het vandaag toch kwam. Ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten, zodat je ook met ronde 1 kan beginnen.



Tigru, het lijkt me al niks als mensen het denken, maar als ze het ook nog zouden gaan vragenā€¦



Ik hoop wel dat beide schoonzussen binnenkort zwanger raken, omdat ik me anders wel een beetje schuldig zal voelen als het bij ons snel raak is en zij moeten blijven wachten. Daarnaast lijkt het me ook wel gezellig om samen zwanger te zijn, ook leuk voor de babyā€™s aangezien onze kids al 5 en bijna 4 zijn.



Een schema zou wel leuk zijn. Ook wel handig om een beetje bij te houden wanneer iedereen NOD heeft.

Wat wil je erin zetten? Ik ben 32 jaar, we zitten in de eerste ronde voor een vierde en mijn NOD bij een cyclus van 28 dagen is 18 november.

Zoiets?



Ik vind hem leuk :inlove:

Gaaf lijstjeā€¦

ik weet nog niet precies wanneer ik ongi moet worden ben namelijk al2maanden niet echt ongi geweest. volgens ha moet mijn lichaam wennen aan de pilā€¦

maar ja ben op dag 10 gestopt. en zou nu nog zon 8 dagen moeten slikken. mijn pil heeft 22dagen.

wanneer ben je eigenlijk het vruchtbaarst dan? Denk dat ik precies op het juiste moment gestopt ben :wink:



Angela succes



en manlief ziet weer een hoop ijsberenā€¦hij is zo bang dat we dr niet goed aan doenā€¦pppfff here we go againā€¦

Tigru, misschien kun je dat lijstje in je eerste berichtje op de eerste pagina plaatsen? Dan weten we hem snel te vinden.



Kimmetje, vervelend dat je niet weet wanneer je ongesteld moet worden. Volgens mij wordt een eisprong onderdrukt als je aan de pil bent, dus dan zou je geen vruchtbare dagen moeten hebben. Als je niet aan de anticonceptie zit dan ben je het vruchtbaarst rond dag 10-14 bij een cyclus van 28 dagen.

Had je tijdens de stopweek wel wat bloedverlies of helemaal niks? Toen ik nog aan de pil zat, werd ik altijd 2 a 3 dagen na de laatste pil van de strip ongesteld. Je zou toch wel verwachten dat je dan een dezer dagen ongesteld moet worden.



Vervelend dat manlief weer een hoop ijsberen ziet. Welke ijsberen ziet hij dan voornamelijk? Heb je dat al eens goed met hem doorgesproken (ook jouw ijsberen) en samen besproken wat eventuele oplossingen kunnen zijn?



Mijn man heeft ook lange tijd twijfels gehad, hij dacht geen hele week achter elkaar hetzelfde, maar uiteindelijk heeft hij gelukkig de knoop doorgehakt.

Een van zijn ijsberen was het leeftijdsverschil, zijn voorkeur had max 2 jaar geweest en toen kwam het vanwege zijn ziek zijn niet uit. Ik heb hem toen gezegd dat als Luc en Stan er maar eentje was geweest, dat nummer 3 dan ook niet binnen 2 jaar had gekomen vanwege zijn ziek zijn toen kon en we dan ook met meer leeftijdsverschil hadden gezeten.

Ook hebben we best wel 5 hectische jaren achter de rug (schoonmoeder ernstig ziek, tweeling die o.a. pas met 3 jaar ging doorslapen door maag- en kno-klachten, manlief PTSS en daarna CMV) en sinds het voorjaar loop het allemaal weer lekker. Mijn man heeft zoiets van dan gaan we onze rust weer verstoren. Ik heb zoiets van dat is voor de eerste periode en dat wordt dan ook weer steeds beter, daar komen we ook wel weer doorheen.



Met mijn koperspiraaltje had ik best wel lange en hevige menstruaties. Meestal eerst 2 dagen weinig, dan 2 dagen heel heftig, daarna nog 3 of 4 dagen dat het steeds minder werd. Nu zette het al gelijk door, dus ik ben benieuwd of de periode nu korter zal zijn.

sassie,



ik heb hooguit 1 dag voor watr je een menstruatie kan noemen gehad, hooguit 1 o.b. dus niet veelā€¦

maar ik snap nooit dat als je de pil vergeet je ook zwanger kan worden, maar als je stop en zwanger wil worden dan kan het ineens niet :wink: ach we zien welā€¦

manlief is bang dat we het financieel niet kunnen. alles moet nieuw komenā€¦ik heb gezecht dat we dat bijna allemaal nog wel hebben, opa heeft nog een babybedje en ikzelf heb de kast en commode nog, aankleed kussen dekentjes kruiken en heel veel liefde :inlove: ā€¦de zeeman heeft tegenwoordig uber lieve babykleertjes :inlove: ik kan mijn vriendin vragen om eventuuel op te passen sochtends als ik moet werken en had daar 100 euro voor gerekend, 2 a 3 ochtendjes in de week, dan kan ik gewoon door blijven werken, en moet dat niet veel schelenā€¦

en ook idd het leeftijdsverschil, maar dat vind ik juist wel fijn. en ik weet zeker dat de kids het super leuk vinden.



helaas komt manlief vanavond niet thuis, dus kunnen we het er niet echt over hebbenā€¦dus hopelijk is hijmorgen weer een beetje bijgedraaid, en kan hij er vanavond nog ff in alle rust nadenken :wink: