oktober/november/december 2012 stoppers

Ja ik heb mijn man met heel veel moeite weten te overtuigen. Na eerst 2 jaar rustig afwachten, maar wel steeds aangeven dat ik wel wil kwam er uiteindelijk niet echt een antwoord. Hij dacht gewoon; dat gaat wel weer over. Ik rek de tijd wel en dan heeft ze het druk met haar eigen zaak, is ze al wat ouder en wordt het makkelijker met de 2 oudste kindjes.

Toen ik het er uiteindelijk uitgetrokken heb en hij aangaf dat hij niet wilde ben ik echt gebroken. Ik was zo boos en verdrietig. Hoe kon hij dat doen, terwijl hij wist hoe graag ik het wilde. Uiteindelijk heeft hij toen pas gezien hoeveel pijn het me deed, en hoe belangrijk het voor me was.

En nadat hij er ook met vrienden en familie over had gesproken, ging hij toch overstag.

Toen we de eerste maand meteen een positieve test in handen hadden was dat wel even schrikken. Maar toen het uiteindelijk mis ging, had hij er eigenlijk meer moeite mee als ik. Eigenlijk is het voor ons wel goed geweest, nu zijn we er allebij zeker van dat een 3e heel welkom zou zijn.

Het heeft gewoon zo moeten zijn.

Was het bij jou ook zo dat jullie niet direct op een lijn lagen?

Wat een drukte/gezelligheid ineens :mrgreen:

Tigru, geen leuke opmerking van opa/oma, maar het is jullie keuze dus niks van aantrekken.

vanholland, een heftige zwangerschap zo te lezen :hug:

Je kunt trouwens via de huisarts medicijnen krijgen (Emesafene) om hevige zwangerschapsmisselijk te verminderen, misschien een idee voor als je weer klachten krijgt om erger te voorkomen?

Szus, welkom. Ik vind het erg knap dat je ook in je eentje voor je wens durft te gaan.

Misschien een stomme vraag :oops: maar zijn beide inseminaties wel van dezelfde donor?

Meestal is je eisprong wel binnen 24-48 na de eerste positieve ovulatietest, dus dan zou je timing wel goed geweest zijn.

Spannend! :pray:

Clair, welkom, ook al komt je niet regelmatig schrijven :wink:

Kleine Spruit, hopelijk is die vervolgafspraak niet nodig en ben je dan gewoon zwanger.

meissie, welkom hier, leuk ook voor een 4e :mrgreen:

jipenjanneke, ik ga morgenochtend mijn laatste test opmaken, als het goed is zal er dan weer een iets donkerdere streep zijn.

Ik heb de verloskundige nog niet gebeld, dat ga is a.s. donderdag doen, dan heb ik een extra vrije dag en zijn de kids op de opvang.

Jij alweer in je vruchtbare dagen, spannend :pray:

Kato, die boosheid en verdriet is herkenbaar, ik heb manlief ook moeten overtuigen. Mijn wens is er al zeker 2 jaar, maar door ziekte van manlief heb ik het onderwerp laten rusten, maar sinds het voorjaar weer op tafel gegooid. Manlief heeft er lang over moeten nadenken, maar afgelopen oktober zei hij dus ineens dat hij het ook wel zag zitten.

@sassie die misselijkheid had allemaal te maken bij mij met mijn schildklier het was niet een normale zwangerschapsmisselijkheid.

@Szus vind het ook knap dat je de stap durft te nemen om het alleen te gaan doen.

@jipenjanneke, welke ovulatietesten gebruik jij?

Ik heb nu dezelfde besteld als die sas gebruikt heeft, hopelijk snel resultaat!

Vanmorgen om 05.45 moest ik er even uit voor Stan en moest erg plassen, dus op dat tijdstip al een test gedaan en net een foto genomen. Ondanks dat het geen urine van de hele nacht was toch weer een duidelijkere streep.

Jaaaaa de streep word donkerder en donkerder sas…leuk om te zien!!

Iedereen vertelde al een beetje over de vorige zwangerschappen, over die van mij kan ik kort zijn…alle drie de zwangerschappen gingen goed.

Bij de oudste in het ziekenhuis bevallen met een vacuumpomp en de andere twee gewoon lekker thuis. Mijn bevallingen zijn heftig en vlug, hahaha dus geen nare ervaringen vanaf mijn kant.

vanholland, heb je toen medicatie voor je schildklier gehad en gebruik je die nu nog?

meissie, ik hoop ook dat je snel resultaat hebt, met die ovulatietesten weet je in ieder geval dat je het beste moment goed benut hebt.

Op zich heb ik wel aardige zwangerschappen en bevallingen gehad.

Bij Pete geen erge kwaaltjes, alleen veel last van mijn bekken gehad (o.a. door grote buik ivm veel vruchtwater) en hierdoor al rond 28 weken in de ziektewet beland. Ik had een hevige weeenstorm en hij bleek een sterretjeskijker en ik heb hierdoor ruim anderhalf uur moeten persen om hem eruit te krijgen.

Bij Luc en Stan rond 7 weken veel moeten spugen, maar met medicatie ging het al snel weer beter. Verder veel last van misselijkheid en enorme moeheid, maar dat kwam dus door 2 baby’s in mijn buik. Ook bij hun veel last van mijn bekken (tja, weer een grote buik) en weer vroeg in de ziektewet beland. Ook nu een hevige weeenstorm en Luc is na 3 persweeen geboren, maar toen bleek Stan een dwarsliggers is hij alsnog met een keizersnede gehaald.

Begrijp ik nu goed dat andere jou foto van de test kunnen zien Sassie?

Ik zie niets. Wel fijn dat het weer donkerder is geworden. Geniet er maar lekker van!

Wel leuk om te lezen hoe de zwangerschappen/bevallingen van andere zijn gegaan. Het blijft ook zo’n verhaal wat nog vaak door iedereen wordt verteld.

Ikzelf heb 2 keer een onverwachte keizersnede gehad. Bij de oudste wilde de ontsluiting na een zwangerschap van 42 weken, 36 uur weeen, weeenopwekkers, ruggenprik die niet goed zat en totaal oververmoeid te zijn niet doorzetten. Dus een keizersnede en een prachtig gezond meisje.

Bij de jongste mocht ik natuurlijk bevallen. Natuurlijk wel in het ziekenhuis. De weeen waren nog niet zo lang aan de gang toen ik een vervelende pijn voelde. Dit een aantal keren aan de VK aangegeven. Er is toen een echo gemaakt, maar daar was niets op te zien. Toen kwam de Gyneacoloog en die zei meteen dat we dan een keizersnede gingen doen. Niet eens dat de pijn zo erg was, maar ik was in paniek omdat het niet goed voelde. Uiteindelijk een hele goede beslissing, want mijn baarmoeder was aan het scheuren. Nog net optijd eruit, gelukkig weer een heel gezond meisje!

Ik weet dus nu al dat een eventuele 3e kindje met een keizersnede gaat komen. Natuurlijk bevallen mag niet meer. Jammer, ik had het graag mee willen maken!

Hee wat gek, nu zie ik de foto wel?! Ziet er goed uit Sassie!

Ohhh kato je tweede keizersnede klinkt als een “close call”.

Moet vast schrikken zijn geweest om later te horen dat je baarmoeder aan het schuren was…de gevolgen daarvan kunnen natuurlijk vreselijk zijn.

Wauw Sassie, super testje!! Jaja, nu is het duidelijk, zwanger!! In de vakantie maak ik een nieuw plaatje erbij zodat we ook de zwangeren en nieuwe meiden erbij kunnen zetten! (Misschien iets eerder voor de feestdagen nog).

Mijn zwangerschap was knudde… Met 5,5 week in het ziekenhuis al, zwaar last van mijn PDS. En met 33,5 week in het ziekenhuis omdat ik weeen had. Bleek dat ik uitgedroogd was. Had namelijk zo extreem maagzuur dat mijn lichaam het niet meer trok. Tijdens echto’s liep Keira altijd 2 weken voor in de groei en nu 2 weken achter. Ze is uiteindelijk met 38 weken geboren na een simpele bevalling van 12 uur en 2 persweeen. Maar ik heb tijdens de zwangerschap afgezien, want ik heb geen bekken maar heupklachten. En ik weet nu al dat ik daar weer veel last van ga krijgen vanaf dag 1 en nog erger.

@Sassie ik heb in de zwangerschap medicatie gehad en toen de zwangerschap voorbij was het over dus nu helemaal medicatie vrij ze zeiden tegen mij, u heeft een zwangerschapsschildklier, dus bij een tweede kan het maar het hoeft niet.

Mijn bevalling was inderdaad maar net goed gegaan. Maar omdat het op dat moment goed ging en snel had ik dat niet in de gaten. De gynaecoloog vertelde het ook pas een dag later. Maar dit is dus de reden waarom het mijns inziens verstandig is om in een ziekenhuis te bevallen. Zeker na een keizersnede.

Jou zwangerschap klinkt zwaar Tigru! Weet je nu al zeker dat de klachten terugkomen, of kan het ook nog meevallen? Hoop het voor je.

Maag zuur heb ik altijd wel makkelijk, maar reageer er nu anders op en wil heel snel medicijnen.

En mijn heupen, de fysio zegt dat het kan, of niet. Maar als ik nu al lang loop krijg ik nog last.

Hallo,

Welkom alle nieuwe meeschrijfsters :inlove:

@Meissie: wij kennen elkaar van de juli 2010 mama’s

leuk dat jullie voor een vierde gaan.

@sassie:

Mooie testen hoor,daar kun je niet meer omheen :mrgreen:

@vorige zwangerschap:

Hier helemaal geen last van kwaaltjes gehad.

wel ruim 27 kg aangekomen (best veel als je maar 1.58 bent en 50 kg weegt)

Moest uiteindelijk wel ingeleid worden ivm klachten aan mijn nier.

Omdat naomi een flinke baby was drukte ze mijn nier dicht daar had ik heel erg veel pijn aan maar volgens de gyn was het een kwestie van bevallen.

Dus ingeleid en werd ons meisje 5 dagen na de uitgerekende datum om 21.12 geboren en woog 4040 gram.

Bevalling was me heel erg mee gevallen,ik zou er zo nog 10 doen :mrgreen:

Afgelopen week helaas niet geklust,allebei hebben we met griep op bed gelegen dus waren niet echt in de stemming.

Oh die griep is zo vervelend, is bij ons ook al geweest!

Keira was een mini meisje bij de geboorte ze was 2870 gram en zo’n 47 centimeter. Inmiddels is ze 90 cm en 13 kilo. Dus een hele flinke meid!

kijk sassie zulke strepen willen we allemaal wel zien op onze zwangerschapstest!

al enig idee hoe jullie het gaan vertellen met kerst?

mijn 2e was ook een sterrenkijkertje daar kwamen we pas achter tijdens de bevalling ik had haar in 19 minuten eruit maar voor mijn gevoel was dit wel pijnlijker als bij de eerste die geen sterrekijkertje was.

ik ben trouwens gewoon thuis bevallen en jij sassie?

ik ga zo weer een ovulatietest doen.

donderdag en vrijdag waren ze al redelijk donker en die van gisteren was erg licht straks nog maar eens kijken hoe het is.

gisteren had ik ook bijna niks gedronken over de hele dag,misschien dat het daarom zo lichte 2e streep was.

ik had mijn eisprong eigenlijk was de 27e verwacht met mijn berekeningen van de vorige cyclus.

ik zal het over een uurtje weten.

En jipenjanneke…hoe was de test?

Hier 3 grote kids, hahaha of in ieder geval zwaar.

J.olijn was de lichtste met 4230 en S.tijn de zwaartse met 4690, W.essel was geloof ik 4485.

Dus zware kids hiero hahahah.

zo meissie dat zijn idd zware kids!!

mijn zoon was 3570 en mijn dochter 3350

geen streep meer te zien op de test dus ik denk dat mijn eisprong erg vroeg is geweest.

als ik nu terug denk heb ik hem volgens mij vrijdag gevoeld toen kreeg ik flink buikpijn aan de linkerkant.

dit zijn mijn testen ben donderdag begonnen de 20e.

JA dat ziet er idd naar uit dat jij je eisprong vroeg hebt gehad…heb je hem wel benut?