Oktober en November 2009 stoppers - 15 zwanger!- deel 3

Heej ladies!

Op een of andere manier kreeg ik geen meldingen meer van nieuwe posts, en zojuist kreeg ik het heldere moment dat ik al tijdje niks meer had gelezen, dus zelf maar op zoek gegaan.

Maar iig, ik ben er weer.

Ik lees een aantal nieuwe zwangeren, heerlijk!! Gaan jullie lekker het voorjaar in meiden, gefeliciteerd!!

Voor al de meiden die ook nog niet zwanger zijn :hug: Hopelijk de volgende ronde meer geluk!

Hier buikpijn, dus ongi zal er wel aan zitten komen. Wil ook maar gaan tempen. Hebben jullie nog tips daarin? Moet op zelfde tijdstip iedere dag toch?

Fijn weekend allemaal!!

Tempen liefst rond 07:00 's morgens ja, iedere dag voor het opstaan…

Ik ben ook nog aan het tempen, maar ik word er totaal niet wijs van. Schiet op de raarste momenten omhoog (tijdens ongi bijv. en nu weer) om de volgende dag weer 0,5 graad te zakken, zonder eisprong. :roll: Op de momenten dat hij laag moet zijn schiet hij omhoog en wanneer hij hoog moet zijn blijft hij laag…

Hi Selena,

Thanks voor je reactie.

Ik sta op wisselende tijden op (6u, 7u of half 8). Dus kan best alle dagen om 7u tempen, maar zal dan de ene dag nog op bed liggen en de andere dag al aan het werk zijn (thuis).

Dan is het handiger om standaard 6u te tempen toch?

Zodat de omstandigheden ook vrijwel gelijk zijn?

Vervelend dat het tempen jou zo weinig biedt!

Ook gek, want het is een erg betrouwbare methode toch?

Tempen is idd een erg betrouwbare methode als je het goed doet. En als je het goed doet en je kunt er niks mee, dan gebeurt er dus wat vreemds in je lijf. Maar dat dat het geval is bij Selena wisten we al… helaas… :wink:

Tempen hoeft idd absoluut niet beslist rond 7 uur, maar het is wel belangrijk dat het elke dag om ongeveer dezelfde tijd is en vóór het opstaan. En dan is het ook nog belangrijk dat je ongeveer even lang hebt geslapen en niet een uur daarvoor nog naar de wc bent geweest.

Overigens maakt een half uurtje verschil in tijd vaak niet uit, hoor! Ik tempte altijd tussen half 7 en half 8… maar misschien is het wel verstandig om het zeker de eerste keer netjes steeds op dezelfde tijd te doen. Succes!!

Mag ik vragen waarom je 'al' na een half jaar onderzoeken wilt laten doen (gezien je een normale cyclus en ei wel gewoon lijkt te hebben) ?
Ik weet niet hoe het werkt allemaal, maar vaak worden er pas onderzoeken gedaan na 1 jaar en 'sturen' ze je soms voor die tijd weg (heb ik wel eens gehoord).

Zoals je misschien meegelezen hebt, is het momenteel allemaal erg zwaar voor me zonder medicatie. Ik weet niet hoe lang ik e.e.a. nog ga volhouden. Ik heb me al een paar keer afgevraagd of ik dit wel moet daarzetten.
Mijn grootste angst is dat ik 12 maanden zo aan het worstelen ben, terwijl daarna blijkt dat er iets aan de hand was. Dat zou een ramp zijn, aangezien ik momenteel al zoveel moet inleveren om gewoon door te kunnen leven. Het is echt niet makkelijk.
Ik hoop dat mijn huisarts dat een beetj ebegrijpt en we bijvoorbeeld met een simpel testje kunnen beginnen, zoals en sementest.

Tierrr Thanks voor je reactie.

Ici: hoop idd ook dat je huisarts begrip heeft voor je situatie, zodat je iig meer duidelijkheid hebt :slight_smile:

@Ici wrote:

Mag ik vragen waarom je ‘al’ na een half jaar onderzoeken wilt laten doen (gezien je een normale cyclus en ei wel gewoon lijkt te hebben) ?

Ik weet niet hoe het werkt allemaal, maar vaak worden er pas onderzoeken gedaan na 1 jaar en ‘sturen’ ze je soms voor die tijd weg (heb ik wel eens gehoord).

Zoals je misschien meegelezen hebt, is het momenteel allemaal erg zwaar voor me zonder medicatie. Ik weet niet hoe lang ik e.e.a. nog ga volhouden. Ik heb me al een paar keer afgevraagd of ik dit wel moet daarzetten.
Mijn grootste angst is dat ik 12 maanden zo aan het worstelen ben, terwijl daarna blijkt dat er iets aan de hand was. Dat zou een ramp zijn, aangezien ik momenteel al zoveel moet inleveren om gewoon door te kunnen leven. Het is echt niet makkelijk.
Ik hoop dat mijn huisarts dat een beetj ebegrijpt en we bijvoorbeeld met een simpel testje kunnen beginnen, zoals en sementest.

Ah oke, dat maakt het iets duidelijker. :hug:

CN hoe gaat het bij jou? Nog steeds het idee dat de :twisted: komen?

Liefs

Hé meiden, zijn weer terug van vakantie, was hééérlijk!

@ Selena & Diaan

:hug: :hug:

@ Selena

Je hebt er nu niets aan, maar heb zo’n 2 jaar geleden via een ander forum iemand leren kennen die ook altijd hele lange en vooral onregelmatige cycli had, met temp.-curves waar je echt niets mee kon beginnen. Heeft uiteindelijk wel pregnyl (dacht ik) gespoten, maar inmiddels een dochtertje van 4 maanden! :-

@ Ici

Jullie zijn wel nog niet zo lang bezig, maar gezien jouw medicatieproblemen, denk ik toch ook dat nù al wat onderzoekjes niet zo gek zouden zijn! Normaal is het ‘gewoon fijn’ te weten waar je aan toe bent, maar in jouw geval is het ook belangrijk voor je gezondheid. daar mag best een uitzondering voor gemaakt worden - vind ik! :-

@Iuno wrote:

@ Selena

Je hebt er nu niets aan, maar heb zo’n 2 jaar geleden via een ander forum iemand leren kennen die ook altijd hele lange en vooral onregelmatige cycli had, met temp.-curves waar je echt niets mee kon beginnen. Heeft uiteindelijk wel pregnyl (dacht ik) gespoten, maar inmiddels een dochtertje van 4 maanden! :-*

Kijk, dat is nog eens goed nieuws ! :) Ik wacht nu eerst ook maar eens af wat de gyn 13 april zegt. Ben wel benieuwd moet ik zeggen of, en wat dan, er uit komt.

Fijn dat je vakantie leuk was trouwens ! :)

Hoe is het met de rest hier ?

Iuno, fijn te horen dat je een fijne vakantie hebt gehad.

Even lekker weg, heerlijk!

Hier vandaag mijn NOD, heb een opgeblazen gevoel, dus ben bang dat de :evil: :evil: zich gewoon gaan melden.

Al ben ik sinds eergister ook wat winderig en beroerd, maar dat kan ook gewoon zijn omdat mijn NOD er aan zit te komen en ik toch wel heel erg hoop dat die uitblijft. Ben soms ook wel winderig rond mijn ongi, dus afwachten maar weer…

CN ik blijf duimen dat je ongi uit blijft meid! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Ik duim ook heel hard dat hij niet komt.

Cn :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray: :pray: :pray:

Dank voor jullie ondersteunende berichtjes, doet een mens goed! :slight_smile:

Tot nog toe geen :twisted: :twisted: te bekennen, maar goed, is ook pas dag 30, dus kan nog, laatste keer met 38 dagen nog :s

Carter en love my girl, hoe bevalt het zwanger zijn jullie? Hebben jullie het ondertussen al aan iedereen verteld?

Marcella, flink aan het klussen geweest ivm je ei? :wink:

@CN wrote:

Dank voor jullie ondersteunende berichtjes, doet een mens goed! :slight_smile:

Tot nog toe geen :twisted: :twisted: te bekennen, maar goed, is ook pas dag 30, dus kan nog, laatste keer met 38 dagen nog :s

Carter en love my girl, hoe bevalt het zwanger zijn jullie? Hebben jullie het ondertussen al aan iedereen verteld?

Marcella, flink aan het klussen geweest ivm je ei? :wink:

Bij ons weet ondertussen iedereen het ik ben nu ook de 12 weken grens voorbij dus iedereen mag het ook weten :smiley:

Ik heb alleen wel veel last van kwaaltjes maar ik heb nu de kleine 2 keer kunnen zien en dan weet je wel weer waar je het voor doet. Ik hoop ook echt zo dat de rest van ons clubje ook snel het zwanger zijn mag meemaken blijf echt heel hard voor jullie duimen!! :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbdown: :pray:

Maar het is dus wel spannend voor jou ik hoop echt dat de ongi weg blijft :pray: :pray: :pray: wanneer wil je eventueel gaan testen??

