Ohhh sassie, toch ongesteld geworden :hug: gaan we samen voor augustus!
Lf is dat ik weet echt het aantal dagen tussen je eisprong en menstruatie. Dus de dag na je eisprong is de eerste, dag voor je menstruatie de laatste die je telt.
Ik pas mijn banner altijd gewoon in handschrift aan door de maand en dag aan te passen!
@sassie, oh balen zeg…en 28 dagen is zeker netjes! Hopelijk volgende ronde meer geluk.
Maar jij hebt ook een hele tijd n heftige periode gehad dan zeg…mag ik vragen wat precies?
@tigru, hier ook nog geen :twisted: te bekennen. Morgen al n week overtijd :?
Nopez, nog niks hier vanmorgen (Ben op het werk nog niet geweest, maar ook geen bruinverlies wat bij mij altijd heel snel start).
Sorry Jipenjanneke, telefoon leest en reageert soms lastig.
Dotje, het is was Sassie zegt, na regen komt zonneschijn, al lijkt het soms erg lang te duren weet ik ook uit ervaring. Hier gaat het sinds de geboorte van Keira eigenlijk super goed, daarvoor heb ik denk ik vanaf mijn 16e veel tegenslagen gekend, met het dieptepunt in 2004 waar ik heel moeilijk uit ben gekomen. Maar ergens las ik dat veel mensen die op een forum zitten vaak een rugzak bij zich hebben…
Wel lang een week over tijd? Je bent nog aan het ontpillen of niet? (Sorry, ik onthoud het allemaal niet zo goed momenteel).
Sassie wat jammer dat de ongi er is. We gaan komende periode dan niet gelijk op… Hoop dat het de volgende keer raak is!
Hier is de misselijkheid ook minder (of ik begin het gewoon te worden), maar wel enorm zweten terwijl mijn handen eraf lijken te vriezen… Soms nog wat zuur en continu knallende koppijn…
Tigru, afwachten dus nog steeds…
Jij dus ook n lange moeilijke periode gekend. Gelukkig dat t sinds de geboorte van je dochtertje zo goed gaat!
En ik vind n week overtijd nu toch ook wel lang. Heb ik echt nog nooit eerder gehad, zelfs niet toen ik gestopt was met de pil toen we voor onze eerste gingen.
Deze keer hoef ik niet te ontpillen want ik ben sinds de geboorte van M.aarten nooit opnieuw met de pil begonnen. Alleen condooms gebruikt. Dus ik snap er echt niets van. Mn cyclus was ook alweer zeker 5 maanden regelmatig na mn zwangerschap, 28-29 dagen, en nu inmiddels dag 37 :?
Zaterdag voor t laatst getest, maar die was omo-wit dus niet t idee dat k toch zwanger zou zijn. Hoop iig wel snel duidelijkheid te krijgen want dit is niks.
Weet niet of ik het ergens gemist heb…maar hoe oud zijn jullie allemaal als ik vragen mag?
Vandaag mijn laatste examen gehad, 4 stuks in 2 weken tijd, ik ben blij dat het weer erop zit.Ik had eerlijk gezegd voor het examen van vandaag niet geleerd :shock:
Het ging over intake, hoe je als assistente aan de telefoon vragen moet stellen, hoe iets afgehandeld moet worden, hoe snel iets beoordeeld moet worden, algemene ziekteleer. Het was echt enorm veel leerwerk (stapel van 8 cm dikte!) en ik had gewoon geen fut/zin om dat allemaal door te nemen. Ik had ook zoiets van het is mijn dagelijks werk, dus dat moet dan toch wel goedkomen?
Het examen ging eigenlijk best wel goed dus ik ben eigenlijk wel blij dat ik niet al mijn tijd en energie in leren heb gestoken :oops:jipenjanneke, als je eisprong dinsdag is dan zal je ovulatietest vandaag toch wel positief moeten zijn, ik ben benieuwd.
Amy, gisterenavond ben ik dus ongesteld geworden, dan tel ik die dag niet meer bij mijn LF mee? Dan zou ik een LF van 12 dagen hebben.
We gaan gewoon samen voor eind augustus
Gebruik jij elke ronde ovulatietesten? Ik denk toch dat ik ze weer ga bestellen, gewoon om beter mijn NOD te bepalen.
Dotje, vervelend dat je al een week overtijd bent. Heb je wel je eisprong opgemerkt?Een heel verhaal, dus even in een spoiler…
In september 2006 werd bij mijn moeder borstkanker geconstateerd. Gelukkig in een heel vroeg stadium (ze was net 50 geworden en haar eerste oproep voor een borstfoto) en heeft ze alleen een operatie en bestralingen gehad.
In juli 2007 kreeg mijn schoonmoeder te horen dat ze darmkanker heeft. Bij toeval ontdekt, omdat de huisarts haar voor de zekerheid had doorgestuurd voor een darmonderzoek ondanks dat haar bloedwaarden goed waren. Helaas kreeg ze complicaties (darmnaad scheurde, buikvliesontsteking, spoedoperatie en toen 2 stoma’s gekregen) en was het kantje boord. Ze heeft daarna nog 8 operaties gehad in 3 jaar tijd, het weghalen van de stoma’s lukte een paar keer niet door complicaties. In 2010 is de laatste stoma weggehaald en tot nu toe gaat het aardig met haar.
Mijn man werkt bij de politie en tijdens een middagdienst in juli 2008 werd zijn collega (en goede vriendin) doodgeschoten onderweg naar haar nachtdient. Toen uitgebreid op het nieuws geweest. De volgende ochtend hadden we onze termijnecho en kregen we te horen dat er een tweeling op komst was. Mijn man had door dit alles moeite met zijn emoties en heeft hierdoor PTSS ontwikkeld. Hij is uiteindelijk in de ziektwet beland, heeft intensieve therapie gehad en was na een jaar weer volledig aan het werk.
Toen hij net 3 weken volledig aan het werk was, werd hij ziek. We dachten eerst aan een buikgriep, maar na een week geen verbetering toch naar de huisarts. Na bloedonderzoek bleek hij CMV te hebben, een vriusinfectie die op de ziekte van Pfeiffer lijkt. Hij bleek het hevig te pakken te hebben en uiteindelijk is hij zelfs bij de internist beland om uit te sluiten of hij niks ernstig erbij had. Hij heeft zelfs een PET-scan gehad (die spoort kankercellen op) dus dat was wel een onzekere periode, maar gelukkig niks ernstigs aan de hand. Uiteindelijk ging het langzaam beter, is hij het werk weer gaan opbouwen en werkt hij sinds het voorjaar weer volledig. Deze periode heeft totaal 14 maanden geduurd.
In de periode dat alle bovenstaande dingen zich hebben afgespeeld, was ik zwanger van Luc en Stan terwijl Pete nog een baby/dreumes was. Ze zijn na 40+1 geboren toen Pete 16 maanden was, Luc een vaginale bevalling en Stan is met een keizersnede gehaald. Luc en Stan waren hongerige baby’s en wilden elke 3 uur (ook 's nachts) een fles, na anderhalf jaar bleken ze reflux te hebben en hebben ze medicatie gekregen. Ook waren ze erg vaak ziek, ze zijn met 2 jaar geholpen aan hun neus- en keelamandelen en Stan heeft ook buisjes gehad. We hebben de eerste 3 jaar niet doorgeslapen, alleen als de kids uit logeren waren. Soms zelfs nachten dat we er 10 keer uit moesten. Het meeste kwam op mijn schouders neer, omdat manlief in die periode met zijn gezondheid zat te tobben.Tigru, spannend nog voor jou!
Jeetje Sassie wat een heftig verhaal! Ik kan me de PTSS en alle zorgen die erbij komen goed voorstellen… Ik ben blij dat jullie nu alles op de rit hebben en het gewoon (neem ik aan) lekker gaat. En (het klinkt in jullie oren misschien stom, maar voor mij niet) super dat jullie nog zo goed samen zijn en ik neem aan veel van elkaar houden! Dat is helaas niet meer gewoon.
Ik ben dan “saai”. Op mijn 16e heb ik een vervelende aanvaring gehad met een vieze vent. Daarna kwamen heel veel dingen naar boven en blijkt dat er enige psychische mishandeling is geweest van mijn vader. Niet heel heftig ofzo, maar hij behandelde mij als een volwassene op mijn 11e. In 2004 is mijn moeder aan bordtkanker overleden na een strijd van 9 jaar. (Net daarvoor de oma van mijn ex en mijn eigen oma). Ik heb behoorlijk wat therapie gehad (niks sloot aan of hielp), maar uiteindelijk gaat het nu dus super.
En waarom ik dat zo knap vindt Sassie, is omdat mijn vader er vandoor ging toen mijn moeder ziek was en mijn ex 2 weken na het overlijden van mijn moeder zei “Wanneer gaan we nu weer eens stappen, het is nu genoeg geweest”. Je snapt wel waarom hij ex is)
Dotje, ik ben momenteel nog 31 en blijf dat nog tot april. Op de eerste pagina staat een lijstje, wat ik dringend moet bijwerken. Wil iedereen ontbrekende gegevens naar mij sturen in een pm? Misschien nog een idee (als jullie willen) om een echte naam, of namen van de eventuele andere kindjes erbij te zetten?
Pff allemaal heftige verhalen zeg! Ben blij dat ik gelukkig niks ergs heb meegemaakt. Zoiets wat jullie hebben meegemaakt is niet niks nee.
Ik zie ook weer dat er een aantal rode duivels hebben ontdekt… Van de ene kant natuurlijk fijn want dan weet je weer wat je kan verwachten!
Hier namelijk nog steeds niks, zit inmiddels op dag 38… Wat dat duurt… :think: wachten, wachten en nog eens wachten… Irritant is dat
Ga vanavond lekker voor de tv hangen, manlief is werken… Komt straks een keer thuis…
Wat een heftige verhalen hier allemaal zeg :hug:
Sassie, ik heb nog iets van 6 ovutesten liggen, denk dat ik die op maak en er dan mee stop. Dan zie ik het wel gewoon. Al begin ik door jou nu weer te twijfelen, want het is toch wel weg makkelijk om te weten wanneer eisprong is en je je menstruatie ongeveer kunt verwachten
Haha Amy, daar heb ik dus ook last van, dus heb besloten ze te bestellen op de dag dat ik ongi wordt. Wil het toch maar gewoon weten!
Heb trouwens het lijstje ook bijgewerkt! Amy wil jij er ook op, omdat je hier ook gezellig meekletst?
Heftig ja, maar het is heel hard, het leven gaat echt verder (dit heeft kei lang geduurd voordat ik dat doorhad, maar toch)…
Kleine Spruit wat vreemd, ik kan het niet bijhouden soms en vergeet veel, moest jij dan ontpillen?
Hier nog steeds huge (.)(.) die ook lekker gevoelig zijn (fijn zo’n dreumes die ze als steunpaal gebruikt om op je te klimmen). Nog steeds misselijk en krampen in mijn darmen. Vandaag wel iets minder hoofdpijn. En oh ja, mijn humeur is nog steeds goed en ik wil manlief nog niet om het minst afsnauwen… (Vooral dat laatste vind hij vreemd).
Heb wel besloten deze week geen alcohol te drinken en op te letten met wat ik eet… (Al hoewel, ik eet 's avonds sowieso niet, maar eet morgen mee op m’n werk tussen de middag en daar is vaak filet en rosbief…)
Haha Amy, zie net dat je uit de geboortestad van mijn man komt!
jeetje meiden wat lees ik hier allemaal heftige verhalen van jullie!
even kijken of ik op iedereen kan reageren jullie hebben weer veel geschreven
sassie jee meid wat heftig zeg en ik heb bewondering dat jullie nog voor 4e kindje gaan!
dotje jij ook al een tijdje overtijd net als kleine spruit wat een onzekerheid voor jullie!
dotje ik ben 29 jaar.
nou tigru jij bent echt niet “saai” hoor jij hebt ook het een en ander meegemaakt en dat is ook niet niks.
wanneer wil jij weer gaan testen?vandaag is jou nod.
amy ik vind dat fijn om te weten wanneer de eisprong is en in jou geval weet je dan ook zeker dat je hem gehad heb.
hier was op de ovulatietest nog steeds maar 1 streepje op te zien,ik kwam er alleen achter dat ik verkeerd had zitten rekenen mijn vruchtbaarstedag is a.s. donderdag ipv morgen
Ik ga op z’n vroegst zaterdag pas weer testen… Denk dat mijn lichaam me weer voor de gek houdt en ik gewoon ongesteld wordt.
Tigru, spannend hoor voor je!!
nee hoef niet ook op jullie lijstje hoor Klets hier gewoon gezellig af en toe mee. toevallig dat jouw man ook uit S komt. Volgens mij ‘ken’ ik jouw naam weer van het trouwforum. Nadat je was getrouwd ben je toch naar kok overgestapt?
ja het is ook wel heel handig om te weten allemaal, maar ik moet van mezelf proberen het zwanger worden wat meer los te laten, en er niet zoveel mee bezig te zijn… Het is heel moeilijk, maar moet het proberen…
jee tigru wat spannend!
stomme lichamen ook die ons zo voor de gek kunnen houden…
ja maar amy das toch heel normaal dat je er zoveel mee bezig bent,zeker na wat jij hebt meegemaakt.
klinkt makkelijk he maar het is zo moeilijk,en overal zie je baby’s zwangere meiden,leven is soms zo oneerlijk.
tigru, ja ben begin oktober gestopt met de pil, heb toen ontrekkingsbloedding gehad en ben daarna niet meer ongesteld geworden. Daarom was ik nieuwsgierig hoelang jullie er over deden voordat jullie cyclus weer normaal was. Een regelmatige cyclus is wel makkelijk als je dat weet. Ik ben er dagelijks mee bezig want moet altijd iets bij hebben voor stel dat de rode duivels zich laten zien. En natuurlijk komen die als ik niet thuis ben! Dat is altijd zo.
Denk dat het dan allemaal komt van het ‘ontpillen’? dat het zo lang moet duren
kleine spruit duurt wel lang he!
wanneer heb je voor het laatst getest?
Haha Amy, ik kom idd ook van het trouwforum, ben 15 juli 2009 getrouwd, mijn man ging 9 augustus toen naar Afghanistan!
Volgens mij komt mijn ongi er helaas aan :(.
Ik had geloof ik de 1e cyclus ook iets van 32 dagen… Maar weet het niet meer, is augustus 2009 geweest…
Al die jaren is het tussen mijn man en mij goed blijven gaan, daar zijn sommige mensen ook wel verbaasd over, vooral als je bedenkt dat we elkaar net 6 jaar kennen.
Ik heb hem half juli 2006 (toen had ik nog wat met mijn ex, maar dat liep niet lekker) op een chatsite leren kennen. We hebben eerst 2 weken per msn en telefoon gekletst, toen ging het uit met mijn ex en nog geen week later hebben we in het echt afgesproken.
Sindsdien wonen we samen :shock: :oops: :lol:
We wisten beiden wat we absoluut niet wilden en wat we dus wel zochten in een partner en wat dat betreft passen we goed bij elkaar. We kunnen goed met elkaar praten, ook als we het anders willen zien. Communicatie is het belangrijkste in een relatie en dat zit wel goed bij ons. We zijn ook ongeveer hetzelfde opgegroeid (vaders werkten hard, moeders waren huisvrouw) en hebben ongeveer dezelfde opvoeding gehad, dus qua normen en waarden zitten we ook wel hetzelfde, dat scheelt wel denk ik.
Tigru, jij hebt ook wel wat meegemaakt :hug:
Waarom denk je dat je ongi eraan komt?
Ik heb trouwens ook geen last van mijn humeur gehad :eh:
Normaal krijg ik een dag vantevoren een kort lontje en dat houdt de eerste dagen wel aan, maar volgens mij heb ik daar nu weinig last van.
Kleine Spruit, niet om je bang te maken, maar ik lees wel eens van eerste cyclussen die 100 dagen duren :shock:
Ik hoop natuurlijk dat jij gewoon snel zekerheid hebt, of zwanger of ongesteld :hug:
Amy, ik heb vandaag weer een serie van 12 ovulatietesten en 5 zwangerschapstesten besteld, dan kan ik weer even 2 rondes vooruit. Al hoop ik dat ik niet alles hoef te gebruiken…
En ik denk niet dat het niet gebruiken van ovutesten ervoor zorgt dat ik me er minder mee bezighoudt? Als ik die banner hier op KoK zie en allerlei dingen voel (buikpijn, krampjes) dan ben ik er misschien meer mee bezig, dat ik me afvraag of het wel klopt wat ik voel.
jipenjanneke, dat was een van de redenen dat mijn man zo zat te twijfelen voor een vierde, we zitten nu eindelijk in rustig vaarwater en waarom dat weer overhoop halen…
Als je eisprong donderdag is dan zal je waarschijnlijk pas woensdag een positieve ovutest hebben, jouw actieve periode komt eraan
Afgelopen zaterdag maar eens gedaan… Denk dat ik het de komende tijd maar links moet laten liggen… Wachten maar af… En ja 100 dagen heb ik ook wel eens gehoord, hoop het niet want vind het nu wel lang genoeg duren haha voor dat ik die zekerheid allemaal heb…
In mijn familie zit wel dat het er langer over doet om zwanger te raken, hoop toch niet dat het bij mij ook zo is… Maar zit alleen bij mijn neven en nichten van vaders kant. Zou dat ook voor mij beteken? Denk het niet… Ook al houd ik het wel in mn achterhoofd dat het zo ook wel eens bij mij kan zijn.
Mijn moeder vertelde alleen dat ze in een zucht en een scheet zwanger was… Zo zie je maar… Iedereen is verschillend…
:lol:
Ik weet dat ik ongesteld moet worden, omdat ik het inmiddels ben. Vanmorgen wakker geworden met enorme krampen en na het douchen brak het letterlijk door. Helaas op naar de volgende ronde dan weer…
En Kleine Spruit maak je niet te druk. Mijn ouders hebben er 8 jaar over gedaan om zwanger van mij te raken en wij hebben er 9 maanden over gedaan.
En ik ga zo eens ovutesten bestellen! Gewoon voor 1 ronde om het te weten…
Sow ovutesten zijn besteld! Heb er 12 besteld, kan ik komende cyclus goed gaan testen. Maar in de avond toch? Of in de middag? Of juist de ochtend… Aaah, ik weet het niet meer (zei zij die voor de eerste zwangerschap er wel 30 doorheen gejaagd heeft!)