oktober/november/december 2012 stoppers

Ik ben ook gestopt, heb al 3 kindjes. Mag ik erbij hier :slight_smile:

Ik had net in je eigen topic gereageerd :smiley: Welkom :smiley:

Jij hebt dus ook al 3 kindjes. Hoe oud zijn ze, jongens/meisjes? En wanneer ben je gestopt met de pil?

Groetjes Saskia

@sassie1980 wrote:

Ik had net in je eigen topic gereageerd :smiley: Welkom :smiley:

Jij hebt dus ook al 3 kindjes. Hoe oud zijn ze, jongens/meisjes? En wanneer ben je gestopt met de pil?

Groetjes Saskia

Heb 2 dochters van 11 en 4 en zoon van 7. Eerste ronde nu nog menstruatie.

Gezellig ilse

weer iemand die voor een vierde gaat!

Leuk hoor!

Nou sass ik weet even niet meer wat ik moet voelen en wat ik allemaal voel.

vanochtend op gestaan met migraine en nu weer een zeurderig ongipijn in mijn onderrug.

Elke dag denk ik,het zal vandaag wel doorzetten.

Mijn moeder was op jonge leeftijd al in de overgang.

Hoop niet dat ik dadelijk ook al ga beginnen :?

Ilse welkom! Leuk dat je mee komt schrijven!

Angela, heel frustrerend dat het niet doorbreektā€¦ Niks is zo irritant als wachten. En ook ik ben benieuwd waar je heen gaat op vakantie.

Sassie, op naar een vruchtbare ronde!

Hier even paniek vandaag. Keira is vanmorgen van de commode in de badkamer gevallen. Ze moest huilen, zelfs met tuttie en Bumba ging het uiteindelijk niet. Op het KDV gelijk naar bed (het was een uur vroeger dan normaal), maar het ging niet lekker. Ben haar ook eerder gaan halen. Naar de HA geweest, niks aan de hand eigenlijk. Later nog de tandarts gebeld (ze had auw in haar mond). Die vermoedde losse tanden, niks aan doen, gewoon laten gaan, na een nacht moest het al stukken beter gaan. Ze heeft uiteindelijk wel wat gegeten en flink gedronken. Kijken hoe morgen gaat, anders dagje thuis met mijn kleine meisje. Maar vanavond was ze al weer aan het gieberen, lachen en rennen.

Ilse, er zit elke keer 3 a 4 jaar tussen de kindjes, vonden jullie dit een fijn leeftijdsverschil?

Hoe was het de vorige keren gegaan, was je snel zwanger?

Angela, migraine heb je vaak wel als het gaat doorzetten, hopelijk is dit bij jou ook zo. Het wachten duurt dan wel lang als je graag wil starten met de 1e ronde.

Tigru, dat is even schrikken! Gelukkig lijkt wel wat beter te gaan.

Mijn man heeft vandaag een middagdienst en komt op zā€™n vroegst pas over een uur thuis en ik moet morgen werken, dus ik ga mijn bedje alvast opzoeken. Gisteren hele dag lichte migraine gehad en vanmorgen ook nog een beetje, maar na pijnstillers is het de rest van de dag weggebleven. Ik ben wel aardig moe, ook een drukke dag gehad op werk.

Groetjes Saskia

Weekend :smiley:

Hebben jullie nog plannen?

Morgen komen mijn ouders (die wonen op 1,5 uur afstand) en dan ga ik ook even wat huishouden doen als mijn ouders de kids bezigheden. Zondag heeft mijn man een middagdienst, misschien dat ik dan even naar mijn zwager of schoonouders ga.

Zometeen naar bed (ik ben ontzettend moe, drukke werkdagen achter de rug) maar nog even wijntje opdrinken. Nu kan het nog :wink:

Oei tigru dat was wel schrikken.

gelukkig voelt ze zich al wat beter.

We gaan lekker een midweekje naar centerparcs met zā€™n drietjes.

Lekker zwemmen met de kleine meid.

Weekend??

Hier nog geen weekend,mag morgen ook nog aan de bak hahah.

Ik werk altijd op dinsdag,vrijdag en zaterdag.

Zaterdag is hubbie thuis,scheelt een dag oppas.

vrijdag gaat ze naar kdv en dinsdag past mā€™n moeder op.

Verder voor het weekend nog geen plannen.

Morgenavond lekker thuis op de bank denk ik.

Hier ook lekker weekend. Vanmiddag de stad in geweest. Eerste kerst/sint cadeau is binnen! Een barbie, de Keira barbieā€¦ Zo leuk om haar naam ergens te zien!

Hier gaat Keira vier ochtenden naar een gastouder en een ochtend naar het KDV. Maar we kregen gister een cadeautje van mijn schoonouders, ze gaan een ochtend oppassen! Dus geen KDV meer per januari.

Gister had Keira geen last meer, maar vandaag was ze strontchagrijnigā€¦

CenterParcs is altijd tof. Welk park wordt het?

Ik zit inmiddels aan mijn 3e rode wijn :oops:

Gisteren een fles open gemaakt, dus vandaag moet hij eigenlijk wel op anders is hij morgen niet lekker meer.

Drinken jullie wel eens en hoe doe jullie dat als je zwanger wil worden? De vorige keren dronk ik meestal vanaf 2 a 3 dagen voor mijn eisprong niet meer tot ik dan ongesteld werd. Ik had er gewoon geen goed gevoel bij om te drinken als ik eventueel zwanger kon zijn.

Vandaag zijn mijn ouders dus geweest, altijd wel gezellig aangezien ik ze niet altijd elke week niet.

En ook wel handig, want mijn moeder is niet van het stilzitten en zij heeft dus vandaag het oud papier en lege potten/flessen weggebracht en de woonkamer gedweild :thumbup:

Ik heb trouwens ovulatietesten besteld via MP, daar zag ik een leuke aanbieding van 10 stuks voor 4,95 inclusief verzendkosten. Ik wil wel een beetje inzicht in mijn cyclus krijgen om bepaalde signalen te herkennen.

Angela, een midweek naar CP is wel leuk, ik ben er een keer geweest met mijn man toen de kids logeren waren. Naar welk park gaan jullie?

Hier gaan Luc en Stan op dinsdag tot 14.00 naar het kdv en op donderdag een hele dag. Pete gaat op dinsdag en donderdag naar de VSO en TSO en ook naar de BSO op donderdag. Op vrijdag heeft mijn man een papadag. Op woensdag en vrijdag gaan Luc en Stan 's ochtends naar psz, dus wij hebben beide een ochtendje zonder kids.

Tigru, ik heb ook al wat cadeaus in de kast verstopt liggen. Een basisdoos van Lego 4+ (was in de zomer bij de Blokker in de aanbieding, altijd leuk) en een racebaan en een kinderpooltafel. Alleen nog even kijken wanneer ze wat krijgen.

Wel fijn dat jouw schoonouders een ochtend willen gaan oppassen.

Groetjes Saskia

Hihi, lekker toch een wijntje drinken!

Ik drink sowieso niet veel, omdat ik het meeste niet lekker vindt. Maar een Apfelkorn of een Prosecco kan ik niet afslaan :P. De laatste keer dat ik teveel gedronken heb is op de bruiloft van mijn schoonzus, dit was na de geboorte van Keira en ik gaf geen BV meer (geen melk), dus ging ik los. De keer daarvoor was een week voor ik testte. Goede vriendin was jarig en daar heb ik van genoten. Maar het is nooit veel wat ik drink, hooguit een beetje aangeschoten, maar dronken is gewoon niet tof. Toen ik zwanger was vond ik het alleen met Oud & Nieuw niet zo tof, omdat ik geen champagne kon drinken, maar verder het totaal niet gemist.

Maar ik drink zo weinig dat ik me ook niet druk erom maak eigenlijk.

Ik heb ook een doos duplo liggen, vind ze momenteel zo leuk! Van mijn schoonouders, schoonzusje + zwager en zusje + zwager krijgt ze een pop. (Mijn vader en broertjes doen niet mee, die willen geen Sinterklaas vieren).

Ga zo lekker slapen denk ik!

Ik ben ook geen forse drinker hoor :wink:

Doordeweeks drink ik af en toe 1 glas wijn bij mijn avondeten als we een vaccuumpak (die zijn langer houdbaar na opening) hebben staan. Anders drink ik doordeweeks niks, een fles wijn ā€˜moetā€™ toch binnen 2 dagen op en dat vind ik voor doordeweeks teveel. In het weekend drink ik samen met mijn man vaak 1 fles wijn verdeeld over 2 dagen, maar dat is ook weer niet elk weekend. Ik mis het dus ook niet als ik niet kan/mag drinken.

Mijn schoonouders drinken wel meestal elke avond 1 of 2 glazen rode wijn en als ik bij hun blijf eten (als mijn man bv een middagdienst heeft) dan drink ik vaak wel een glas. Nog even bedenken hoe ik dat ga verklaren als ik nu de tweede helft van mijn cyclus niks ga drinken. Ik denk dat ik zeg dat ik aan de ab zit ivm een blaasonsteking. Ik heb in de afgelopen 3 maanden al 2 keer een blaasontsteking gehad, dus dat is best wel aannemelijk voor ze.

Is nog steeds het beste excuus ;). Maar in de 2e helft van je cyclus heeft je kindje nog geen bloedband met je, dus kan het ook geen kwaad. Ik gebruik medicijnen die ik niet meer mag gebruiken als ik zwanger ben, maar gewoon in de 2e helft van mijn cyclus mag gebruikenā€¦

Ik heb ook wel eens gelezen dat je pas vanaf 6 weken een bloedband hebt, maar voor mijn gevoel kan in het gewoon niet maken. Ik ben bang dat het van invloed is op de celontwikkeling.

Ik heb sinds vanavond een zeurende buikpijn. Ik zit vandaag op dag 8, dus het duurt nog wel een week voor ik een eisprong heb. Zou je zo lang vantevoren al wat last kunnen hebben? Als het goed is dan komen die ovulatietesten morgen of overmorgen binnen, ik ben benieuwd.

Ik ben al best wel moe eigenlijk. Normaal is het natuurlijk een uur later, dus dat zou dan op zich wel kunnen. Hebben jullie er ook last van?

Yupz, ik ga ook lekker tijd naar bed. Nu eerst lekker SYTYCD kijken en dan ff in bed lezen en slapen!

Tsja, wat de celvormingā€¦ Ik weet het niet, mijn HA zegt dat het echt geen kwaad kan, dus jaā€¦ En voor hetzelfde geld duurt het nog een dik jaar voor ik zwanger ben, dan moet ik enorm veel opgeven toch. Hoe egoistisch het ook klinkt, maar tijdens een zwangerschap en BV vind ik dat echt totaal geen probleem hoor, maar om nu met iets rekening te houden dat voor mijn gevoel geen invloed heeft, nee gaat me te ver.

Ik durf het niet te zeggen van die buikpijn. Ik heb geen flauw idee wanneer mijn ei is eigenlijkā€¦ Vind het maar vaag en gok wel dat het goed komt :stuck_out_tongue:

Hee meidenā€¦

het heeft ff geduurd maar manlief ziet ipv ijsberen nu ineens ijsbergen!!!

Ben dus ook weer sinds dinsdag aan de pilā€¦wel ff klote. maar ja er zijn er echt 2 nodigā€¦

hij is te bang dat we het financieel niet gaan redden. terwijl hij wel dolgraag wilā€¦ppff hoe tegendraadsā€¦maar goed

ik wens jullie allemaa super snel een zwangerschap en een wolk van en baby toeā€¦ af en toe kom ik wel ffspieken

kusjesā€¦

Wat jammer Kimmetje, al een berekening erop los gelaten of het financieel lukt? Zo hebben wij het ook gedaanā€¦ Kijk, het wordt zeker krapper, maar ja, dat nemen we voor lief. Kijk, als het niet lukt, lukt het niet.

Tussen mijn zusje en mijn jongste broertje zit ook meer dan 3 jaar, omdat mijn ouders zeker wilden weten dat ze het financieel konden reddenā€¦

Kimmetje, balen dat manlief nu ineens ijsbergen ziet :hug:

Waarom denkt hij dat het financieel niet lukt? Voor de eerste jaren (eerste aanschaf, voeding, luiers) of voor later (school, studie)?

Ik maakte me de meeste zorgen om de kinderopvang. Nu heb ik laatst via toeslagen.nl een proefberekening gemaakt en het blijkt dat we dan (1x kdv, 3x vso/bso) net zoveel als nu (2x kdv, 1x vso/bso) gaan betalen, dat viel me dus wel mee.

Ik hoop toch dat de ijsbergen gaan smelten :wink:

Groetjes SAskia :-*

hoi meiden

mag ik ook meeschrijven?

ik ben aan de laatste pilstrip bezig nog 8 te gaan.

en dan gaan we voor een derde kindje.

spannend weer! :smiley:

• breekt even in *

Tigru Wat leuk dat jullie gaan proberen voor een brusje voor Keira !

Heel veel succes en hopen dat je niet lang hoeft te wachtenā€¦

Andere dames ook heel veel succes !

• breekt weer uit *