Liefs :-*

Bij ons weet ook bijna iedereen het. Er zijn er nog een paar mensen die het niet weten, maar zodra we ze zien vertellen we het. :slight_smile: Ik heb gelukkig geen zwangerschapskwaaltjes en ben blij dat ik de kleine ook al 1 keer heb kunnen zien. Omdat dit waarschijnlijk de laatste voor ons is willen we er echt van genieten. Als ik 15 weken ben dan gaan we een pretecho laten maken en hebben we mijn ouders ook uitgenodigd om dit met ons mee te kijken. Zij hebben dit nog nooit eerder in het echt gezien. Erg leuk dus.

Zoals LMG ook zegt. Ik gun het jullie ook zo erg! Het is het prachtigste wat er bestaat en waar een mens toe in staat is. Ik duim heel erg voor jullie :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray:

Hier is het afgelopen weekend niet zo heel hard geklust maar de week ervoor wel, heb toch na 13 dagen standaard mijn ei. En aangezien ik daar ook deze keer vanuit ben gegaan hebben we daarvoor goed ons best gedaan. Alex was op donderdag al thuis :). En op maandag of dinsdag heb ik mijn ei gehad dus hopelijk is het nu raar. Ik hoop het zo!

Mijn onderschrift staat op 31 dagen ipv de 27 van de vorige maanden. Het lijkt echt nog zo lang als ik daar naar kijk. Mijn tel geeft namelijk al aan dat ik over 8 dagen ongi zou moeten worden. Dus als mijn niet ongidag hier aanbreekt ga ik denk ik testen. Dan is mijn schoonzusje hier ook en dan zou ik wel leuk vinden. Wij waren bij hun ook de eerste die het wisten dus ik wil ook dat zij de eerste zijn die het weten.

Ik heb het overigens echt met haar te doen. Mijn schoonmoeder is zo bot. Ze zegt gewoon het was jou beurt nog niet, Je zus moet nog trouwen en jij bent gewoon een week erna uitgerekend. Heb je het zo gepland ofzo. Ik ga je niet steunen hoor want je zus heeft me nodig bij haar bruiloft. Ik heb geen aandacht voor jou over.

Ow wat kan ik dan boos worden. Hoe gaat ze dan bij mij reageren. Moet dan mijn schoonzus eerder zwanger zijn, en mag ik dan ook niet uitgerekend zijn rond haar bruiloft. En steunt ze ons wel, of gaat ze ook zo raar reageren??

Zo genoeg geklaar over mijn schoonmoeder, nu weer terug naar jullie.

@Iuno, fijn dat je weer terug bent en hebt genoten van je vakantie. Waar zijn jullie geweest?

@CN, het gaat nu wel spannend worden

@Carter, fijn dat je nergens last van hebt. Lijkt me toch ook wel erg prettig. Had je dit ook bij je vorige zwangerschappen?

@LMG, je weet waar je het allemaal voor over hebt. Ik hoop dat ze snel weggaan en je nog meer kan genieten van je zwangerschap.

Ik ga nog even een brief afmaken voor een vriendin in Afghanistan en dan lekker mijn oogjes dichtdoen.

Liefs

Jeutje Marcella, wat een botte reactie zeg :shock: Ongelooflijk…

Carter en LMG :inlove: :thumbup:

Deze week wordt een lekker druk weekje, elke dag volop bezigheden dus waarschijnlijk ook wat minder online. Heb jammer genoeg alweer vanaf dag 8 opgezette buik en krampen (what’s new… dit houdt dan ook aan tot aan mijn ongi om 8 dagen later weer hetzelfde te hebben). Ben benieuwd wat de maansteen i.c.m. de monnikspeper voor me doet. Heb om de een of andere reden wel wat beter goede hoop met de monnikspeper gezien dat inspeelt op het mogelijke schildklierprobleem en de stofjes die daardoor missen voor een goede normale ongi.

Marcella, dat is écht heel bot, wat een raar mens!

Schoonmoeders… :s Ik kan er ook een boek over schrijven! :wink:

Ik wil pas laat gaan testen. Vorige periode gewacht tot 35 dagen, was de test negatief en toen alsnog ongesteld, was zo’n teleurstelling, ook omdat ik toen echt die kwaaltjes had. Nu eigenlijk weinig kwaaltjes, heb echt het gevoel dat mijn ongi gewoon gaat komen, maar miss is dat juist ook wel weer goed. Ik wil dus nog even rustig afwachten, denk dat ik pas het weekend na pasen wil gaan testen, dan ben ik over dag 40, dan moet mijn ongi zich wel aangemeld hebben als het komt, en als ik zwanger ben is de test dan ook vast positief! :slight_smile: