oktober/november/december 2012 stoppers

Succes morgen sassie. Ik ga nu voor 9 maand niet meer meedoen wegens medische redenen :? Maar ik klets hier graag nog mee. Succes allemaal :-*

Nee nog nooit een ovulatie test gedaan nee, wilde we ons eigen eigenlijk helemaal niet mee bezig houden… we wilde gewoon eens kijken of het zo ook lukt.

Maar omdat ik nog steeds niet ongesteld Ben geworden is toch alles moeilijker uit te rekenen. Ik zit vandaag op dag 67.

een aantal weken geleden had ik wat bruin verlies maar dat heb ik niet mee geteld omdat het echt oud bloed was en ook maar een paar dagen duurde.

Ik denk dat bij mij gewoon verstandigste is om lekker af te wachten en Meer kunnen wij ook niet Haha.

Maar Ilse? Dat is niet zo mooi. Is het erg als ik vragen mag? Sterkte in ieder geval!

sassie ga je morgen testen?

ben benieuwd of hij knalt dat moet haast wel!!

hoe voel je je verder?

kleine spruit tja afwachten is helaas het enige wat je kan doen

dotje duim voor jou hoor.

oh jee ilse dat klinkt niet fijn hopelijk niks ernstig?9 maanden is best lang.

:hug:

sennapen ik weet niet of jou berichtje voor mij was bedoeld met de ovulatietesten?maar ik had al testen besteld via internet dus ik ben deze ronde voorzien,hopelijk heb ik ze straks niet meer nodig :wink:

toch bedankt :-*

Even snel de test, als ik de kids naar school heb gebracht dan kom ik even bijkletsen.

Ik voel me wel aardig, ik heb nog niet heel veel klachtjes. Nog steeds pijnlijke borsten, af en toe krampjes in mijn onderbuik, soms wat misselijk en verder vooral last vermoeidheid.

Ik durf de verloskundige nog niet te bellen. Ik denk dat ik volgende week donderdag ga bellen, dan ben ik een extra dagje vrij na de feestdagen en zijn de kids gewoon naar de opvang.

Kleine Spruit, ik hoop dat je het nieuwe jaar met wat meer duidelijkheid zal starten :hug:

Dotje, ik hoop dat je bij me mag aansluiten :pray:

Kato, helaas kun je niet anders dan even slikken en weer doorgaan :hug:

Ik hoop dat de rode duivels snel voorbij zijn, zodat jullie weer aan de klus kunnen.

Ilse, jammer dat even 9 maanden moet wachten. Hopelijk is het dan snel raak als jullie er weer voor mogen gaan.

jipenjanneke, hij knalt nog niet echt op de foto, maar in het echt is hij wel een stuk duidelijker.

Ik wilde het in principe stilhouden tot de termijnecho (ook voor onze ouders) maar nu wil manlief het toch graag vertellen, hij wilde zijn ouders gisterenavond al op de koffie vragen, haha. Ik zei dat ik eerst een duidelijkere test wilde. Nog even nadenken of we het met Kerst eventueel gaan vertellen.

Jaja Sassie, die test is alweer een stuk duidelijker!! Echt super :smiley:

Kleine Spruit, ik hoop ook echt dat je volgend jaar meer duidelijkheid mag krijgen!

Ilse, ik hoop ook niks ernstigs eerlijk gezegd… Klinkt wel heftig.

Kato, weet wat je bedoelt. Hier had ik het ditmaal verwacht, maar toch is het dan zo’n momentje van k*t, weeral niet… Maar ja, we gaan weer door.

Hier zijn de duivels weer bijna verdwenen volgens mij. Ik heb zo ergens rond oudjaarsdag denk ik mijn ovu… En nog 3 dagen (met vandaag) werken en dan hebben we vakantie!

Hoi Hoi

Ik heb afgelopen zaterdag de laatste pil geslikt en nu wachten op de ongie als die is geweest gaan we voor een tweede. Mag ik hier meekletsen

Tigru, ik vind het ook helemaal super. Ik had wel gehoopt dat het weer snel raak zou zijn, maar het is natuurlijk altijd afwachten.

Fijn dat de rode duivels alweer bijna voorbij zijn, dan kunnen jullie ook weer aan de klus. Ga je nog ovulatietesten gebruiken of hou je gewoon rekening met je laatste cyclussen?

Lekker zeg dat je bijna vakantie hebt!

