Dat lijkt er idd op dat je de eisprong hebt gehad, of misschien vandaag hebt. Spannend!!
Hoe werkt het nou eigenlijk met zo’n test? Omdat ik had gelezen dat JipenJanneke de test had gedaan, wilde ik het ook alvast proberen. Ben nu pas op dag zeven, maar ik was benieuwd of er helemaal geen, of een licht streepje zou komen. Soort nulpunt. Maar nu knallen de strepen er al af. Kan dat zo vroeg al? En hoe betrouwbaar is zo’n test.
Voor de zekerheid in ieder geval maar vast gezellig maken vanavond!
Kato, heb je foto van je test? Is wel erg snel, nu al een knallende test, maar het zou wel kunnen!
enne, weet je zeker dat je echt ongesteld bent geweest?
Ik lees en schrijf hier niet echt meer mee eigenlijk, nu Sassie zwanger is :oops: kan ook niet heel kok bijhouden he :mrgreen:
Snap wel dat je niet alles bij kan houden Amy! Wel fijn dat je toch even antwoord geeft.
Probeer even een foto toe te voegen, weet niet of het lukt.
Niet gelukt denk ik…
Bestand van een iPhone foto lijkt te groot te zijn.
Maar strepen zijn bijna even donker.
ja wel benut meissie
kato ik reken mijn verwachte ovulatie uit op een site ik kan je die evt wel even met een pb laten weten.
daar stond op dat ik vanaf 20 dec kon gaan testen.
ik had hem zelf pas 27dec verwacht.
toen die dag had ik ook vruchtbaarslijm zeg maar daarom ben ik gaan testen.
de 2 streepjes moeten allebei even donker zijn,een lichte streep telt niet als positief.
ik heb trouwens foto gemaakt en via mijnalbum weer hier gecopieerd.
ja idd wat amy ook zegt ben je wel echt ongi geweest kato?
want die ovulatietesten testen ook positief als je zwanger bent.
hier zou je achter komen als je een paar dagen een ovulatietest hebt die positief blijft.
of natuurlijk een zwangerschapstest doen
als je niet zwanger bent dan heb jij je eisprong nog vroeger dan ik gehad
Goed bezig Jipenjanneke!!! nu zit jij alweer op het wachtbankje dus…spannend!!
Kato, bizar!! maar wat Amy zegt kwam bij mij ook gelijk naar boven.
Heb je een normale ongesteldheid gehad?
Spannend ook voor jou.
Hier weinig te melden.
Ongi loopt op zn eind en ga eenskijken wanneer ik de eerste ovulatietest ga doen.
Ik ben ook benieuwd Kato! Want of een vroege test, of een zwangerschap…
Hier is de ongi zo goed als voorbij! Heb mijn ovu uitgerekend en ga mijn laatste vijf testen opmaken… Maar weet nu ook wat ik moet voelen. Hoop alleen niet zo moe te zijn als vandaag.
Maar goed, huisje is aan kant, strijk bijna weg enkel nog morgen wat doen als Keira op het KDV zit en kniepertjes bakken!
Hier ook weinig te melden…
Vandaag gewerkt, en ben op… Ga zo lekker naar bed toe, manlief wilde het nog gezellig maken maar dat kan k nu echt niet opbrengen
Morgen nog bezoekje aan mijn oma en daarna weer werken… Moet trouwens heel de kerst werken, heb na oud op nieuw vakantie dus ook meer tijd om hier te zijn…
Verder ook nog geen rode duivels te bekennen hier :snooty:
Ben benieuwd hoe het met jou afloopt kato!
Bedankt voor jullie antwoorden meiden!
Ik weet zeker dat ik niet zwanger ben. Ik was ook echt heel erg ongesteld, maar voor de zekerheid toch nog maar even een testje gedaan en die is natuurlijk negatief.
Ik ga het vanmiddag gewoon nog maar een keertje testen. En dan morgen nog eens. Misschien heb ik een hele vroege eisprong? Bij mijn andere zwangerschappen heb ik nooit ovulatietesten gebruikt en eigenlijk ook niet zo uitgerekend wanneer de eisprng zou moeten zijn. De eerste keer al binnen 4/5 maande zwanger en de 2e keer al direct de eerste maand. Ach we zullen wel zien.
Wel fijn dat ik nu hier even terecht kan met m’n vragen. Aangezien vriendinnen niet weten dat we nu bezig zijn voor de 3e!
Oja…
Wat zijn kniepertjes, Tigru?
Gisterenavond zijn we uit eten gegaan met mijn beide zwagers en hun vrouw/vriendin, dat was erg gezellig. Mijn schoonouders gingen oppassen, dus toen we 's avonds thuiskwamen en mijn schoonvader nog even een biertje wilde drinken, hebben we ons nieuwtje verteld. Ze waren wel verbaasd (mijn schoonmoeder’s eerste reactie was ‘echt waar’, dacht dat we een grapje maakten ofzo :lol:), maar ze zijn ook erg blij.
Kato, wel jammer dat je nu sowieso een keizersnede gaat krijgen. Zeker als je al kinderen in huis hebt, dan lijkt het herstellen na een keizersnede minder makkelijk.
Ik moet dus nu ook in het ziekenhuis gaan bevallen, omdat Stan met de keizersnede is gehaald, dat vind ik op zich wel jammer, maar hopelijk kan het gewoon op de natuurlijke manier.
Tigru, hopelijk gaat het toch meevallen qua heupklachten bij een volgende zwangerschap. Ik hoop dat ik nu weinig bekkenklachten ga krijgen, bij de vorige 2 zwangerschappen dan wel gehad, maar toen had ik nog staand werk met aardig wat tilwerk en 45-60 minuten afstand. Nu vooral zittend werk en weinig tilwerk en nog geen 5 minuten fietsen.
Angela, vervelend dat jullie beide de griep hadden. Denk je dat er deze ronde nog wel een kans is? Waren je vruchtbare dagen misschien voor de griep begonnen was?
jipenjanneke, aan je testen te zien dat ik ook dat vrijdagavond je eisprong is geweest. Dit was je eerste keer met testen toch? Misschien dat je LF iets langer dan gemiddeld is, zodat je wel op je gemiddelde cycluslengte uitkomt?
Ik ben gewoon thuis bevallen. Na 1,5 uur persen zei de verloskundige wel dat het niet meer te lang mocht duren, omdat ik anders naar het ziekenhuis moest, maar toen heeft het geen kwartier meer geduurd.
We hebben het dus al aan mijn schoonouders verteld, geen speciale manier. Mijn ouders gaan we het met 2e Kerst vertellen, overdag mogen de kids hun cadeautjes uitpakken en 's avonds gaan de volwassenen dat doen. Dat zeg ik op het laatst dat we nog een cadeautje hebben, maar dat we dit niet kunnen inpakken ofzo.
Kato, de tweede streep moet minimaal net zo donker zijn dan de controlestreep, dan is hij als positief te beschouwen. Dag 7 zou wel vroeg zijn, maar niet onmogelijk. Hoe laat heb je de test gedaan?
Amy, ik lees nog wel in jouw eigen topic mee, dus over 1-2 weken beginnen mijn duimen weer te draaien voor jou!
Kleine Spruit, jammer dat je beide Kerstdagen moet werken. Manlief moet 2e Kerst werken, gelukkig een ochtenddienst zodat hij met het avondeten gewoon thuis is.
Pete is bij 41+3 geboren met 3760 gram.
Luc en Stan zijn bij 40+1 geboren met 3450 en 3330 gram.
Ik verwacht dus sowieso voorbij de uitgerekende datum te gaan…
Zometeen naar de winkel voor de laatste boodschappen om de Kerstdagen door te komen.
Mocht ik vandaag niet meer op het forum komen…
Gezellige Kerstdagen
Hier tussen het bakkrn door ff snel via foon reageren!
Sassie leuk de reachtie van so’s!
Kato. Idd een lange LF
Kniepertjes zijn Groningse koekjes. Mijn moeder komt uit Stadskanaal…
Zo even verder bakken, Keira ophalen en kerst vieren!
Hele fijne kerst meiden!!!
@Sassie: stomme vragen bestaan niet. De eerste 3 maanden (3x2 inseminaties) zijn allemaal van dezelfde donor. Geen probleem dus om te bepalen van welke donor een kindje is. Daarna nog 3 maanden met een andere donor.
@Kato: als je een beetje gevoelige ovu-testen hebt dan testen ze de hele maand wel een beetje positief( zeker als je ochtendurine gebruikt). Daarom is het handig om de eerste keer dat je test extreem vroeg in je cyclus te testen zodat je een keer ziet hoe een negatieve test eruit ziet.
In de gebruiksaanwijzing van de tests staat meestal dat’ie pas positief is als de teststreep even donker is als de controle-streep. Maar bij het inseminatiecentrum noemen ze een test al positief als hij duidelijk donkerder is dan ‘normaal’, zegmaar driekwart van de sterkte van de controlestreep. Je LH-piek is namelijk best kort dus als je om de 24 uur test kun je de piek missen en alleen de weg omhoog en 24 later alweer de weg omlaag testen.
Fijn om al die verhalen over klachten tijdens de zwangerschap en complicaties voor en tijdens de bevalling te lezen Als het mag lukken zal het voor mij de eerste zwangerschap zijn, dus ik hou rekening met alles en hoop op bijna niets
Nog ruim een week voor ik echt kan ga testen (ik ga me niet aan een vroege test wagen voor mijn NOD) en zoals vele vrouwen voor me denk ik van alles te voelen, maar dat kan theoretisch nog helemaal niet want als er iets gaat innestelen en HCG produceren dan begint dat pas over een dag of 2. Dus ik blijf gewoon rustig ademhalen en rationeel denken…afwachten 8)
Gisteren alvast kerstinkopen gedaan. Maar bedacht me net dat ik de ‘gewone’ boodschappen vergeten ben en ik bijna geen brood en beleg meer heb. Ik vrees dus dat ik straks toch nog even de supermarkt in moet :think: Mocht ik jullie niet meer zien:
Fijne Feestdagen!
Oja Kato, je gebruikt toch niet de ovutesten van kv?? Die zijn waardeloos, geven nagenoeg hele cyclus 2 donkere strepen…
Jullie ook allemaal fijne kerstdagen!
he sassie wat leuk dat je het al verteld hebt!
nee vorige ronde ook getest toen was mijn test pas positief op dag 17.
en nu dus al op dag 9 of 10.
jij had voor mij uitgerekend dat ik 15 dagen na mijn eisprong mijn nod zou hebben.
je kan het vast allemaal niet meer bijhouden nu met vele schrijven hier haha.
ik had alleen niet verwacht dat mijn eisprong vroeg zou zijn.
dus ik hoop dat het goed komt deze ronde we zijn maandag woensdag en zaterdag heel lief voor elkaar geweest :inlove:
szus ik wilde ook nog iets aan je vragen,dat insimineren doe je dat zelf?of doen ze je daarbij helpen?ik heb echt geen idee was er wel nieuwsgierig naar.
fijne feestdagen allemaal!!!
en dat we in 2013 allemaal maar een kindje krijgen of mogen verwachten!
Jipenjanneke: dat doet een verpleegkundige. Om het een lekker technisch verhaal te maken: ze plaatsen een soort plastic cupje op je baarmoedermond waar ze het sperma in spuiten. Dat cupje laat je 4 uur zitten en haal je er thuis zelf uit.
Thuis insemineren gebeurt volgens mij alleen als je zelf een donor zoekt zonder dat er een kliniek bij betrokken is.
Fijne kerstdagen voor jullie
Ik was vanmiddag bij de Kruidvat en ik kon het niet laten om een digitale test met indicator te halen :oops:
Het wil af en toe nog niet echt tot me doordringen dus misschien dat het na het woordje ‘zwanger’ wat echter wordt. Ik wil hem woensdagochtend gaan doen.
Tigru, kniepertjes zien er lekker uit (ik heb even Google afbeeldingen erbij gepakt :lol:) maak jij dan de platte of opgerolde?
Szus, ik had ook al vanaf 2-3 dpo dat ik last van mijn borsten kreeg (normaal pas 2 dagen voor NOD) dus je kan al wel wat klachtjes hebben, maar de meeste klachten komen pas na een innesteling.
jipenjanneke, sorry, dat had ik eigenlijk moeten weten :oops: misschien al zwangerschapsdementie :lol:
Dotje, hoe gaat het bij jou, volgens mij ben jij de eerste waarvoor het spannend gaat worden?
Spannend woensdag Sassie!!
Wij hebben een blij meisje, met een buggy en een hoop duplo!
Szus, je hebt dus via een kliniek gedaan. Dus weet je ook wie de donor is? Niet dat ik dat wil weten, maar gewoon omdat een vriendin van mij nu ook begonnen is (zij is lesbisch, dus bij haar is het een andere weg zeg maar).
Haha, heb hier een giebberend kind rondrennen met haar buggy!