Fijn dat je ongi bent geworden, dan kun je in een nieuwe cyclus van het begin af aan temperaturen en alles in de gaten houden Selena! Succes!
En speciaal voor jou een foto van mijn laatste test… ik was zo onzeker dat ik er nog maar 1 heb gedaan om te kijken of de streep nu wel dikker zou kleuren… en dat was gelukkig het geval! :inlove:
Meiden sorry dat ik zolang niet ben geweest maar ik had het nieuwe deel gemist en kreeg maar geen meldingen maar ik heb helaas niet alles bij kunnen lezen maar ik lees dat we weer wat zwangeren erbij hebben wat gaaf en meiden GEFELICITEERD!!!
Maar helaas nog steeds niet iedereen zwanger en dat had ik toch wel een beetje gehoopt!!!Hopelijk zijn jullie ook snel zwanger!!Ik blijf heel hard duimen!!en vanaf nu ga ik jullie weer volgen en schrijven!!
Marcella je hebt echt een heel mooi lijstje gemaakt!!O ja ik ben 3 oktober uitgerekend!
Morgen 2de afspraak bij de vk en woensdag heb ik de 2de echo
Nogmaals sorry dat ik niet gereageerd heb baal er echt van dat ik zoveel gemist heb!!
Liefs :-*
even ego:
Heb sinds vandaag echt weer heftige buik en rugpijn, dus ik denk dat alles nu wel door gaat zetten…baal er flink van.
Denk dat het nog wel even bij ons gaat duren voordat het raak is.
Vandaag ook even overleg gehad met de gyn voor wie ik werk (is ook mijn eigen gyn) en zij zegt dat als ik dat gevoel heb, het ook vaak waar is, vrouwen kunnen het goed aanvoelen. Ze heeft me bloedprik formulieren gegeven voor de 3 en 21e cyclusdag en ze wilt ook dat mijn man zijn sperma laat nakijken, alleen is dat nog een gevoelig onderwerp. Ik weet niet waar ik goed aan doe. We zijn eigenlijk nog helemaal niet zo lang bezig, maar omdat ik in het “wereldje” zit kan ik natuurlijk alles wat sneller doen. maar ik ben ook bang dat er iets naars uitkomt.
tja, dit was mijn ego verhaal, moest het even kwijt want in de fam weet niemand er vanaf en ik wil zo graag met iemand overleggen waar ik goed aan doe.
mooie 2e test Tierr!!
Niks ego, natuurlijk mag je hier je verhaal kwijt! Dat is het fijne aan dit forum!
Ik vraag me alleen wel af of het verstandig is om er nu al zo gigantisch mee bezig te zijn… ik bedoel: hoeveel rondes heb je nu gehad? Dat valt wel mee, toch? En heb je verder nog klachten, of niet? Zo niet, dan zou ik erover nadenken toch nog een poosje te proberen er niet zo mee bezig te zijn…
Ik ben anderhalf jaar bezig geweest en dat is natuurlijk ook iets langer dan gemiddeld, maar het leek echt een eeuwigheid omdat ik er vanaf het begin heel erg mee bezig was. Ik was er zo mee bezig omdat mijn cyclus in de hobbel was. En aan de ene kant vind ik het fijn dat ik toen direct al actie ondernomen heb, zodat er na een jaar tenminste echt al actie was… maar aan de andere kant heb ik dus nu wel het gevoel gehad er een eeuwigheid mee bezig te zijn geweest, terwijl dat op zich best mee viel.
Dus ja, er zitten 2 kanten aan. Al valt alleen eens bloedprikken en een zaadtest natuurlijk ook wel mee en kan dat je wel geruststellen of indien nodig wat in gang zetten…
Thanks Tierr voor je reactie.
Nou dat is inderdaad wat ik ook vind. Ik ben er over het algemeen helemaal niet zo mee bezig, alleen tijdens mijn nod.
Heb wel heel mijn cyclus door buikpijn, dus tja bloedprikken lijkt me niet verkeerd, verder dan dat wil ik eigenlijk niet gaan, misschien pas over 6 tot 8 maanden, maar bloedprikken ga ik denk ik wel doen.
twijfel twijfel twijfel
Diaan ik snap je wel goed hoor het is natuurlijk ook heel dubbel maar je wil natuurlijk gewoon het liefste zo snel mogelijk zwanger worden en dan is het wel verleidelijk om even verder te zoeken zodat je meer weet of dingen kunt gaan uitsluiten!Ik vind het helemaal niet raar dat je zo denkt maar ik heb makkelijk praten ik ben 2 keer heel snel zwanger geworden dus ik heb er niet eens over hoeven nadenken maar ik weet wel dat iedere ronde voor je gevoel een eeuwigheid duurt!!
Succes met het maken van je keuze en meid gewoon doen waar jij je goed bij voelt!!
Liefs
Wat een lastige situatie Diaan. Ook omdat je gyn zegt dat vrouwen dat zelf goed in kunnen schatten. Ik denk dat niemand je echt goed kan vertellen wat je moet doen. Maar wat zijn de opties? Bloedprikken, zaadtest of verdere onderzoeken. Hoe staat je partner in dit hele verhaal, want dat is denk ik ook heel belangrijk. Is zijn gevoel hetzelfde of heeft hij juist zoiets van geef het de tijd en het komt vanzelf goed.
Als je man hetzelfde als jou er over denkt, dan zou ik zeggen als je gyn er aan meewerkt laat het een en ander checken. Wellicht kom je erachter dat jullie hartstikke gezond zijn en dat het juiste moment nog niet is geweest. Je zult dan merken dat je er minder mee bezig bent omdat de angst voor het wellicht niet slagen van jullie wens iets is afgenomen.
Als je man het nog even de tijd wil geven dan denk ik dat het wijs is om er goed over te praten. Want het is heel normaal dat het zo rond de 6 maanden tot een jaar kan duren, wanneer er niets aan de hand is. Zorg er in ieder geval voor dat het niet een heet hangijzer binnen de relatie wordt, want dat is zeker niet goed.
:hug:
Bedankt dames voor jullie reactie!
We doen het gewoon rustig aan want het is precies zoals jullie zeggen, 5 rondes is nog helemaal niet vaak. Maar omdat ik zo dicht bij het vuur zit is de stap zo makkelijk gezet.
Ik laat in ieder geval mijn bloed prikken en mijn man wilt nog 1 ronde wachten (hij denkt dat aankomende ronde raak is )
dus het komt wel. We praten er gelukkig goed over en ik wil niks pushen, hij moet de keuze maken om zijn sprema te laten testen, dat is niet aan mij. ik wil niet dat zwanger raken is iets wat tussen ons komt in te staan.
Wel bedankt dat jullie mee wilde denken en ik hou jullie gewoon op de hoogte!
Ben trouwens nog niet ongesteld. (test negatief en nog steeds erge buikpijn)
Hoe is het verder met jullie?? Zijn er nog dames die bij hun nod zitten?
Diaan wat fijn dat jullie er een beetje uit zijn hopelijk heeft je man ook gelijk wat betreft het zwanger worden zou wel heel leuk zijn als je aankomende ronde zwanger zou zijn!!
Liefs
ici, weet jij al meer???
Vannacht ongesteld geworden…
Het enige positieve is dat mijn LF nu wel steeds in ieder geval 12 dagen is, en nu deze keer 13 dagen.
Maar goed, haalt niet weg dat ik niet enorm baal.
Morgen maak ik voor volgende week een afspraak bij de huisarts. Het is gewoon erg zwaar, zo zonder medicijnen. Ik weet wel dat hij er ook niet veel mee kan, maar toch… Misschien wil hij in ieder geval al iets van een sementest doen. Mijn man heeft namelijk altijd al het gevoel gehad dat dat niet goed zou zijn. En als ik daar pas over nog weer 6 maanden achter kom, zou dat echt een ramp zijn (voor mij dan tenmniste zonder medicijnen!)…
Verder ga ik het proberen deze maand rustiger te bekijken. En ik draag een maansteen aan een kettinkje :roll: (niet dat ik daar nu zoveel mee heb, maar volgens mijn tante ‘de alternatief genezeres’ gaatdat helpen). Haha, vooruit dan maar :mrgreen:
Tja, nieuwe ronde, nieuwe kansen, zullen we maar zeggen…
En jij Diaan?
P.S. mijn nieuwe NOD is 20 april.
Ici :hug: :hug: :hug: dikke knuffel voor jou :hug:
ICI: vervelend dat je weer ongi bent geworden. Ik draag overigens ook een maansteen. Gekregen van een vriendinnetje aangezien zij ook wel graag een klein ‘neefje of nichtje’ erbij wilt.
Ik weet niet meer wie het laatst vroeg maar onze ceremonimeester is de broer van mijn vader. Hij heeft mij ook een soort van opvoeding gegeven en staat altijd heel dicht bij mij. In de periode dat Alex in Afghanistan zat at ik daar ook iedere week. Ze hebben een speciaal plekje in ons leven en mochten wij zwanger zijn dan vertel ik hun dat gewoon :).
Overigens kreeg ik gisteren telefoon van mijn liefste schoonzusje dat ze zwanger is :). Wij zijn de enige die het weten en de rest gaat ze het vertellen op het moment dat ze een echo heeft gehad. Ze zij ook nog: Jij moet nu ook wel snel zwanger worden want dat lijkt me zo leuk om samen zwanger te zijn. Dus nu maar hopen dat ik ook snel zwanger ben want dan kunnen lekker samen lopen :).
Hoe gaat het verder met de ladies van dit leuke forum. Ik heb nu alleen de NOD van ICI en mijzelf staan, kunnen de andere hem ook nog even doorgeven want dan ga ik snel een nieuw lijstje maken.
Liefs voor jullie en geniet van deze mooie lentedag
ici :hug: wat vervelend! Maar ik doe met je mee.
We gaan gewoon samen op voor de volgende maand!!
Ben namelijk vanmorgen ongesteld geworden :evil: wist dat het er aan zou komen maar toch hakt het er in.
Dan gaan we nu voor jou duimen Marcella! 't zou leuk zijn als je samen zwanger bent met je schoonzusje (wil ik ook graag, mijn schoonzusje is nu 13 weekjes)
Gefeliciteerd trouwens!
mijn nod is nu 22-4
He Ici, balen zeg…
Toevallig trouwens van die maansteen, ik draag ook een maansteen en rookkwarts sinds een aantal dagen (helpen beide voor vruchtbaarheid, menstruatiestoornissen).
Mijn NOD hou ik voor het gemak maar even op 5 mei (47 dagen).
Diaan ook voor jou een dikke knuffel :hug: :hug: ondanks dat je wist dat het eraan zat te komen blijft het rot!!
Marcella is nu wel te hopen dat je dan toch wel snel zwanger bent en jullie samen kunnen zwangeren :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Selena hopelijk werken de stenen en word jij toch ook snel zwanger :thumbup: :thumbdown:
Diaan, ook voor jou :hug: . Inderdaad gewoon samen weer op naar de volgende kans!
Selena en Marcella, ik hoop voor ons allemaal dat de maansteen iets gaat doen!
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts voor dinsdagochtend. Mijn man gaat mee, ik vind het zo moeilijk om in 10 minuten tijd al mijn ‘ziel en zaligheid’ kwijt te kunnen. En daarbij hoop ik op in ieder geval wat onderzoek naar zijn zaad :mrgreen:
Mag ik vragen waarom je ‘al’ na een half jaar onderzoeken wilt laten doen (gezien je een normale cyclus en ei wel gewoon lijkt te hebben) ? :oops:
Ik weet niet hoe het werkt allemaal, maar vaak worden er pas onderzoeken gedaan na 1 jaar en ‘sturen’ ze je soms voor die tijd weg (heb ik wel eens gehoord).