En o ja… :wall: als het raak is moet het dit keer natuurlijk wel goed gaan. :? Positieve tekenen zijn er een beetje…zweten :silenced: , dorst, gevoelige borsten zijn sinds het ei niet meer verdwenen…
Marcella, hopen op een positieve test! Laat je het ons weten!
Juffie, ook spannend!!! Ben benieuwd…
Oh Juffie, dat klinkt hoopvol!! Spannend hoor! Alvast voorzichtig gefeliciteer!
Marcella, ik duim voor je!!
zucht
Ik zit ook weer in de wachtweken. Waarschijnlijk heb ik afgelopen woensdag of donderdag een ei gehad, maar zeker weten doe ik het niet. Maandag bloedprikken, dus als de uitslag daarvan er is weten we meer… spannend hoor! Verwacht trouwens niet dar het raak is, maargoed… een ei zou al heel mooi zijn natuurlijk!
@Marcella1602 wrote:
We gaan naar Seefeld, nog nooit in Oostenrijk geweest en hou ook helemaal niet van skieen of snowboarden. Ik hoop dus dat het net zulk weer is als hier want dan ga ik mij echt wel vermaken in de zon met mijn boekjes :).
Heb ff nagekeken en dan zit je dus ‘maar’ ca 4 uur rijden bij ons vandaan… 8)

Hier sneeuwt het nu sinds eergisteravond bijna ononderbroken weer, maar goed dat ik wèl gek ben op sneeuw en snowboarden/skiën! :lol:
Maar denk dat dit weer het ‘laatste staartje’ van de winter zal zijn. Grond is ook al niet meer koud genoeg om de sneeuw te laten liggen (allen gras nog wel). Goede kans dus dat jij strakjes lekker van je gewensde zonnetje kan genieten - met een heel klein zwanger buikje natuurlijk!

@ Juffie
Oei, da’s ook erg spannend! :shifty:
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook eerst met een ovu-test getest (had er toch nog eentje ‘over’ en zs-test zijn hier p*kkeduur, dus die wilde ik niet ‘verspillen’), precies op m’n NOD en die sloeg toen gelijk helemaal donker uit. Gelijk daarna toch ook maar een zs-test gedaan en die was (gelukkig) ook vet pos.
Hoop dat de tests bij jou gauw ook heel vet gaan uitslaan!

@ Tierrr
Zal ook voor jou ‘een rondje bidden’

Ha dames,
Ik meld me hier ook weer na een aantal dagen
Nog een dagje marcella spannend!! Ben zo benieuwd morgen!!
en voor jou ook juffie
Bij mij weinig bijzonders…gewoon zijn gangetje.
Ik ben wel iets minder op het forum omdat ik “het zwanger worden” even iets meer van me af wil zetten, elke maand is het toch weer een teleurstelling. en ik denk dat het toch nog wel een aantal maanden gaat duren (gewoon een gevoel)
Maar ik lees gewoon 1x in de week bij, en ik ben ook benieuwd hoe lang ik dat vol kan houden hahhaha!!
@ diaan
Haha! Ik neem me ook regelmatig voor minder op KOK te komen en met vlagen lukt dat dan ook wel, maar met vlagen dus ook weer niet. :mrgreen:
@ Marcella
En en en…?! :shifty:
Ga hier alvast door naar de volgende ronde…
Vanochtend ondanks verwarming ‘extreem lage’ temp èn ongi-rugpijn, dus dan is het helaas bekeken.
Verwacht de :twisted: :twisted: :twisted: ergens eind van de middag, uiterlijk morgen. Wel wéér een wat kortere cyclus… :think:
't Lijkt er wel op of mijn ‘algemene’ cycluslengte van 30/31 dagen na de laatste zwangerschap is overgegaan naar 28/29 dagen. Weet niet goed of ik daar zo blij mee moet zijn, want m’n eisprong is hetzelfde gebleven (in principe dag 16/17, maar de LF lijkt dus standaard wat korter te zijn geworden… :eh:
Hey meiden,
Hier nog niks te bekenen :). Durf alleen niet te testen omdat ik bang ben dat hij negatief is. Heb de test al wel klaar gelegd in de wc dus mocht ik me bedenken dan heb ik hem weer bij de hand.
@iuno - Woon jij in Oostenrijk dat het maar 4 uur bij jullie vandaan is? En heel vervelend dat je het gevoel hebt dat je ongi weer gaat komen.
@diaan84 - kijken op kok is voor mij een soort van verslaving, niet dat ik altijd reageer maar zodra mijn NOD eraan komt toch wel weer wat vaker reageren.
@Tierr - bloedprikken en dan maar gelijk even laten testen is wel makkelijk. Ik duim heeeeeeeel hard voor je.
@Juffie - ik twijfelde van de week of ik nog wel mee zou gaan aangezien hub alleen in de weekenden thuis is en ik hem nu dus niet zie. Heb wel gevraagd hij wilde wachten met naar de kazerne gaan tot ik thuis zou zijn. Dan zie ik hem tenminste toch nog even.
@selena, doe waarvan je denkt dat goed is. Als je nog niet naar gyn wil moet gewoon nog even wachten.
Geniet allemaal van het mooie weer! Ik heb gisteren al lekker 2 uur uit de wind op het balkon gezeten met een boek en een fleece over mijn benen. Heerlijk, laat de lente nu echt maar doorbreken.
Liefs
@ Marcella
Ik woon idd in Oostenrijk.
Gooi de duimpjes nog ff een versnellinkie hoger voor je!
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: …
Terwijl de jongste vanochtend lag te slapen, heb ik met de oudste (nu er toch weer genoeg sneeuw ligt 8) ) nog ff wat geskied op het weitje naast ons huis (babyfoon blijft toch altijd handig! :thumbup:), ook hééééérlijk in het zonnetje!
Oooh Marcella, wat spannend zeg… ik duim voor je! Wat zou dat mooi zijn, nu al raak… zou wel heel goed uitkomen, zeker omdat je vent zo vaak weg is natuurlijk… :thumbup:
Iuno, wat leuk dat je in Oostenrijk woont… waar ergens? En hoe kom je daar terecht?
Oh enne, ze testen maandag alleen maar op progesteron hoor… dus of ik een ei heb gehad… of ik zwanger ben dat weten we helaas echt pas veel later… Alhoewel, als ik geen ei heb gehad weten we het natuurlijk al wel zeker, haha!
nou meiden, test is negatief :(. Ga maar even in de zon zitten om dit weer even te laten bezinken. Overigens nog geen spatje ongi te bekenen
He jakkie, jammer zeg… sja, het kan natuurlijk nog… geen bloed geeft moed… maar over het algemeen ben ik na een negatieve test wel zo nuchter om te bedenken dat de kans dat het raak is klein is… :hug:
Ow Marcella… :hug:
Juffie spannend hoor! En Tierrr ook voor jou natuurlijk!
Even ego: zit ook even in een echte dip. Met mijn andere medicatie is het toch net allemaal even iets zwaarder. Het was steeds iedere maand opnieuw bedenken dat ik er weer een maand langer mee zou moeten leven. Nu in ronde 6 breekt me dat toch wel op hoor! Als je zwanger bent, is het verhaal toch anders: je kunt je even helemaal richten op je zwangerschap en qua medicatie is het natuurlijk aftellen!
Naast mijn ADHD heb ik ook snel last van angst- en paniekaanvallen :shifty: Een comorbiditeit met een net woord. Vind het verschrikkelijk om toe te geven, maar ik kan me er nu soms erg moeilijk tegen verzetten. Met mijn eigen medicatie gaat het zoooooo goed…
Op de één of andere manier heb ik in mijn hoofd dat het allemaal nog wel even gaat duren (of helemaal niet) en dat fleurt de boel niet echt op… :wall: Ahhh…
Maar goed, ik zit weer rond mijn ei, dus dat wordt de komende dagen in ieder geval weer extra klussen.
Jakkes Ici, kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt…
Ben je al bezig met temperaturen en ovutestjes? Normaal raad ik mensen niet aan om daar zo snel mee te beginnen, maar voor jou is het misschien toch wel iets, omdat je door je situatie natuurlijk een beetje haast hebt… en als je dan na een paar maanden temperaturen nog niet zwanger bent, zou ik gewoon naar de huisarts stappen voor wat standaard onderzoekjes. Doen ze normaal pas na een jaar, maar in jouw situatie willen ze het misschien wel eerder doen…
Maargoed, wie weet wordt je deze week gewoon wel zwanger! :thumbup:
Juffie, je maakt het wel spannend hoor ! Wanneer ga je weer testen ?
En Marcella, balen van de neg. test.
Wie weet nog een paar dagen wachten ?
Hier alles rustig. Vanmiddag even op kraamvisite geweest, en ondanks dat ik helemaal happy en warm van zo’n klein kindje word, is het toch wel confronterend.
Vriendlief vraagt ook elke keer hoe het met mijn ongi zit, of ik het al ben. Maar nog steeds niet. Ben nu sinds 2 dagen aan het tempen (valt niet mee, 7 uur de wekker hihi) maar die belooft wel héél erg weinig, namelijk 35,8 en 35,9 graden :shock: :?
@ Marcella
Schijnen toch relatief veel vrouwen te zijn die pas tegen of zelfs vanaf 1 week nà NOD voor het eerst pos. testen, dus zolang de :twisted: :twisted: :twisted: wegblijven… :shifty:
@ Ici
Jeetje meid, dat valt dan zèker niet mee! :hug:
Maar geef de hoop (nog) niet op, hoor! Toen wij ‘bezig’ waren voor nr. 2, kreeg ik ook met ronde 6/7 een grote dip. Je gaat dan de ‘6 maanden/rondes-grens’ over en dat is altijd even slikken.
Ik werd toen ook best bang dat het misschien wel nooit weer zou gaan lukken (ken aantal paren waarbij een 2e gewoon nooit ‘gelukt’ is) en ook nu speelt die angst al wel weer wat (niet meer aan na-onderzoek toegekomen na de bevalling en toch wel wat ‘rare’ klachtjes (gehad))…
Maar misschien fleurt het je een beetje op als ik je vertel dat het toen bij ons uiteindelijk in ronde 9 toch raak bleek en hier op KOK zie je toch ook best aardig wat banners/onderschriften met (zwanger in) ronde 7-8-9… Daar probeer ik me ook zoveel mogelijk aan vast te houden.
En idd, misschien helpt tempen je ook een beetje. Hoewel wij ook nog maar ‘pas’ begonnen zijn, doe ik dat nu ook al de 2e ronde. Aan de ene kant voel ik me er een beetje ‘stom’ door om al zò snel te gaan tempen, maar aan de andere kant geeft het me gewoon een stukje rust, dus denk ik ‘waarom niet al’?
@Selena wrote:
Ben nu sinds 2 dagen aan het tempen (valt niet mee, 7 uur de wekker hihi) maar die belooft wel héél erg weinig, namelijk 35,8 en 35,9 graden :shock: :?![]()
Onder de 36°C is wel héél erg laag hoor! Waar temp jij dan?
Ik stop hem altijd zo diep mogelijk onder m’n tong (indien echt goed onder de tong en altijd op dezelfde plaats (kwestie van oefenen

Ik stond er ook van te kijken eerlijk gezegd :think:
Heb even gegoogled en 35,8 staat als echt het allerminimum voor een normale temp, maar toch.
Ik doe het rectaal trouwens, leek mij het best betrouwbaar (en dan erin steken, vasthouden, billen knijpen, en wachten op de piep) :oops:
@ selena
Rectaal is ook de meest betrouwbare manier, maar durf ik niet aan, omdat zoonlief (de oudste) regelmatig 's ochtends vroeg bij ons in bed kruipt :roll: en zowieso ligt manlief altijd graag zoveel mogelijk overdwars in bed :doh: .
Als je rectaal meet is 35,8°C volgens mij toch echt te laag, aangezien dit je ‘echte’ temp. aangeeft en die - volgens mij - 's ochtends toch wel tussen de 36°C en de 36,5°C hoort te liggen, of je moet erg ‘koudbloedig’ zijn… :lol:
Misschien klopt je thermometer gewoon niet? Al nieuwe batterijen geprobeerd?
@Iuno wrote:
@ selena
Rectaal is ook de meest betrouwbare manier, maar durf ik niet aan, omdat zoonlief (de oudste) regelmatig 's ochtends vroeg bij ons in bed kruipt :roll: en zowieso ligt manlief altijd graag zoveel mogelijk overdwars in bed :doh: .
Als je rectaal meet is 35,8°C volgens mij toch echt te laag, aangezien dit je ‘echte’ temp. aangeeft en die - volgens mij - 's ochtends toch wel tussen de 36°C en de 36,5°C hoort te liggen, of je moet erg ‘koudbloedig’ zijn… :lol:
Misschien klopt je thermometer gewoon niet? Al nieuwe batterijen geprobeerd?
Dit is mijn 3e thermometer (nieuw), dus daar kan het niet aan liggen. Enkele weken terug nog bij de KV gekocht… :think: :eh:

Zou toch niet wéér iets zijn wat tegenzit he… een cyclus die niet meewerkt, arts die niet meewerkt, temp. die niet meewerkt…
Selena :hug: :hug: Meid, wat lastig is het toch. Wat de andere meiden hebben gezegd over de verwijzing ben ik het helemaal mee eens. Je hebt de verwijzing inmiddels en als je er goed bij voelt voor wat meer zekerheid dan kan je er gebruik van maken. In ieder geval heb je de verwijzing al gekregen dus wordt jij er op zich niet raar op aan gekeken hoor. Je hebt al één arts eigenlijk mee. Als ik je berichten lees, lees ik gewoon heel sterk dat je erg down bent van deze hele situatie. :hug: Ik zou je zo graag willen helpen, maar het enige wat ik voor je kan doen is aan je denken en hopen dat je gauw wat meer zekerheid krijgt. Toch wil ik zeggen, en niet om je te pushen of wat, als je het niet vertrouwd maak dan gewoon die afspraak. Nee heb je al en ja kan je misschien krijgen. Wellicht zegt de arts inderdaad van je moet wat meer geduld hebben. Maar dan is er niets anders dan dat het nu is. Maar als de arts ook denkt van laten we eens kijken waarom het allemaal zo moeizaam op gang komt dan ben je eerder geholpen en weet je waar je aan toe bent. Maar meid, dit is echt jouw beslissing en ik kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt. Toch kan ik me herinneren dat je voordat je aan de pil ging toch ook een onregelmatige cyclus had? Of heb ik iemand anders in gedachten? :hug:
Ici Meid, voor jou is het ook niet makkelijk. Inderdaad net wat je zegt als je in verwachting bent dan weet je hoelang het nog duurt en dan heb je alles er voor over. Nu zit je een soort van in niemandsland. Niemand weet hoelang het zal duren en dat is ook niet prettig voor je medicatie en ziekte beeld. Het één versterkt het ander ook. :hug: Heel veel sterkte en ik hoop dat je gauw wat meer zekerheid hebt en dat je sneller in verwachting raakt dan je op dit moment denkt. Sterkte meid!! :hug:
Marcella :hug: Jammer zeg dat de test negatief was Hopelijk is het na een paar dagen toch positief. Alleen ben ik net zo nuchter als Tierrrr geen positieve test is meestal wachten wanneer je ongesteld wordt. Maar ik hoop dat het tegendeel wordt bewezen. :hug:
Juffie Mijn duimpjes draaien en ik hoop binnenkort positief nieuws te lezen :thumbup: :thumbup:
Hier gaat alles zijn gangetje. Ik was vergeten me te abonneren dus kreeg geen berichtjes meer. Vandaar mijn late reactie. Morgen heb ik mijn eerste echo om half 9. Ben best wel zenuwachtig, maar ben wel blij dat we nu eindelijk gaan zien of er daadwerkelijk wat aanwezig is zeg maar.
Hier zijn er nog steeds geen :twisted: te bekenen. Wel heb ik savonds en sochtend pijn in mijn buik maar niet de pijn die ik ken van een ongi die eraan zit te komen. Mocht ik donderdag nog niet ongi zijn dan test ik nog maar een keer want anders kan ik eventueel een wijntje drinken in Oostenrijk.
@carter - heel veel plezier morgen!