jipenjanneke, welkom
Leuk een 3e kindje. Hoe oud zijn je kindjes?
En je maakt gewoon de strip netjes af? Heb ik toen bij Pete ook gedaan, ik was bang dat het eerder stoppen een rommeltje van mijn cyclus zou maken.
Vandaag heb ik af en toe wat vlagen van lichte misselijkheid. Net als gisteren ook vandaag een zeurend/branderig gevoel in mijn buik en onderrug. Ik kan me herinneren dat ik dit bij de vorige keren ook had, dat ik een paar dagen voor mijn eisprong al wat aan mijn lichaam merkte. Op een of andere manier kan ik gewoon niet tegen hormonen denk ik.
Vandaag een email gehad dat mijn ovulatietesten verstuurd zijn, dus als het goed is dan komen ze morgen binnen. Dan ga ik morgen of overmorgen gelijk beginnen voor het geval ik een vroege eisprong heb.
hoi sassie
ik heb een zoon van 4,5 en een dochter van net 2.
ja dat heb ik dus ook ben bang dat als ik eerder stop dat ik mijn cyclus in de war breng haha en dat willen we dus niet.
jij voelt je eisprong dan goed naderen ik voel dat helaas niet.
ik heb ook al ovulatietesten in huis gehaald en ik slik al foliumzuur.
wanneer is jou nod?
Ik voel meestal wel het een en ander rondom mijn eisprong, ook merk ik het vaak wel aan mijn afscheiding. Nu wil ik mijn signalen even bevestigd zien door ovulatietesten. Misschien denk ik wat te voelen en is dat geen eisprong.
Mijn NOD zou 18 november zijn als ik weer een cyclus van 28 dagen zou hebben.
Jouw oudste zit dus op school, hoe bevalt dat? Gaat jouw jongste naar psz toe?
Hoe waren jouw cyclussen voor anticonceptie? Was je snel zwanger van de andere twee?
Tijgertje wat lief van je! Bedankt!
Jipenjanneke, gezellig dat je meeschrijft. Zal eerst het lijstje eens gaan aanpassen. En leuk ook een 3e erbij!
Sassie, vind het echt knap dat je je ovulatie voelt en het merkt. Ik denk het altijd te merken, maar volgens mij merk ik het niet
Hier gisteren een verdrietige dag, we hebben een fretje van ons moeten laten inslapen, hij was echt opā¦
hoi sassie en zijn je testen al binnen?
ik weet niet of ik hier merknamen mag noemen van testen maar ik heb hele goedkope testen op internet gekocht.
maandag heb ik de laatste pilstrip en dan waarschijnlijk donderdag mijn ongesteldheid en dan kan het gaan beginnen
mijn zoon zit nu een half jaar op school en vind het helemaal super!
mijn dochter ging toevallig vandaag voor het eerst naar de psz en vond het er erg leuk!
van de eerste was ik gelijk zwanger toen ik stopte met de pil.
daarna nooit meer aan de pil begonnen verder op condooms gegaan.
toen we die niet meer gebruikte was ik na 3 maanden zwanger dus beide keren wel snel.
ik ben dit jaar weer aan de pil begonnen omdat ik echt megaongesteld was elke keer en mega buikpijn had.
nu heb ik dat niet meer sinds ik de pil weer slik.
dus a.s maandag is mn strip klaar en gaan we er voor!
vind het wel weer heel spannend hoorā¦
en jullie gaan voor een 4e!!
denk je er weleens aan of het weer een tweeling zou kunnen worden?
hoi Tigru
wat verdrietig van je fretje,dat is nooit leuk je houdt van je beestjes!
heb je er nog meer?
gebruik jij ook ovulatietesten eigenlijk?
leuk een lijstje ik weet niet wat er allemaal in komt maar ik ben 29 jaar.
2 kids jongen 4 meisje van 2.
Tigru, misschien wel handig om te merken wanneer je eisprong is, maar ook wel vervelend om ook halverwege je cyclus voor een paar dagen last van je onderbuik en onderrug te hebben
Zielig dat je fretje moest inslapen. Was hij ziek of door ouderdom? Heb je nog andere fretjes?
