oktober/november/december 2012 stoppers

@Tigru wrote:

Thnx jipenjanneke! Ik was daar geloof ik 9 weken zwanger van Keira. Vind het zelf ook nog steeds een prachtige echo, daarom verander ik em ook niet ^^

hij is ook echt super duidelijk!

leuk het lijstje!ik ben trouwens 29 voor de volgende keer in het lijstje :wink:

Nog even op KoK voor ik naar boven ga :lol:

Ik werk al ruim 3 jaar als doktersassistente, maar ik ben nog niet gediplomeerd. Ik heb HBO-Verpleegkundige gedaan (werkend-leren variant) maar vanwege rugklachten in het laatste jaar gestopt. Ik heb daar wel deelcertificaten behaald en 3 jaar als leerling-verpleedkundige gewerkt en later ook een diploma voor secretaresse, dus vandaar dat ik gewoon aangenomen ben. Ik had verwacht veel vrijstelling te krijgen en dus voor de netheid een diploma gaan halen, maar helaas werd alles afgekeurd omdat het ouder dan 6 jaar. Ik moet dus de hele 2-jarige opleiding doorlopen, beetje jammer.

Amy, uit die bloedtest kunnen ze dan zien of je een goede eisprong hebt gehad toch? En kunnen dan ook al eventueel hcg meten of is dat nog te vroeg?

Ik ga mijn bedje opzoeken. Ik heb nog best wel last van mijn onderbuik, misschien nog naweeen van de eisprong ofzo.

voor het lijstje:

Ik ben 28.

:wink:

Hier ook een man die altijd bezig is.

van de 7 avonden in de week zijn we als het mee zit 1 samen van thuis.

en dat is zaterdag net de dag dat je vaak een feestje of etentje hebt.

Tja ik klaag er niet over hoor,ik ben het gewend.

daarbij komt ook dat ie meestal niet zo heel laat thuis komt.

Vandaag bij een vriendin geweest die pas bevallen is.

T manneke is nu 4 weken ow wat krijg ik dan kriebels he :inlove:

@sassie1980 wrote:

Qua vruchtbare dagen zou ik ook rekening houden met een korte en een lange cyclys, dus je man zal inderdaad niet te klagen hebben :lol:

Hoe lang was je cyclus nu, 34 dagen wat de banner zegt?

Nee mijn laatste cyclus was 43 dagen :x

Ik ben er maar een beetje tussenin gaan zitten.

@jipenjanneke

Ja nog steeds bruinverlies :S snap er niks vanā€¦ Nu heb ik ook soms trekjes links en rechts onder mijn ribbenā€¦ vaag allemaalā€¦ Wacht maar af, weer niet waar het van komt.

En spannend dat je je laatste pil binnen hebt! Nu wachten op je ongi en daarna fijn gaan klussen :mrgreen:

@sassie, leuk ik ben ook verpleegkundige! :smiley: leuk samen het werkgebiedā€¦ wel vervelend dat je last van je onderbuik hebt, hopelijk gaat dat snel over! Goede nachtrust kan ook veel doenā€¦

@tirgu --> idd leuke profielfoto! :smiley: super!! Hopelijk heb je snel weer zoā€™n mooie foto!

@amy succes met bloedprikken, spannend allemaal

Volgens mij zit niemand gelijk met mij met de ovulatieā€¦ Ben ik alleen hahaā€¦

oke sassie das wel hee erg balen dat je het nu min of meer weer overnieuw moet doen.

angela leuk is dat weer he zn klein babytje ik ben zaterdag ook op kraamvisite geweest van een baby van 3 weken zooo leuk.

jij heb wel lange cyclus zeg,wel balen.

kleine spruit ben je misschien niet zwanger?dat bruin bloed is oud bloed.

ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven.

weet je zeker dat over 4 dagen jou nod is?

jipenjanneke

Nee dat is ook niet duidelijk, ik heb mijn ontrekkingsbloedding gehad na mijn laatste pil gebruik en daarna heb ik niet meer mijn ā€˜regelsā€™ gehad. Zou eigenlijk as zaterdag moeten zijn. Maar ik vind het allemaal wel raar zeg maar, weet eigenlijk neit wat ik moet denken. ben op internet gaan kijken en de ene zegt dat het komt doordat ik gestopt ben met de pil, de ander zegt dat het ook innestelbloed kan zijn, weer een ander zegt dat het voorbode zijn van je ā€˜regelsā€™

Allemaal onduidelijk voor mij. Heb in de avonden wel dat ik meer last heb van een opgezette buik, en regelmatig last van maagzuur. Tjah, wil eigenlijk allemaal niks zeggen, zeggen sommige mensen en wat ik allemaal lees. Ik denk dat ik aan het einde van deze week maar een keer een test ga doen.

Heb namelijk al 3 dagen last van bruinverlies en geen drupje bloed bij :S

Is eigenlijk ook alleen maar bij het afvegen, heb wel een inlegkruisje in maar is eigenlijk niet nodig, doe het maar voor de zekerheid.

Als ik op de wc zit en geef wat meer ā€˜drukā€™ met plassen wil eht er ook wel eens een beetje zo uit lopen. We hebben al een aantal dagen niet geklust, voel mezelf beetje opgelatenā€¦ :angel:

Heeft iemand anders daar ook wel eens last van?

goh kleine spruit dat klinkt vervelend zo weet je niet echt waar je aan toe bent.

ik zou het van het weekend idd even afwachten kijken of je zaterdag ongesteld wordt, als dat niet gebeurd kan je maandag natuurlijk altijd een test doen om te kijken of hij positief is.

toen ik bij de eerste stopte met de pil was ik gelijk zwanger heb nooit geen bruinverlies gezien ook geen ongi dus daar kan ik je helaas niet bij helpen,het enige wat je kan doen is afwachten en hopelijk is het snel maandag voor je :smiley:

Pete naar school gebracht, Luc en Stan naar de psz, dus even een ochtendje voor mezelf.

Tigru, ik mis alleen onze NODā€™s in het lijstje, of zijn onze banners voldoende?

Angela, je laatste cyclus was wel een uitzondering toch, meestal duren ze niet zo lang toch?

Wat doet je man dan buitenshuis als ik vragen mag? Wel fijn dat hij in ieder geval niet zo laat thuis is, dan zie je hem nog even voor jullie gaan slapen.

Als mijn man middagdiensten heeft dan lig ik al op bed al hij thuiskomt. Verder gaat hij maandagavond altijd poolen en dan is hij ook pas na middernacht thuis. De rest van de week is hij, als hij dus niet hoeft te werken, 's avonds gewoon thuis.

Kleine Spruit, ik had tijdens mijn pilgebruik ook af en toe last van bruinverlies voor ik ongesteld moest worden. Wat ik eerder zei ook wat bruinverlies rondom mijn eisprong of toen ik hoogstwaarschijnlijk innesteling had bij Pete dus het kan meerdere oorzaken hebben.

Een opgezette buik heb ik trouwens ook als ik ongesteld moet worden. Veel klachten die passen bij een zwangerschap, kunnen ook van ontpillen zijn of van een aankomende menstruatie. Af en toe wel verwarrend.

Werk je in het ziekenhuis?

Ik heb dus ruim 3 jaar als leerling-verpleegkundige in het ziekenhuis gewerkt, erg leuk om te doen. Na een verkeerde duik van een boot (mijn bovenlichaam ging al omhoog toen mijn benen nog boven water waren) heb ik een half jaar in de ziektewet gezeten. Ik bleek een lichte scoliose te hebben die in combinatie met overgewicht en zwaar tillen en die verkeerde duik voor flinke rugklachten zorgden. Nu ben ik vele kiloā€™s afgevallen en doe ik minder zwaar werk en gaat het gelukkig goed met mijn rug, alhoewel het wel een zwakke plek blijft.

jipenjanneke, dat vond ik inderdaad wel balen. In principe hoefde ik van mijn werkgeven die opleiding niet te doen, maar omdat ik verwachtte veel vrijstelling te krijgen had ik me wel opgegeven. Toen ik hoorde dat alles afgekeurd werd, was alles al wel betaald, dus dan is het ook weer zonde om er niks mee te doen.

Sassie vind het knap van je dat je met drie kinderen een opleiding erbij doet! Ik zou het denk ik niet kunnen.

Jipenjanneke was je nu al ongesteld? Want het is NOD!

Kleine spruit, zou het te vroeg zijn om te testen? Of wacht je of je zaterdag ongesteld wordt? En test je anders dan?

Die kwaaltjes die jij noemt ken ik wel, behalve het bruinverlies. Ik heb momenteel ook ontzettend last van maagzuur, maar bij mij kan het ook liggen aan slecht eten, dan krijg ik het ook. (Ik had het aan het einde van de zwangerschap met Keira zo erg dat ik zo ziek was dat ik opgenomen ben).

Ik heb een neefje van 2,5 maand en vind dat ook zo ontzettend schattig!

Willen jullie de NOD in het lijstje erbij? Of houden we het op de banners en willen jullie nog andere info erbij?

jipenjanneke, Ik heb het ook nooit gehad toen ik aan de pil wasā€¦

sassie, Ik werk op een pg afdeling, dus niet in het ziekenhuis, ook al lijkt mij dat ook super om te doen. Heb ook vaak zitten denken op de kraamafdeling of zo, heb daar toen in mijn opleiding stage gelopen en vond dat super! Nu fijn met de ā€˜oudjesā€™ op pg afdeling en is ook super leuk werk om te doen. En vooral als de mensen dan nog iets weten van de dag daarvoor wat je gezegd hebt of gedaan hebt. En die lach op hun gezicht, daar doe ik het voor :lol:

Tigru, ik heb eigenlijk nooit last van maagzuur gehad alleen als ik super veel gegeten had en super vol zit! Verder kan ik gewoon goed eten, niet te veel en niet te weinigā€¦ en ik zou eigenlijk niet weten of het nu te vroeg zou ijn om te testen :wink: Ben nog een ā€˜groentjeā€™ hierin haha :mrgreen: Ik denk dat ik wacht tot zaterdagā€¦ Omdat dat normaal gesproken mijn NOD dat moet zijn.

Misschien kan ik daar dan iets meeā€¦

sassie nee als je het allemaal al betaald had zou ik er ook voor gegaan zijn hoor!

ik heb ook respect voor jou met leren en werken met 3 kindjes.

genoten van je vrije ochtendje?

mijn dochter gaat net naar de psz ze is gisteren voor de 3e keer geweest ik moet heel erg wennen hoor vind het wel stil in huis.

maar dat had ik bij mijn zoon ook dat wend wel hihiā€¦

tigru ja mijn nod vandaag nog geen ongi te bekennen maar meestal begint dat bij mij in de avond.

kleine spruit ik zou ook tot zaterdag wachten je kunt zaterdag of zondag testen ben wel benieuwd hoor!!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet veel voor doe :oops: dus dan is het wel goed te combineren :lol:

Ik heb in die 2 jaar totaal 14 praktijkdagen (zaterdag van 10.00 tot 16.30) en verder kun je alles op eigen tempo doen. In het voorjaar en najaar kun je examens doen, ik heb er totaal 12 te doen. Afgelopen voorjaar 4 gedaan (en allemaal behaald) en nu ook weer 4 dus dan blijven er hopelijk maar 4 over voor het voorjaar. Meestal begin ik een maand voor mijn examen de leerstof door te nemen, het meeste weet ik al een beetje van mijn vooropleiding en mijn werkervaring. Je moet verder ook 960 stage-uren lopen, maar dat kan ook op je werk.

Kleine Spruit, ik zou zelf het weekend afwachten en dan pas een test doen. In principe zou je 10-14 dagen na je eisprong positief kunnen testen, maar met zoā€™n eerste cyclus weet je niet wanneer dat geweest is. Ik heb ook wel eens voor NOD getest (negatief) en dat ik rond NOD gewoon ongesteld werd en dan vond ik het achteraf wel zonde van mijn geld.

Ik heb tijdens mijn opleiding verplicht buiten het ziekenhuis stage moeten lopen, toen heb ik voor 3 maanden bij mensen met Korsakov gewerkt, dat vond ik best wel zwaar. Ik vond vooral de verpleegtechnische handelingen leuk, dus dat heb ik nu in mijn werk gelukkig ook wel.

jipenjanneke, ik kan me voorstellen dat je wel even moet wennen met de stilte in huis.

Ik ga vanuit de psz meestal naar de winkel (ik ben dan toch op de bakfiets) om voor t/m het weekend boodschappen te halen. Daarna ga ik thuis koffie drinken en ondertussen achter de pc of tv.

Na de koffie doe ik vaak nog even wat huishouden, ik moet toch ook wat nuttigs doen :wink:

Tigru, op zich vind ik de banners wel voldoende.

@sassie1980 wrote:

Wat doet je man dan buitenshuis als ik vragen mag? Wel fijn dat hij in ieder geval niet zo laat thuis is, dan zie je hem nog even voor jullie gaan slapen.

Als mijn man middagdiensten heeft dan lig ik al op bed al hij thuiskomt. Verder gaat hij maandagavond altijd poolen en dan is hij ook pas na middernacht thuis. De rest van de week is hij, als hij dus niet hoeft te werken, 's avonds .

Nou hij is 4 avonden in de week weg en ik 2

Maandag Man sporten

Dinsdag man school

Woensdag ik naailes

Donderdag man sporten

Vrijdag ik werken

Zaterdag samen

Zondag man pokeren met vrienden

Bruinverlies:

Ik heb er ook wel eens last van.

Soms een week voor ik ongi ga worden

Bij de zwangerschap van Naomi had ik ook wat bruin en roze verlies.

Goedenavond meiden,

Weer even berichtje van mij. Met mn arm gaat het goed, vandaag dagje vrij en het huisje weer aan kant, de was gedaan en nu met de voetjes omhoog :smiley: Eten staat op. Vanavond alleen thuis, manlief is de hort op met zn werk, feestje daar!

Vandaag weer vorderingen gemaakt met de verhuizing. 14 december de sleutel, spannend!!!

Vanochtend een kramp in mijn onderbuik, maar achteraf moest ik gewoon heel nodig naar het toilet haha!! Nu in mijn ā€˜vruchtbare periodeā€™. Ben begonnen met de ovutesten vandaag. Kijken wanneer mijn eisprong is (als dit bij mij duidelijk wordt) zodat ik dit ook in de volgende rondes mee kan nemen (waarvan ik natuurlijk hoop dat die niet komen :P). Vooralsnog een hƃĀ©ĆƒĀ©l, maar dan ook hƃĀ©ĆƒĀ©l licht streepje. Volgens mij gewoon een indroogstreepje.

jipenjanneke en kleine spruit, ik duim voor een positieve test dit weekend voor jullie!! Spannend hoor!!!

sassie1980, super dat je er een opleiding naast doet met je gezinnetje!! Heb je wel doorzettingsvermogen voor nodig.

Voor het lijstje, ik ben 27!

Fijne avond!!!

Angela, gaat je man alle zondagen pokeren?

Mijn man is dus alleen maandagavond en zaterdagmiddag weg om te poolen, soms ook op donderdagavond als hij competitie heeft en een keer extra wil trainen. Als de verbouwing door gaat dan komt er een pooltafel thuis te staan en hoeft hij dus (op competitie en wedstrijden na dan) niet de deur meer uit.

Nanniej, fijn dat het weer beter gaat met je arm.

Qua ovulatietesten, die meten je LH en dat is altijd wel aanwezig in je urine, vandaar dat je op elke test dan een hele lichte streep te zien krijgt. Alleen als je eisprong eraan komt dan komt er een LH-piek en dan wordt het streep net zo donker als de controlestreep.

nanniej ik hoef niet te testen van het weekend ik ben nog maar net mijn pil gestopt en zou vandaag ongesteld moeten worden het is nog niet begonnen waarschijnlijk vannacht dan of anders morgenochtend.

vanaf dan kan ik ook echt mee doen haha

wilde alleen alvast mijn banner maken dus kan me voorstellen dat het onduidelijk is hihiā€¦

ik hoop dat jij snel een positieve ovulatietest hebt!

spannend 14 dec de sleutel!!

sassie das een goeie oplossing een pooltafel thuis!

@sassie1980 wrote:

Angela, gaat je man alle zondagen pokeren?

Meestal wel soms niet.
Ze doen het elke keer bij iemand anders thuis dus ook wel eens hier.
Ze doen het gewoon voor de gezelligheid.

@sassie1980 wrote:

Amy, uit die bloedtest kunnen ze dan zien of je een goede eisprong hebt gehad toch? En kunnen dan ook al eventueel hcg meten of is dat nog te vroeg?.

klopt, ze kunnen zien of ik een goede eisprong heb gehad. Hoop het nu wel eens een keer. aan het klussen heeft het in elk geval niet gelegen :mrgreen: hcg is nog erg vroeg voorā€¦ Moet dan echt nog een week extra geduld hebben, als ik dan niet al ongi ben geworden. Want afgelopen 2 rondes was ik dat steeds al 8 dagen na positieve ovutestā€¦

Vandaag een vermoeiend dagje gehad.

Naomi had echt een alles is NEE dag

Het begon vanochtend al met een driftbui van een uur.

Toen die eindelijk voorbij was was ze alles behalve gezellig.

Ook vanmiddag geen zin in dā€™r powernap.

Om 18.45 lag ze op bed gelukkig.

vanavond nog even naar naailes geweest was weer erg gezellig.

Morgen lekker dagje voor mezelf,Naomi gaat naar kdv (vrijdag ook)

Ik ga lekker naar de kapper,weer ff kleuren en knippen.

Ook nog even de stad in voor de Sint.

en dan vrijdag lekker op mn gemakkie alles pakken voor de vakantie.

En nu ga ik naar bed :mrgreen:

Kijken of manlief met me mee wil :inlove: