Oktober en November 2009 stoppers - 15 zwanger!- deel 3

Hey meiden, eindelijk is hij dan af!

Ik heb in volgorde van zwangerschap/NOD gezet zodat het makkelijk in een opslag te zien is.

Meld! Mooi lijste! :slight_smile:

Meld! :slight_smile:

En mooi lijstje hoor! :thumbup:

Mooi lijstje marcella en erg overzichtelijk! Maakt het makkelijker om bij te houden of iemand al dicht bij zijn NOD is. :thumbup:

Marcella, ziet er goed uit! :slight_smile:

Hopelijk wordt het lijstje met zwangeren snel groter!

Meld. :slight_smile:

Mooi lijstje zeg !

Mooi gedaan!

Beetje late reactie, excuses, maar mijn NOD is 23 maart.

Hmmm… :think:

Vanochtend weer hogere temp…

Bedacht me opeens dat de afgelopen dagen de verwarming uit was, maar gisteren weer aan (alle sneeuw wà s zo goed als weg, maar inmiddels is alles hier weer wit en sneeuwt het nog steeds). Nu stook ik in de slaapkamers nooit zo heel veel, maar misschien dat dat toch heeft uitgemaakt…?

Toch weer beetje spannend dus… :shifty: :slight_smile:

Spannend Iuno !

Ben benieuwd :smiley:

Ik slik nog steeds de Efamol, maar tot op heden nog geen ongi. Het mag van mij wel komen (cyclussen van 32 dagen bijv.), weet totaal niet wanneer mijn NOD is.

Iuno :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Selena, hoop dat je snel wat meer structuur krijgt :?

@ Selena

:hug: Wanneer je je NOD (min of meer) weet, valt wachten vaak al niet mee, maar als je geen idee hebt wanneer je NOD gaat komen… :hug: :hug: :hug:

Ik wacht denk ik sowieso even tot dag 45 ofzo…

Heb nog steeds de verwijzing naar de gyn hier liggen, maar net zoals de vorige keer krabbel ik terug zodra die verwijzing hier ligt… :think: Heb ook zoiets van: wat is nou het probleem ? Ja, ik heb een beetje een lange cyclus, maar ik ben dan ook ‘net’ gestopt met de pil…‘Duh’

Ben bang dat ik daar voor niets kom ofzo, de gyn me een aansteller vindt en gaat lachen als ik met PCOS-onderzoek aankom (want ja, welke klachten heb ik er nou van ? En een lange cyclus is gewoon een oorzaak van het stoppen met de pil vaak, het kan zoveel redenen hebben + dat ik niet eens van PCOS afwist als ik niet gegoogled had, en nu ren ik ineens naar de dokter met een PCOS-onderzoek verhaal omdat ik ineens bang ben dat ik dat heb. En ja, ik heb een kinderwens en ben niet zwanger, maar dit is ook maar ronde 3, dan is bijna nog niemand zwanger).

:oops: Ik kan mezelf niet meer zo overtuigen. Althans, ik wil het wel, maar ben gewoon bang voor de reactie ofzo…

Wat vinden jullie ?

@ Selena

Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt! :-

Kan heel goed zijn dat je lichaam nog wat ‘door de war’ is (heb zelf steeds wel gelijk weer een ‘normale’ cyclus gehad, dus wat dat betreft helaas geen tips voor je) en in de komende maanden vanzelf (wat) korter gaat worden. Mooi dus als je het geduld op kan brengen het nog een poosje aan te kijken.

Maar aan de andere kant: door die extreem lange cycli, gaan de maanden wèl snel voorbij en ergens zou het ook weer ‘stom’ zijn als je het nog een paar cycli aankijkt, dan actie onderneemt en er blijkt iets aan de hand te zijn, waardoor ze zo lang zijn. Zèker als het ook nog iets blijkt dat heel makkelijk ‘verholpen’ kan worden, sla je jezelf dan wellicht voor het hoofd dat je niet eerder actie hebt ondernomen; had je dan aardig wat maandjes gestress gespaard…

Mocht je toch nu al naar die verwijzing grijpen, zou ik alleen zeggen dat je wel erg lange cycli hebt en dat je bang bent dat er iets misschien niet klopt (maar verder niet specifiseren - zijn nog zò veel andere mogelijkheden buiten PCOS!). De arts zegt je dan vanzelf wel of ze (al) iets gaan doen, of dat je het toch nog een poosje verder moet aankijken…

Maar zoals al geschreven: doe waar JIJ je goed bij voelt! Als je het nog niet ziet zitten de verwijzing te gebruiken, omdat jullie ‘toch pas in ronde 3’ zitten, lekker laten liggen! Is de twijfel of er misschien niet toch iets aan de hand is groter, gebruik maken van de verwijzing (ze geven immers geen verwijzingen als ze er van overtuigd zijn dat er niets is…)!

Sterkte! :-

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.

Dat je lange cycli hebt is in ronde 3 inderdaad nog helemaal niet raar. Maar waren er niet ook nog wat andere dingen aan de hand bij jou?

Je zou altijd kunnen gaan en dan gewoon zeggen dat je je zorgen maakt en dan bepaalt de gyn wel of dat terecht is of niet!

@ Marcella

Hoe is het trouwens bij jou???

Zie op het (uiterst handige :wink: ) lijstje dat je morgen NOD hebt…! :shifty:

Ook eens, de verwijzing is er, als je de mogelijkheid hebt, zou ik er gewoon gebruik van maken. Misschien is er niks aan de hand en kun je rustig afwachten, maar dan weet je dat in ieder geval wel zeker.

Doen waar jij je lekker bij voelt!

Goedemorgen ladies,

Hier gaat alles goed, voel me zo goed als een vis in het water. Heb nog nergens last van. Wel weer spannend hoor. Morgen maar even een testje doen want savonds gaat mijn hubje weer weg en dan zie ik hem 2 weken niet want zit volgende weekend in Oostenrijk met mijn werk.

Mochten er veranderingen komen vandaag dan horen jullie het snel!

Gaan jullie nog wat leuks doen het weekend?

Liefs

@ Marcella

Spannend meid!!! :shifty:

Hoop zo dat je hub met een pos. test weg kunt laten gaan… :pray: :pray: :pray:

Waar in Oostenrijk ga je trouwens heen?

Ik hoop het ook voor hem!

We gaan naar Seefeld, nog nooit in Oostenrijk geweest en hou ook helemaal niet van skieen of snowboarden. Ik hoop dus dat het net zulk weer is als hier want dan ga ik mij echt wel vermaken in de zon met mijn boekjes :).

Voor jou gaat het trouwens ook weer spannend worden :).

Liefs

Spannend Marcella!!! Wanneer ga je testen?

En naar Oostenrijk met je werk, leuk hoor! Mijn gehele team collega’s zit op het moment in Italië…tegen een spotprijs. Ik ben de enige die niet is meegegaan :wall: . Ik had me wel opgegeven, maar toch teruggekrabbeld omdat ik er steeds meer tegenop begon te zien naarmate het dichterbij kwam. Ik mijn dochter nog geen nacht hoeven missen, en dan meteen een week…!! :cry: :oops: Vind het erg jammer dat ik het mis, maar ben toch blij met mijn beslissing.

Hier komt de NOD ook dichtbij nu…volgens de ovu-testen heb ik 22/23 februari mijn ei gehad.

En zo ongeduldig als ik ben heb ik vanmorgen al een testje gedaan…de vorige keren had ik zo’n 10/11 dagen na het ei nl. al een heel lichte streep…en nu…ziet het er ook aardig hoopvol uit :shock: :shock: :shock: Een streepje!!! :shifty: Behoorlijk licht, maar binnen een paar minuten goed te zien (met het blote oog :lol: ) en rose gekleurd. Nu een paar uur later natuurlijk nog duidelijker, maar dat telt niet hè. :wall: Wel vervelend dat ik ook een test heb gedaan op 25 februari, om uit te sluiten dat ik toen al zwanger was ipv een eisprong. Die kleurde helemaal niet, ook na een dag niets te zien. Maar als ik er nu op kijk…ook een streepje. :? Dat kan natuurlijk niet, 3/4 dagen na het ei. Ovu-test was toen trouwens hartstikke negatief.

Maar de ovu-test die ik net ook nog maar gedaan heb valt wél flink donker uit. Niet vet positief, maar veel donkerder dan wanneer er nog geen ei (of zwangerschap…) te bespeuren valt. Goed teken dus…ik testte vorige keren ook met ovu-testen al voor de NOD (bijna) positief. Oooooooooooohhhh…nu wordt het dus wachten, want ik ben pas overtuigd bij een dikke vette streep op de zw-test. En ik zit nu dus pas 10 of 11 dagen na het ei. :eh: :pray: