OkToBeR/NoVeMbEr 2009 stoppers

Ja klopt die bedjes lijken me ook erg handig, maar weet niet of die op elk bed kunnen wij hebben best een laag bed.

Ik hou ook echt van meisjes meisjes dingen, en de kleur van de kamer etc heb ik eigenlijk voor het zeggen gehad. Mijn hubbie vind alles wel best :dance:

Maar wij wisten pas heel erg laat dat het een meisje zou worden, want ik wilde het toch weten op het laatste och ja die hormonen ook he :mrgreen: :mrgreen:

En toen hadden we het kamertje al Oranje, en allemaal neutrale kleding.

Kleding heb ik toen allemaal roze gekocht, dus ze had echt te veel kleding, maar ja als je weet wat het word ga je natuurlijk los met shoppen.

Ik kan me ook helemaal niet voorstellen om een jongetje te krijgen straks, ik vind mezelf echt een meisje meisje mama.

Maar toch lijkt het me ook wel weer een leuk een jongen, lekker stoere kleding 8)

Karin misschien is iemand hier erg handig in met dat soort lijstjes, en wil het voor je doen…

Ik ben daar niet handig in trouwens haha.

@Romata, ik moet er even rustig voor zitten en dat kan ik niet hahaha ben dan met 10 dingen tegeiljk bezig :mrgreen: :mrgreen:

Mocht ik straks weer zwanger raken dan gaat beeb in het wiegje bij ons op de kamer. Zeker voor een half jaar. Dan word de logeer kamer Ivan zijn kamer en gaat beeb naar Daan :**: /Ivan kamertje.

Bij de eerste was ik gestopt met de pil en was het de derde maand raak. Bij de tweede ben ik niet aan de pil begonnen en was het de eerste maand raak. Na de tweede was er zoveel gebeurd dat we dachten we houden het hierbij. Dus ben ik weer met de pil begonnen, zo een half jaar geleden. Maar het blijft bij ons allebei kriebelen. We hadden altijd in ons hoofd 3 kindertjes als het ons gegeven mocht zijn. En we willen toch proberen om deze droom werkelijkheid te maken. Dus vandaar in oktober weer gestopt met de pil. Ben benieuwd of het lukt en hoe lang het zal duren. Ik heb namelijk een schildklier probleem Hij staat nagenoeg stil dus het is altijd weer spannend hoe het gaat. Ben op zich goed ingesteld dus zou het goed moeten gaan.

Wat een leuke bedden. Wij hebben voor Mark een nieuwe slaapkamer aangeschaft toen ik in verwachting was van Erik en op marktplaats nog een ledikant erbij. Op die manier kon hij langzaam aan wennen met overgaan naar een groot bed zonder dat Erik daar ‘last’ van zou hebben. Nu komt het ons heel goed uit, want de jongens willen graag bij elkaar op de kamer slapen. Dus staat er een ledikant in Erik zijn kamer en eentje in Mark zijn kamer. Bijna iedere nacht slaapt Erik bij Mark daar vragen ze beide om. Erg grappig. Na het voorlezen wijst Erik naar het ledikantje bij Mark en dan vraagt mark het ook nog eens. Het gaat wonder boven wonder erg goed. Je hoort ze nog eventjes tegen elkaar praten en dan is het binnen 10 minuten helemaal stil :slight_smile:

Mark is vanuit zijn ledikant direct naar een groot bed gegaan 90 breed en 2m lang. Gewoon een volwaardig bed. Hij is er erg trots op en voelt zich ook echt een grote jongen :inlove:

Wauw! Dat prinsessenbed! :inlove: Die had ik vroeger maar al te graag gewild! :wink:

Ben sinds een aantal dagen echt bekaf, en lig al vroeg in de avond voor pampus op de bank. Heel bijzonder voor mij (aangezien ik meestal nog aan het hyperen ben als ik naar bed moet), termeer ook omdat ik ineens vreetbuien heb, terwijl ik maanden niets door m’n keel heb kunnen krijgen!

:pray: Zou het dan toch ronde 1 al? :shifty: Of houdt mijn lichaam me even helemaal voor de gek? :think:

Er zit niets anders op dan…wachten :wall: en testen, helaas!

Ik ben ook zoooo geduldig! :liar:

Oh dat is spannend ici! Ik zal voor je meeduimen dat je lichaam je niet voor de gek houdt en je straks positief test! Nog 6 dagen volhouden!

Karin ben je nu al officieel pilloos?

Carter, wat heeft dat voor consequenties voor het zwanger worden als je schildklier niet goed werkt? Kan het dan langer duren?

Romata hoe was jouw bevalling van Talysha?

@jet1981 wrote:

Carter, wat heeft dat voor consequenties voor het zwanger worden als je schildklier niet goed werkt? Kan het dan langer duren?

Jet1981: Een vermindere schildklierfunctie kan leiden tot verminderde vruchtbaarheid of onvruchtbaarheid. Behandeling lost dit probleem op. Maar een ‘schommelende’ schildklier maakt een goede instelling een beetje moeilijk. Vandaar dat het best wel spannend blijft. Voor mezelf houd ik dan ook in acht dat het wellicht langer kan gaan duren dan ik gewend ben. Misschien ook om teleurstellingen te voorkomen.

Jep deze maand gaan we voor het eggie :mrgreen: heb 2 maand lang de pil geslikt op advies van de gyn.

Nu zien we wel wanneer het raak is, we hebben geen haast maar stiekum ben je er toch mee bezig.

Spannend Ici ik ga voor je duimen

Carter, hopelijk is het ook weer snel raak

Spannend hoor Ici.

Jet: Met 41+1 ik word ‘s middags gestript door onze verloskundige.

Die nacht Word ik wakker om 2.00 door pijn in mijn buik.

Na een minuut of 7 kwam er weer 1 aan, na 4 x deze buikpijn te hebben gevoeld dacht ik,

laat ik Rob maar even wakker maken.

Om het goede nieuws te vertellen dat de bevalling eindelijk was begonnen met 41 weken en 2 dagen. :dance:

We zijn toen lekker op de bank gaan zitten.

Maar rond 5 uur werden we eigenlijk toch best moe.

En omdat de weeën nog niet zo erg waren, dacht ik laten we maar even terug naar bed gaan.

Maar helaas waren de weeën niet echt lekker op te vangen in bed.

Ik moest de weeen wel meteen al wegpuffen.

Dus ben ik lekker even onder de douche gaan staan en merkte dat de weeën toch iets sneller kwamen. Maar na een minuut of 10 vond ik de douche ook niet meer fijn.

Rond 8 uur heb ik Rob wakker gemaakt omdat de weeën nu iets heftiger werden.

En nog steeds kwamen mijn weeën niet regelmatig.

Om de 7 minuten en hielden 1 minuut aan, dan weer om de 3 minuten en hielden 40 sec aan.

Soms hielden ze ook anderhalve minuut aan.

Maar we zaten maar te wachten dat ze regelmatig kwamen zodat we de verloskundige konden bellen.

Maar helaas kwamen ze maar niet regelmatig.

Toen hebben we toch maar besloten om 9:15 de verloskundige te bellen.Ze arriveerde om 9:45.Ik had tot onze grote verbazing al 5 centimeter ontsluiting. :shock: wat was ik hier blij mee, en dacht dan is de rest van de bevalling echt een makkie. :shifty: De verloskundige belde het kraamhotel ( De meiboom ) op dat we eraan kwamen. 10:45 Arriveerde we in het kraamhotel.

Na onze spulletjes te hebben klaar gelegd ben ik lekker in bad gaan liggen.

De weeen kon ik in bad super opvangen, had totaal geen moeite met de weeen, geen enkele. :smiley:

Om 12:30 krijg ik een drukkend gevoel beneden.

Om 12:50 heb ik aan de linkerkant Volledige Ontsluiting, aan de rechterkant 8 a 9 centimeter ontsluiting ik moest nog even op mijn zij in bad.

Toen kwamen de persweeën en die waren echt niet prettig.

Want ik mocht er maar een beetje aan toegeven.

Op dat moment dacht ik echt dat ik dood zou gaan, ik kon me niet meer ontspannen bij elke wee spande ik heel mijn lichaam aan.

En moest de verloskundige en Rob echt ff meepuffen.

Moest van de verloskundige nog even op de wc gaan zitten even plassen :twisted: , mijn god dat was een ware hel 2 persweeen op de wc ik at de hand van Rob zowat op haha.

Zelf lopen kon ik ook niet meer, dus moesten de verloskundige en Rob mij helemaal ondersteunen naar het bed.

Om 13:45 heb ik eindelijk Volledige Ontsluiting en mag persen.

Na ongeveer 6 a 8 persweeën durfde ik pas echt iets met de perswee te doen.

Met de 6de perswee werden mijn vliezen gebroken, ze wilde eigenlijk wachten dat de vliezen zelf zouden breken maar mijn vliezen waren heel erg stevig dus ze moesten me vliezen breken.

na 24 persweeën ( 55 minuten persen ) werd onze prachtige dochter Talysha om 14:40 geboren.Was 3310 Gram en 50 Centimeter :inlove:

Om 14:49 Wordt de Placenta na 1 x persen compleet geboren.

Talysha had in het vruchtwater gepoept vertelde ze ons achteraf, maar omdat het persen zo goed ging mocht ik het gewoon in het kraamhotel proberen.

3 uur later zat ik thuis op de bank :inlove:

Mag niet klagen tis eigenlijk best een fijne bevalling geweest, kijk alleen niet zo goed terug op die persweeen wegzuchten en het persen zelf, wat vond ik dat persen pijnlijk zeg, leek net alsof alles brak daaronder :oops:

Ben drom wel een beetje angstig voor een volgende bevalling, maar bij de 10 vrouwen gaat een 2de bevalling de persweeen toch echt veel makkelijker, en sneller. Dus daar hou ik me maar een beetje aan vast.

Yesss yesss de verkoop van ons huis is nu helemaal rond hij kan er niet meer onderuit. :dance: :dance:

Pfff we hadden best zenuwen hoor, want wij hadden een ander huis gekocht.

Dus nu kan het verhuizen beginnen, over 3 weekjes moeten wij er hier uit zijn…

hallo allemaal, ik wil me ook in dit topic aanmelden.

zatedag hebben we de eerste iui gehad en dus nu afwachten…

Romata, gefeliciteerd met de officiele verkoop van je huis! Leuk! Jij zat toch met een minder leuke buur? Dan ben je daar nu mooi vanaf he haha! Klinkt als een mooie bevalling. Ik heb ook weleens gehoord dat de gang nou eenmaal een keer gemaakt is dus dat het de volgende keer makkelijke moet gaan. Ik ben daar ook wel erg benieuwd naar hoe dat een volgende keer zou gaan.

Carter, idd wel beter om er dan vanuit te gaan dat het even gaat duren… Hoewel dat natuurlijk erg moeilijk is als je het erg graag wil! De tijd zal het leren he…

Karin, logisch dat je ermee bezig bent. Heb ik nu ook al nu ik eenmaal gestopt ben met de pil…

Marloes welkom! Spannende tijd ga je nu tegemoet…

Vandaag gewerkt, nog 2 te gaan! Ik werk normaal dinsdag en woensdag en om de week op zaterdag maar ik val nu even in voor een collega dus werk ik de donderdag extra. Valt even tegen zeg maar gelukkig is ze volgende week weer terug!

Update van vandaag!

Pfff wat doodop van de zenuwen en een slechte nacht met Tycho gehad.

Bij de longarts: Er zit inderdaad extra weefsel bij de luchtpijp. Ze vermoeden dat het gaat om weefsel wat na verloop van tijd weer verwdijnt. Kinderen hebben dit ook, dit heeft te maken met weerstand/afweer.

Om zeker te zijn dat het inderdaad zo is moet ik over een half jaar weer een CT scan laten maken. De longarts heeft me wat dat betreft wel gerust gesteld…

MAAR de radioloog heeft wel wat anders gezien om de CT. In mijn linkerborst zit een knobbel(???) van bijna een 1 cm doorsnee.

Morgen om 8.15 uur moet ik een mammografie laten maken.

Vrijdag om 14.00 uur heb ik een belafspraak met de longarts voor de uitslag van de mammo.

Ben hier helemaal kapot van. Heb zo ongelooflijk gehuild. Ben zo bang…

Mijn mams heeft ook borstkanker gehad en we moeten nog 1 persoon in de familie hebben om te kijken of het erfelijk is…

Dus logischerwijs ben ik nu echt heel bang. Frank probeert me wel gerust te stellen maar ik ga uit van het ergste.

Willen jullie AUB duimen voor een goede afloop voor me???

Liefs Chantal

Ooooooooooooo Chantal lieverd hele dikke knuffel , en tuurlijk ga ik duimen :pray: :pray: :pray:

kan me voorstellen dat je helemaal in de stress zit nu :hug: :hug:

Jet dankje, zit indd met die vervelende buur.

En of we er vanaf zijn weet ik niet, weet niet of we er gezeik mee krijgen als die nieuwe bewoner hier in trekt. Maja dat zien we wel.

Wat doe je voor werk Jet ?

En je werkt wel fijne dagen joh.

Marloes: welkom en veel suc6 met zwanger worden :pray:

Ohhh jee Chantal, ook hier ga ik natuurlijk harstikke hard voor je duimen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :pray:

En begrijp dat je helemaal over de toere bent :hug: :hug:

Krabje/Chantal, :hug: :hug: Wat rot voor je! Zo belandt je van het één in het ander… En natuurlijk ben je nu bang; het is nogal een mededeling! En nu weer wachten… :wall:

Kom je de komende dagen een beetje door? Heb je genoeg afleiding/ mensen om je heen?

Heel veel sterkte! :-*

Carter, hoe is het eigenlijk afgelopen met jouw uitstrijkje? Of heb ik iets gemist? :oops:

Zo ik ben er weer. Tycho ligt nu lekker in bed te slapen en dus heb ik even tijd voor een update.

MAmmo ging goed maar was wel even pijnlijk. Daarna een echo gehad van de borst. De bobbel zit dus onderin mijn borst.

Ik lag daar voor de echo en ik zei tegen die vrouw dat ik toch liever een ander soort echo had, want dat was iets leuker om naar te kijken. De radioloog kwam erbij en hij vertelde dat hij idd iets zag op de scan en hij vond dat hij dat toch moest melden.

Met de echo gekeken en zoals het er naar uit ziet is het een cyste. Dus ik ben weer heel even opgelucht. Nu maar wachten tot de definitieve uitslag vrijdag. MAar het ziet er dus toch goed uit…

Liefs, een toch wat opgeluchte Chantal

Oef… een cyste, dat lijkt beter nieuws!!! Ik duim met je mee voor een goede uitslag vrijdag! :pray:

Snap dat je echt wel opgelucht bent :hug:

Meiden, de eerste ronde is weer om… :evil:

Vandaag een hele rare dag gehad, met een beetje uitersten (zie ook mijn post http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=80562&start=180)… :cry:

Maar goed… vol goede moed naar ronde 2! :pray:

Nu eerst maar eens lang uit op de bank, met een heerlijke bossche bol! 8)