Ik vind fretjes grappige beestjes. Mijn man heeft een ratje gehad en zou er wel weer eentje willen, maar inmiddels hebben we 2 katten (en 1 kat van de achterbuurman die ook bij ons slaapt en eet) en dat gaat niet echt samen.
jipenjanneke, volgens mij mag je wel merknamen noemen, alleen niet de link waar je ze kan kopen. Ik heb trouwens ovulatietesten van Wondfo, daar vond ik op MP een leuke aktie.
Ik ben benieuwd hoe je menstruatie dan zal zijn nu je weer gaat stoppen. Hopelijk niet weer veel bloedverlies en buikpijn. Hoe lang duurde een cyclus toen je geen pil gebruikte?
Hoogstwaarschijnlijk zijn Luc en Stan eeneiig en dan zouden we net zoveel kans op nog een tweeling hebben als ieder ander. Volgens mij 1 op 80 ongeveer. Al denk ik dat we tot die eerste echo toch die spanning ervoor houden.
Ik heb mijn ovulatietesten binnen en gelijk eentje gedaan en de teststreep was lichter dan de controlestreep dus dan is er nog niks op komst.
ik ben ook benieuwd hoe het straks allemaal gaat lopen.
waren jullie eigenlijk snel zwanger?
ja dat snap ik hoor dat het spannend is stel je voor nog een tweeling.
dus toch nog niet je eisprong in aantocht.
vinden jullie het ook weer zo spannend?
Vanavond had ik dus een kwakje doorzichtige slijm bij het afvegen (sorry :oops: :lol:) dus ik verwacht mijn eisprong toch wel over 2 a 3 dagen. Dan zou die ovulatietest toch wel voor het weekend positief moeten worden.
Ik was bij Pete de 1e ronde zwanger, maar toen was ik al 2 maanden gestopt met de pil voor we de cdās aan de kant gooiden. Bij Luc en Stan zat ik niet aan de anticonceptie en was ik de 3e ronde (1e ronde met ovulatietesten) zwanger. Beide keren dus niet lang hoeven wacht, maar toen was ik dus 5 a 6 jaar jonger.
Ik vind het wel spannend. Zal het nu weer snel raak zijn? Hoe zal dat gaan, zwanger en al 3 kinderen om me heen. De vorige keer was Pete ng maar 6/7 maanden toen ik zwanger raakte en 16 maanden toen zijn broertjes kwamen, dus toen was het wat makkelijker. Het grootste deel van mijn zwangerschap liep hij nog niet, lag vooral in de box en deed nog dutjes. Nu zal ik zelfs hoogzwanger op en neer naar school moeten gaan rijden. Ook de reacties van de omgeving vind ik spannend. Mijn werk zal het niet meer verwachten. Familie en goede vrienden weten wel van mijn wens voor een vierde, maar mijn man zegt elke keer dat het voor hem niet hoeft dus ze zullen het (nog) niet zien aankomen.
Hihi, hier verwachten ze het ook nog niet, dit omdat ik roep āoh nee, ik wil wachten tot Keira een stuk ouder is, als ze 2 is gaan we wel eens nadenken eroverā.
Ovulatietesten gebruik ik niet, ben daar de vorige keer erg zenuwachtig van geworden omdat ik geen eisprong kreeg, maar vermoed dat die van mij heel vroeg is, op dag 8 al, maar dan ben ik vaak ook nog wat aan het bloeden.
Yeti was ĆĀ©ĆĀ©n van onze fretjes, we hadden er twee. Loki is nu alleen, maar we hebben ook nog drie poezen (Mickey, Mara en Meesje). Er komen ook geen nieuwe fretjes meer bij, want met een kind (hopelijk straks twee) is het te veel werk.
Bij Keira ben ik in augustus 2009 gestopt met de pil en was ik in augustus 2010 zwanger. Echter was mijn man in Afghanistan en pas eind december 2009 thuis, dus tellen we vanaf januari, een maand of 8 dus. Maar toen speelde er meer meeā¦
Sassie, kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Ik zou me rot schrikken in eerste instantie als ik toch twee kindjes zie op de echo. Leuk, dat zeker, maar ook schrikken! Maar ook hoe het gaat nu met al drie rond rennende jongens, denk dat dit altijd spannend blijft.
Jipenjanneke, ook ik vind het spannend, vooral hoe Keira reageert. Ik had vorig weekend haar neefje een tijdje op schoot, ze moest er ook gelijk bij!
Nog geen positieve ovulatietest. Ik heb begrepen dat het vanaf het begin van je LH-piek nog 24 tot 48 duurt voor je een eisprong hebt, dus dan zou ik bij een cyclus van 28 dagen toch vrijdag en/of zaterdag een positieve test moeten krijgen.
Tigru, dat vind ik juist leuk, dat niemand het verwacht op dit moment. De vorige keren hadden we het vrij snel verteld tegen iedereen, maar ik zit eraan te denken om het nu tot mijn echo stil te houden.
Toen je de vorige keer ovulatietesten hebt gebruik, ben je toen niet eerder begonnen om te kijken of hij inderdaad eerder was? Lijkt me op zuich wel fijn om te weten, zodat je daar rekening mee kan houden.
misschien morgen een positieve ovulatie test,hij kan zomaar ineens donkerder worden.
je moet hem niet met ochtendurine doen he maar dat weet je vast wel
hier verwacht ook niemand meer een 3e dus ben wel heel benieuwd hoor.
ik probeer ook langer te wachten om het te vertellen,vorige keer bij 5 en 6 weken verteld.
tigru ja dat snap ik dat je daar zenuwachtig van wordt hoor maar aan de andere kant ook fijn om te weten wanneer hij komt en of hij komt.
misschien idd eerder beginnen dan dag 12.
leuk om te zien hoe je dochter dan reageert op haar neefje,toen dacht je vast dus zo zal het zijn als er eentje bij was haha dat had ik altijd op kraamvisite hihi
nou mag ik zaterdag op kraamvisite van een baby van 3 weken dus kan ik gelijk kijken hoe dat zou zijn nou je een beetje een idee danā¦
ik heb alles in huis ovulatie testen en zwangerschapstesten en zit aan de foliumzuur dus kom maar op!nog maar 4 pillentjes te gaan
Hoi hoi,
ik vind het wel gezellig om me hier bij aan te sluiten.
Wij zijn 3 weken geleden gestopt met de pil, ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Het is de 1e bij ons.
allemaal spannend dus!
@ Sassie: Oh ik vind het ook tof dat niemand het verwacht, maakt het alleen maar leuker!
En qua ovulatietestenā¦ Tsja, de vorige keer dat ik er serieus mee aan de slag wilde was ik zwanger van Keira. Ben altijd op dag 10 begonnen met testen, dus dan zou het nog eerder zijn. Maar vind die dingen gewoon vaag. Had dipsticks destijds. Maar als het na een paar maanden niet raak is, toch maar weer die dingen aanschaffen denk ik zo.
@ Jipenjanneke, dat van die ochtendurine wist ik dus niet. Waarom niet?
Ja of hij komtā¦ Daar ga ik gemakshalve maar van uit Maar dat wanneer, toen we niet bezig waren merkte ik het aan mijn slijm en die had ik dus vorige maand niet
@ Kleine Spuit: Welkom hier, klets gezellig mee, we zijn nog niet zo heel lang aan het kletsen! Is het jullie eerste kindje?
Ik ben vanavond nuttig bezig geweest. Heel Keira haar strijk weggewerkt, op aan de mijne. Die van manlief is amper iets, dus dat komt wel
Morgen nog een ochtend werken en dan heb ik lekker vroeg weekend! Vrijdag is het de geboortedag van mijn moeder (ze leeft niet meer) en dus gezellig met mijn broertjes en zusje met aanhang een avondje!
@tirgu
Ja het is onze eersteā¦ ben nog allemaal aan het uitzoeken hoe het zit met mijn ovulatie enzā¦ ben namelijk nog niet ongesteld geworden maar is anders ook erg vlug al zou dat nu al zijnā¦
Ik wacht maar netjes af, wel spannend allemaal weet namelijk gewoon niet wat ik kan verwachten.
Zijn jullie allemaal snel aangeteld bij de eerste?
hallo kleine spruit altijd gezellig om met meer meiden te kletsen.
spannend de 1e!
tirgu het wordt met ochtendurine afgeraden omdat die te geconsentreerd is je kan het best een ovulatietest doen rond de middag en ook elke dag rond dezelfde tijd zo kun je een goed inzicht krijgt.
jij bent heel nuttig bezig geweest ja!
lekker vroeg weekend heerlijk.
is het al lang geleden dat je moeder is overleden?lijkt me best moeilijk wel fijn om die dag samen te zijn met je broers en zus.