Ik hoef volgende week alleen op vrijdag te werken (donderdag is de praktijk een extra dag gesloten) en de week erop alleen op donderdag en vrijdag. Dus geen vakantie, maar wel iets minder werken dan ik gewend ben.

vanholland, welkom. Leuk dat jullie voor een tweede gaan. Was je de vorige snel zwanger?

Sassie1980 de eerste heeft een jaar geduurd voordat ik zwanger was.

Welkom vanholland! Leuk dat je mee komt schrijven!

@Sassie, ik heb nog vijf testen liggen en die ga ik wel gebruiken deze maand. Een mooi flesje champagne erbij (werkt goed voor het libido) en het wordt wel feest (heb al 9 flessen wijn en een fles champagne gekregen op het werk). Na deze testen gebruik ik geen testen meer, dan moet het maar kloppen. Maar ga deze keer extra goed opletten, had de vorige keer namelijk zondag een positieve test en op dinsdag avond een fikse steek in mijn buik die even aanhield, ik denk mijn ovu!

Hoi dames!

@vanholland leuk dat je met ons komt mee schrijven… weer iemand die zwanger wil raken! Leuk Leuk!

Heb vandaag de huisarts proberen te bellen maar die namen niet op, dus Ben ik gewoon de verloskundige praktijk gaan bellen :angel: kijken wat hun zouden zeggen… het kon gewoon zijn dat mijn cyclus zo lang duurde maar kon ook wat anders zijn. Meestal als zo lang duurt was er toch wel wat aan de hand, of zwanger maar dat Ben ik nog niet heb vorige vrijdag nog getest. Moest nog wachten tot vrijdag en anders maar de huisarts bellen.

Ik denk dat ik morgen toch even de assistent bel van de huisarts, even kijken wat ze me aan raad om te doen… vind het nu wel lang genoeg geduurd hebben Haha… :oops:

Misschien zegt ze wel gewoon dat ik langs moet komen, tja weet het niet zien morgen wel… laat het jullie weten…

Groot gelijk Kleine Spruit! Ben benieuwd wat de HA te zeggen heeft!

tigru Vind het wel spannend… we zullen zien, hoop van de ene kant dat ik langs mag komen en hun mij kunnen helpen…

Ik wil ook wel vakantie! Helaas zit het er niet in dit jaar. Net voor mezelf begonnen en het is een drukke tijd. Een voordeel is dat het, nu het voor mezelf is, niet echt als werken voelt.

Ik snap wel dat je even wil checken bij de HA, Kleine Spruit.

Natuurlijk is het fijn om het gewoon even op z’n beloop te laten en het is heel normaal dat het een aantal maanden (of langer) duurt voor je zwanger bent. Maar als er nu wel wat is, dan is dat ook heel fijn om te weten. Ben je niet voor niets ‘relaxed’ aan het afwachten.

Fijn Sassie, die duidelijke test. :lol: Met kerst vertellen is wel bijzonder, maar ook wel heel snel al. Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen een echo gehad met 7 weken. En toen verteld. Dat werd al heel vroeg gevonden, maar het is zo leuk om te zeggen!

Welkom @vanholland!!

Kato, je maakt me nieuwsgierig! Wat doe je voor werk dat je nu voor jezelf begonnen bent?

Hier eindelijk sinds weken een gezellige avond aan tafel gehad. Geen gezeur, geen gehuil, gewoon lekker eten!

Ik heb een kinderwinkel (lifestyle en speelgoed). Eigenlijk een soort snoepwinkeltje voor mama’s.

Fijn he, als het thuis gezellig is. Ik heb het zeker gemerkt dat ik ongesteld moest worden… de kinderen waren niet te genieten! Maar dat kwam echt wel door mijn eigen korte lontje. Hier is het nu ook weer gezellig.

vanholland, hopelijk is het keer wat sneller raak. Heb je wel regelmatige cyclussen?

Tigru, als je deze ronde weer hetzelfde voelt als vorige ronde 2 dagen na de positieve test dan kan het je eisprong geweest zijn inderdaad.

Kleine Spruit, goed dat je de verloskundige hebt gebeld. Ik ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen.

Kato, de vorige keren hebben we het al de dag na mijn positieve test tegen onze ouders gezegd, dus toen waren we nog vroeger. Voor de rest van de familie en vrienden en werk houden we het wel stil in ieder geval.

Vanmorgen was er kerstviering op de psz en mijn schoonouders waren meegegaan. Toen we klaar waren en naar buiten liepen, kwamen we langs een maxicosi met een babymeisje erin. Toen zei mijn schoonvader ‘Kijk Sas, zo eentje wil ik er nog wel’, dus ik zei dat hij daarvoor bij zijn zoon moest zijn (omdat mijn man altijd zei dat hij geen vierde wilde) maar hij moest eens weten :lol:

Dat is wel een hele toffe opmerking! Is jullie vierde kindje in ieder geval door meerderen dan de ouders gewenst!

Hier kreeg ik bij het vertellen dat we wilden zwanger worden (dit moest helaas omdat ze per januari op Keira gaan oppassen en ik niet het KDV wilde opzeggen als een 2e niet erbij zou kunnen) de opmerking “Oh, maar voor ons hoeft het niet hoor, nee hoor, je hoeft er voor ons niet aan te beginnen. We hebben al twee kleinkinderen, wij zijn tevreden”.

Sow over je bericht heen gekeken Kato, sorry! Leuke website, maar links mogen niet, ivm reclame geloof ik.

Oh en Sassie, ga idd opletten of ik weer die steken heb, ben daar wel benieuwd naar!

sassie ik heb net vorige week zaterdag de laatste pil geslikt nu wachten op de ongie maar in mijn herrinering was ik de vorige keer wel regelmatig.

ZAl even wat over mijzelf vertellen, Ik ben 28 jaar bijna 29 ben op oudjaarsdag jarig. Mijn man is 38 en we hebben een zoontje van 2.5 zoals in mijn onderschrift te lezen is. De zwangerschap van mijn eerste is geen pretje geweest. De eerste 4 maanden heel erg ziek geweest 2x in het ziekenhuis gelegen. De eerste keer mocht ik na een zak met vocht weer na huis, ik spuugde echt overmatig veel en dat terwijl ik niks binnenkreeg. De tweede keer heeft mijn man mijn 's ochtends gevonden in diarree en ik herkende hem niet meer, hij gelijk de dokter gebeld ben met loeiende sirenes afgevoerd is mij gezegd, maar door het vele spugen was ik zo uitgedroogd dat ik het allemaal niet meer weet. In het ziekenhuis aangekomen heeft mijn man en mijn moeder gezegd we nemen naar echt niet meer mee naar huis zoek maar uit wat er is want dit is niet normaal, toen zijn ze verder gaan kijken en toen kwamen ze erachter dat mijn schildklier te snel werkte en dan ik daarom zo moest spugen maar toen was ik al bijna 4 maanden en bijna 20 kilo lichter kon niet meer lopen en mijn hersens waren ook uitgedroogd geweest. In het ziekenhuis kreeg ik medicatie en toen weer begonnen met lopen eerst achter een rollator en later wel weer zelf lopen maar ook in een rolstoel gezeten. Kon heel weinig. Toen moesten we nog alles gaan aanschaffen zoals babykamer en wagen kleertjes en de rest. Maar we hadden goede hulp van mijn moeder en vader die goed geholpen hebbe met alle kleertjs en rompers en de rest hebben helpen kopen,Ondank dit allemaal was ik halverwege maart uitgerekend maar 2 maart verloor ik wat bloed en mijn man gebeld en het ziekenhuis we mochten komen maar omdat ik geen weeen had mochten we weer gaan ondertussen had mijn moeder al hier na toe gebeld en had geen gehoor gekregen dus was als een gek hier na toe gereden maar zag mijn man zijn schoenen staan en die dacht al er gebeurt iets. Toen we uit het ziekenhuis kwamen maar even gelijk gebeld dat ik wat verloren was maar geen weeen had dus weer naar huis mocht. Man weer aan het werk gegaan maar 1.5 uur later weer gebeld van kom maar het is begonnen natuurlijk ook gelijk even mijn ouders gebeld van het is begonnen we gaan naar het ziekenhuis. Rond 5 uur in het ziekenhuis en om klokslag 8 is ons zoontje Dustin geboren hij was 3030 gram en ongeveer 58 cm. Later zijn mijn schoonouders en mijn eigen ouders en zus en zwager nog geweest toen ik mijn moeder belde geloofde ze me eerst niet totdat ze Dustin hoorde huilen. Dit was zo’n beetje mijn verhaal over mijn eerste zwangerschap. Hopelijk gaat het bij een tweede zwangerschap anders.