oktober/november/december 2012 stoppers

Volgens mij wordt ik nu ongie… tenminste heb net een beetje gespot

Liefde is toch het allerbelangrijkste voor een kindje? En dan ben je al heel ver… En vlak tweedehands kleertjes niet uit! Hier hebben wij altijd een grote “beurs” twee keer in het jaar. Wel vanaf maat 74. Maar haal hier ook behoorlijk wat kleertjes. Zijn voor 80% merkspullen en zien er nog zeer goed uit! (Ze heeft nu een schattig Vingino overgooiertje aan en dat vind ik nieuw gewoon te veel geld).



Hier ook gisteravond een paar drupjes roze gespot en vanmorgen weer een beetje roze. Volgens mij is mijn lichaam van slag, begin altijd met bruin namelijk, maar ook hier zal het doorbreken.



Heb het lijstje in mijn eerste post gezet. Alle aanvullende informatie/wensen laat maar weten!

Wij zouden ook alles opnieuw moeten aanschaffen :roll:

Ik heb een half jaar tot jaar geleden alles verkocht via MP, omdat ik een beetje de hoop had opgegeven en ik niet alles wilde bewaren voor niks.

Het enige wat we nog in huis hebben zijn traphekjes en een commode (die hebben we pas uit elkaar gehaald toen Luc en Stan 2 maanden geleden zindelijk werden) en verder dus niks.Mijn ouders hebben bij elke zwangerschap 1000 euro (per baby, dus bij Luc en Stan het dubbele) cadeau gegeven voor de aanschaf van spullen. Bij Pete hebben we er o.a. een kinderkamer voor gekocht (kinderwagen kregen we van mijn schoonouders) en bij Luc en Stan hebben we een duowagen en nieuwe ledikantjes gekocht.

Ik verwacht eigenlijk wel dat dit bij de vierde ook wel zo zal zijn :oops:

Eerlijk gezegd vind ik het wel leuk om alles weer opnieuw te moeten halen. En als het een meisje wordt dan haal ik echt alles in roze en paars :lol:
Bij de eerste wilde ik alles nieuw hebben, maar de tweede keer heb ik ook veel via MP gehaald. En kleding inderdaad bij Hema en Zeeman, dat is betaalbaar en ook leuk om te zien.



Qua kinderopvang heb ik al uitgerekend dat we straks voor 1 baby voor 1,5 dag op de dagopvang en 3 schoolgaande kids (2x VSO en 1x BSO) net zoveel kwijt zijn als nu 2 kinderen op de dagopvang en 1 schoolgaand kind. Dat vond ik dus wel meevallen.



Ik denk dat mannen twijfels houden tot de baby er is :lol:



kimmetje, begint het wel vaker met spotting? Hopelijk zet het door, zodat jullie met ronde 1 kunnen starten.

Dan heb je nog ruim een week om manlief bij te laten draaien :wink:



Tigru, jij dus ook wat spotting gehad. Dan kan jij dus ook met de 1e ronde beginnen.



Op zich wel leuk dat we qua NOD dicht op elkaar zitten straks.



Angela, heb je nog getest vanmorgen? Of is er bij jou ook wat in aantocht?



Groetjes Saskia

Tweede ronde zelfs al :wink:



Bij een meid zou ik ook alles roze/paars doen. Keira heeft ook een knalroze muur ^^. Bij een jongen zou ik het eerlijk niet weten… Vind aqua mooi, maar ook limegroen!



Bij nog een meid gaat het veelal paars worden!



Maar ook MP heeft super leuke dingen! Schoonzus heeft een prachtige kamer er vandaan.



Wij hebben overigens een nieuwe kast gekocht bij Keira en een stoel. Haar bedje is mijn oude ledikant en dan opnieuw geschilderd. En de commode een oud dressoir waar mijn man poten onder heeft gezet.



Que kleding is ook de Jola heel leuk vind ik zelf!

Vanochtend testje gedaan en harstikke negatief :?

Dus hoop dat ik snel ongi ga worden.

Wel nog steeds zo’n zeurende menstruatiepijn :frowning:



Tigru:

Leuk lijstje! :inlove:

Mijn leeftijd:28

Nod : nog niet bekend dus…



Wij hebben eerst ook erg getwijfeld om voor een tweede te gaan.

Dit komt voornamelijk door ruimte gebrek.

Ons huis is beneden vrij ruim van opzet daar in tegen is de boven verdieping er klein.

We hebben maar 2 slaapkamers en enkel een bergzolder.

Daarom ons huis te koop gezet,inmiddels staat het al 1 1/2 jaar in de verkoop.

Nu onze wens steeds groter werd voor een brusje voor Naomi hebben we besloten dat we gaan verbouwen mocht het snel zo ver komen dat we zwanger mogen zijn.

Voorlopig laten we het in de verkoop staan.

Tigru ik denk dat je bij mij in de buurt woont!! :wink:

Wij hadden ook maar twee slaapkamers en ons huis (appartement) staat inmiddels 2,5 jaar te koop (al langer ondertussen).



Wij hebben het grote geluk gekregen dat we in de werknemerswoning van mijn man’s werk kunnen wonen. Waardoor ons huis iets groter is, als in drie slaapkamers, een grotere badkamer en keuken en een serre, die nu speelruimte voor Keira is en waar straks ook de computer komt te staan, als we de derde slaapkamer gaan veranderen in een babykamer.



Hihi, mijn schoonzusje heet ook Naomi! En de dochter van mijn zwager heeft als tweede naam Naomi. Vind het ook een leuke naam!



Baal nog wel een beetje dat ik nu ongi aan het worden ben, maar soit, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Wij hebben 2 weken geleden een aanvraag voor een vergunning voor een aanbouw ingediend.Buitenkant voor verbouwing



Buitenkant na verbouwing



Binnenkant voor verbouwing



Binnenkant na verbouwing

We hebben dit huis begin 2007 gekocht met het idee om hier te blijven wonen tot onze kids uit huis zouden gaan. We zitten in een woonwijk, met een voetbalveld en basketbalveld aan onze straat, in een hoekwoning met een achtertuin van 14 meter diep en een zijtuin (waar dan de aanbouw komt) van 3 meter breed en dan ook nog een bestrate voortuin waar evt. 2 auto’s naast elkaar passen.We willen echter wel meer ruimte, o.a. vanwege 3 (en hopelijk 4) opgroeiende kinderen. Daarbij heeft mijn man poolen en fitnessen als hobby. Met deze aanbouw kan er een pooltafel in de woonkamer komen te staan zonder dat we qua wonen/eten ruimte moeten inleveren en mijn man gaat dan niet meer 2 keer per week (maandagavond en zaterdagmiddag voor 4 a 5 uur de deur uit. Met deze aanbouw kunnen de fitnessapparaten die nu in slaapkamer 4 staan naar de hobbykamer en komt er een slaapkamer vrij.



Mijn vader gaat vrijwel de gehele aanbouw maken (op de fundering en steunbalken in de woonkamer na dan) en daardoor is dit een goedkopere oplossing dan dat we zouden gaan verhuizen naar een grotere (en met veel hogere hypotheek) woning.

Nu hopen dat de vergunning wordt goedgekeurd :pray:
Tigru, ik had gelezen dat je eind vorige ronde met cd’s was gestopt, maar dan heb je ronde 1 inderdaad net achter de rug, sorry.



Ik woon volgens mij ver van jullie weg, want Jola zegt mijn helemaal niks :eh:



Angela, jammer dat de test negatief is (ook al weet je dat de kans miniem is, je hebt toch hoop) en nu hopen dat je snel ongesteld gaat worden. Hoe lang heb je die menstruatiepijn nu? Ik had donderdag al een zeurende buikpijn en werd dus zondag pas ongesteld, dit begon ook eerder dan ik gewend ben.



Ik kan me voorstellen dat je wil ga verbouwen als het huis nog niet verkocht als je zwanger raakt. Wat zouden jullie dan willen verbouwen? Van de bergzolder een slaapkamer maken d.m.v. vaste trap en dakkapel?

Ff snel



angela meid wat balen!!! :cry:



hier is de ongi ook echt begonnen. damn wat heb ik een buikpijn!!!

Nu moet ik werken kom vanmiddag uitgebreider terug!!!



Sassie mooie uitbouw

Wauw! Die aanbouw ziet er super uit, wel zalig als dat zou kunnen!



Het is echt dat wij een huurhuis hebben, want sommige dingen zou ik super graag anders willen. Maar mocht onze schuld als ons huis verkocht is zijn afgelost en wij misschien wel de woning (goedkoop) kunnen kopen, dan gaan we ook zeker verbouwen!



Hier geen buikpijn, mijn humeur is momenteel extreem, heel gezellig bij ons in huis.



En hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, je kunt niet van een ieder onthouden welke ronde het is :slight_smile:



Ik werk vanavond het lijstje even bij…



Lees nu pas van de negatieve test, jammer Angela…



We gaan gewoon allemaal in de volgende ronde door en dan praten we gewoon bij de x-mama’s verder :stuck_out_tongue: (Soms kan ik goed dromen).

hahaha tigru…ben jij ook al zon dromer :wink: ik kan er ook wat van!!



ik ben overstag gegaan!!! ik ben totaal geen lezer…maar heb me over laten halen om het boek 50 tinten grijs te gaan lezen!!! ik kan het niet meer weg leggen hahaha

iemand van jullie hem al gelezen???



vanavond komt manlief weer thuis!!! hopelijk met een andere kijk op zijn ijsberen!!!



heb ook vanmiddag ff twee ibuutjes genomen…ppff wat een buikpijn dat was lang geleden…

Ik had gehoopt minder hevig ongesteld te zijn na het verwijderen van mijn spiraaltje, maar tot nu toe merk ik nog niks. Hij is er ook nog geen week uit, misschien is het de volgende keer wel minder. Al hoop ik dat dit pas over ruim 1 jaar is :wink:



De aanbouw is inderdaad super. We hebben 3 keer met de architect aan tafel gezeten, maar we zijn tevreden over het eindresultaat. We hebben ook wel zin om te beginnen, ondanks de rommel die we dan even hebben.



Tigru, mijn humeur is ook altijd drama, vanaf de dag ervoor tot ongeveer de 2e dag. Inderdaad niet zo gezellig voor thuis :oops: maar ik kan er niks aan doen :angel: :lol:



Dromen kan geen kwaad, een positieve instelling is juist goed.



Kimmetje, ik heb wel van dat boek gehoord, maar zelf niet gelezen. Je schijnt het moeilijk weg te kunnen leggen.

Vervelend van die buikpijn. Bij mij valt het meestal wel mee, een warme kruik is vaak voldoende.

Hopelijk zijn de ijsberen verdwenen :pray:

Hier vanavond ook een warm kruikje tegen mijn buikje! Zelden een paracetamol, nooit ibu, want dan gaan mijn darmen protesteren (PDS).



Ik hou van dromen! (Al sta ik wel met twee benen op de grond).



Ik hoor ook steeds meer over dat boek, maar ik heb hier de belofte gemaakt voorlopig geen boeken te kopen maar juist proberen te verkopen en te sparen voor een e-reader. Ben momenteel nog bezig in een boek van True Blood, een boek genaamd Het Labyrinth en A Casual Vacancy van J.K. Rowling. Ik lees dus ontzettend graag en vaak ook Engels.



Morgen weer werken… Doe ik overigens alle dagen. Normaal de ochtenden, maar ik ben er in februari pas begonnen en heb nu mijn eerste jaarafsluiting, ik werk als boekhoudster. Werken jullie en hoeveel uurtjes? Ik werk er normaal 20 in de week, vind dat mooi en ben dan lekker de middagen met Keira thuis, maar werk nu al bijna 8 weken bijna fulltime en ben het ook kotsbeu! Huishouden gebeurt helemaal niet meer, want ja, als ik dan thuis ben ga ik met Keira spelen. Vanmiddag hebben we lekker gewandeld, zij op haar driewieler en ik lekker lopen, lekker over het land hier ^^

@kimmetje23 wrote:

hahaha tigru…ben jij ook al zon dromer :wink: ik kan er ook wat van!!



ik ben overstag gegaan!!! ik ben totaal geen lezer…maar heb me over laten halen om het boek 50 tinten grijs te gaan lezen!!! ik kan het niet meer weg leggen hahaha

iemand van jullie hem al gelezen???



vanavond komt manlief weer thuis!!! hopelijk met een andere kijk op zijn ijsberen!!!



heb ook vanmiddag ff twee ibuutjes genomen…ppff wat een buikpijn dat was lang geleden…




Ik heb ze alledrie.

Zit nog in deel 1 hoofdstuk 21.

Ik kan het boek ook heel moeilijk weg leggen

Vandaag 4e dag van mijn menstruatie, dus ik hoop toch dat het wat minder gaat worden. Buikpijn en rugpijn is minder, maar wel wat hoofdpijn nu.



Ik werk als doktersassistente voor 21 uur per week. Op dinsdag tot 13.00 uur, op donderdag en vrijdag een hele dag. Ik werk hier alweer ruim 3 jaar, ik ben gaan sollicteren toen ik bevallingsverlof had van Luc en Stan. Mijn vorige baan zat op 1 uur reistijd, maar met 3 kids leek het me handiger om in de buurt te gaan werken en nu is het nog geen 5 minuten fietsen. Ik vind het wel erg leuk en afwisselend, ook heb ik gezellige collega’s. We zitten sinds 2 maanden samen met een andere praktijk (en nog andere disciplines) in een gezondheidscentrum en op zich wel gezellig om meer mensen om je heen te hebben, omdat je als assistente vaak alleen zit.Het enige nadeel van de overstap naar de gezondheidscentrum is dat de verloskundige nu ook bij ons in het pand zit en we een gezamenlijke wachtkamer hebben.

Nu we voor een vierde gaan eigenlijk niet handig voor mij :roll:



De vorige keren heb ik mijn werkgever pas op de hoogte gesteld na een goede echo. Bij onze verloskundige moet je dan rond 8 a 9 weken op intakegesprek komen en dan krijg je een verwijzing voor een echo mee.

Zie je me al zitten in die wachtkamer terwijl niemand weet dat zwanger ben :lol:



Mocht het raak zijn dan denk ik dat ik ga bellen en vraag of ik die verwijzing voor een echo per post kan ontvangen, omdat mijn werk het nog niet mag weten. En dat ik dan het intakegesprek laat inplannen als ik de echo heb gehad en mijn werkgever op de hoogte heb gebracht.



De huisartsenpraktijk waarmee we samen zitten is trouwens de huisartsenpraktijk waar ik als patient zit. Ook die kan ik dus niet bellen om door te geven dat ik zwanger ben tot ik een echo heb gehad.
Tigru, waarom werk je al die weken bijna fulltime, is er iemand ziek? Is het voor tijdelijk of voor langere tijd? Ik kan me voorstellen dat je dit kotsbeu bent na 8 weken, je kan toch minder tijd besteden aan gezin en huishouden dan dat je wil.

@sassie1980 wrote:





Ik kan me voorstellen dat je wil ga verbouwen als het huis nog niet verkocht als je zwanger raakt. Wat zouden jullie dan willen verbouwen? Van de bergzolder een slaapkamer maken d.m.v. vaste trap en dakkapel?




Wij hebben naast naomi’s kamer nog een washok met schuin dak.

We zouden dan het dakkapel wat op naomi’s kamer zit door trekken if gewoon vervangen door een andere.

Het muurtje in naomi’s kamer moet dan wel een beetje opzij.

dan krijgt zij wel een wat kleiner kamerje maar dan hebben we wel een extra slaapkamer.

Vanaf vanmorgen 2 keer een ob super plus ingedaan, de tweede was nog niet vol dus daarna een ob normal ingedaan, maar die was net zo goed al droog. Ik heb dus het idee dat mijn menstruatie zo goed als over is? Misschien dat het morgen weer even terugkomt?



Volgende week heeft mijn man 5 middagdiensten van zondag t/m donderdag. De week erna 4 middagdiensten van maandag t/m donderdag. Het weekend ertussen heb ik als het goed mijn eisprong, dat zou dan dus wel goed uitkomen :lol:



Angela, dan wordt het washok dus iets breder en maak je daar een slaapkamer van?



Vanmiddag werd mijn hoofdpijn trouwens erger en heb ik de rest van de dag lichte migraine gehouden. Nog even een bakje thee en paracetamol/codeine innemen en dan mijn bedje opzoeken.

Sassie:

Fijn dat je bijna niet meer ongesteld bent.

Mooi dat het zo goed uit komt rond je ei.



Idd het washok wordt dan wat breder en iets langer.

Het zijn dan wel 2 wat kleinere kamertjes maar groot genoeg voor een 1 persoons bed,een kast en eventueel later een bureautje.

Het zal dan wel passen en meten worden maar ik heb liever dat de kids alllebei een eigen plekje hebben wat dan misschien iets kleiner is dan dat ze bij elkaar op de kamer moeten.



Nog steeds niet ongesteld trouwens :roll:

Wat is dat toch ineens :think:



Aan de ene kant komt het wel mooi uit want als het wel regelmatig zou komen zou ik precies op vakantie ongesteld zijn nu dus (als het goed is) niet.

Of ik moet echt een ongesteldheid overslaan. :think:

@Angela_84 wrote:





Idd het washok wordt dan wat breder en iets langer.

Het zijn dan wel 2 wat kleinere kamertjes maar groot genoeg voor een 1 persoons bed,een kast en eventueel later een bureautje.

Het zal dan wel passen en meten worden maar ik heb liever dat de kids alllebei een eigen plekje hebben wat dan misschien iets kleiner is dan dat ze bij elkaar op de kamer moeten.

:think:




Wasmachine en droger moeten dan naar de keuken.

Dat vind ik iets minder maar het is niet anders.

In badkamer hebben we er geen plaats voor.

Vandaag ook weinig bloedverlies, nog geen inlegkruisje. Mijn man kan dus vanaf morgen of overmorgen aan de slag :wink:



Angela, vervelend dat je nog niet ongesteld bent geworden. Je weet eigenlijk dat je niet zwanger bent, maar zodra je nog niet ongesteld bent dan kun je ook niet met de 1e ronde beginnen, balen zeg. Stel je voor dat je een menstruatie overslaat dan zou je weleen dezer dagen een eisprog moeten hebben? Heb je daar wel wat symptomen van?



Wanneer gaan jullie op vakantie en waarheen?



Kimmetje, hoe gaat het met de beren van manlief?