@jipenjanneke
Ja gezelligā¦ ik hoop hier ook wat meer te weten te komen hoe het allemaal een beetje in elkaar steekt, en natuurlijk aanspraak hebben met mensen omdat ik natuurlijk niet gezegt heb tegen jan en alleman dat ik gestopt ben met de pil.
Anders krijg je iedere keer van die vragen: en en??
Daar heb ik namelijk geen zin inā¦
En ja, dingen opzoeken is ook niet altijd goed, we moeten het toch zelf doen met het klussen hahaā¦ iig dat hoor ik van mensen als je het er zo over hebt.
Toevallig zat mijn vader achter mijn latop en hij zo: oww?? foliumzuur?? en ook nog opzoeken: hoe snel zwanger worden??
Hmm tjah, hun weten nu dus dat ik gestopt ben met de pil. ze lachte me al uit dat ik zo op internet had gekeken. Beetje onzeker denk ik.
Ben 23, en hoop hier gezellig met jullie te kunnen praten hierover!
Mijn man heeft een paar uur kunnen opnemen dus hij was al om 20.00 thuis. Zometeen dus gezellig samen naar boven
Jipenjanneke, ik wist inderdaad dat ochtendurine niet zo geschikt is. Ik had gelezen dat het 's nachts neutraliseerd ofzo en dat het dan niet goed meetbaar is. Ik doe de test meestal rond 13.00 uur, dan ben ik op werkdagen ook thuis tijdens mijn lunchpauze.
Kleine Spruit, welkom. Leuk een eerste kindje.
Je bent nu 3 weken gestopt met de pil. Had je na de laatste pil wel een menstruatie gehad. De eerste dag dat je bloedverlies haf is de eerste dag van je cyclus. Een cyclus duurt gemiddeld 28 dagen. Ongeveer 14 dagen voor je verwachte menstruatie heb je een eisprong, die dag en de dagen ervoor ben je het meest vruchtbaar.
Jammer dat je vader van de foliumzuur heeft ontdekt. Ik heb mijn potje zwangrrschapsvitamines in een keukenkastje staan met het etiket van me af gerichtvoorkomen dat iemand ze zietā¦
Ik was van de eerste al de eerst ronde zwanger. We hadden daarvoor wel 2 maanden condooms gebruikt dus ik was al gestopt met de pil. Ik had 12 jaar de pil gealikt en na het stoppen een cyclus van 30/31 dagen.
Tigru, die ovulatietesten kunnen inderdaad later nog. Ik ga ze denk ik ook maar 1 ronde gebruiken om inzicht in mijn cyclus te krijgen. Daarna wil ik proberen op signalen af te gaan.
nou hartstikke leuk toch dat heb ik bij de eerste ook gedaan hoor alles op internet zoeken en ervaring met andere meiden uitwisselen.
bij de 2e eigenlijk ook haha en vind het nu leuk om gezellig te kletsen.
oeps dus je vader weet het nu haha.
ik was 24 toen mijn zoon werd geboren en 27 toen mijn dochter werd geboren,ik zal nu hopelijk net 30 zijn( ik word eind mei 30)
zijn jullie eigenlijk van plan om mee te doen met moeders voor moeders?
ik heb het bij beide zwangerschappen gedaan en ben het nu ook weer van plan.
tegerlijkertijd gepost sassie
ik heb van de foliumzuur het etiket eraf gehaald haha.
en voor de zekerheid boven in de badkamer gezet
Jipenjanneke en kleine spruit:welkom,gezellig dat jullie mee komen kletsen.
Tigru :hug: wat rot van jullie fret.
@ovutesten:
Ik begin er niet aan.daar word ik veel te zenuwachtig van.
Misschien als het zwanger worden te lang gaat duren.
Bij Naomi hebben we er 7 maanden over gedaan.maar de waren maar 4 of 5 rondes omdat ik toen heel onregelmatig ongi was.
eindelijk vandaag echt goed ongi geworden.
Maandag een beetje licht bloed,dinsdag iets meer en vandaag overdag weer helemaal niks.
Maar vanavond is het feest echt goed los gebarsten,gelukkig kunnen we nu echt ronde 1 in.
Zal morgen nog even op iedereen reageren ga nu lekker mān bedje opzoeken.